Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor Küçültmenin Dezavantajları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Selam millet.

    Fazer'ımı baharda bir CBR250R'la takas etmeyi aklımdan geçiriyorum, kısmet tabii. Sıkıldım 200 kiloluk motor kullanmaktan, daha hafif ve kıvrak bir şey istiyorum. CBF150'mi de kardeşime verdim, motorsuz kalmak istemiyorum.

    Sizce dezavantaj olarak (güç eksikliği dışında) bir şey yaşar mıyım? Benim aklıma gelen bir şey yok pek, sizce?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Normal şartlar altında, alıştığın ivmeye, ara hızlanmalara..vb bağlı olarak kıvrılıp kurtulabilmenin etkisiyle kimi şeyleri trafikte tehlike durumundan çıkarmış olabilirsin, daha yavaş bir motorla aynı durumlar aynı atiklikte olmayacağından tekrar tehlike haline gelebilir sanki, ama CBF 150'yi de hala kullanıyorsun sonuçta, o dikkat ve tetikte olma durumu, ölçüp tartmalar yeterince yerindedir o yüzden. Onun dışında benim de aklıma gelen bir şey yok...
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  3. #3
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    CBR250'in tepkilerine alıştıktan sonra herhangi bir dezavantaj olacağını sanmıyorum.Belki Fazer'den sonra sıkılabilirsiniz bir süre sonra.

    Bu arada Allah bana da Fazer alıpta küçültmeyi nasip etsin
    ANGARAJ

  4. #4
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Cbr 250 ye bi sempatin varsa 1.80 in çok üzerinde değilsen al güle güle kullan 3.5 litre 3.5 litre

    Test motoru yok diye biliyorum Hondanın. Kullanmadıysanda cbr 250 topiğinden bi buluşmada falan rica edip bi tur kullanabilirsin.. Çünkü belki sürüş pozisyonu veya başka bi ayrıntı da olabilir hoşuna gitmeyen.

    Ama forumda Xt660 dan ve Beverly500 den DL storm dan geçiş yapanların keyfi yerinde gibi görünüyor

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Rahat etmek için motosiklet küçültüp CBR almanin mantigi ne?
    Belli ki fazer motosikleti kullanma olanaklarinin disinda bir motosiklet.
    Benim bundan anladigim sey, sehiriçinde falan kullandigin.
    O zaman takoz almanin bir mantigi yok.
    500-600cc bir naked alman senin için daha hayirli gibi duruyor.
    filz ve excavatus bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #6
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Süper memleketimde 500-600cc ve servisi sağlam bir naked motor yok ki 10 bin lira civarına Benim istediğim 25-50HP arası hafifçe bir motor.

    Gerçekten de ER5, GS500, CBF500 gibi bir alet lazım bana ama bunların hepsi üretimi durmuş ve yedek parçası zor bulunan motorlar. Aklıma yatan bir motor da XT660X, ona denk gelirsem düşünürüm.

    YBR250 fazla pahalı, Hyosung GT250 Kanuni'de. Duke 200 istiyorum bir yandan ama CBR250 almak bana 4 bin lira kadar daha ucuza mal olacak, arada o paraya değecek bir fark olduğunu düşünmüyorum, yedek parçadan korkuyorum.

    CBR250'yi takozluk seviyesini ölçmek için bir test etmeyi istiyorum tabii; şehirde Fazer'dan daha az ancak CBF150 veya 500'lük bir naked'dan daha çok takoz olacağının bilincindeyim. Fazer'ın sadece ağırlığı şehirde sıkıntı; yoksa dönüş çapı sorun değil hiç. İlla CBR diye bir durumum yok.

  7. #7
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Benim maus bozuldu yapmayi becerirsem gene yazarim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

    Yaptim mausu.
    Dukkanmi açsam ne yapsam.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #8
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    Valla ben dediğini yaptım kendi motorumu satılığa koydum , yedek olarak 15 binde bir cbr 125 düşürdü bizim yiğen, yakıt az uzun yıllardan sonra bütün vitesleri kullanabiliyorum. Motor 125 olduğundan 7 bin devrin altında yürümüyor. 20 liraya bir hafta işe giderken 20 liraya iş artı gezi yaptım.85 kilo 180 olduğumdan altımda sinek gibi kaldı(ESki kasa) Kaskı çıkarmıyorum ama 60 ile 80 ile şehir içinde, ara sokaklarda dönüş yapıyorum büyük motorla yapılmaz.İşim sirkecide evim bakırköyde olsa Gs 500 ü satmazdım tabi o yolda da 125 lik tehlikeli olur.İy ölçüp biçmek lazım küçükler daha değerli )))
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  9. #9
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı gs500inanc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben dediğini yaptım kendi motorumu satılığa koydum , yedek olarak 15 binde bir cbr 125 düşürdü bizim yiğen, yakıt az uzun yıllardan sonra bütün vitesleri kullanabiliyorum. Motor 125 olduğundan 7 bin devrin altında yürümüyor. 20 liraya bir hafta işe giderken 20 liraya iş artı gezi yaptım.85 kilo 180 olduğumdan altımda sinek gibi kaldı(ESki kasa) Kaskı çıkarmıyorum ama 60 ile 80 ile şehir içinde, ara sokaklarda dönüş yapıyorum büyük motorla yapılmaz.İşim sirkecide evim bakırköyde olsa Gs 500 ü satmazdım tabi o yolda da 125 lik tehlikeli olur.İy ölçüp biçmek lazım küçükler daha değerli )))
    Büyük motorda kullanmışsınız küçükte,bir şey soracağım,
    Bnim cbr125 te rüzgar aşırı etkiliyor,hatta bazen 70-80 i geçmeye cesaret edemiyorum rüzgardan.
    Bu durum motorun hafifliğiyle ilgili dimi,600rr olsa etkilemez bu kadar herhalde diye düşünüyorum,doğrumudur?

  10. #10
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    Küçük kıvraktır her zaman büyük ağırlığından lastik genişliğinden ve kompresyonundan güven verir.Ben zaten 120 yi geçmiyorum tek kişi olunca büyük farklar yaratmıyor.14 hp 2,5/3 lt 50 hp 4/5 lt Bakımını benzinini gezdiğim km yi hesaplayınca 125 bana daha makul geldi.BEn 4 silindire binmedim onların verdiği güven tabikide fala olucaktır...Bazen küçüğü kullanmanın daha zor olduğunu düşünüyorum.
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  11. #11
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük motorda kullanmışsınız küçükte,bir şey soracağım,
    Bnim cbr125 te rüzgar aşırı etkiliyor,hatta bazen 70-80 i geçmeye cesaret edemiyorum rüzgardan.
    Bu durum motorun hafifliğiyle ilgili dimi,600rr olsa etkilemez bu kadar herhalde diye düşünüyorum,doğrumudur?
    motorun gücüyle de etkilidir.

    motor gücü arttıkça, özellikle arka tekerin gyroscope etkisi artar. bu da daha başarılı bir denge sağlar.

    bunun dışında rüzgarın etkileme sebepleri en başta ayrodinamik ve, rüzgarın türbülanslı olup olmayışıdır.

    örneğin çevre yolunda bir otobüsü 100 metre geriden 80 - 90 km hızla takip etmeye kalkarsan, otobüsün yarıp etrafından dolaştırdığı hava 100 metre sonra tamamen türbülansa dönüşmüş bir rüzgar haline gelir. türbülans ise, dönerek akan, sağdan sola, soldan sağa yön değiştiren rüzgardır.

    sürekli yön değişikliği yapan rüzgar, eğer motor gücü, dolayısı ile gyroscope etkisi ve ayrodinamiği yeterli değil ise, motosikleti bi tarafından tutup sallıyormuş gibi yapar.

    cbr125 cılız bi motor. kolunuz bacağınız böğrünüz kafanız sağından solundan taşıyorsa bolca ayrodinamik pek var sayılmaz aslında.

    denge başarısı, arka tekerin uygun ağırlıkta olması, yeter miktar motor gücü, ağırlık merkezi, ön gidonun açıları bilmem neleri ile epey alakalı bir durum. ama motorun ağırlığı ile çok alakalı değil.

    ----------------------------------------------------------

    motosiklet kullanmaya gt250r ile başladım. şehir içinde bence spor motor kullanmak işkence. bilemiyorum ama, 130 hp ye kadar ki motosiklet geçmişimden sonra, 50 hp altında bir motosikletle trafiğe çıkmak istemem kendimce.

    eğer şehir içinde ve ortalama süratin 70 - 80'i geçmediği yollarda kullanacaksanız bence küçültmenin bir dez avantajı olmayacaktır. ama eğer özellikle istanbulda bol bol çevre yoluna çıkarım derseniz bilemedim. ama bana sorarsanız 98 hp'leri çok ararsınız hızından değil de, kıvraklığından.
    !?

  12. #12
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süper memleketimde 500-600cc ve servisi sağlam bir naked motor yok ki 10 bin lira civarına Benim istediğim 25-50HP arası hafifçe bir motor.
    gt650 naked var 78 beygir hem servis hemde yedek parçası bol
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  13. #13
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    kıvraklık arıyorsan ss ten uzak dur kütükcan
    süpermoto, enduro enazından naked almalısın
    2-3 yıl önce demişimdir sana belki de
    mt03 almalısın
    ama ktm yi al sen, beğenmezsen yarı fiyatına bana satarsın

  14. #14
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    En güzelini yapıyorsun hocam cbr250 kadar güzel çekici rakiplerine fark atıyor.cbr250 bende düşünüyorum ama bakalım oda kısmet
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  15. #15
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Bende 600 cc ve üstü motorlara bakıyor iken şehir içi rahatlığı özellikle trafikte yormaması ve benzin sarfiyatının az olması sebebi ile Cbr 250 nin çok ideal bir motor olduğu düşüncesindeyim.250 cc'nin hızlanma ve sollamalarda sorunsuz ama akçak gönüllü bir şekilde işini yapacağı düşüncesindeyim.Duke 200 de bunların hepsini fazlasıyla yapacağını düşünüyorum, ancak o fiyata değer mi bilemem?
    https://www.youtube.com/user/funtay34
    http://instagram.com/tayfunboralegend/
    https://www.facebook.com/tayfun.bora

  16. #16
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gt650 naked var 78 beygir hem servis hemde yedek parçası bol
    Tamam da GT650 kullanmakla Fazer kullanmak arasında hiç fark yok ki Hatta Fazer daha rahattır belki Bana beygir değil, rahatlık lazım; elimdeki fazla beygirlerden kaçıyorum zaten

    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kıvraklık arıyorsan ss ten uzak dur kütükcan
    süpermoto, enduro enazından naked almalısın
    2-3 yıl önce demişimdir sana belki de
    mt03 almalısın
    ama ktm yi al sen, beğenmezsen yarı fiyatına bana satarsın
    Hacı MT03 aşırı pahalı, 250'lik de enduro yok Çinliler dışında. DRZ400, NX4 Falcon falan da kalmadı etrafta. KTM de çok pahalı gelmeye başladı CBR'la kıyaslayınca. CBR'ı alırsam da 2 sene kullanır, sonra enduroya dönerim tekrar. 2 sene CBF, 2 sene FZ6, 2 sene şu 2 sene bu diye gidiyorum zaten

  17. #17

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt-03/ Piaggio Beverly 250 ve 500
    mt-03 ikinci el alcaksan çok da pahalı olmuyor.yaygın bi motosiklet olmadığı için ikinci elde fiyat düşüyor. Ancak rahatlık arıyorsan çok da tavsiye etmem şehir içinde kıvrak vs güçlü ama titreşimi de yok değil. rahatlık demek benim için beverly 250-300 demek:D.
    suzuki inazuma nın da türkiyeye geliş tarihine bir bak istersen. 250 cc naked oldukça kullanışlı görünüyor.

  18. #18
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacı MT03 aşırı pahalı, 250'lik de enduro yok Çinliler dışında. DRZ400, NX4 Falcon falan da kalmadı etrafta. KTM de çok pahalı gelmeye başladı CBR'la kıyaslayınca. CBR'ı alırsam da 2 sene kullanır, sonra enduroya dönerim tekrar. 2 sene CBF, 2 sene FZ6, 2 sene şu 2 sene bu diye gidiyorum zaten
    abooov, 8-9 a vardır diyordum ama uçmuş bu mt03 satıcıları be kütük

    yalnız aradığın kıvraklığı cbr da bulamayacaksın
    enduro, olmadı nake alacan
    aslında 9500 lere kadar düşmüş, az daha düşerse sym wolf 250 de iyi bir alternatif olabilir
    ya da suzuki inazuma diyecem de o da cüsse itibarıyla pek kıvrak olmayacak gibi görünüyor
    hiç olmadı bari er6n al

  19. #19
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Tigercan ER6N almak çok anlamsız, Fazer'a kıyasla en ufak bir artısı yok o aletin SYM ve Suzuki'ye de baktım ama güven vermeyen markalar. MT03'ler güzel ama fiyatları uçuk, bütçede 10 bini geçmek istemiyorum. CBR da çok kıvrak olmayacak, ancak Fazer'ın 40 kilo ve 70 beygir vermiş hali gibi olsa bana yeter.

  20. #20
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    sen de hiç bir şey beğenmiyorsun, zorla mı satıyoruz kardeşim
    git mobilet al

    er6n hem yakıt hem kıvraklık açısından fazerden daha iyidir
    hem de güç kaybı yaşamamış oluyorsun


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)