Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni Superbike fenomeni Toprak Razgatlıoğlu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Toprak en başından beri başarılarını stoppie, arka tekeri kaldırma hareketi ile kutluyor. Aslında yerden kalkan öne tekerlek değildir, özellikle düşük kütlelerle birleştirildiğinde yüz beygirden daha güçlü motosikletleriniz varsa kolayca yapılabilir: MotoGP için minimum ağırlık 157 kg, Superbike için 168 kg ve Moto2 için (pilot dahil) 217 kg’dır.

    Onun motosiklet kontrolü şüphesiz olağanüstü, çünkü ön tekerleği 90 derece döndürmeyi başardığı çok sayıda stoppie gösterisi yaptı. Genellikle eylem şeması, ikinci viteste 80 km/s hızda pit şeridine girmeyi, ardından ön frene 12-14 bar basınç uygulamayı gerektiriyor.

    Arka tekerlek kalktığında Razgatlıoğlu basıncı 2-3 bar'a düşürerek dengeyi koruyor. Ardından vitesi bire düşüyor ve son olarak zeminle teması yeniden sağlamak için arka freni kullanıyor. Ayrıca Race2’yi kazanıp 25 puanla zirveyi ele geçirdikten sonra bunu kanıtladı.

    On üçüncü sıradan başladığı Race1’de önceki gün zaferden sonra akrobaside başarılı olmadı, gerçi yapmayı denemedi bile. Bitiş çizgisini geçtikten sonra Razgatlıoğlu aslında benzinsiz kaldı ve ancak arkadaşlarının çekicileri sayesinde kapalı parka ulaşabildi.

    Öte yandan Toprak'ın babası bir dublör ve ön tekerleğini yerden keserek sürebildiği için lakabı Tek Teker Arif olan ünlü motorcu Arif Razgatlıoğlu. Toprak ilk kez 5 yaşında Yamaha PW50 model bir motosiklete bindi, 8 yaşında yarışmaya başladı ve zaten 13 yaşında Supersport pilotu olmuştu.


    Stoppie Brembo fren komponentlerinin inanılmaz hafifliği, sadece 6 kg ağırlığındaki tekerlekleri taşıyan 17” güçlendirilmiş magnezyumdan mamul bir çift Marchesini jant ve MotoGP için geliştirilmiş maks. 15 kg ağırlığında alüminyum-lityumdan mamul bir çift 4-piston monoblok kaliper sayesinde başarılan bir hareket.

    Görüldüğü gibi, stoppie yapmak için ön frende kararlı bir şekilde hareket etmeniz, ayrıca arka freni ihmal etmeniz gerekir. Yine çok önemli olan, sert tutulmaması gereken dirseklerden başlayıp araç gövdesini sarmak istercesine dizlerin sıkı tutulduğu vücut pozisyonudur.

    Saniyenin onda biri kadar kısa sürede, öne devrilmekten kaçınmak amacıyla ön frendeki baskı kademeli olarak azaltılırken bu aşamada: arka tekerleğin yerle teması kesilir ve iniş başlar başlamaz arka fren kullanılır.

    İlk stoppie aşamalarında arka frene basmak, arka tekerleğin dönüşünü engelleyecek ve pilotun genel dengesini etkileyecektir. Ayrıca vücudu doğal olmayan ileri bir pozisyona götürmek de yanlıştır, çünkü pilotun motor üstündeki genel ağırlık merkezi dengesiz olacaktır.

    Bunu başarmak için Dünya Superbike Şampiyonası pilotları, Katar’da 1068 metrelik bir düzlüğün sonundaki ilk viraja göre 6,1 kg ile karşılaştırıldığında, kullanılan pompanın çapına bağlı olarak fren kolu üzerinde 7,2 kg veya 6,5 kg’lık bir yük ile alıştırma yaparlar.

    Tahmin ettiğiniz gibi, yüksek enerji yoğunluğu gerekli değildir, çünkü frenleme düşük hızlarda gerçekleşir. Öte yandan, diskin etkili yarıçapı, sürtünme katsayısı ve tutunma kuvveti ile doğru orantılı olan değerde iyi bir fren torku yararlıdır.

    Elbette hazır ve modüler bir frenleme sağlamak için fren pompası gereklidir. Hidrolik, kinematik ve ergonomik komponentlerin tasarımında elde edilen deneyim sayesinde Brembo pompalar, uygulanan kuvvet ve frenleme tepkisi arasındaki doğrusallık ile fark yaratıyor.

    Her durumda, stoppie hareketi, özellikle pist motorlarının pit şeridinde kullanılan fren sistemi için uygun değildir. Pilotun pite dönüş turu sırasında düşük hızda olması, balataların ve fren hidroliğinin sıcaklığının daha fazla tutulmasına neden olur, bu nedenle sistem herhangi bir termal stres riski taşımaz.

    Ancak bu durumlar farklı takım yöneticileri tarafından iyi görülmez. Yağın motor içindeki hareketinden endişe duyanlar olsa da bunun mekanik komponentleri üzerinde ciddi bir hasar riski yoktur. Düşme tehlikesi, aptalca bir yaralanmanın giderilmesi, motorun bazı parçalarının kırılması, hatta kameralar önünde aptal durumuna düşülmesi bile söz konusu olmaz. ​

    İki tekerlekli stoppie sırasında olası tüm hareketlerin, sadece gözle takip edilememesine bağlı olmaksızın en tehlikeliler arasında kabul edilmesi tesadüf değildir. Bu nedenle Brembo, hem trafiğe açık yollarda hem de pistte bu uygulamanın herhangi bir şekilde denenmemesini ve taklit edilmemesini önerir.

    Kaynak: brembo.com





















    tommygun ve Alman_ bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Bunun İngilizce orijinalini okusaydım anlayabilecektim; bu çeviri (ve belki terim eksikliği) yüzünden hiçbir şey anlamadım.

    Beri yandan stoppie yapmak için illâ ki Brembo fren gerekmez; aşağıdaki genç arkadaşımız eylemi bir sandalet vasıtasıyla gerçekleştiriyor. İlerideki başarılarını bekliyoruz:

    https://www.youtube.com/watch?v=Serraus6RqY


    Şaka bir Brembo'yu severiz tabi. Toprak Razgatlıoğlu'na da başarılar.
    tommygun bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun İngilizce orijinalini okusaydım anlayabilecektim; bu çeviri (ve belki terim eksikliği) yüzünden hiçbir şey anlamadım.

    Beri yandan stoppie yapmak için illâ ki Brembo fren gerekmez; aşağıdaki genç arkadaşımız eylemi bir sandalet vasıtasıyla gerçekleştiriyor. İlerideki başarılarını bekliyoruz:

    https://www.youtube.com/watch?v=Serraus6RqY
    https://www.youtube.com/watch?v=Serraus6RqY

    Şaka bir Brembo'yu severiz tabi. Toprak Razgatlıoğlu'na da başarılar.
    Videodaki genç kardeşimiz ne ön kaldırabiliyor, ne de arka. Muhtemelen ileride de kaldırma problemleri yaşayabilir.
    Cyan bunu beğendi.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun İngilizce orijinalini okusaydım anlayabilecektim; bu çeviri (ve belki terim eksikliği) yüzünden hiçbir şey anlamadım.

    Beri yandan stoppie yapmak için illâ ki Brembo fren gerekmez; aşağıdaki genç arkadaşımız eylemi bir sandalet vasıtasıyla gerçekleştiriyor. İlerideki başarılarını bekliyoruz:

    https://www.youtube.com/watch?v=Serraus6RqY
    https://www.youtube.com/watch?v=Serraus6RqY

    Şaka bir Brembo'yu severiz tabi. Toprak Razgatlıoğlu'na da başarılar.
    Daha Race 1 çevirilememiş.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videodaki genç kardeşimiz ne ön kaldırabiliyor, ne de arka. Muhtemelen ileride de kaldırma problemleri yaşayabilir.
    Daha su yürümemiştir fren hatlarına, olur öyle...
    tommygun bunu beğendi.

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Eleman geçen yarış arka teker havada viraj döndü bu sazanlar finiş geçince uyanmışlar.
    Kerem34_ bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2021
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF Moto 250 NK-A
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eleman geçen yarış arka teker havada viraj döndü bu sazanlar finiş geçince uyanmışlar.
    hakkaten. efsane bir frenajdı o. isteyince yapıyor bu bebe. maşallah.
    her babayiğidin harcı değil şu hareket:
    https://youtu.be/1RdtipNo0oQ


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)