evet arkadaşlar merhaba.şu çinde üretilen cbf,ybr vs. Ne kadar güvenli ve sağlam? Japonyada üretilse nekadar daha sağlam olurdu diyen arkadaşlar varmı? Yoksa japonlar tasarlamış.nerde üretildiği sorun değil! Mi? Vs. Vs. Saygılar.
evet arkadaşlar merhaba.şu çinde üretilen cbf,ybr vs. Ne kadar güvenli ve sağlam? Japonyada üretilse nekadar daha sağlam olurdu diyen arkadaşlar varmı? Yoksa japonlar tasarlamış.nerde üretildiği sorun değil! Mi? Vs. Vs. Saygılar.
Valla benim R6 da made in JAPAN yaziyor,Senin dediklerin hakkinda bir bilgim yok.
RIDE or DIE
yok abileri orjinal japon. Ben ybr,cbf,innova gibi 125 lik,150 lik leri demiştim.
Hocam Asıl Önemli Olan Tasarımdır Çünkü Japonlar tasarımı Yaparken En iyi şekilde değerlendiriyor ve planlıyor Hani Sadece japon için Dememek Lazım Aslında bu Konuyu Kim sağlam Yapıyorsa O firma Üzerinden Değerlendirmek lazım Misal Bir Hindistanlı Çıkıpta Hondada Yamahadan Kat kat daha sağlam makina yapabilir Yada Bi Çinde öyle......Bir İtalayandan ,Almandan,Japondan daha sağlam yapabilir Tasarımı ve İşçiliği Önemli Yapıldığı yer Önemli değil makina Dandikse Japonyadada Yapsan Dandik Olurr
Yani Çin Malları Kalitesiz Diye Birşey Yok Bir Çin firmada özen Gösterirse En sağlam Ürünü Çıkarır
Bakınız TVS Rtr 180 Türkieyde olmayan model 2 kez tasarım ödülü aldı Apache türkiyedeki Model Tasarım Ödülü Aldı Sakınn Haa Suzuki Üretiyor Demeyin Sadece Şase Suzuki Gerisi Hindistan Tasarım Hatta Ybr De Ona Bakarak Tip Deyişti
Sado
scarabeom çinde üretilmiş benim için hiç önemi yok.popüler markaların neden çinde üretildiğini bu sitede bilmeyen yoktur.bu tip konular yeni kullanıcıların kafasını karıştırmaktan öteye gitmez.sahibi belli mühendisi belli.ha çin ha amerikada üretilmiş ne değişirki.
Çin malları illa kalitesiz olacak diye bir kaide yok. Çin'e üretimi veren firma ne kalitede ürün isterse, Çin o kalitede mal üretir. Bknz İphone 4. Arka tarafında yazana göre Çinde montajı yapılıyor. Kalitesini herkes biliyor.
Çin malından kaçış yok. Herkes bir gün Çin malı kullanacak.
Günümüzde çoğu büyük firma insan gücü ucuzluğundan dolayı üretimini Çin'de yapıyor...
Nerede yapılırsa yapılsın kalite fark etmez, Japonya'da üretilen orojinal ybr ile Çin'de üretilen orijinal ybr arasında fark olabilir mi? Firmalar buna müsade eder mi sanıyorsunuz?
İçiniz rahat olsun...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
ben çinliler bu motorları neden kalitesiz üretiyor demedim. Çinli lere bi kastım yok sadece japonların ürettiği kadar güven veriyomu vermiyomu onu öğrenmek istedim. Çünkü gözlemlerime göre bi misal vereyim. Bazı arkadaşlarımda mesela 2006 veya 2007 innova var. Satıp sıfırını almak istemiyolar. Abi onlar çinde üretiliyo güven vermiyo benimki japon. Diyor. Olay bu. Varmı içinizde böyle düşünen? Bunu öğrenmek istemiştim. Yoksa japon çin kapışması değil!
şöyle bir örnek vereyim..
2012 yamaha crypton sıfırı 3.400 lira.
2008 crypton R 3.500-5000 lira.
2001 Crypton 2.000-2.500
2012 Honda innova 4000 lira sıfırı
2007 innova 2.500-3000 lira
2012 yamaha ybr- ybr esd sıfırı 4000 lira
2004-2009 model arası 2.100-3.800 lira
bunlar yeterlimi sizce ? Aralarında bir tek fark var oda kalite farkı...
Ben bile cebimde sıfır 2012 modell innova parası dururken gittim 2007 model'ini aldım.. japon yapıyor abicim..
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
bu kadar düsünmenize dert etmenize gerek yok kalite japon kalitesi iscilik cin isciligi önemli olan malzemenin kalitesi fabrikasinin nerde oldugu önemli degil
Kısaca şöyle özetlenebilir, yamaha japonyada motoru toplasa, toplayan işçilere 100 lira verecek, ama çindeki insanlar daha ucuza çalıştığı için işçilere 50 lira vericek. Olay bundan ibaret. kalitenin kötü olması onun parçalarının kötü olmasıdır. Yani iş çinlilerin kalitesizligi değil. Önemli olan malın kalitesi. Zaten şu an neredyse elektronik , beyaz eşya gibi parçalar çinde üretiliyor. Kullandığımız telefnlar vs vs...
fiyat aralığında pek bir fark yok ama kalite farkı çok... 2006 model yamaha ybr 3500 lira ise 2012 model yamaha ybr esd 4000 lira ya bunun açıklmasını yapınız )
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
bence nerede üretildiği önemli değil...zaten milletimi anlamıyorum bir türlü...97 model corolla'yı hala 15000TL'ye alıyoruz...arkadaşım 19000 TL'ye 2001 golf aldı...daha örnekler çok
her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....
mesele çinde yada japonyada üretilmesi degil.
gelişmiş ülkeler teknoloji satar. hamallık yapmaz.
hondayı ele alırsak
düşük cc vitesli motosikletler üretmekte. cbf 150 den önceki modeli bilirsiniz cg 125. hondanın brezilyadaki fabrikasında üretilmekte. sonuçta ardı kökü 125 cc ama bir krankı 1000 lira.
benzer durum italyada üretilen ses dylan da da geçerli. yedek parça fiyatları çapına göre pahalı.
olaya birde bu açıdan bakmak lazım.
ayrıca bir motosiklet üretim aşamasında farklı yan kuruluşlardan destek alır. yani farını bir firma aynasını farklı bir firma lastigi jantı derken liste uzar. üretim maliyetleri çinde daha ucuz oldugundan büyük firmalar küçük cc de çinde üretim yaptırmakta. başka türlü para kazanamaz.
yukarda bir arkadaş örnekler vererek çin üretimlerin ikinci elden daha ucuz oldugunu yazmış. o ikinci el satanlar şark kurnazlıgı yaparak piyasayı şişirmekten öteye gidemez. çogu satamıyor zaten.
sonuç olarak en baştada belirttigim gibi gelişmiş ülkeler teknoloji satar gelişmemiş yada gelişmekte olan ülkeler hamallık yapar.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
cbf, ybr onkere krank kırar veya bozar rulmanlar falan titan 1 kere yapar bu süreçte fark bu.ybr cbf daha fazla masraf çıkarır. Titanın krank ve krank rulmanı 100 bin 150 bin km ve daha fazla yapabilir. Onun için 1000 lira onun için pahalı. Anlaşıldı...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)