Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

İkinci kazam ve korumalı kiyafetin önemi!...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ÜmitDURA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    İSTANBUL/EYÜP
    Motosikleti
    GSX1300 R HayabusA
    Geçen pazar günü kırmızı ışıkta duruken arkadam gelen motosikletli yunusların çarpmasıyla motosiklet altımdan öne ben ise sağ kaldırıma savrulmuştum.Ayağa kalkerken biraz ötemde de iki yunus ayağa kakıyordu.
    Hiç hasarsız sadece popo acısıyla atlattım.(Motosikletimde hiçbirşey yoktu).

    Bugün saat 11:00 sularında havanında güzelliğine bahane edip şirkete motosikletimle gidiyordum.Eyüp'ten E5 bağlanmak üzere yan katılım yolunda tatlı tatlı ilerlerken(100-110km),biln bilir çok güzel tatlı bir viraj vardır,biraz gazı açtığımda powerslide denen olay vuku buldu.Sanıım lastiklerim henüz ısınmamıştı yada zinciri yağlarken tekerlek yanlarına yağ bulaştı.Vesselam motor altımda beraber yan yattık.Sanırım 20-30 metre yuvarlandım.Ayağa kalktığımda trafik durmuştu.Motosikletime ulaşmak için 80-90 metre yürüdüm.Motosiklet şans eseri yan düz bir hatta kaymış.Bu nedenle motor koruma tokazu neredeyse 3cm erimiş,arka sol uyrukta monokapakla artçı basamağım erimiş.

    Üzerimde korumalı pantalon,mont ve en önemlisi deri eldiven vardı.Montun sırt-omuz ve sol bölümü sürtünmeden erimiş.Pantalon sağ bacak erime ve buna bağlı olarak parçalanmalar mevcut.
    Vucudumda hiçbir yerinde kanama vs yok.Sadece leğen kemiğim ve omzumda düşmenin şiddetiyle oluşan ezilme ve morarmalar var.

    Kıssadan hisse, kimse ama kimse korumalı kıyafetsiz motosiklet kullanmasın.Lastikleriniz durumu sık sık kontrol edin(zşncir yağlama esnasında lastiklerinize yağ bulaşmamasına dikkat edin),Benim gibi SS yada torklu-kuvvetli makine kullanıcıları lastikleriniz ısınmadan ani gaz tepkilerinden kaçının.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    davutyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW 1100 Gs
    Paylaşım için teşekkürler, Allah başka kaza vermesin. Korumaların önemi birkez daha ıspatlanmış oldu. Mont ve pantolon olarak ne kullanıyorsunuz sorabilirmiyim.

  3. #3

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Geçmiş olsun. Zzr 1400 2012 araştırırken bu kaza haberini okumak iyi bir uyarı oldu benim için. Acaba aynı olayda traction control özelliği olsa yine kayma meydana gelirmiydi diye merak ediyorum. Bu aletler gerçekten tehlikelimi benim tecrübemde insanlar için onu sorguluyorum şu an...

    Ucuz atlatmışsınız tekrar geçmiş olsun.

  4. #4
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Geçmiş olsun. Kayarken başka araçlara veya katil bariyerlere temas etmemeniz büyük şans olmuş. Allah büyüklerinden korusun. Korumalı pantolonun önemini böyle kötü de olsa vesilelerle arada bir hatırlarsak dizlik pantolon üstündemi altındamı daha şık duruyor konuları ile vakit kaybetmeyiz belki.
    Gökhan YAŞDAL

  5. #5
    ÜmitDURA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    İSTANBUL/EYÜP
    Motosikleti
    GSX1300 R HayabusA
    Pantolonum kevlardı,mont dainese,eldivenin iç tarafı deri elimin üst kısımları deri-carbon fiber korumları vardı.
    Allaha şükürler olsun ki düşme yan yatma şeklinde oldu ve düz bir hatta kaydım.Yoksa bariyerlere çarpsam neler olabileceğini tahmin edemiyorum.

    TC(Traction kontrol) bu durumda işe ne kadar yarar yaramaz bilemiyorum kaymanın başlamasaı ile düşmem arasındaki süre o kadar azki,sola viraj içinde girdim.kontra verdim ve birden yerdeydim.

  6. #6
    FatihKARAKAŞ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2011
    Şehir
    Çubuk / ANKARA
    Motosikleti
    BMW R 1200 RT
    Geçmiş olsun. Korunmanın ve tedbir almanın faydaları.
    # Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #

  7. #7
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Geçmiş Olsun başka bir sürücünün altında kalabilirdiniz. Motosikletinizdede bir problem yok Umarım birdaha başınıza gelmez
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..

  8. #8
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    geçmiş olsun..

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    inanır mısın bilmem ama o motora sen bir kan akıt..

  10. #10
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    geçmiş olsun..

  11. #11
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    geçmiş olsun Allah beterinden saklasın...
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  12. #12
    Evrim Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    geçmiş olsun..

  13. #13
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Geçmiş olsun, o hızlarda atlatabilceğiniz en küçük hasarla atlatmışsınız.
    Giden koruma barı olsun grenajlara bişey olmadıysa ohoo
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  14. #14
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Bi an içim acıdı sanki benim başıma gelmiş gibi gerçekten ucuz atlatmışınız, motosiklette çok hasar olmaması da ayrı bi güzellik.. Şanslıymışınız da aslında trafik durmuş.. Mağlum sığır çok memlekette aradan kaynayıp üstünüzden geçer giderdi birisi...

    Bu kazaları okuduktan sonra dizliği bir an önce almayı düşünüyorum, mont bahara doğru alıcaktım ama belki hızlandırabilirim.. ve kask asla kasksız çıkmam..
    Geçmiş olsun tekrar..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  15. #15
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    çok geçmiş olsun! detaylarıyla anlattığınız için teşekkür ederim.
    bu arada TC sistemide olsa lastiklerin soğuksa kayar-sarar
    tc nin çalışma sistemi aşırı gücü krankta tutmaya yarıyor, buna rağmen yine kaçak oluyor ve lastiğe ilettiğinde fazla güç nedeniyle tekerlek sarabiliyor.
    lastiğin ısınması şart! yola cıkarken en az 15 dk.lık sürüşte ısınmasını beklemek lazım ara ara ani gaz vererek kontrollü bir şekilde lastikleri sararak ısıtabilirsiniz.

  16. #16
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    hatayı bilmek, çözümü bulmakta fayda sağlar, geçmiş olsun.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  17. #17
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    Çok çok geçmiş olsun, size bir şey olmaması sevindirici, bir daha da yaşamamanızı dilerim...

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ÜmitDURA adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Eyüp'ten E5 bağlanmak üzere yan katılım yolunda tatlı tatlı ilerlerken(100-110km) !!!!!
    Sevgili Kardeşim,

    Güvenli sürate olan bakışını acilen gözden geçirmelisin , fizik kuralları Hayabusa veya CBF150 için farklı işlemez. 100-110 km Pist dışındaki hiçbir mekan için "tatlı tatlı" diye nitelendirilebilecek bir sürat değildir ki bunu yaşayarak öğrenmiş olmalısın. Şimdi senden ricam o virajdan bir sonraki geçişinde bağlantı yolunun başında bulunması gereken sürat levhasına bir gözat (muhtemelen 50 yazacak) ve sonra kendine sor o levhada yazan sürat ile gitseydin düşermiydin ????

    Geçmiş olsun

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  19. #19
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX250 ABS
    en kötü kazanın bu olması ve tekrarının yaşanmaması dileğiyle çok geçmiş olsun
    bu kawasaki bir başka dostummm

  20. #20
    ÜmitDURA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    İSTANBUL/EYÜP
    Motosikleti
    GSX1300 R HayabusA
    Okan bey Cümlelerine kesinliklei tiraz etmem mümkün değil,haklısınız.
    Ben hayabusayı normalde 4000dd civarlarında kullanırım.Normal şartlar altında trafikte scooterlar bana göre çok daha tehlikeli araç kullanır.17 yıldır A2 belge sahibi(yaş 35) ve 150k.km fazla sürüş tacrubem olmasına karşın,lastiğin yeterli sıcaklığa ulaşmadığını fark edemedim.Buda bana ders oldu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)