Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

KTM Dakar Organizasyonlarından Çekildi

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
     
    Dakar Güney Afrika organizatörü ASO'nun 4 Haziran 2009 tarihli bildirisinde 2010'dan itibaren maksimum 450cc motor hacimli motosikletlerin yarışmaya kabul edileceğini açıklaması üzerine KTM ani bir kararla sonuçlarını göz önüne alarak bundan sonra ne fabrika takımları ne de destek verdiği takımlarla organizasyonda yer almayacağını açıkladı. KTM çekilme kararıyla birlikte, rallilere verdiği önemi azaltmadığını; Dünya Şampiyonası ve diğer önmli rallilerde hala iddialı şekilde yer alacağını bildirdi.

    KTM yöneticilerince yapılan açıklamada; "Her spor dalının yenilenmeye ihtiyacı vardır, ama belirlenen zamanlarda. Organizatör firmanın kısa sürede gerçekleşen bu kural değişikliği KTM'nin liderliğini bitirme amaçlı ve önceden haber verilmeksizin yapılıp, KTM'ye büyük bir darbe vurmuştur. Start verilmesine sadece altı ay kadar bir süre varken ve bu zamanda sadece fabrika takımının değil, onlarca özel takımın da bu karmaşık ralli için hazırlığa başladığı anda, dünya offroad sporu motosiklet pazarı liderinin çekilmesi tek mümkün sonuçtur." ifadelerine yer verildi.

    KTM'in diğer ralli şampiyonalarına önem vererek katılacağı bilgisinin yanı sıra, kendi adını taşıyan ve tekrar Afrika topraklarına taşınacak bir rallinin de planlama aşamasında olduğu söylentiler arasında.


    Haber kaynağı: coq/www.motosiklet.net
    Duyuru kaynağı: KTM.com
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Böylesine köklü bir degişikligi geç haber vermeleri gerçekten büyük yanlış.Bu konu bir yana cclerin 450cc ye indirimesi bence yanlış bir karar. Yarışların tadı kalmaz.
    Bence KTM dogru bir karar vermiş

  3. #3
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Karar bence de sonuna kadar yanlış, ama ASO'nun kararından benim ilk okuduğumda anladığım, 2010'da mevcut düzenle devam edileceği, 2011'de 450cc ile sınırlandırılacağıydı. Onu da bulup, yapıştırayım hatta.

    KTM de biraz ateşli davranmış ama, yine de yanlış bir karara, hatta bir haksızlığa, sağlam bir karşılık vermiş.

    Mesaja Ek:
    ...indeed only bikes with engines of under 450cc will be accepted on the race for 2011. For 2010, an adjustment is kept for the amateurs owning 660cc allowing them to compete with a bridle. The professionals will compete on 450cc as soon as the next Dakar.
    -> http://www.dakar.com/2010/DAK/presen....html#art27707

    Kısmından hareketle böyle bir fikre kapılmıştım ben; ama aslı öyle değilmiş:

    Bikes: on equal terms

    For several years, more and more of the top bikers have won specials or finished in the leading ten overall positions using under 450cc bikes. At the same time, the smaller capacity machines have been more and more present, representing 40% of the registered riders at the start of the 2009 Dakar. Financially more accessible and more reliable than the older bikes of the previous generations and now more adapted to the demands of cross country rallies, the 450cc still have a deficit in performance that prevent them from reaching even higher ambitions. This difference will be totally erased for the 2011 Dakar during which only bikes with engines under 450cc will be accepted.

    A restrictor in 2010 for the amateurs over 450cc

    In order to reach this objective of levelness between competitors that will open the number of potential victory contenders, a transition measure has been taken for the 2010 Dakar. Aware of the important number of competitors already having bikes of over 450cc, the organisers have decided to accept them for this edition with the obligation to set up a restrictor reducing the power of the engine. This restrictor, conceived to limit the performance to the level of the 450cc, will be provided by the rally organisation.
    -> http://www.dakar.com/2010/DAK/presen...-sportifs.html
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  4. #4
    coldplay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Dünya
    Resti çekmesi çok mantıklı,saman altından su yürüten bi karar olmuş.Böyle bi karar vermişlerse zaten neyi kaybedeceklerini biliyolardır ama kazancı daha çoktur ki(!) herşey göze alınmış.

  5. #5
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Dakar organizasyonu (futbol programlarındaki yorumlarda Galatasaray takımı...vb denirmiş gibi oluyor, kulağa komik geliyor ama tek başına Dakar da meseleyi anlatmaya yetmiyor.) zaten ralli Paris-Dakar'lıktan çıktığından beri birçok Dakarsever'in (ben uydurmuş olabilirim, ama kastetmek istediğim grubu gayet iyi ifade etti gibi) gözünde bir nebze düşmüştü. Asya'nın çöllerinde, Güney Amerika'daki kurak, kumluk yerlerde gerçekleşen organizasyon efsanevi Dakar rallisi değildi, sıradan bir XXX rallisiydi zaten artık...

    Şimdi getirilen bu kısıtlama da Dakar'ın gözümüzdeki (ya da en azından benim gözümdeki) yerini biraz daha önemsizleştirdi. KTM ise ilgimi, sevgimi bir kez daha kazandı.

    Şu saatten sonra KTM, bir KTM's Paris-Dakar (ki bu işin de bir telifi vardır herhalde; hiç olmazsa bir KTM's France-Sénégal) düzenlese, herhangi bir Asya-Amerika çölündeki Dakar rallisinden daha fazla ilgi (veya hiç olmazsa daha fazla saygı) kazanacaktır tahminimce. Hatta aynı abuk dağı, tepesi bulunan konum rallisinde adında KTM geçecek organizasyon, şu saatten sonra adında Dakar geçenden daha fazla talep görecektir.

    Her türlü darboğazdan bir çıkarla ayrılmaya alışmış biz motorsporları izleyicisi için umarım yine en iyisi gerçekleşir; en azından 2 ayrı ralliye seyirci olma şansını yakalar, en iyi ihtimalle de Afrika topraklarında (tercihen Dakar tabii) koşulacak bir ralliye ulaşma fırsatını yakalarız.
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  6. #6
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Olcan"a aynen katılıyorum paris-dakar arasında koşulurken efsane oldu .. ilk paristen koptu yarış ama dakar isminin tılsımı bi nebze yürüttü yarışı..sonra güvenlik falan filan dediler dakarda gitti.. aldılar güney amerikaya ama adı hala dakar. KTM de çıkarsa bu yarışın bundan böle adı traş rallisi olur. Gilette de sponsor olur sinek kaydı bi şekilde devam eder
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  7. #7
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    maksatları neymiş 450 cc ye cekmekteki?KTM gibi bir marka cekiliyorsa o rallinin ne anlamı var...
    Motosiklet mucidi

  8. #8
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    KTM'in fabrika destekli takımının yanısıra bir çok bağımsız takım tarafındanda tercih edilen bir marka ayrıca Alttaki link incelenirse sınıfında şampiyon olarak 2000 yılından sonra Dakarda KTM harici bir markaya rastlamak mümkün değil...Resmen 660 ve 690 modelleriyle şampiyonluğu tekellerine aldılar...KTM organizasyonda yok ise organizasyon çok eksik kalacaktır...


    http://www.motorsportsetc.com/champs/dakar_m.htm


    2009
    2 Marc COMA (SPA), KTM 690 Rally Argentina - Chile
    2008-2007
    2 Cyril DESPRES (FRA), KTM 690 Rally Lisboa - Dakar
    2006
    2 Marc COMA (SPA), KTM LC4 660R Lisboa - Dakar
    2005
    2 Cyril DESPRES (FRA), KTM LC4 660R Barcelona - Dakar
    2004
    4 Nani ROMA (SPA), KTM LC4 660R Clermont-Ferrand - Dakar
    2003
    3 Richard SAINCT (FRA), KTM LC4 660R Marseille - Sharm el Sheikh
    2002
    1 Fabrizio MEONI (ITA), KTM LC8 950R Arras - Madrid - Dakar
    2001
    3 Fabrizio MEONI (ITA), KTM LC4 660R Paris - Dakar
    2000
    1 Richard SAINCT (FRA), BMW F650RR Paris - Dakar - Cairo


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler