arkadaşlar yamaha crypton motorum var 3.000 km de motorumu bütün kış boyunca çalıştırmasam ne olur bi zararı olur mu ? bu konudaki görüşlerinizi alabilirmiyim teşekkürler. Saygılar...
arkadaşlar yamaha crypton motorum var 3.000 km de motorumu bütün kış boyunca çalıştırmasam ne olur bi zararı olur mu ? bu konudaki görüşlerinizi alabilirmiyim teşekkürler. Saygılar...
1-) akü biter
2-) motorun içinde ki metal kısımlar korozyona uğrayabilir
3-) motor yağı bozulabilir ( ne zaman değiştiğini bilmiyorum)
4-) kış sonunda zor çalışır
İkincilik kaybedenler içindir...
akünü çıkarıp iyi bir şekilde muhafaza etmen gerekiyor. motoruda yağmur görmeyen bir yerde muhafaza etmelisin üerini örtüp. aküyü çıkarma gibi bir imkanın yoksa en azından haftada bir de olsa motoru çalıştır öylece bir 5 dk kadar çalışsın motor . çünkü aküyü sökmediğin taktirde akü kendiliğinden bitecektir. bitmesini de engellemek için arada bir durduüu yerde de olsa çalıştırman gerekir. benim bildiğim bu şekilde oluyor. saygılarımla
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
hiç benzın harcmazsın
illaki ayda birde olsa hatta mumkunse 2 haftada bi calıştırman lazım subapların sıkısır yoksa ve motorun bazı bolumleri korozyon yapabilir am aillaki bırakıcam diyosan deponu fulle yagını tazele dandik bi yağda olabilir maksat korozyonu min. a indirmek yeni yağ ile bi 10 15 km kadar sür motorunu sabahleyin fark fln yanmasın motorda aküde şarj olacaktır sonra motoru koyucagın yere çek ve aküsünü sök yakıt deposunu güzelce kapat eger kapak güzek kapatmıyosa conta tak veya poşetle sıkıstır hava almasın ve lastikerinin altına tahta koyarsan kısı saglıklı şekilde geçirirsin. ( İşleyen demir ışıldar buda aklında olsun )
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
benim anlamadığım aküyü sökmezsen ve çalıştırmazsan akü çabuk biter tamam ama sökersen de sonuçta bişekilde durduğu yerde bitmez mi hele ki çin malları aküler.?.bana aküyü sökmeden ara sıra çalıştırma fikri daha mantıklı gibi geliyo şahsen ben öyle yapacam....
Full Şarj edip aküyü söküp biyere kaldırdığınızda akünüzün ömrü bitmeyecektir. Üzerinde bıraktığınızda 15 gunde 10 dakıka arayla şarj ettirmek bana biraz uçuk geldi cünkü bitecektir ve 15 gün sonra marş bastığında martingen olacaktır. Akünün ömrünü yeni sezonda yenı akü almamak icin Full Şarj Uygun koruma saklama alanlarını kullanarak aküyü heba etmezsiniz. Korozyonu önlemek icinde aradabir çalıştırmak gerekıyor yoksa piston falan karıncalanıyor yeni sezonda başınızı ağrıtıcak sorunlar cıkarabılır. Depoyu da full gırtalagına kadar doldurmalısınız pass veya korozyona ugramasın arkadasın dedıgı gibi kapagınında sıkı sıkı kapalı olması lazım yoksa yenı sezonda full depo suyunuz olur bildiğim kadarını yazdım yanlış var ise affola
....
Kis bakimini yaparsaniz hic birsey olmaz. Dilerseniz kis bakimini nasil yapacaginizi paylasabilirim.
motorun markası önemli..
eğer çin malı ise bütün kış çalıştırmayıp bir de rütubetli yerde muhafaza edilirse,yazı göremiyebilir.
Doğru dürüst bir motorsa, kutup başını sök. hiçbişey olmaz. yıllarca yaptığım şeydir.ertesi sezon bir -iki nazlanır sonunda çalışır ve toparlar.
bak burda gerekli bütün bilgiler var. http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...aklanmasi.html
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
eğer içinde bir dürtü uyanıyorsa sen bu motoru hiç birzaman boş bırakamazsın..deli gibi yol yapmak istersin..bu iş ekmek su gibi..devamlı istersin..bağımlı isen tabiii....
apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...
Depo olayını tam anlamadım. Şimdi deponun normalde hava alması gerekiyor ve biraz boşluk oluyor kapakda. Biz bunu naylonla falan dahamı iyi kapatmalıyız?
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
ben benim çin malı scooter'ımı askerliğim boyunce hiç kullanmadım(5.5ay). giderken aküsünü sökmüştüm sadece. geldiğimde aküyü taktım, marş bastı ama çalışmadı motor. akü bitmemiş, ama zayıflamış. aküyü bitirene kadar denedim çalışmadı. sonra tam gaz vererek ayak marşıyla 3-4 kere denedim çalıştı. demekki durdukça karbüratördeki benzin uçup gidiyomuş
hiç birşey olmaz. dikkat etmen gereken bir kaç püf noktası var.
motosikletinin deposunu doldur. yagmur almayan bir yerde muhafaza et. yagmur kar gören bir yerde bırakacaksan üzerine branda yap yada yaptır yada hazırlarından satın al. son olarak akünün kutup başlarını çıkar ve gres yagı sür oksitlenmesin.
havalar ısınıncada yapman gereken akünü sök ve bir akücüde ölçtür. eger bitmişse şarza verirsin. sonra tak ve çalıştır. hepsi bu.
birde lastikler var. lastiklerin yere degen kısmına tahta ve benzeri birşey koy.
şerefini kaybedenin kaybedecek bir şeyi kalmamıştır
hiç çalıştırmazsan çalışmaz hocam...
not: tamam sakinim
bu kawasaki bir başka dostummm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)