Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

ben gezilere katılamayacak mıyım?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    arkadaşlar herkese merhaba;

    aklımdaki cruiser motoru nisan-mayıs gibi almayı düşünüyorum...şehir içi manevra dezavantajından dolayı (kullanan arkadaştan duyduğum) cruiser kullanan bir arkadaşım beni naked almam konusunda ikna etmeye çalışıyo..kendisi bayan olduğundan mı manevra kabiliyetinin zayıf olduğunu düşünüyor bilemiyorum...

    bir de gezi fotoğraflarını tek tek inceliyorum fırsat buldukça...bu arkadaşlar dere tepe geziyo..gezinin keyfi de bilinmeyen yollara girdiği zaman çıkıyo...yani asfaltın kötüleştiği ya da bittiği yerlerde...gezi fotolarının içinde cruiserlara çok az rastlıyorum ve motorumu ben de öyle yollara sokmak istemem açıkçası...diyorum ben bu gezide cruiser motorla gitmiş olsaydım burada arkadaşları dönüşte beni almaları için beklerdim düşüncesine kapılıyorum...

    sürüş zevkini eziyete çevirmemek için zevkimden vazgeçip naked bir motora yönelmeli miyim...?

    teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    ahahaha, kahkaha attım burda ya.
    ah ulan şu kadınlar.
    kullan bin bi sür önce.
    huzuruna rahatığını bi hisset
    cruiserden vaz geçemezsin.
    What goes around, Comes back arround...

  3. #3
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Açıkçası ben altımdaki mct 250'yle her türlü yola girip çıkıyorum. Köy yollarında da geziyorum, köpeklerin de saldırdığı oluyor, çukura da giriyorum yeri geldiğinde. Tabii ben dağa bayıra toprak yollara çıkıp gezeceğim dersen o kadar rahat olmayabilir cruiser tarzı motorlar doğruya doğru. Ama istanbulda da 8000 km. civarı bir yol yaptım yoğun trafikte, aralara girip de çıktığım oluyor rahatım sorunum olmadı. Ama şehir içinde aşırı manevra yapmak da riskli zaten, kuryelik filan da yapmayacaksan da o kadar aşırı bir manevraya gerek de yok. Naked'ın manevra kabiliyeti daha iyi olabilir İstanbul trafiği için söylüyorum, ama bence gerek yok, daha az manevralı ama daha sağlam gidebilmek daha önemli diye düşünüyorum ben. Bir de cruiserlar oturuş kullanış açısından daha rahat bence, tadını alan bilir vaz geçemez.

    Bu arada ben de GV 250 alacağım yakında.

  4. #4
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı mehmet tufan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahahaha, kahkaha attım burda ya.
    ah ulan şu kadınlar.
    kullan bin bi sür önce.
    huzuruna rahatığını bi hisset
    cruiserden vaz geçemezsin.
    üstad çok kısa bir tecrübem var...ama engelden kaçma, sıkışık trafik, manevra gibi tecrübelerim yok...

  5. #5
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    cruiserle cross of rooad yapanı bilene gördüm dostum sıkma canını gönlünde hangisi yatıyorsa o aslanı seç aman diyim kimsenin aklına bakıpta motür tarzını belirleme bu iş gönül işi,

    görüşürüz....
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  6. #6
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı lycantrophic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkçası ben altımdaki mct 250'yle her türlü yola girip çıkıyorum. Köy yollarında da geziyorum, köpeklerin de saldırdığı oluyor, çukura da giriyorum yeri geldiğinde. Tabii ben dağa bayıra toprak yollara çıkıp gezeceğim dersen o kadar rahat olmayabilir cruiser tarzı motorlar doğruya doğru. Ama istanbulda da 8000 km. civarı bir yol yaptım yoğun trafikte, aralara girip de çıktığım oluyor rahatım sorunum olmadı. Ama şehir içinde aşırı manevra yapmak da riskli zaten, kuryelik filan da yapmayacaksan da o kadar aşırı bir manevraya gerek de yok. Naked'ın manevra kabiliyeti daha iyi olabilir İstanbul trafiği için söylüyorum, ama bence gerek yok, daha az manevralı ama daha sağlam gidebilmek daha önemli diye düşünüyorum ben. Bir de cruiserlar oturuş kullanış açısından daha rahat bence, tadını alan bilir vaz geçemez.

    Bu arada ben de GV 250 alacağım yakında.
    daha az manevralı ama daha sağlam gidebilmek konusunda sana katılıyorum...her ne kadar gençlik heyecanlarını çoktan geçirmiş olsam da naked alırsam rahat manevra kabiliyetinden dolayı bi taraflarım rahat durmaz mı acaba diye kendi kendime soruyorum...?

  7. #7
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Senin aklında Cruiser varsa onu al bence, boşver milletin ne dediğini manevraymış şuymuş buymuş. Cruiser alsan bile asıl önemli olan üstündeki sürücü, naked alsan sonra pişman olabilirsin kendi istediğini yapmadığın için. Ama cruiser alsan en azından kendi istediğini yapmış görmüş olursun, pişman olacağını da tahmin etmiyorum.

  8. #8
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı lycantrophic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin aklında Cruiser varsa onu al bence, boşver milletin ne dediğini manevraymış şuymuş buymuş. Cruiser alsan bile asıl önemli olan üstündeki sürücü, naked alsan sonra pişman olabilirsin kendi istediğini yapmadığın için. Ama cruiser alsan en azından kendi istediğini yapmış görmüş olursun, pişman olacağını da tahmin etmiyorum.
    doğru diyon hocam..zaten hanımı zor ikna ettim bunlar hız motoru değil diye...şimdi önüne naked götürürsem ss zanneder..

  9. #9
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    senin aradığın motor naked değil, enduro

  10. #10
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    chopper/cruiser tarzı motorlar ağırdır yere yakındır gidonu diğer tarzlara göre uzundur

    Bu sebeple asfalt, virajlı yollarda vazgeçilmez keyif verir ancak dağ bayır toprak dedin mi durup düşünmek gerek. Sonuçta motor yere yakın ve ağır olacak bu nedenle torpak yolda bi yerini sürtmesende ağırlığından dolayı çok yorucu olacaktır. Denge konusuda toprak yolda aynı oranda zorlayıcıdır.

    Kısaca dağ toprak yolda gitmez demek yanlış olur gider ama bi süre sonra sanki sen motoru taşımış gibi olursun.

    Naked motorlarsa aksesuarsız, insanı sürekli sırt çantasına mahkum eden, sürekli gazlamaya teşvik eden ve uzun yolda cruiser a göre daha yorucu bir türdür

    Bana kalırsa başkasını dinleyerek hayal ve isteklerinden vazgeçme kendi adıma konuşayım ben o nikelanjlara egzos sesine torkuna güneşte parıldamasına ayaklarımı rahaaat rahat uzatarak sürülmesine hayranım bu nedenle ilerde param olsa motor alacak olsam kimseyi dinlemezdim

  11. #11

    Üyelik
    03 Ekim 2010
    Şehir
    ankara
    Şimdi dostum şöyle bir durum var.ayın kaç günü asfalt harici yolda kullanacaksın? onun harici sürekli şehir içi asfalt yolda olacaksın.araçların arasında makas atmak çok tehlikelidir.sen boşver başkalarını.yüreğinden geçeni al.uzun yol geziler için cruiser iyi bir tercih olacaktır.

  12. #12
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin aradığın motor naked değil, enduro
    tarzımın kesinlikle enduro olmadığını biliyorum ben sadece hangi yola gireceğimiz belli olmadığı gezilerde motora zarar vermek istemiyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------

    Alıntı nezih77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi dostum şöyle bir durum var.ayın kaç günü asfalt harici yolda kullanacaksın? onun harici sürekli şehir içi asfalt yolda olacaksın.araçların arasında makas atmak çok tehlikelidir.sen boşver başkalarını.yüreğinden geçeni al.uzun yol geziler için cruiser iyi bir tercih olacaktır.
    %80-90 asfaltta hatta şehir içinde kullanıcam...ama atıyorum kesikköprüye gidersem grupça o yola motoru sokarsam içim acır aklım motora bişey olacak mı düşüncesiyle kurcalanır her sarsıntıda...

  13. #13
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    ortak gezilerde dağa bayıra çıkıldığını hiç görmedim açıkçası...rahat ol sen....
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  14. #14
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tarzımın kesinlikle enduro olmadığını biliyorum ben sadece hangi yola gireceğimiz belli olmadığı gezilerde motora zarar vermek istemiyorum...
    gezi lafının yanına belirsizlik te eklendi mi ortaya enduro çıkar
    tarzın olsun veya olmasın
    tabi almak kendi bileceğin iştir.

  15. #15
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Naked alirsin, düsersin, aynan yamulur, sinyalin kirilir yoluna devam edersin.
    Cruiser alirsin, düsersin, ayak basamaklarin yamulur, nikelajli aynalarin cizilir, kalkar yoluna devam edersin.
    Nihayetinde ikisinde Enduro yada cross degil, girebilecegin yollarin limitleri belli,girdigin yolda dusersen de motora verebilecegin zararlar belli.
    Ama naked daha bi guzeldir

  16. #16
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naked alirsin, düsersin, aynan yamulur, sinyalin kirilir yoluna devam edersin.
    Cruiser alirsin, düsersin, ayak basamaklarin yamulur, nikelajli aynalarin cizilir, kalkar yoluna devam edersin.
    Nihayetinde ikisinde Enduro yada cross degil, girebilecegin yollarin limitleri belli,girdigin yolda dusersen de motora verebilecegin zararlar belli.
    Ama naked daha bi guzeldir
    katılıyorum
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  17. #17
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    ah şartlar uygun olacak ki ikisini de alacaksın...duracak garajında..birini sevince diğeri ağlayacak...

  18. #18
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Kesinlikle içinden geçen modeli al ve keyfine bak
    O bahsettiğin Kesikköprü yolu da geçen sene gayet iyi durumdaydı. Yılda belki 1 kez yapma ihtimalin bulunan grup gezisine göre motor alma düşüncesi sana yanlış şeyler yaptırabilir.

  19. #19
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    naked'lar genelde spor motorların karakteristiklerini neredeyse tamamen taşır.. sürüşü daha kolay, manevrası daha kolay, hızı daha düşüktür sadece.

    bu bakımdan, naked, özellikle şehir içinde SS'lerin manevra kabiliyetsizliğine alternatif olarak üretilmiş, dolayısı ile daha çok rahatlığa önem verilen motorlardır.

    cruiserlar tamamen farklı.. bir cruiser ile düz toprak yol eyvallah. ama bozuk yol çok zor.

    çünkü süspansiyonları, rake - trail ilişkisi denen manevra kabiliyetini ve denge kapasitesini belirleyen şeysi, ağırlık merkezi, oturuş pozisyonu,

    bunların hepsi cruiser'da düz temiz asfaltta tıngır mıngır gidilecek gözüyle tasarlanır.

    yani güzel bir cruiser alıp toprak yola sokmak istemezsin bence...

    ama süspansiyonları ayarlanabilir bir naked alırsan, hem asfaltın ve uzun yolların tadı çıkar, hem de bir enduro kadar olamasa da asfalt dışına gider...

    tabi eğer naked bir motorla asfalt dışına çıkıcaksanız, ilk yapmanız gereken şey, motor altına bir koruma sacı gibi bişey yaptırmak ... sonuçta enduro değil ve toprak yola çıkacak diye yapılmıyorlar...


    ayrıca, asfalt için tasarlanan araçlar, arazide sert darbeler aldığında kolaylıkla hasar görebilir. marka model farketmez...

    aracın tasarımı sırasında dikkat edilen unsur, mekanik olarak maruz kalacağı kuvvetlerdir. dolayısı ile asfalt için tasarlanan bir aracın arka arkaya sert ve büyük çukurlara girmesini beklemez mühendis... buna göre malzeme seçer, buna göre işlem yapar.


    ama hayatta şöyle bir gerçek var ki,

    gönlündeki motor bir cruiser ise, naked alıp kırmızı ışıkta beklerken yanına aheste aheste bir cruiser yanaştığında içinden o " aah aah " geçicek. ...

    yerinde olsam cruiser alır, giremeyeceği yollara da sokmazdım.
    !?

  20. #20
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Gv 250 alacaksan heryere giderDe girersinDe!
    Crusier sinifinda hafif oldugu kadar guclu ver seridir.
    Yeterli altini vurma motorun

    Ve motoru tam tanimadan ve suruste ustalasmadan girme bozuk yolahicbir motorla
    https://www.youtube.com/user/funtay34
    http://instagram.com/tayfunboralegend/
    https://www.facebook.com/tayfun.bora


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)