Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

sıcak ve soğuk hava yakıtı etkilermi? okuyun bence

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    Gümüşhane
    Motosikleti
    2011 ybr 125
    arkadaşlar bu konuya dikkat ettinizmi:? yaz mevsiminde havanın çok sıcak geçtiği aylarda motosikletlerimiz daha çok yakıt harcıyor, bildiğiniz üzere çoğu motosikletlerin yakıt deposu motor kısmının üstündedir, motor ısındığı zamanda sıcaklığı depoya vuruyor, depo içindeki yakıtın aşırı ısınmasına yol açıyor, bence motor deposunun üstüne konan depodaki yakıtın ısınmaması için yapılan deriden süngerler var onlar yaptırılabilirmi? buda deponun genleşmesine yol açıyor, motor hareket halinde olmaz iken havaya maruz kalmadığı için genelde depodan yakıt uçuyor, bu genellikle hava soğutmalı motorlarda meydana geliyor, bu yüzden motosikletlerimizi güneş altında bırakmayalım, allah korusun genleşme sonucu patlayabilir alev alabilir, bu söylediklerim su soğutmalı motorlar içinde geçerlidir.

    Soğuk havalarda ise hava soğutmalı motorlar aşırı ısınmadığı için deponun içindeki yakıtta soğuk kalıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Kapali depodan benzin nasil ucuyor?Ayrica deponun sismesini onlemek icin depolarin kapak kisminda igne kadar bir hava deligi mevcut.Ayrica depo uzerine konan deri korumalar alttan vuran motor isisini engellemez sadece disardan gelen sicakligi engeller ancak ayni zamanda motosiklet hareket halinde iken deponun sogumasini da engelleyecektir.Dediginin dogruluk payi olabilir ancak cok ta goze batacak bir etkisi oldugunu sanmiyorum.
    RIDE or DIE

  3. #3
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    sıcaklık arttıkça yada azaldıkça duruma göre karbrötör ayarınında değişmesi gerekiyor diye duymuştum. Yoksa o yükseklikmiydi?? Tam emin değilim

  4. #4
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Ömür boyu motor kullansan, bahsettigin nedenden belkide 2-3 lt. yi gecmez buharlasan benzinin. Ayrica sicak benzini buz gibi benzine tercih ederim kullandigim aracta. Hava filtresinden gecip karburatore giden hava soguk da olursa, daha ne isterim ki.

  5. #5
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Bana gereksizden daha çok yanlış bilgiler içeren bir konu gibi geldi...
    #sürenadam

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    bazı şeyleri yazmadan önce araştıralım lütfen... yazdıklarınızın hiç birisi teoriden öte gitmiyor. bazıları da yanlış ayrıca depolarda havalandırma bulunur...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    depoda havalandırma olmasa bakalım o motor nasıl çalışacak hiç düşündün mü?
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  8. #8
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Körfezli biraz destekli sallasaydın keşke.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  9. #9
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depoda havalandırma olmasa bakalım o motor nasıl çalışacak hiç düşündün mü?
    Cok haklisin kardesim.Abim motorlu tekneler kullanir.Bir gece motorlu tekne ile acilmis deponun havalandirmasi tikanmis oda hic dikkat etmemis.Bir sure sonra motor stop etmis,bi baktim 30 lt lik plastik depo kucucuk kalmis dedi.Deponun havalandirmasi tikandigi icin motor deponun icindeki havayi cekmis.Motosiklerde veya arabalarda ise depolar plastik olmadigi icin eger havalandirma olmasaydi araclar calismazdi.
    RIDE or DIE

  10. #10

    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    Gümüşhane
    Motosikleti
    2011 ybr 125
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıcaklık arttıkça yada azaldıkça duruma göre karbrötör ayarınında değişmesi gerekiyor diye duymuştum. Yoksa o yükseklikmiydi?? Tam emin değilim
    sıcaklık arttıkça motor rolanti devrinde düşme oluyor bu havanın sıcalığıylada alakalı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı şeyleri yazmadan önce araştıralım lütfen... yazdıklarınızın hiç birisi teoriden öte gitmiyor. bazıları da yanlış ayrıca depolarda havalandırma bulunur...
    motorunu güneş altında bir müddet bırak ve sonra depoya kulak ver deponun altında sanki tüp gaz yanıyormuş gibi benzin içinde kaynıyor. hiç sana sıcaktayken benzin kokusu gelmiyormu işte o an benzin uçuyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapali depodan benzin nasil ucuyor?Ayrica deponun sismesini onlemek icin depolarin kapak kisminda igne kadar bir hava deligi mevcut.Ayrica depo uzerine konan deri korumalar alttan vuran motor isisini engellemez sadece disardan gelen sicakligi engeller ancak ayni zamanda motosiklet hareket halinde iken deponun sogumasini da engelleyecektir.Dediginin dogruluk payi olabilir ancak cok ta goze batacak bir etkisi oldugunu sanmiyorum.
    çok doğru


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)