Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cbr 125 Kullaniyorum 600'luk Motora Gecebilirmiyim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hakanzorbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul/Kadıköy
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    Merhaba arkadaslar.

    1 yili geckin suredir sifir almis oldugum honda cbr 125'i kullaniyorum. 6000 km'yi gecti motor. Son hizim 130 km oldu. Zaten daha fazlasini yapmiyor. Ama artik yetersiz geliyor. Goztepe maslak arasi okula gidip gelirken surdum iyice kis gelmeden once. Tedirgin degilim ani durumlarda soguk kanliyim. Yasim 20 600luk motora gecmek istiyorum artik. 1 kere 600f kullandim, zorlanmadim. Tabiki benimkine gore cok guclu bir makina. Gecmeli miyim? Ve 600f mi 600rr mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Ben 2 yılda 20 bin km CBF150 kullandım, sonra Fazer aldım. Motorumun 600F/RR'dan 10hp daha az gücü var. Fazer'i aldığımda 24 yaşındaydım. 2 yılda 20 bin km civarı yol yaptım, bir türlü tam olarak alışamadım motoruma, bahar gelsin satacağım.


    Şahsen zaman zaman "keşke arada 50-60hp bir motor kullansaydım" diyorum. CBFten Fazer'a zıplamak sürüşümü olumsuz etkiledi. Arada orta sınıf bir motor sürseydim şu an daha iyi bir sürücü olurdum.

  3. #3
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    125 cc 4 zamanlı bir motor hemen hemen her kullanıcıya zayıf gelir

    kişiden kişiye değişkenlik gösteren mekanik yetenekler hesaba katılmıyor
    milyon kilometrelik sürüş tecrübenizin olması iyi bir supersport kullanıcısı olabileceğiniz anlamına gelmiyor
    mümkün olduğunca ara motorlarda pişmek, yeteneklerinizin üst sınırını belirlemek ve ötesine geçmemek gerek

  4. #4
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Bu güne kadar 150 cc 'nin üzerine çıkmadım ama tahminimce %70 ara motor gerekmez %30 gerekir siz hangi yüzdede olduğunuza karar vermelisiniz önce..
    Bi arkadaşta bizim 2011 125r aldı daha yeni aldı doğru düzgün kullanmadı seneye 600 e geççem diyodu dedim sen önce bi 6000-8000 km yap sonra bakarsın..
    Ben de PCX 'le en çok 120 gördüm de hızın bi önemi yok pek..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  5. #5
    _siyah_inci_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    600rr tabiki
    Öyle 3 aşağı 5 yukarı değil . 1 aşağı , 2 3 4 5 6 yukarı
    ~ Honda CBR125R

  6. #6
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı arca94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu güne kadar 150 cc 'nin üzerine çıkmadım ama tahminimce %70 ara motor gerekmez %30 gerekir siz hangi yüzdede olduğunuza karar vermelisiniz önce..
    Bi arkadaşta bizim 2011 125r aldı daha yeni aldı doğru düzgün kullanmadı seneye 600 e geççem diyodu dedim sen önce bi 6000-8000 km yap sonra bakarsın..
    Ben de PCX 'le en çok 120 gördüm de hızın bi önemi yok pek..
    Tahmin yanlış.

    6 bin kilometre deneyimle ancak motorun nasıl kullanılacağını öğrenirsiniz.

    Islak zeminde ve viraj içinde CBR125'le tam gaz açmak hiç sorun değildir, farkında olmadan yaparsınız.

    Fakat 600cc bir SS'le kuru havada, sıcak lastiklerle bile virajda gaz açmak düşme riski getirir. 100HP gücü avuç içi kadar lastikle yola aktarmak kolay değildir.

    125cc bir motoru patinaja düşüremezsiniz, tankslappera sokamazsınız, virajda yanlamasını sağlayamazsınız, önünü kaldıramazsınız. 600'lük bir motorda bunları yapmamak için tecrübe gerekir, çünkü patinaja düşüp düşersiniz, tankslappera girerseniz düşersiniz, virajda yanlarsanız düşersiniz, istemeden ön kaldırırsanız düşersiniz. Motosiklet kullanmak sadece "gaza bas-git-dur" değildir, o kadarını eğitimli maymun da yapar.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

    Alıntı _siyah_inci_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600rr tabiki
    Aha bi de bunlar var, "X tabii ki" der, gider. Neye göre 600RR? Kaç sene kullandın? Neden 600F değil? Neden R6 değil? neden başka sınıf değil? Adamın tecrübesi yeterli mi? 600RR'ın iyi/kötü yönleri nelerdir?

    Bir halt bilmediği için "600rr tabiki" der, gider.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Maymun süpermiş ya teşekkürler

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Hocam Nereye Geçiyon yaa daha 6000 km yapmışsın sen daha 125 liğin sürüşünü yeni anlamışsındır 600 lük ne demek farkındamısın 260 kmh demek hiç mi altın elbiseli adam izlemedin
    en az 30.000, 40.000 yapmadan geçmeyin diyor ss ye
    Sonra Haberlere manşet olma kardeşimm bir gencimizi daha yitirdik diye
    Sado

  9. #9
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Maymun süper kullanıyor. Direk 1000cc'ye geçebilir.v

  10. #10
    hakanzorbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul/Kadıköy
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    Ben yeterince öğrendiğimi düşünüyordum ama olumlu mesaj göremedim :(

  11. #11
    angorstatik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FAZER 2006
    150 yapsan ne olacak, 200 yapsan ne olacak. başın göğe mi erecek.. 100-120 arası uzun yolda iyidir..
    motorda motor, ille de motor

  12. #12
    zongoku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı hakanzorbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaslar.

    1 yili geckin suredir sifir almis oldugum honda cbr 125'i kullaniyorum. 6000 km'yi gecti motor. Son hizim 130 km oldu. Zaten daha fazlasini yapmiyor. Ama artik yetersiz geliyor. Goztepe maslak arasi okula gidip gelirken surdum iyice kis gelmeden once. Tedirgin degilim ani durumlarda soguk kanliyim. Yasim 20 600luk motora gecmek istiyorum artik. 1 kere 600f kullandim, zorlanmadim. Tabiki benimkine gore cok guclu bir makina. Gecmeli miyim? Ve 600f mi 600rr mi?
    Güzel kardeşim fıstık gibi motorun var. Sür bi 15 000 km yap. Sonra bi 250 cc geç. Bak bakalım o kesecek mi seni. Sonra geçersin. Bu kadar aceleye gerek yok. 130 km az mı ki.
    "Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir." MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  13. #13

    Üyelik
    05 Ağustos 2009
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Ara verdi devam edecek :)
    Alıntı angorstatik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 yapsan ne olacak, 200 yapsan ne olacak. başın göğe mi erecek.. 100-120 arası uzun yolda iyidir..
    mesele hız değil ki hocam sadece, bi 125lik motorla 120 yapmak var birde 600lük motorla 120 yapmak var. tork farkının verdiği keyif yada işkenceyi biliyor olmalısınız.birinde birden hızlanmanız gerektiğinde ıkınırken diğerinde bir nefes alıp vermek kadar kolay şekilde isteğinizi gerçekleştirebilirsiniz.Benim görüşme göre senin 600e geçip geçememene biz değil sen karar verebilirsin.eğer imkanın var ve kendine güveniyorsan 600lük alıp birden motorun max performansını görmeye çalışmadan ,motora alışma sürecini uzun bir zamana yayarak güvenle kullanabilirsin diye düşünüyorum

  14. #14
    hakanzorbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul/Kadıköy
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    Mesele son hız değil zaten. Büyük bir motor olunca insana daha çok güven veriyor. Baktığımız zaman benim motorum zayıf bir motor tekerleri bisiklet tekeri gibi. Ve gereken hıza istediğiniz anda ulaşamıyorsunuz. Ben şuan çok rahatım kullanırken. Eller ayaklar vücut olması gereken şeyleri otomatikmen yapıyor. Kendime güveniyorum. Şuan zaten havalar malum. Ama ilkbahara doğru arayış içine girebilirim.

  15. #15
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bu konular kabak tadı verdi ama yazıyım yinede.

    Bu konuyu açıyosan süphelerin var ve tehlikede olduğunu biliyosun demektir

    Senin istediğin 600'lük motorun girdiğin ortamlarda ve çevrende saygı görmesi ve egzoz sesinin f-16 gibi etrafı inletmesi

    25- 40 beygir arası bir motoru 15.000 km tecrube edip kullanırkende kendini geliştirmen gerekli. Bu gücün üstü sana 10 gömlek fazla.

    Khtuck bişeyler dedi( baya önemli şeyler) Fazer'ı kullanırken kendimi iyi hissetmiyorum diye ama sen hiç oralı olmamışsın

    Gerektiğinde istediğin hıza ulaşmak için ninja 250 yeterde artar bile.

  16. #16
    YILDIRIMBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Taşdelen-Kadiköy
    Motosikleti
    KTM 990 SMT
    Kendine güvenmeyen biri geçmemeli.Sen de bu başlığı açtığına göre ya mantıklı birisin ya da farklı sebeplerden dolayı kendine güvenmeyerek 600 cc sınıfı motor istiyorsun.Kendine güvenmeyen biri derken özgüven ziyadesin de sınırlarının heveslerinin tahriklerinin farkında mısın değil misin? ben 125 cc 12.5 hp motordan 1 yıl geçmeden 690 sm 75 hp motora geçmiş birisiyim.İlk günler de kontrolsüz hareketler yaparsam neler yaşarım diye boş alanda denemeler yaptım sıkça test maksadın da fotoğraflarını bile koydum buraya.Ama şuan %100 olmasa da çok çok alışmış durumdayım.Bundan sonra mantıklı ve gerçekleri unutmadam kullandığım taktirde çok keyif alan bir motosiklet kullanıcısı olurum ki öyle de olacak.Bunlar önemli aslında km tecrübesi mühim kesinlikle evet ama az olsun çok olsun 125-600 geçişi risklidir.Benim için de riskliydi ama altından kalkabileceğim alıştığım bildiğim bir motor sınıfı olmasıyla da alakalı.iyi düşünmen karar vermen gerekli.

  17. #17
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...125cc bir motoru patinaja düşüremezsiniz, tankslappera sokamazsınız, virajda yanlamasını sağlayamazsınız, önünü kaldıramazsınız. 600'lük bir motorda bunları yapmamak için tecrübe gerekir, çünkü patinaja düşüp düşersiniz, tankslappera girerseniz düşersiniz, virajda yanlarsanız düşersiniz, istemeden ön kaldırırsanız düşersiniz. Motosiklet kullanmak sadece "gaza bas-git-dur" değildir, o kadarını eğitimli maymun da yapar...
    Daha nasıl anlatılır, şu adama bir teşekkür bile etmemişsin. 125cc ile istersen 1milyon km yap. Bu yazılanlar hep doğru kalacaktır.

    Alıntı hakanzorbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yeterince öğrendiğimi düşünüyordum ama olumlu mesaj göremedim :(
    Mesajların çoğu olumlu, göremedin.
    #sürenadam

  18. #18
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    5-10 saatlik özel eğitimle rahatça binersin. Ancak abs freni olan bir makina tercih etmelisin -ki bu da yeni kasa cbr600f veya abs li fazer -diversion vs tercih olmalı. Hayırlısı olsun.

  19. #19
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    HYosung GT250R kullanan bir arkadasım, 2 aydır 600CC kullanıyor. Fakat hala şehir içerisine giremiyor
    Ne demek istediğimi anladığınızı umuyorum
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  20. #20
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    İlla sınıf arttıracaksan 250 cc de oldukça fark yaratacaktır.600 cc olsun diyorsanda daha sakin motorlara bakabilirsin.

    ---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:20 ----------

    Yıldırımın yazdıklarının eksik kalan kısımlarını tamamlıyorum ki yanlış anlaşılma olması

    Artıları
    1-Ben
    2-Sürüş eğitimleri
    3-Kendi motoru dışından benim eski Gv 250 (29 bg) ve Xrx 125 (15 bg) motorları kullanıyordu
    4-Oldukça km ve uzunyol tecrübesi
    5-Ktm 690 Sm nin çok güzel olması

    Alıntı YILDIRIMBORA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendine güvenmeyen biri geçmemeli.Sen de bu başlığı açtığına göre ya mantıklı birisin ya da farklı sebeplerden dolayı kendine güvenmeyerek 600 cc sınıfı motor istiyorsun.Kendine güvenmeyen biri derken özgüven ziyadesin de sınırlarının heveslerinin tahriklerinin farkında mısın değil misin? ben 125 cc 12.5 hp motordan 1 yıl geçmeden 690 sm 75 hp motora geçmiş birisiyim.İlk günler de kontrolsüz hareketler yaparsam neler yaşarım diye boş alanda denemeler yaptım sıkça test maksadın da fotoğraflarını bile koydum buraya.Ama şuan %100 olmasa da çok çok alışmış durumdayım.Bundan sonra mantıklı ve gerçekleri unutmadam kullandığım taktirde çok keyif alan bir motosiklet kullanıcısı olurum ki öyle de olacak.Bunlar önemli aslında km tecrübesi mühim kesinlikle evet ama az olsun çok olsun 125-600 geçişi risklidir.Benim için de riskliydi ama altından kalkabileceğim alıştığım bildiğim bir motor sınıfı olmasıyla da alakalı.iyi düşünmen karar vermen gerekli.
    https://www.youtube.com/user/funtay34
    http://instagram.com/tayfunboralegend/
    https://www.facebook.com/tayfun.bora


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)