İyi dilekleriniz için tşk.Gerek görülürse mod arkadaşlar irtibata geçer inş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------
Teşekkürler....
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:45 ----------
İyi dilekleriniz için teşekkürler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------
Teşekkürler.Acemi birliğimi hatay serinyolda yaptım.Antakya çok güzel biyer hala çarşıdaki Han restaurantı kalitesi ve komik fiyatlarıyla anlatırım istanbulda Antakyaya selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------
Tabiki mecburen %100 garanti olmasada en azından kötünün iyisinin olması için korumalarımızı aksatmıyalım.....
Nefret ettiğimiz işlerde çalışıp,İhtiyacımız olmayan şeyler alıyoruz....
Geçmiş olsun daha büyük bir sağlık sorunuyla karşılaşmamanız sevindirici.Umarım ben dahil birçok arkadaş 1 sonraki motor seçiminde yazınızı dikkate alırız.
öncelikle çok geçmiş olsun.
esasında söylediklerinizin bir kısmında haklısınız "cbr 600 rr kullanıyorum senin enduroda 600cc onumu kullanamıyacağım" evet bu kesinlikle hatalı bir düşüncedir. çünkü süpermotodan sonra en iyi viraj kabiliyetine sahip motosikletler ss motorlardır. Yani demek istediğim yol durumu lastik kalitesi ..vs nedenler dışında ben enduroda şu hızda şu açıda bu viraja giriyordum ss de giremedim gibi bir durum söz konusu olamaz tamamen sizin hatanızdan kaynaklı bir neden var demektir. Ama sizin söylediğiniz gibi 600rr kullanan birisi bu motordaki viraj alışkanlıklarını enduro tarzı bir motosiklete yansıtmaya çalışırsa asfaltla tanışacak demektir. Sizin gibi hornet kullanmış birisinin racing motosiklette zorlanması oldukça şaşırtıcı ve söyledikleriniz bana çok tutarsız gelmektedir. "ilk motorum cbf 150 idi.Yaklaşık 20000 km tecrübemle CB600F hornet sahibi oldum" İşin en ilginç kısmıda burasıdır. 20000km cbf den sonra hornet kullanmakta zorlanmayan bir kişinin hornetten yzf 125e geçince asfalta yapışmasıdır. burda sorun motosiklet tarzında değil kişisel hatadır. Siz motoru 600rr dan bozma sert gaz tepkileri olan bir horneti kontrol edebilirken yzf125 i kontrol edemiyorsanız sorun sizdedir. Diyeceksiniz ki tarzı farklı hayır motosiklette viraj kabiliyetini arttıran rake açısıdır. bu açı daraldıkça viraj kabiliyeti artmaktadır. Hornetin rake açısı 25.5° yzf 125° 24.2 cbr 600rr 23.5 tir yani bu motosikletler içinde en kolay viraj alanı cbr 600dür (ssler yatarak viraj alıyor demişsiniz bütün motosikletler yatarak döner 1 sene 600hornet motosiklet kullanan birisinin bunu anlaması gerekirdi bence) Eğer cbfden hornete geçtim gaz tepkilerini ayarlayamadım düştüm deseniz MANTIKLI hornetten Shadowa geçtim alışamadım MANTIKLI ama hornetten yzfye geçip tarz farkı nedeniyle düştüm biraz mantıksız oluyor.
çok geçmiş olsun :(.kulağa küpe olması gereken bi açıklama olmuş
Teşekkürler iyi dilekleriniz için...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------
Teşekkürler iyi dilekleriniz için...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:44 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:22 ----------
[QUOTE=erkete;2552770]Teşekkürler iyi dilekleriniz için...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------
Teşekkürler iyi dilekleriniz için...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:44 ----------
1-20000km cbf kullandım ehliyetimi alırken bu ülkenin en iyi hocalarından biriyle çalıştım kendisi uzun yıllardır motorsiklet kullanır zzr 1400 motorsikleti olan biri kendisi.Onunla çalışmak nasip oldu toplam 22 saat ders aldım yanı sıra honda güvenli sürüş 1,güvenli sürüş 2 sertifikalarına sahibim ve şanslıyım bi arkadaşımın cb600fhorneti vardı (zaten onu aldım)yani boş arazide bol bol antreman fırsatım oldu almadan.Devamlı okuyan,araştıran biriyim (bu şartlardan sonra cb600fhornet kullandım boeing 777 kullandım demişim gibi anlatıyorsunuz çok manidar buldum şahsen)
2-Çok güzel açıları değerleriyle vermişsiniz ama bişeyi unutmuşsunuz.Motorsikletleri sadece motorları yada görüntülerimi sınıflara ayırır.Bugün herhangi bir kullanıcıya sorun Enduro binsin sonra bir ss'e ilk zorlandığı ve iki farklı motoru birbirinden ayıran en farklı karakterik özellik oturuş pozisyonu olacaktır.Benim en çok zorladığım konu buydu.SS de düzgün oturma pozisyonuna uyma buna çok çalıştım.Hornette bilek ve bel ağrısı olmaz oturuş pozisyonundan ziyade.ss'de yanlış oturusanız bilekleriniz ve beliniz çok rahatsız gıcık bir ağrı yaşamaya başlar.En bariz ve zorlayıcı farklardan 1 de buydu.
3-virajlar yatarak alınıyor derken herkez anlamış siz anlamamışsınız nedense.Sizce her motorda virajda yatarken sürücülerin aldığı pozisyonlar aynımıdır.ss'de viraj alma kuralları depoyu dizlerinle çok iyi sar,Depoyla kendi arana 1 yumruk boşluk bırak,parmak ucuyla ayaklıklara bas,dönerken dizini döndügün yere açıyla yat,virajın tersindeki baldırını seleye koy,virajda motorun vizöründen degil yanına dogru kafanı uzatıp viraj çıkışına bak kaba taslak böyle.Fark ne yine oturuş pozisyonu düzgün yapılmazsa hata olur.(Motor değil bak sürücü) hornette yattıgın gibi ss'de yatabiliyomusun viraj alırken.
4-motorlar tek başlarına gidemiyeceği gibi tek başlarınada düşemezler bir sürücü gerekir.motorsikletin düşmesi %90 sürücü hatasından kaynaklanır.(yolda yağ mazot ıslaklık olabilir yada teknik aksaklıklardan dolayı teker iyi durumda olmaz yürüyen aksamda sorun olabilir buda %10 luk oran)
5-Sizin hatanız olaya sadece motor hacimleri ve dönüş açıları olarak bakmışsınız.Bu arada asfalta yapışmadım ben düştüm(Doğru değil bu kelime).Raporlarımı,Ameliyat ve taburcu evraklarımı mail atarım size mail adresi gönderirseniz.
Nefret ettiğimiz işlerde çalışıp,İhtiyacımız olmayan şeyler alıyoruz....
+1
Önce geçmiş olsun,
Ancak motorların sınıf ayrımından ziyade insanların egolarını kontrol edemeyişi kaynaklı bir problem. Aslında bu hatayı yapan herkes bilir böyle bir farkın olduğunu ama, kalın tekerler, gürültülü sesin ihtişamına kapılıp hadlerini aşarlar. Sonarıda malum, sen 2 ay+platinler+ameliyatlar ile kurtarmışsın şanslısın, bir çoğu beyaz soğuk bir mezar taşından ibaret maalesef :(
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Yazmaya üşeniyorum biraz o yüzden uzun uzun açıklama yapamıycam. sizin düştügünüze inanıyorum yalan söylediğinizi ima etmedim öyle anlaşıldıysa kusura bakmayın. Demek istediğim motosiklet tarzları çok farklı bu konuda haklısınız ancak spor kullanıma sahip olan hornet ile ss motor neredeyse tamamen aynı kullanıma sahip motosikletler yani bu motosikletler arasında geçiş yapıp düştüyseniz bunda en az etken bence tarz değişikliğidir. Kullanıcıdan kaynaklı bir hata olduğunu düşünüyorum yani sizde o %90lık dilimin içindesiniz Bende motosiklete ramzey 200 kros ile başladım daha sonra sırayla z750 zxr6 kymco xciting 500r kullandım burda z750den sonra zxr6da yaşadığım tek sıkıntı bel ağrısıydı ama zxrdan sonra kymcoya geçince oldukça zorlanmıştım. Yani belkide bütün bu tarzlar arasında en yakın 2 tarz arasında geçiş yapmışsınız. söylemek istediğim buydu.
not: asfalta yapışmak tabirini alay etmek amacıyla kullanmadım yanlış anlaşılmasın sizinde benzer kullanımlarınız var ona güvenerek böyle yazdım. Rahatsız olduysanız onun içinde özür dilerim. Tekrar geçmiş olsun umarım bir daha böyle bi kazayla karşı karşıya kalmazsınız.
[QUOTE=erkete;2552770]Teşekkürler iyi dilekleriniz için...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------
Teşekkürler iyi dilekleriniz için...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:44 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:22 ----------
Geçmiş olsun sevgili kardeşim,
Bende Hornetten sonra Racing ile (hangi racing onuda yazdıkların arasında bulamadım ????) virajda yaptığın kazayı motorun tipine bağlamanı yersiz buluyorum . Hornette en az racing kadar hata affetmeyen bir makinadır ve özünde CBR kalbi taşır. Kazanı nasıl yaptığını biraz daha detaylı anlatırsan sorunun nerede olduğunu belki çözebiliriz.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
geçmiş olsun...arkadaşım anlatırken viraja yatma ile motordan sarkmayı birbirine karıştırmışsın sanırım..terapistin yanlış anlamasının nedeni bu olabilir...
Öncelikle çok geçmiş olsun. Dizlik kullanmanıza rağmen bu kadar bağ zedelenmesi olması gerçekten korkutucu...
Geçmiş olsun da, siz şehir içinde bu şekil mi viraj almaya çalıştınız? Yada YZF sahibi olduktan sonra genelde böyle mi alıyordunuz virajları? Yada bu şekilde uygulayamadığınız için mi virajı alamadınız?
#sürenadam
Erkete çok geçmiş olsun bence de irdelenmesi gereken eğer ki hornet gibi viraja yatırdıysan sorun yaşamışsındır.
geçmiş olasun allah beterinden saklasın...
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Keşke tanışma imkanı bulabilseymişiz. Sağlık olsun. Birgün bir yerlerde karşılaşmak ümidiyle.
Antakya'dan selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------
Ekleme yapmak istiyorum...
''Bu kırığın oluşması için bileğinizin dağılması lazımdı'' diyen doktor, botlarımı yana kaldırmak için eline alınca, ''tamam. Şimdi anlaşıldı.'' dedi...''Bu botlar sayesinde bileğiniz dağılmamış.''
Kısaca Erkete'nin dediği gibi korumalarımızı kesinlikle ihmal etmemeliyiz.
EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.
Sonuç sol dizimde Sol ön çapraz bağ kopuğu ön çapraz bağ kopugu iç ve dış menüsküslerin parçalanması.SAYGILAR.....[/QUOTE]
abi naaptın yaaa
çok büyük geçmiş olsun Allah acil şifalarla beraber bi daha göstermesin
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
Büyük geçmiş olsun öncelikle! Kazanın detaylarını yazmamışsınız ama genelde düşük ccli makinalarda fiyat uygun olsun diye ucuz lastik seçiyor fabrikalar, lastik kalitesinin bu kazada faktör mü sizce?
07 EEE 31
valla bende cbr 250 ile yapılan hızları, az yakıtını, uygun fiyatınıya görüyorum ama işte tarz değişikliği 37 yaşından sonra yarışçılık vs olmaz diyordum, iyi ki öyle diyormuşum, geçmiş olsun, bizim tarzımız enduro galiba, gezi, manzara, çiçekler, böcekler
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
yıllardır anlatmak istediklerimden birisi de bu...
neden model düşürüp küçülttğn diyorlar sürekli...
saklasam mı ki bu yazıyı ne yapsam ?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Geşmiş olsun. Tecrübe hayatta yenen kazıkların bileşkesi, hayat ise siz başka planlar yaparken başınıza gelen şeymiş. Bu konuyu görsel olarakta zenginleştirin ve sitenin baş köşesinde dursun. Ben falanca motor kullanıyorum, yeni motor kullanacam ne alsam acaba, SSmi, RRmı, 1000 CC mi alsam diyenler dönüp dönüp okusun...
Dumanla haberleşmeye son.
Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI
Ucuz kurtardık sağolun.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------
Karıştırma değilde daha çok doğruyu yapmaya çalışırken hata yapmak desek daha mantıklı teşekkürler iyi dilekleriniz için....
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------
bu Şekilde almaya çalışırken oldu.Evet doğru sekilde almaya çalışırken oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:49 ----------
Teşekkürler.birazda öle oldu herhalde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------
Teşekkürler,Sıtkı abi inşallah birgün tanışmak dileğiyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
abi naaptın yaaa
çok büyük geçmiş olsun Allah acil şifalarla beraber bi daha göstermesin [/QUOTE]
Teşekkürler iyi dilekleriniz için....
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Teşekkürler,michellin pilot energy var yzf'de iyi lastik sayılabilir.Hayır pilot hatası fakat pilotu hataya sürükleyen oturuş pozisyonu olduğu için söylüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:57 ----------
Teşekkürler,Daha gençsiniz neden olmasın....
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------
Teşekkürler iyi dilekleriniz ve düşünceleriniz için.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------
Teşekkürler,Dedikleri gibi tecrübe sert bir ögretmendir,ilk önce sınav yapar sonra ders verir.........
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
Teşekkürler....
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------
%90 lık oranı veren adam sence suçu kabullenmemişmidir.Sizin sıkıntınız bel ağrısı herkez aynı şeyleri yaşamıyor.Ben asfaltla akraba olmak gibi esprili konuştum asfalta yapışmak bi esprimi acaba ben anlamadım neyse teşekkürler....
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------
[QUOTE=oocan;2552806]teşekkürler iyi dilekleriniz için.Yamaha r125 abi kaza yapılan motor.Hata zaten bnm ama diyorumki beni hataya en çok götüren tek başıma doğru viraj almaya çalışmak,oturuş pozisyonu oldu cc le alakası yok.Diyorumki ufak detaylarada dikkat edin atlamayın ben onu kullanıyorum bunuda kullanırım.E mantık ikiside aynı cc yanlış diyorum.
Nefret ettiğimiz işlerde çalışıp,İhtiyacımız olmayan şeyler alıyoruz....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)