Arkadaşlar benim Çinliden kurtulur kurtulmaz, fiyat/kalite/performans açısından 93 model pegaso 650 almayı düşünüyorum ve sakıncaları nelerdir?
Tavsiyelerinizi, önerilerinizi zevkle dinlerim.
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Arkadaşlar benim Çinliden kurtulur kurtulmaz, fiyat/kalite/performans açısından 93 model pegaso 650 almayı düşünüyorum ve sakıncaları nelerdir?
Tavsiyelerinizi, önerilerinizi zevkle dinlerim.
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Hocam, alacağın makina, çok dayanıklı, çok sağlam çok güzel bir makina.
Üzerinde yıllarca şampiyonluk ve kalite ödülünü kimseye bırakmayan Rotax'ın tek silindirli, F650 lerde kullanılan motoru var.
ancak.... hatta ANCAK...
alacağın makina, 19 yaşında bir makina olacak. İlk cümlede saydıklarımın hepsi,
zamanında, düzgün bakılarak, düzenli bakımlarda, değişmesi gereken parçalar orjinalleri ile değiştirilerek yapılmış ise... geçerli.
En az, 150.000km hatta hiç kullanılmadı ise en az 100.000km de olacak bir makina..
Bana soracak olursan, makinayı avrupadan alıyorsan al...
türkiyeden alıyorsan, alma... son sahibi olursun...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
iyi düşüncedir, pegaso 650 gaayet nayz motordur. Ama 2002 - 2008 arası alma, biraz daha yüksek model almaya bak bence 99-2000 civarı fiyatı uygun bi motor bulursan makinayı gayet iyi bilen arkadaşlarım var, yardımcı oluruz müdür.
merhaba soykan67,
ben de çinli 2oocc.den sonra motorumu büyütmek ve biran önce yüksek cc. ile tanışmak için 94model pegaso 650 almıştim.
her ne kadar piyasadaki motorların km.leri az gibi gözükse de maalesef km.saatleri çoğu kez doğru değildir.
bu sebeple 40bin olarak satın aldığım motorun en az 100bini devirdiğini ve çok hor kullanıldıgını anladım.
yaklaşik 1 ay şehiriçi kullanımdan sonra, problem dolu günlerimiz başladi,
usta bulsan parça yok,parça stoklarda yok,karşinda adam akıllı distributör yok
parçasını birşekilde ayarlasan toparlayacak usta yok ......
kendi çabalarım ve arkadaş çevremin yaptıklarımla da motor asla orjinal halindeki tadi vermedi maalesef...
o dev tek silindirin torku,vitesleri 1 - 2 - 3 atarken kafa dikip tekere kalkişi,olmadı olamadı !!!!!
ve en sonunda zarar ziyana bile bakmadan satmiştim yok paralara pegasomu
BİRÇOK YEDEK PARÇASINI BMW F650'den
rahatlıkla bulup uydurmaniz mümkündür,aynı rotax motor bloğunu kullanırlar çünkü,
ama yine de bakımlı ve çok yorulmamşini bulmanızı öneriririm......selamlarımla
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
çankayadaki gri pagusa mı acep?
Parça aramaktan,yaptıgından çok bozan ustalardan bıkarsın.
Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
Bide motorumu sattıgımda...
bence o kadar yaşı ilerlemiş motor alınmaz malum metal yorgunluğu olur en fazla 10 yaşında motor alınır daha yaşlısı bence alınmaz...
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Cevaplarınız için çok teşekkürler.19 yaşında bir makina almanın risklerinden bazılarını biliyorum fakat iyi bakılmış ise bu riskler en az şekildedir tahminimce.
İlgilendiğim motosiklet: http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6327060/detay/
Bir tanıdığımın tanıdığının motoru bu motosiklet Hatta sahibinin pegaso konusunda uzman bir usta olduğunu felan söyledi arkadaş.Şu an hatta sahibi satıldığı 4-44 motorda marş rublesini değiştiriyormuş.Bakalım benim motosikleti satınca daha ciddi bir şekilde ilgilenip araştıracağım.Acemiliğimi attım artık çinliden kurtulmak istiyorum
Bence bu fiyata alınır bu motor.Gayet düzgün duruyor.
Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
Bide motorumu sattıgımda...
marka model ne olursa olsun 10 yaş üstü 2.el motor almak akıl karı değildir...tekrar iyice bir düşün derim dostum,
çinli motordan kurtulmayı kafaya koyan ve elindeki kısıtlı parayla kaliteli büyük cc bir motor arayanın derdini sadece o yollardan geçmiş kişiler anlayabilir
sen hangi motoru kafaya takmışsan o yerde sağlam bir usta ya dagüvenlir bir yetkili servis bul göster
okeyi alırsan ya da 200-300 lira harcayıp adam olacak bir motorsa hiç durma al kardeşim
ha sorun çıkarmayacak mı illa ki kullanımayola ve zamana bağlı sıkıntılar sık sık olmasa da çıkacak
ama zaten son model motorlarda bile hiç bir arıza çıkmasa garanti kapsamında yetkili servis bakımları da çok ağır oluyor
diyeceğim şu ki kimseyi dinleme göster motoru al bin gez bak keyfine
arkadaşımın babasında 93 model var şu an 145bin km de daha makinası açılmadı düzenli bakımlar yapılıyor ve orijinal boyası üzerinde
sonuçta çok kaliteli makinadır
sağlamını bulursan kolay kolay üzülmez zevkle binersin
kal sağlıcakla
Şuan düşünme aşamasındayım zaten.Fakat bütçem o kadar kısıtlıki ve bütçemi büyütmem imkansızki çaresizim.
---------- Post added at 20:13 ---------- Previous post was at 19:53 ----------
Umarım alabilirim ve sorunsuz çıkar.Kabul illaki sorunlar çıkaracak 19 yaşında bir motor.Çıkarsın hallederiz ama şöyle benim 3-4 yıl işimi görsün , her an sorun çıkarabilir mi diye kafamı meşgul etmesin kafi.İşler ciddileştiği zaman mutlaka ustamada göstereceğim.
Tekrardan herkesin önerileri ve tavsiyeleri için çok çok teşekkürler.
bence kimseyi dinleme kendi aklından ne geçiyorsa onu yap tereddüt bile etme,pişman olsan bile bu hayatın sonu değil ki...gelelim ilana o motora o fiyat gayet normal lastikleri vs iyi görünüyor güzel bir bakım yaptırırsın güvendiğin bir ustada ve çinliden sonra keyif alarak binebileceğin bir motor bence,ayrıca metal yorgunluğuda neymiş kim uydurmuş bu terimi adamlar ne efsanelere yıllarca biniyor bizde mi metal yoruluyor?geçin bunları ya 10 yaşın üstünde motor alınmazmız kim demiş onusoykan67 motordan anlayan birisinin ellerinde motorun yaşının ve kmsinin önemi yoktur bence karar senin para senin keyif senin dostum
sözüm meclisten dışarı hocam genel bir varsayımdır bu ki bence yanlış
benden size tavsiye bulaşmayın....
altınızdaki motora biraz daha binin...illaki biraz daha para birikir... nx4 felan alın...
o motor hem çok yakıt yakar, zaten yaşı büyük oldugu için biyerlerden incelmiştir... belki sizin elinizde kalır...
bi tanıdıgım 3-5 yaş daha büyüğünü 4000 tl cıvarında bir fiyata almıştı... 1 sene kullanmadı (yaptıgı masraflar cabası) zararına satıp çinli chopper almıştı....
genel bir varsayım olabilir ama metal yorgunluğu denen şey gerçekten var bir araştır derim...öyle olmasaydı uçaklar,gemiler vs. miyadları dolunca jilet yapılmazdı ayrıca mantık herzaman ön plandadır 19 yaşında 2.el motor marka model ne olursa olsun alınmaz... he ama klasikçisindir paranda vardır hobi amaçlı alır garajında koleksiyon amaçlı tutarsın ara sıra eline anahtar alır orasını burasını kurcalarsın vakit geçirirsin biner 2 tur atarsın vs.ona diyecek lafım yok.ama aktif kullanım için 19 yaşında bir motor alınmaz...
Dostum alırsın çok yanlış düşünüyorsun.2004 gs 500 üm var şuan. 7 yaşında dertsiz. 96 tt 600 üm vardı. anahatar değmemişti, canını aldık bana mısın demedi, senin düşünce şeklinde düşünen insanlar yüzünden. Bozulmadan sattım motoru, neymiş bişey olursa altından çıkamazmışım.Geçin bunu yaşlı motor kupon ise alınır.yaşlı racing alınmaz.(bu konuda katılırım). düzgün shadow 600 düşeş düşse yılına bakmam alırım mesela)) Olaya kulaktan dolma bilgilerle bakmayalım artık. Eski motorların metal kalitesi günümüzdeki motorlardan çok iyi... günümüz motorları100 bini devirebilecek mi sizce... Eskiden servis bakımı yoktu ))
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
Bu metal dedikleri meret 10 yilda yoruluyordu da, yollarda gezen 1970 model dogan, sahinler, 1980 model mercedes,bmw,toyota, hondalar, 1990 model is makinalari, 303 otobusler, maratonlar, setralar. Bunlar neyden uretilmis biri bana aciklasa. İnsan bile 50 yildan sonra burusmaya baslarken, metal dediginiz sey camurla su karisimindan mi elde edilmekte?
pegasonun daha yüksek modellerı bıle daha uygun fıyatlara satılıyor bunun sebebı ne olabılır acaba bılen varmı
en kötü gemi 30 yılda en kötü uçak 25 yılda sefer izninden ayrılır ki enduro motor ( cross veya ss ler hariç bunlar anlık zorlama ve performans araçlarıdır) amacına uygun kullanıldığında bir jawa bir mz kadar uzun yıllar kullanılır google a yazın jawa ile minsk ile dünya turu diye görün yorulmuş dediğiniz metallerin neler yaptığını başlığa gelirsek + - gibi yazayım
+ ları
- kolay kontrollüdür
- hata telafisi yüksek bir motordur
- alçaktır
- enduro tarzına yada yüksek cc ye geçişte çok iyi bir seçenektir.
- ciğerlidir uzun yol ve stabilize yollarda zevk verir
- enduronun ilklerindendir.
- gerçek bir demir attır.
- leri
- tek silindirlidir
- titreşimi yüksektir
- şehiriçi sürekli kullanımda bir vstrom yada bir ta kadar uygun değildir arıza oranını yükseltir
- yakıt tüketimi şehir içinde 9 lt asagı dusmez
- parçası yok denecek kadar azdır samanlıkta iğne ararsın
- iğne buldun usta ararsın ferco motorda bile çözüm bulamaz bazen
yemeğin püf noktaları gibi arızalarını tamire karşı püf noktaları çok fazla araştırılmış ve bulunmuş bir motordur ) bakınız aşağısı
,
APRİLİA PEGASO İÇİN NE NERDEN BULUNUR.
Buyrun Kanuni tiger konjektörü Her türlü iklim şartında 20.000 km dir kullanıyorum. 80 lira...
Hatta 2 aydır çeşitli sebeplerle motorumun üzerine bile oturmadım ambiane tabiri ile "şak" diye alıyor marşıi Akü zayıflamış mı diye kornaya basıyorum garaj inliyor. Zaten ölçümlerde de aküyü olması gereken kadar besliyor bu konjektörle.
Seyhan 250 cc konjektörü=pegaso konjektrü 30 lira...
Reno clio Ateşleme bobini.45-55 TL ARASI
Sıfırdan Sübap yaptırmak isteyenler.
Açık Adres: Topkapı Ticaret Merkezi 1.Kısım A Block No:583-584 Cevizlibağ Topkapı.
Tel No: 0212 482 06 03
Nuri Cömert
Debriyaj Teli: Honda Titan
Kilometre Teli:Keeway Supershadow
Silindir kapak contası: Oto sanayilerinde conta yapan yerlere 15-20 ytl'ye yaptırılabilir (örnek ile gidilmeli).Aynı zamanda f-650'nin contası ile aynı.
Su pompası keçeleri: 2 adet var.Rulman keçe satan yerlerde aynısı 3 ytl.
Arka fren diski: Anadol diski takılabiliyor.Yine söküp oto sanayilerinde parçacılara sormak lazım.
Ben arka için Reno-5'in ön diskinin uyduğunu duymuştum.
Rüzgarlik, Windshield, kirilmis stop, plexi den yapilmasi gereken, tamir bekleyen her sey icin:
STOP TAMIRI
Altan Usta
Tel: 0216 5751921
Bostanci sanayesinde
konjektör..sanel elektirik.lombardini konjektörü.SRR 685 REGÜLATÖR.FİYETI 35 ytl
i.e ler icin benzin pompasi:
fiat Paelo ila es deyerde. Benimki ondan
Marşa basıldığında kilitlenip motor çalışınca salan, bilye gibi ama bilyeleri dönmeyen bir rulman var. Marş rulmanı da diyorlar. Aynı model f650 ninkilerle aynı, borusandan temin edebilirsiniz. Genelde bu rulmanın geçtiği
parça da bozuluyor. Bu parça da borusan da var ama siz bunu komik fiyata
tornacıda üzerine parça geçirip, çektirebilirsiniz.
Ön amortisor keçelerinin gerçek ölçüsü 40.2 Ankarada 44.4 moto Bora abide 1 adet orjinal var, ben 40.0 bir keçe taktım problem yok çifti 25 dolardı.
Fan müsürü Mercedes arabalarınkiyle aynı.Benim motorda ondan var şu anda.
üst modellerden birininmiş.Müşürü alıp bir Mercedes parçacısına gittiğinde kolaylıkla bulabilirmişsin.Zaten parça da italyanmış
Arkadaşlar Pegaso nun kontağı mz kontağı ile aynı marka ... Aprilla kontağı 200 lira imiş. mz kontağı derseniz 80 liraya aynı kontağı alıyorsunuz bugün Ankara YIBA çarşısından aldım aklınızda bulunsun.. (Zadi Marka Aynı marka )
arkadaşlar kontak sorunuyla bende karşılaşmıştım ybr 125 de oluyorbilginiz olsun 40 ytl kadar
BENZİN SENSÖRÜ ŞAMANDIRA
sensör bulundu yerine takıldı.. şimdilik çalışıyor..
hyundai accent ile aynı..(1995_2000 model) yanlız şamandırası ile birlikte satılıyor.. montajı için birazda işçilik gerekiyor... toplam maaliyet malzeme 40 ytl.. işçilik 20 ytl.. abi 95-2000 arası olması lazım kutuda öle yazıyodu
Hangi marka akü kullanmalıyım? Kuru mu? Sulu mu? Amperi kaç olmalı?
yuasa alcaksın jel aküler var en iyiysi onlar -modeli yb12al-a kapasite 12v-12ah
Arkadaşlar bugün Ayvalıkda ki Albatros motor servisinin sahibi ile sohbet sırasında Pegasonun 1000 £ olan beyninin Fiat Uno beyniyle aynı işi gördüğünü, kendisinin bir pegaso müşterisine taktığını ve hala keyfle bindiğini herhangi bir sorunla karılaşmadığını söyledi. Sanırım 100 küsür liraya bu beyin alınıyormuş...
Eğer beyin arızası olan arkadaşım varsa;
Hasan Serdar ÜYKE 0542 735 37 08 DEN Serdarla görüşebilir...
ayaklı ayna bulabilirsin.Fiyatıda 30-40 tl arası.. Ayna F650 ile aynı piyasada bulunması daha kolay olabilir. Yada benim gibi yaparsın iki tane orjinal Honda titan aynası alırısın yuvaları aynı direk takar kullanırsın. Titan aynasının orjinal olmasına dikkat et, diğerleri çok titretiyor..
Sen İp Atla Bende Atlarım,Sen Saklanbac Oyna BEnde Oynarım , Sen El Salla Bende El Sallarım, Sen Gül Bende Gülerim , Sen Camdan Atla Ben Gülmeye Devam Ederim)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)