Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Suzuki ve Kawasakinin anlaşılmaz fiyat politikası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    poyraz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F800ST ve Sym joymax
    Alıntı ilkantek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlışınız var bu rakamlara satılmıyor.
    Daha doğrusu SUZUKİ artık satmıyor.
    Sanırım Suzuki Türkiye bırakacakmış distrübitörlüğü.
    evet ben de duydum brakacaklarını.Suzuki artık distributor kullanmıyacak. bundan böyle Kendi ofis açıp satacak.(bu fiyatlara ne kadar satacaksa)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    verginin vergisi alınan güzlde memleketimde ucuz mu olmasını bekliyordunuz yoksa?

    Kdv ötv....

  3. #23
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Suzuki nin bu insanı sağılıcak inek- keriz müşteri yerine koyan fiyat politikasına son 3 yıldır Japonya merkez ve küresel pazarlama yetkilileri nasıl izin veriyor?

  4. #24
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Bahadır bey, bi konu açında kavga edip kapışalım 2012 şerefine...
    zzr14 yeni kasayı kimse bilmez şuanda anca fuar zamanı görünür ve sonrasında piyasada görürüz...
    sizin mutlaka fuara gelmeniz lazım, hatta gelince haber verin bende geleyim beraberde bakabiliriz!
    zzr14 ü bende merak ediyorum hayabusaya göre ağırlığı nasıl? ne kadar hissettiriyor? oturup bakmak gerekir, hayabusa
    hafif gelmişti bana ama ön panel gidonun olduğu alan mübarek bardak koyma yeri küllük gibi şeyler koysaymış tam olurmuş! supersporta göre...
    bunlar şey gibi! mesela... 911turbo değilde panamera turbo diyelim araba örneğiyle... yani tercih meselesi, dikeni var! ağırlık ve ebat! avantajıda var yere yakın ve selesi alçak, topspeedleri zzr veya hayabusa gibi motosikletlerde daha konforlu yaşarsınız ve daha konforlu frenleri vardır... boyunuzdan dolayı! ergonomik yapı olarak (belden yukarı olarak söyleyeyim, rahatça uzanıp yapışırsınız depoya! fakat belden aşağısı için bacaklarınız uzun gelebilir pegler yüksekte kalır sizi yorabilir!) bir bakmanız şart, oturup 5-10 dk. en az pozisyon alıp bakmanız lazım. kundura gibi düşünün birazda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

    Alıntı clemenze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde, sezon ürünleri gelmeden terminler önceden alınır ve hobby grubu ürünlerinin çoğunuda KORLAS kapatırdı.

    Zaten Hayabusa gelipte elde kalacak ürün olmadığından diğer bayilere sorulma gereği bile duyulmazdı. Gelen ürünleri KORLAStali bayi aracılığıyla etrafa verirdi.

    Dolayısıyla hemen heryerdeki Hayabusalar ya satılmıştı yada farklı sebeplerle yok çekiliyordu!!!

    İşte bu sebepledir ki Suzuki'nin satış politikasını çoğu kullanıcı anlayamamıştır.
    açıklama güzeldi bu arada, tahmin ettiğim gibi! Teşekkür ediyorum.

  5. #25
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki nin bu insanı sağılıcak inek- keriz müşteri yerine koyan fiyat politikasına son 3 yıldır Japonya merkez ve küresel pazarlama yetkilileri nasıl izin veriyor?
    Türkiye küçük bir pazar. Muhtemelen umurlarında değil Haksız da değiller. Ha diyeceksin ki Honda'nın niye umrunda o zaman Honda çok sayıda motosiklet satabiliyor çünkü, halk arasında "sürümden kazanmak" dediğimiz hadise. Bu konuyla ilgili başka bir forumda güzel bir tartışma olmuştu. En sonunda 4 Japon firması Türkiye'deki şu anki pazar hacmiyle eşit sayıda motosiklet satsaydı hiçbirinin bu işten kar (veya o kadar zahmete değecek kar) elde edemeyeceği sonucuna ulaşılmıştı. Honda'nın Türkiye'deki satış hacmi diğer 3 Japon'un herbirinden 2 kat fazla. Honda sürümle kar yapıyor, diğerleriyse fiyatlarını yüksek tutup az motor satarak. Yani 4 Japon üretici arasında Türkiye pazarında bilinçli veyahut bilinçsiz mutualist bir ilişki var Ama istemli ama istemsiz Dünya genelindeki amansız rekabete tezat oluşturan bir durum var burada, canım ülkemde birçok konuda olduğu gibi

    Alıntı poyraz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ben de duydum brakacaklarını.Suzuki artık distributor kullanmıyacak. bundan böyle Kendi ofis açıp satacak.(bu fiyatlara ne kadar satacaksa)
    Yamaha benzer bir uygulama yaptı geçen sene hatırlarsanız, beldeyama distribütörlüğü bırakmıştı. Fiyatlar daha da arttı Yani böyle bir hamle fiyatlar açısından bir iyileşme getirir demek aşırı iyimserlik olur bence.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  6. #26
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    herkez güzel yazmışta bir kaç kişi gerçeklere değinmiş- vergiler- türkiyedeki motosiklete konan vergiler diğer avrupa ülkeleriyle aynı olsa bizde çok ucuza alırdık

  7. #27

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt-03/ Piaggio Beverly 250 ve 500
    evet vergiler inanılmaz fazla, vergiler bukadar olmasa bütün motosikletleri daha ucuza alırdık. ama bu başlıkta değinilen nokta daha farklı. Honda da aynı vergilerle satış yapıyor suzuki ve kawasaki de. Honda'nın motorları çok daha kalitesiz ve ucuz malzemeden üretilmediğine göre, nereden geliyor bu aradaki fark. bu mantıksızlık niye?

  8. #28
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    bütün ülkelerde aynı fiyat ve kar oranıyla satılıyo motorlar. vergi çıkıldığında gsxr-1000 2012 yaklaşık 35 milyara denk geliyor. bu iki firmada pahalı ve rakiplerinden çok daha üstün markalar, türevlerinden daha pahalı dolayısıyla. 1000RR'lar falan amerikada çerez gibi satılıyo çok ucuz ve yarı amatör motorlar gibi bakılıyo.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  9. #29

    Üyelik
    02 Aralık 2011
    Şehir
    Şirinevler
    Motosikleti
    Mondial Vulture Mr150
    mesela yamahanın sitesinden baksanız şu an XJ6-Abs 17.250 bin TL bu rakamdan %10 gümrük %18 KDV %37 Ötv yi çıkartırsak Vergisiz rakaam 9700 TL

    bu 9700 Tl de disp. karı da vardır . belki 1700 Tl kar var diyelim 8 bin Tl lik motosiklet :D bu vergiler inanılır gibi değil
    yashukawa bunu beğendi.

  10. #30
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütün ülkelerde aynı fiyat ve kar oranıyla satılıyo motorlar. vergi çıkıldığında gsxr-1000 2012 yaklaşık 35 milyara denk geliyor. bu iki firmada pahalı ve rakiplerinden çok daha üstün markalar, türevlerinden daha pahalı dolayısıyla. 1000RR'lar falan amerikada çerez gibi satılıyo çok ucuz ve yarı amatör motorlar gibi bakılıyo.
    Sanırım daha yanlış bilgi veremezdin bu mesajında.
    yashukawa bunu beğendi.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  11. #31

    Üyelik
    02 Aralık 2011
    Şehir
    Şirinevler
    Motosikleti
    Mondial Vulture Mr150
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım daha yanlış bilgi veremezdin bu mesajında.
    aynen katılıyorum ben bir önceki mesajımda gerekli hesaplamayı ilettim zaten aynı hesabı yapabılırsınız diğer markalarda da .... yamaha R6 vergisiz + kar dahil fiyatı 16,589 Bin TL

    herşeydahil 29.500 TL

  12. #32
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye küçük bir pazar. Muhtemelen umurlarında değil Haksız da değiller. Ha diyeceksin ki Honda'nın niye umrunda o zaman Honda çok sayıda motosiklet satabiliyor çünkü, halk arasında "sürümden kazanmak" dediğimiz hadise. Bu konuyla ilgili başka bir forumda güzel bir tartışma olmuştu. En sonunda 4 Japon firması Türkiye'deki şu anki pazar hacmiyle eşit sayıda motosiklet satsaydı hiçbirinin bu işten kar (veya o kadar zahmete değecek kar) elde edemeyeceği sonucuna ulaşılmıştı. Honda'nın Türkiye'deki satış hacmi diğer 3 Japon'un herbirinden 2 kat fazla. Honda sürümle kar yapıyor, diğerleriyse fiyatlarını yüksek tutup az motor satarak. Yani 4 Japon üretici arasında Türkiye pazarında bilinçli veyahut bilinçsiz mutualist bir ilişki var Ama istemli ama istemsiz Dünya genelindeki amansız rekabete tezat oluşturan bir durum var burada, canım ülkemde birçok konuda olduğu gibi


    Yamaha benzer bir uygulama yaptı geçen sene hatırlarsanız, beldeyama distribütörlüğü bırakmıştı. Fiyatlar daha da arttı Yani böyle bir hamle fiyatlar açısından bir iyileşme getirir demek aşırı iyimserlik olur bence.
    Olaya geniş bi açıdan bakınca hakkaten böyle bi sonuç çıkması normal ve bunu doğal sonucunu yaşıyoruz gibi. Ama yinede rekabet etmeyip olayı bu yöne çeken suzukidir. Sonuçta Kawasaki ve Suzi fiyatlarının rekabetçi ortama göre ayarlasalr pazar hacmi yüzde 20 artarması muhtemel.

    2-3 motor satıp edilecek karı 1 motordan etmeye çalışıp bazı modelleri karaborsa yapmak en kolayı

    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütün ülkelerde aynı fiyat ve kar oranıyla satılıyo motorlar. vergi çıkıldığında gsxr-1000 2012 yaklaşık 35 milyara denk geliyor. bu iki firmada pahalı ve rakiplerinden çok daha üstün markalar, türevlerinden daha pahalı dolayısıyla. 1000RR'lar falan amerikada çerez gibi satılıyo çok ucuz ve yarı amatör motorlar gibi bakılıyo.
    4 japon arasında ayrıntılar dışında teknoloji ve kalite farkı pek yoktur ve global pazarda(ekonomisi büyük gelişmiş ülkelerde ) ayını sınıflarda aradaki fiayat farkı %10 geçmez. Ve bendeki bike dergisindeki fiyatlara göre 1000cc ve 600cc race lerde suzikinin fiyatı İngilterede en düşük olanı(2001-2005)

    Yani yazdıklarınız komple gerçek dışı gibi

  13. #33
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı luthier76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sazan luthier
    heheeeeeee 10 karakter

  14. #34

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahadır bey, bi konu açında kavga edip kapışalım 2012 şerefine...
    zzr14 yeni kasayı kimse bilmez şuanda anca fuar zamanı görünür ve sonrasında piyasada görürüz...
    sizin mutlaka fuara gelmeniz lazım, hatta gelince haber verin bende geleyim beraberde bakabiliriz!
    zzr14 ü bende merak ediyorum hayabusaya göre ağırlığı nasıl? ne kadar hissettiriyor? oturup bakmak gerekir, hayabusa
    hafif gelmişti bana ama ön panel gidonun olduğu alan mübarek bardak koyma yeri küllük gibi şeyler koysaymış tam olurmuş! supersporta göre...
    bunlar şey gibi! mesela... 911turbo değilde panamera turbo diyelim araba örneğiyle... yani tercih meselesi, dikeni var! ağırlık ve ebat! avantajıda var yere yakın ve selesi alçak, topspeedleri zzr veya hayabusa gibi motosikletlerde daha konforlu yaşarsınız ve daha konforlu frenleri vardır... boyunuzdan dolayı! ergonomik yapı olarak (belden yukarı olarak söyleyeyim, rahatça uzanıp yapışırsınız depoya! fakat belden aşağısı için bacaklarınız uzun gelebilir pegler yüksekte kalır sizi yorabilir!) bir bakmanız şart, oturup 5-10 dk. en az pozisyon alıp bakmanız lazım. kundura gibi düşünün birazda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------



    açıklama güzeldi bu arada, tahmin ettiğim gibi! Teşekkür ediyorum.
    Sevgili glock tabiki biliyorum 2012 kasa zzr nin kimsede olmayacağını.Fakat eski kasaları kullanan olabilir. Eski kasa boyut ebat ağırlık olarak çok farklı değil. O konuda bilgi verebilir sahip kişi.
    İkincisi ben eski kasaya oturdum şöyle bir baktım. Ebat büyük ama benim hoşuma gitti. Araba lüksü hissettim sanki. Ayrıca ağırlık kendini çok hissettirmiyor. Hareket halinde nasıl olur bilemem. En son kullandığım motor 225kg dı ve hiç hissetmedim. Gelecek olan aletin eski kasası 257 kg. Yenisi daha hafif olacaktır dersek çok bir fark yok bence. Ama tabi bir ss e göre karşılaştırırsan, fark var.
    Oturma pozisyonunda bir rahatsızlık hissetmedim eski kasada. Gayet iyi bence. Ergonomiyi çok problem ediyorsun Buralarda benden uzunlar 600ss şikayetsiz kullanıyorlar. Hemi de delü gibi

  15. #35

    Üyelik
    25 Ağustos 2011
    konu hortlatmak dedikleri bu olsa gerek diyeceğim ama konu bence güncelliğini koruyor. o yüzden yazmak istiyorum.

    suzuki ve kawasaki'nin bu fiyat politikalarını hala vergi ile açıklamaya çalışanlar var. vergi markaya göre belirlenmiyor. yani devlet suzuki'ye çok vergi koyalım yamaha'ya az demiyor. 600 cc ss motosikletler üzerinden bir kıyaslama yapalım. seçtiğim ülke ingiltere. aynı markanın aynı modelinin ingilitere ve türkiye satış fiyatlarını tl cinsinden kıyaslayıp yüzde cinsinden farklarını alalım.



    görüldüğü üzere honda ve yamaha'nın fiyat farkı yaklaşık %20 iken suzuki fiyatları %55 iteliyor. kawasaki bunların arasında bir yerde duruyor.

  16. #36
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı o da olur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu hortlatmak dedikleri bu olsa gerek diyeceğim ama konu bence güncelliğini koruyor. o yüzden yazmak istiyorum.

    suzuki ve kawasaki'nin bu fiyat politikalarını hala vergi ile açıklamaya çalışanlar var. vergi markaya göre belirlenmiyor. yani devlet suzuki'ye çok vergi koyalım yamaha'ya az demiyor. 600 cc ss motosikletler üzerinden bir kıyaslama yapalım. seçtiğim ülke ingiltere. aynı markanın aynı modelinin ingilitere ve türkiye satış fiyatlarını tl cinsinden kıyaslayıp yüzde cinsinden farklarını alalım.

    http://i39.tinypic.com/nbqiir.jpg

    görüldüğü üzere honda ve yamaha'nın fiyat farkı yaklaşık %20 iken suzuki fiyatları %55 iteliyor. kawasaki bunların arasında bir yerde duruyor.
    geçen hafta lüksemburgda sadece honda nc 700 fiyatına baktım burasıyla aynıydı..kaldı ki vergilerin çok düşük olduğu bi yer...

  17. #37

    Üyelik
    25 Ağustos 2011
    vay üstat, geçen hafta lüxemburgdaydım diyosun yani

  18. #38
    microchip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2012
    evet kur hesabı yapınca aşşa yukarı aynı fiyata geliyor ama bu ülkede motosiklet veya araba almak gerçekten çok zor.
    yurtdışında 600rr 11.540 dolar ve bu fiyat olan ülkede asgari ücret diyelimki 700 dolar.
    türkiyede 27.000tl ve asgari ücret 701tl.
    türkiyede 46 ay asgari ücretle çalışıp 1kuruşuna dokunmadan bu motoru alabiliriz.
    yada yurtdışında 20 ay çalışıp...
    yashukawa ve Devrim KAÇAN bunu beğendiler.

  19. #39

    Üyelik
    07 Mart 2012
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Ramzey QM50QT
    bazı arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar aslında, vergiye vergi ödediğimiz güzide ülkemizde fiyatlar böyledir, şaşırmamak gerek.. ben otomobiller konusunda bilgili biriyimdir, yurtdışı fiyatı 128bin euro olan bir A8 Long W12 6.3lt. FSI quattro tiptronic modelli audi arabasının türkiye satış fiyatı 840bin liradır.. yaklaşık %160 vergi vererek rekorları alt üst ettiğimiz bir ülkede kendimizi özel hissetmemiz gerekir.. cebinden bu kadar para çıkıpta bu kadar sakin kalabilen bir milletin alnını öpmek gerekir.. helal olsun bizlere..
    Live to ride, ride to live..[B][I][/I][/B]

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    Kör tutuğunu iteler
    en kör olanda devlet baba bu durumda )))


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)