Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Burada ki hata ? Scooter ile viraj?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Merhabalar..

    Malum scooter kullanıcısıyız, tekerlerimiz o kadar büyük değil, oturuş pozisyonumuz herhangi bi vitesli motor kadar viraja da uygun değil..
    Nerede viraj ile ilgili bi arama yaparsam yapayım hemen hemen hepsi büyük tekerli, vitesli motorlara yönelik bilgiler içeriyor.
    Ben bulamadım eğer siz bulabilirseniz çok yardımcı olursunuz.

    Ya da üstadlarımızdan bu konuda pratik, yardımcı bilgiler de almak isterim. -Tabi konunun aynısı MT de yoksa-

    İzlediğim videolar, okuduğum konulardan öğrendiğim bilgi:

    -Motosiklet yarışçılarının taktiği bu yollarda çok tehlikeli.. (Yani kendimizi olabildiğince motosikletten sarkıtıp, motoru çok fazla yatık konumda tutmamak)
    -Cross kullanıcılarının taktiği de yine bu yollarda yanlış.. (Kendimizi olabildiğince dik tutup, motosikleti yatırabildiğimiz kadar yatırmak)
    -En uygun yöntem ise motosikletle birlikte yatıp, motosikletle birlikte kalkmak.. (Öndeki cama kendimizi sabitlemiş gibi)

    Şimdi bunların çoğu vitesli motosikletlere yönelik.. Scooterda da gönül rahatlığıyla kullanabilir miyiz acaba ?
    Ben de ilk düşüşümü dönüşte yaşadım ama bu yoldaki kaygan bi sıvıdan kaynaklanıyordu..

    Buradaki hata nedir ? Dediğim olay ise şu:

    http://www.timsah.com/Honda-elite-sc...di/ZrrM0ssqE5c

    Tam olarak anlayamadım. Viraja mı yanlış girdi ? Heyecanlanıp ayağını yere koyması mı buna sebep oldu ? Yoksa scooterla bu yola girmek mi başlı başına bi hataydı ?

    Yine aynı virajlarda başka bi scooter ile yapılmış dönüşler:

    http://www.youtube.com/watch?v=us4yTQBO2AE

    Buradaki arkadaş ise direk yarışçı taktiği olan kendini motosikletten sarkıtmayı kullanıyor genelde..

    Bilgisi olan arkadaşlar, abilerim, ablalarım, üstadlarım yardımcı olursa çok teşekkür ederim..

    Teşekkürler, saygılar, sevgiler..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    ilk videoda scooterin yatma sırasında sanki orta sehpa yere deydi ve dengesi bozuldu gibime geldi.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  3. #3
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı sezer aykaç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk videoda scooterin yatma sırasında sanki orta sehpa yere deydi ve dengesi bozuldu gibime geldi.
    Yatma sırasında bi şey oluyor, adam ayağını yere koyuyor, o sırada önce sehpa deyiyor ondan sonra denge bozulup düşüyor.. İşte acaba orada ne oldu, ne hata yaptı da böyle oldu?
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  4. #4
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    motorsiklette acemi biri olarak yazıyorum. kanımca birinci viraja hızlı girdi. ikincisi konsantrasyon kaybı yaşadı ve ayağını yere koymak istedi. üçüncüsüd ds yazısını ğüstü kaygan bir yüzzeydi. zaten o yazıdan geçerken motoun arkası kaymaya başlıypr

  5. #5
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorsiklette acemi biri olarak yazıyorum. kanımca birinci viraja hızlı girdi. ikincisi konsantrasyon kaybı yaşadı ve ayağını yere koymak istedi. üçüncüsüd ds yazısını ğüstü kaygan bir yüzzeydi. zaten o yazıdan geçerken motoun arkası kaymaya başlıypr
    Evet o yazıya dikkat etmemişim.. Asfalt üzerine boya olduğu için asfalttan daha kaygan oluyor o yüzeyler.. Ama iki viraja da sanki giriş tipi doğru gibi geldi bana..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  6. #6
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı arca94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -En uygun yöntem ise motosikletle birlikte yatıp, motosikletle birlikte kalkmak.. (Öndeki cama kendimizi sabitlemiş gibi)
    Uygulanması gereken metod budur.

  7. #7
    eren1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    cbf 600
    İlk videoda hızlı girdiği için motoru çok yatırdı ve scooter olduğundan tabanı sürttü.
    2. video biraz şov amaçlı gibi geldi.
    undefined

  8. #8
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    Telefondan girdigim icin videolari izleyemedim ama scooterlarin lastik tabanlari eger yatistan coksa yani virajda yatildigi sirada lastigin temas yuzeyi tabandan yanaga geciyosa dusmesi normaldir.
    Acaba boyle bisey mi oluyo?

  9. #9
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    honda virajı alamadı diyor başlıkta,,
    scooter ın üstündeki adam salaksa honda ne yapsın, birde şortla binmiş, dua etsin bariyerlere...
    engineers bunu beğendi.
    98 Beygir.....

  10. #10
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    2. videodaki sürüş sadece gösteriş. O sarkmalar yapılmadan çok daha stabil ve akıcı olabilir.

    1. Videoda virajdan dışarı doğru çıktığını hissettiğinde panikledi ve arka frene asıldı , gaz ile oynamadan viraj çıkışına kafasını çevirip kontrayı bir miktar arttırsaydı düşmezdi . Sürati o virajda düşmesine neden olacak seviyede değildi.
    erro bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  11. #11
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    http://www.youtube.com/watch?v=odEuuiugozA

    buda benim çektigim scooter kazası....
    98 Beygir.....

  12. #12
    Denizli İl Temsilcisi BLACK_ICE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    yamaha YZF r125 2014

  13. #13

    Üyelik
    05 Ekim 2009
    Şehir
    Ataşehir
    malak, mulholland virajına scooterla öylemi girilir adamlar special ss lerle yusuf yusuf alayı highside yarısı düşüyor zaten.
    Sen İp Atla Bende Atlarım,Sen Saklanbac Oyna BEnde Oynarım , Sen El Salla Bende El Sallarım, Sen Gül Bende Gülerim , Sen Camdan Atla Ben Gülmeye Devam Ederim:))

  14. #14
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.youtube.com/watch?v=odEuuiugozA

    buda benim çektigim scooter kazası....
    Çektiğin videodaki yol, süpürgelik mevkii diye geçer. Yokuş aşağı keskin sollu sağlı virajları vardır. Bilmeyen için tehlikeli bir yoldur.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  15. #15
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    İlk videoda ki ayakkabısı fırlayan adamı yine gördüm ya lanet olsun.


  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Videolardaki sürüşleri değerlendirecek kadar tecrübe sahibi değilim ama bu scooterlarda viraj alma konusunu bende çok merak ediyorum.
    6500 km oldu motorla yaptığım yol. Özellikle dar ve kısa virajlarda çok çekiniyorum.
    Geniş ve uzun virajlarda ise döneceğim yola doğru hafif eğim vererek hızımı kesmeden gitmeyi öğrendim ama işin en doğru yapılışı hakkında ustalardan gelecek tavsiyeleri çok merak ediyorum.

  17. #17
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. videodaki sürüş sadece gösteriş. O sarkmalar yapılmadan çok daha stabil ve akıcı olabilir.

    1. Videoda virajdan dışarı doğru çıktığını hissettiğinde panikledi ve arka frene asıldı , gaz ile oynamadan viraj çıkışına kafasını çevirip kontrayı bir miktar arttırsaydı düşmezdi . Sürati o virajda düşmesine neden olacak seviyede değildi.
    okan abi senin yorumun üzerine yorum yapmak haddime değil ama yapamadan edemiyecem kusura bakma
    arkadaşlar o gördüğünüz viraj mulholland virajı yani şeytan virajı diyorlar
    motosikletliler orada kendini kanıtlamak için yarış yapar
    youtubede aratırsanız aynı virajda yapılan en az 5000 motosiklet kazası vardır
    onu bırakın aynı viraja giren arabalarda aynı şekilde spin atmaktalar
    bunların tamamı youtube de mevcut
    ha ben ilahi bi şey olduğuna inanmıyorum kazaları izlediğinizde tümünde
    aynı virajda hep aynı 3 noktada arka teker kayması göreceksizin
    bana göre oraya yer kaysın diye bişeyler yaptılar
    dikkat edin görüntülere her kazada en az 8 farklı kamera çekimi var
    ama motorluların olaydan haberi yok
    http://www.youtube.com/results?searc...l422l1.1.1l3l0
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  18. #18
    ezme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XSR 900
    Evet bende bu başlığı merakla takip ediyorum...
    07 EEE 31

  19. #19
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    1. video da virajın yatış noktasını kestiremedi bir anlık ne yapacağını beyni durup düşünmeye başladı,fakat beyin dursada motor devam etti daha sonra kurbanımız bariyelere yaklaştığını fark edince,tren görmüş öküz gibi oraya baka kaldı.Ayağını yere koymasındaki gerekçe ise (ulan essahtan alamıyoz,allama busefer yatıcaz heralde) diyerekten gayri ihtiyari ayağını yere koymak la koymamak arasında kaldı...

    NOT: Dua etsin bariyelin dikmesi bacak arasına gelmedi,yoksa hayaları bademciklerinin arasından tazyikle fırlayarak yola savrulurdu


    2.Video daysa elamanın gerçekten kendine özgüveni yüksek düzeyde ve harbiden viraj konusunda iyi.Fakat kendine bukadar güvenmesi onu cahil cesaretinden kurtaramamış malesef,çünkü işi show'a dökmüş (kol gibi asfalt yarıklarının olduğu ve bol yamalı bir yolda artı gelişi ve gidişi ayıran çizgideki butonlar) varken bunu yapmak nekadar usta olunsada çahillikten başka birşey değildir.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Tiger250
    1. videodaki honda elit değil, honda spyce125.. ilk motorum ve düşme sebebi virajın çıkışına göre hız ayarlayıp girmedi.. yani hızlı girdi viraja..
    Kanımca mulholland videolarındaki bir çok kaza oraya birikmiş çekim yapan insanlar..
    100 kmlik bir tırmanışta sadece o noktada o kadar çok kaza yapılmasını viraja girmeye hazırlanan motorcuların dikkatini dağıttığını düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)