Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Motorlarda ağırlık eşitliği var, pilot + motorun ağırlığı hepsinde eşit (hafif pilotların motorlarına ağırlık ekleniyor). Ancak mevzu orada bitmiyor malesef, ağırlık konulacak bölüm motorda aşağılarda büyük ihtimalle, bu da hafif pilotlara ağır pilotlara nazaran bir yerçekimi merkezi avantajı sağlıyor.

Yerçekimi merkezi(cog - center of gravity) ve aerodinami pist yarışlarında(otomobil veya motosiklet farketmez) çok önemli etkenlerdir. Ağırlığı ne kadar aşağıda taşırsanız, viraj hızınız o kadar yüksek olur. Yarıştığınız aracın hava sürtünmesi(aerodynamic drag) ne kadar az olursa düzlükte o kadar yüksek hıza çıkarsınız. Drag her hızda vardır, ancak kinetik enerji hızın karesiyle orantılı olduğundan özellikle de yüksek hızlarda drag hızın karesiyle orantılı olarak artacaktır. Virajlarda ve düşük/orta hızdaki hızlanmalarda fazla drag çok büyük handikap değildir, ama düzlüklerde yüksek hızlarda fazladan drag çok net kendisini hissettirir.

Toprak ağır ve iri olduğu için yerçekimi merkezi ve hava sürtünmesi açısından dezavantajlı. O yüzden hep düzlüklerde geçildi, ancak kendisini virajlarda geçen pek olmadı. Bu pistin çok kısa düzlüklerle bağlanan virajlardan oluşması ve ana düzlüğünün diğer pistlere kıyasla kısa olması Toprak'a yeteneğini kullanarak kendisini gösterme şansı verdi. O da bu şansı çok iyi değerlendirdi. Açıklamaya çalıştığım dezavantajların daha güçlü veya daha yüksek hacimli motosikletlerde azalacağını düşünüyorum Toprak için.
öyleyse daha iyi toprak büyük cc de çok iş yapar buraya yazıyorum