Yarışın bitiminden bir gün sonra çoğu takım Jerez Pisti'nde kalarak test sürüşüne katıldı. Testte takım olarak bir tek D'Antin Pramic yer almazken, Kawasaki'nin genç pilotu Randy de Puniet de elindeki sakatlık yüzünden katılamadı. Testtin en hızlı ismi Repsol Honda pilotu Nicky Hayden oldu. Hayden'ın hemen ardında ise Ducati pilotları yer aldı. Testtin ikinci en iyi zamanı yapan Gibernau, yarışta yaşadığı talihsiz olayı üzerinden atmışa benziyordu. Testten bir gün önce koşulan sezonun ilk yarışını kazanan isim Capirossi ise testte, en iyi üçüncü zamanı yaptı. Ducati testte ayarlamalar olarak sadece Bridgestone üzerine odaklandı. Repsol Honda takımı ise genellikle arka lastiklerin yol tutuşu üstünde durdu. Camel Yamaha Takımı da bir türlü çözemedikleri vibrasyon problemlerini çözmek için değişik bir yöntem kullanmayı denediler: Şampiyon pilotları Valentino Rossi'ye eski M1'nı kullandırtarak, yenisiyle karşılaştırdılar.

Gelelim günün açıklamalarına:

Nicky Hayden - Repsol Honda Pilotu: Bugün genel olarak motosikletimin geometrik ayarları üzerinde durduk. Arka kısmın çekiş gücüyle ilgili problemlerim vardı. Daha önceki testlerde lastikler üzerine çok çalışmıştık ama yarışta liderliği yakalayacak kadar başarılı olamadık. Bugün bu sorun üzerine çalıştık. Michelin, denememiz için yeni lastikler getirdi ve gerçekten çok iyiydiler, testin en hızlı ismi oldum.

Dani Pedrosa - Repsol Honda Pilotu: Yarış benim için gerçekten çok iyi geçti. Ama hala takım olarak üzerinde çalışmamız gereken şeyler var. Yarışta başarılıydık çünkü daha sezonun ilk yarışıydı ve takımlar tam olarak gelişememişti. Şimdi onlar da çok çalışıyorlar ve bir daha ki yarışa kadar çok gelişecekler. Bunları göz önüne alıp, başarı için erken konuşmamalı ve gelişmeye devam etmeliyiz. Bugün motosikletimin, ön lastiğinin yol tutuşuyla ilgili bazı araştırmalar yaptık. Michelin bize yardım etmek için yeni lastikler getirdi. Arka lastikte ise problem yoktu. Aslına bakarsanız bugün düne göre lastiklerin yol tutuşu daha iyiydi. Çünkü hava düne göre daha soğuktu ve lastikler her zaman soğuk havalarda daha iyi çalışırlar. Kısaca bugün elde ettiğimiz sonuç iyiydi. Katar'daki yarışa ve diğer tüm yarışlara yetecek kadar iyiydi.

Davide Brivo - Camel Yamaha Takım Direktörü: Dün yaşadığımız hayal kırıklığından sonra bugün burada test yapabilmek bizim için çok önemliydi. Bu testin bizim için faydalı olduğunu söyleyebilirim çünkü işe yarayacağını düşündüğümüz bazı bilgiler elde ettik. Eski ve yeni motosikletlerimizin aralarındaki farkı karşılaştırabilmek için Valentino Rossi'den birkaç tur eski M1'nı kullanmasını istedik. Bu da bizim için çok yararlı oldu, iki farklı motosikletin aynı pistte nasıl bir performans gösterdiğini inceledik ve ona göre yeni M1'da değişiklikler yaptık. İlk gözlemlediğimiz eski M1'nın yenisine nazaran daha iyi bir performans sergilediğiydi. Ama daha sonra yeni M1'nın test boyunca gösterdiği performansı inceleyerek, onun eskisinden daha iyi olduğunu anladık. Yeni ayarlara çok çabuk cevap veriyor ve durmadan gelişme gösteriyordu. Ama asıl önemli şey Rossi'nin test boyunca yaptığı kendi en iyi zamanını, yeni M1'la yapmış olmasıydı. Bu Katar'daki yarışı kazanmamız için çok teşvik edici bir durum. Colin'in performansına gelirsek eğer, hiç ümit verici değildi. Fakat onun Barcelona'da gösterdiği etkileyici performansını, yarışlarda da gösterebileceğine inanıyorum. Kısaca testler bizim açımızdan yorucu ama ümit vericiydi. Şimdi yapmamız gereken tek şey Yamaha Mühendisleri'nin tüm bu bilgileri toparlayıp, ortaya iyi bir çözüm yolu koymaları. Katar'da koşulacak olan bir sonraki yarışta pilotlarımızın, yarışın ön saflarında, yani asıl hak ettikleri yerde yarışı tamamlayacaklarına inanıyorum.

Ve gelelim günün sonucuna:

Times:
1. Nicky Hayden (USA) Repsol Honda Team, 1'39.910
2. Sete Gibernau (SPA) Ducati Marlboro Team, 1'40.504
3. Loris Capirossi (ITA) Ducati Marlboro Team,1'40.798
4. Casey Stoner (AUS) Team LCR, 1'40.821
5. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team, 1'40.845
6. Carlos Checa (SPA) Yamaha Tech 3, 1'40.932
7. Valentino Rossi (ITA) Camel Yamaha Team, 1'40.966
8. John Hopkins (AUS) Rizla Suzuki MotoGP, 1'41.096
9. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki Racing Team, 1'41.178
10. Toni Elias (SPA) Fortuna Honda, 1'41.193
11. Makoto Tamada (JPN) Konica Minolta Honda, 1'41.234
12. Marco Melandri (ITA) Fortuna Honda, 1'41.400
13. Colin Edwards (USA) Camel Yamaha Team, 1'41.442
14. Chris Vermuelen (AUS) Rizla Suzuki MotoGP, 1'41.554
15. Kenny Roberts (USA) Team KR, 1'41.861
16. James Ellison (GBR) Yamaha Tech 3, 1'42.924
17. T. Okada (JPN) 1'43.265