Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Burada ki hata ? Scooter ile viraj?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    videoları izleyemedim ama

    - pist dışında knee down sürüşü ( sarkmak ) aşırı riskli ve gereksiz olarak bilinir
    - @sessizsakin zaten jiroskopi ve ince/kalın teker olayını yazmış.

    lakin, her sürücünün bir limiti olduğu gibi her motosikletin de bir limiti var.

    limitini tanımak haddini bllmektir.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooter'ların normal motosikletlere göre farkları yalnızca tekerlek boyutları değildir.

    tekerlek boyutu dengeyi yalnızca jiroskopik açıdan etkiler.

    şöyle ki, güçlü bir motosikletin arka lastiği çekiş gücü altında döndüğü sürece merkezkaç kuvveti yaratarak motosikleti düzeltmeye çalışır.

    viraj alabilmek için biz sürücüler, değişik şekillerde yer çekimini kullanarak jiroskopik etki ile yer çekimi arasında bir dönüş dengesi kurarız.

    Bu noktada önemli olan 3 kuvvetin doğru dengesidir.

    1 - ileri çekiş gücü.

    2 - tekerlerin dönüşünden kaynaklanan jiroskopik düzeltme gücü.

    3 - ağırlık merkezinin konumu.


    şöyle diyelim. eğer motorunuzun torku, arka tekerinizi yeterince güçlü çevirmeye yetmiyorsa, arka tekeriniz zayıf bir jiroskop etkisi üretir. hele ki teker küçük ise, kaldıraç kanunları gereği üreteceği jiroskopik güç oldukça zayıf kalır.

    bu da, motosikletin yatabilme potansiyelini zayıflatır.


    dikkat edersiniz ki, düşük cc'li motosikletlerin lastikleri büyük ve ince tercih edilir. bunun en büyük sebebi, ince lastik - ince jant, çok daha hafif bir tekerlek, düşük güçlü bir motorun daha kolay çevirebilmesi ve daha iyi jiroskop etkisi sağlaması demektir.

    Ağırlık merkezi, diğer unsurları yok sayar, sadece virajda yatabilmeyi baz alırsak, özellikle arka tekerlek mili hizasında olsa en makbulu olurdu.

    scooter'lar bu konuda oldukça şanslı. çünkü çoğunun ağırlık merkezi oldukça aşağıda. ancak sürücü ile beraber kıyasladığımızda, yine de düşük jiroskop etkisini telafi edebilecek yeterlilikte sayılmaz.

    ------------------------------------------------

    özetlersek, motosikletin türünün scooter yada cruiser yada supersport olması, viraja iyi yatar yada yatmaz demek için yeterli bir kriter değildir.

    bir motosikletin viraja ne kadar iyi yatabileceği, tasarımında şu 4 unsura bakar :

    1 - ön maşa sisteminin tasarımındaki rake-trail değerleri. rake açısı genelde 30 dereceden küçük motorların viraj kabiliyeti iyidir. fazla açılı ön maşa düz gitmeyi daha başarılı hale getirirken, düşük açılı ön maşa viraj kabiliyetini artırır. spor motosikletlerde genelde 24 - 26 derece arasındadır. cruiser'larda 30 dereceyi geçebilmektedir.

    2 - tekerlek boyutları. motor gücüne ve hıza bağlı olarak jiroskopik etki yaratır. motosikletin dengede durmasını sağlar.

    3 - motor gücü. motor gücü, arka tekerleği ve motosikletin yükünü kolayca yenebilecek miktarda olmalıdır. düşük güçlü bir motor, özellikle denge'de çok önemli olan arka tekerin yeterli jiroskopik etki yaratmasını sağlayamaz. güçlü motor - daha iyi denge demektir.

    4 - ağırlık merkezi. ağırlık merkezi, tekerlek milleri hizasında olan bir motosiklet için, jiroskopik etki motosikleti çok kolay bir şekilde dengeye getirir. biraz karmaşık olacak ama, eylemsizlik kanunu gereği, ağırlık merkezi tekerlek millerinden yukarı doğru yükseldikçe, motosikletin viraja yatması ve virajdan kalkması zorlaşır.


    şöyle ki, ağırlık merkezi çok yukarıda olan endurolar, ağırlık merkezi çok daha aşağıda olan spor motosikletlere göre keskin ve hızlı viraj alma konusunda daha zayıf kalırlar. çünkü ağırlık merkezleri dolayısı ile, jiroskopik etkiyi yenip motoru yatırmak ve jiroskopik etkiye yardımcı olarak motoru toplamak spor motorlara göre daha zordur.

    bununla beraber, ağırlık merkezi yukarıda olan enduroları, aynı şekilde yatırmak ve yattıktan sonra toplamak spor motorlar kadar kolay olmadığından, dengeleri de spor motorlar kadar kolay sarsılmaz. bu yüzden bozuk zeminlerde ve zor şartlarda spor motorlardan daha dengelidirler.

    ---------------------------------------

    scooter'lar genelde düşük güçlü, küçük lastikli ve ağırlık merkezleri yerden bitme üretiliyor :D

    her türlü falso kardeşim. binmeyin :D bu yazıdan bu sonuç çıkar.


    kişisel görüşüm, spor motosikletlerin viraj alma tekniklerinin bir çok scooter'da daha başarılı olacağıdır. yine de geometrik bakımdan, scooterlar için imal edilen lastik profilleri bakımından, motor gücü bakımından sıkıntılı olabilir.

    bence scooterlarla viraja, bir cruiser kullanıcısı gibi girmelisiniz iyice yavaşlayıp dümdüz dönün :D

    şaka tabi. hangi motoru kullanırsanız kullanın, viraj kabiliyeti farklılık gösterecektir. en iyi viraj yeteneği, asfaltta spor motorların, toprakta kroslarındır...

    supermoto'lar hafif ama ağırlık merkezi yukarıda, motor gücü çok fazla ve görece iri lastiklerle üretilir. bu yüzden en baba viraj kabiliyetine sahiptirler.

    sanırım viraj yeteneği en zayıf motorlar öncelikle genel geçer cruiser'lar, ardından da scooterlardır.

    bence rahatınıza bakın. viraja da yavaş girin
    Asıl açıklayıcı mesaj olarak bu geldi.. Noktayı koydu bile diyebiliriz..
    Şu an scooter dan başka seçeneğim yok maalesef. Vitesli motosiklete ikna edemedim babamı, CBF150 vardı şehir içinde kullanılmıyo dedi sattı bi gün gitti bi tane daha PCX aldı..
    O yüzden üniversiteye yerleşene kadar scooterla devam..

    Videodaki düşen motora değinirsekte galiba sebebi bu oluyor:
    "3 - motor gücü. motor gücü, arka tekerleği ve motosikletin yükünü kolayca yenebilecek miktarda olmalıdır. düşük güçlü bir motor, özellikle denge'de çok önemli olan arka tekerin yeterli jiroskopik etki yaratmasını sağlayamaz. güçlü motor - daha iyi denge demektir."

    Dengeyi bozup düşüren bu..

    Teşekkürler..

    Alıntı eod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oradaki hatayı bilemem ama o kazanın olduğu yer KAZALARIYLA ÜNLÜ bir yer.

    youtube ' a mulholland accident veya mulholland motorcycle crash yazarsanız aklınıza gelecek her motorun yaptığı onlarca kaza göreceksiniz .

    http://www.youtube.com/results?searc...41l440l3.3l6l0

    bu linktede kazaların playlist' i var

    http://www.youtube.com/watch?v=GgKoX...7A2492C0B9CBFF

    üşenmeden izlemiştim ordan biliyorum
    İlk sayfada bu virajların muhabbeti bayağı dönmüştü lanetli virajlar
    Motosiklet sürücülerinin kendilerini kanıtlamak için yarıştığı yollar..

    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ağırlık merkezini, önden motora baktığınızda motorun sağı solu olarak değil de, yandan baktığınızda yukarı aşağı olarak değerlendirin benim yazımda. zincirle aktarmanın espirisi, motor bloğunun arka tekere kadar uzanmasını istemedikleri içindir.

    zira, yandan baktığınızda, yatayda, ağırlık merkezinin iki tekerin tam ortasında olması en makbuludur.

    ağırlık merkezinin yerden yüksekliği arttıkça, jiroskop etkisinin motorun yatmasına izin vermesi ve motorun yattıktaın sonra toplanmasına yardım etmesi zorlaşır. eğer motosikletin ağırlık merkezi, tam tekerleklerin mili yüksekliğinde olsaydı, jiroskop etkisinin motosikletin yatmasına izin vermesi de motoru yattıktan sonra toplamaya yardım etmesi de çok kolay olurdu. yükseldikçe zorlaşır. yükseldikçe stabil dengesi artar..
    SS lerin tümseklerde neden hep altının vurduğu net olarak anlaşıldı şimdi..

    Tam özet:
    Alçak motor kolay yatar, zor toparlanır.
    Yüksek motor zor yatar, kolay toparlanır..

    Vay be.. Tekrar teşekkürler..

    Alıntı ezme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mevzuuyu şuan çok net anladım! Rake değeri-ağırlık merkezi şuan çok net, fakat takıntılıyım ya şuan kendi motorumun rake değerini/açısını deliler gibi arıyorum ama bulamıyorum!
    Ben de bakındım ama yok koca internette öyle bişey.. En kötü bi iletki alıp kendimiz ölçücez..

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence tek sebep hız... Onun dışındakiler in pek önemi yok.
    Ayağını yere koymasının sebebide , saçamaladığını anlayıp ne yapıyorum ben usta bu motor bu hızla burayı dönermi dediğii andır.

    2. Büyük hatada hemen ayağa kalkmaya çalışmasıdır.
    Ayağa kalkmak en büyük hata da onu orada tamamen refleks olarak yapıyor.. Kendimden biliyorum zar zor da olsa hemen ayağa fırlıyor insan istemeden.. Adrenalin etkisiyle..
    Yalnız ne acımıştır sonra onun canı var ya..

    Alıntı enesergul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o viraj da meşhur viraj..bütün kaza videoları o virajda oluyor
    Mulholland virajları, lanetli virajlar..

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    videoları izleyemedim ama

    - pist dışında knee down sürüşü ( sarkmak ) aşırı riskli ve gereksiz olarak bilinir
    - @sessizsakin zaten jiroskopi ve ince/kalın teker olayını yazmış.

    lakin, her sürücünün bir limiti olduğu gibi her motosikletin de bir limiti var.

    limitini tanımak haddini bllmektir.
    Kesinlikle katılıyorum.. Teşekkürler..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  3. #43
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    düşen eleman muhtemelen sehpa değidiği için korktu ve biraz motoru dikti sonra da panikleyip düştü.

    ben 600rr ile denedim. 600cc maxiscoter ile denedim 200lük chopper skygo ile denedim en çok 200lükte yatırdım sorna maxi scooterda en azda racete yatırıyorum ne hikmet anlamadım en çokta rr kullandım

  4. #44
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı samet10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düşen eleman muhtemelen sehpa değidiği için korktu ve biraz motoru dikti sonra da panikleyip düştü.

    ben 600rr ile denedim. 600cc maxiscoter ile denedim 200lük chopper skygo ile denedim en çok 200lükte yatırdım sorna maxi scooterda en azda racete yatırıyorum ne hikmet anlamadım en çokta rr kullandım
    Yatırma konusu 2. Sayfada @sessizsakin arkadaşımızın anlattığı bilgiler ışık tutar gibime geliyor.. #31. mesaj diğer bi deyişle..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  5. #45
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı arca94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Tam özet:
    Alçak motor kolay yatar, zor toparlanır.
    Yüksek motor zor yatar, kolay toparlanır..
    burayı biraz yanlış anlamışsınız

    motorun alçak yada yüksek olması değil, ağırlık merkezi önemli.

    gerçi motorun alçak olması ağırlık merkezini de aşağı çeker ama, bazı tasarımlarda cambazlıklar yapabiliyorlar.

    ağırlık merkezi aşağıda olan motor kolay yatar. kolay toplanır. bununla beraber, yoldaki bozukluklar ve çevre etkenlerden daha çok etkilenen dengesi zayıf motorlardır.

    ağırlık merkezi yukarıda olan motorlar, hantal bir şekilde yatar, hantal bir şekilde toplanır. bununla beraber yoldaki bozukluklar ve çevre etkenler dengesini kolay sarsmaz.

    ------------
    Tam özet :
    alçak motor kolay yatar kolay toplanır.
    yüksek motor zor yatar zor toplanır.

    diyebilsek de yeterli değildir. bir çok etkene bağlı neticesinde. önceki mesajımda yeterince detaylı anlattım.önemli olan motor gücü, toplam ağırlık, ağırlık merkezinin yüksekliği gibi bir çok etkenin uyumudur motosikletin viraj performansını belirleyen.


    hepsi on nuımara tasarlanmış olsa, kötü bir süspansiyon yol tutuşunuzu felç edip herşeyi heba edebilir ...
    !?

  6. #46
    brk194 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2012
    Motosikleti
    Kanuni bs 125-Yamaha R25
    bence çok gereksiz motoru o kadar yatırmak çünkü pistte değiliz ayağı yere deydirene kadar felan


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)