Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Dizlik ne işemi yarıyor????

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Dün akşama kadar dizliği takma amacım sadece bacaklarımı rüzgardan korumaktı.Bu plastik parçası neyi koruyacakki diyordum.Dün gece Tophane Hyosung buluşmasından dönerken arkamda artçınında olmasıyla birlikte gereksiz bi şekilde gaza geldim ve bu gaza gelişim şimdiye kadar yapmadığım dalgınlıkları hatalarıda beraberinde getirdi.2gündür uykusuz bi şekilde işe gidip geliyorum artık insan kaynakları bile uyardı ali böyle gelme diye, ben yinede Görkemin ricası olduğundan tophane buluşmasına katılıyım yavaş gider gelirim dedim ve içtim antibiyotikleri çıktım!Neyse gelelim dönüşte yaşadığım olaya sağlı sollu salak salak gelirken bi anda trafik kitlendi e-5te sağdan sola çıktım ve önümde kitlenen trafiği gördüm kaçacak yer yoktu ve frenlerime güvenmiyodum (2008 üretim bir çift shinko lastiklerim olduğundan) İşte o arada hızlı düşünüp kompresörle birlikte fren yapsam belkide hiçbirşey olmayacaktı ama sola girdim metrobüs bariyeri ve arabalar arasında hızla ilerliyorum o kadar hızlı geçtiki o an! 3yada 4 araç geçtim tamamen sıfır vaziyette!Hafif fren yaparak hızımı düşürmeye çalışıyorum 3araç boyunda 120-130dan 70lere kadar düştüm o anda frenajda tekerin kitlenmesi bariyerler yada arabalara uçmak demek..4.arabaya geldiğimde arada geçecek yer ve yapacak birşey yoktu..arabanın aynasına sağ dirseğim çarptı sol dizimde bariyerleri traşlamakta..arabayı geçtim ve öndeki araç la çarptığım araç arasındaki aradan sağa kaçtım ve durmadan devam ettim.sol şeritte e-5de durmak istemedim tabi sonra sağa çıktığımdada yaptığım hatadan kendime kızıp yine sıktım gazı ileride yanyola girdik ve motordan indik.şok oldum motorda çizik bile yok!ama sol dizlik parçalanmış.Meğer o grenaj sesi sandığım traşlama sesi dizlikten geliyomuş ben o adrenalinde hissetmedim bile.Şimdi o dizliği takmıyor olsaydım diz kapağımı aynı şekilde delmiş olucaktı bariyerler büyük ihtimalle düşücektik ve artık yaşacak kadar şansımız olursa hayatıma sakat bi şekilde devam edicektim.Şimdi 0 40lira verip aldığım dizliğe bakıyorumda işin ciddiyetini ve korumaların önemini daha iyi anlayabiliyorum.Bu yazımı okuyan herkes bu meretlere öyle binsin.gidin 40lira verin 50cc motorda bile takın şu dizliği!200lira verin bin lira verin ama korumalarınızı hep takın.hayatınızdan önemli değil ya.2010model motora bineceğinize 2000 model motor alın ama korumalıklarınızı en kalitelisinden alın bir gün bi hata yaparsanız korumalıklarınız yansın canınız değil.Ben bir daha hastayken ,yorgunken gaz açarmıyım asla.bu ders bana yeter.Umarım sizlerede yaşadıklarımı anlatabilmişimdirde yeni başlayacak arkadaşlar denk gelirse bilgilenmiş olurlar.Hepinizin tekeri düz bassın benim gibi apaçilik yapmayın şans herzaman insanın yanında olmayabilir.
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    KUBA CG 100 (2010 model 2000 km'de)
    geçmiş olsun, ekipman önemli tabi
    Tok olan alemi tok sanır. Aç olan alemde ekmek yok sanır.
    Lâ Edrî

  3. #3
    reis007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Ara verdik , yaza kısmet...
    çok geçmiş olsun.baya ciddi bir kaza atlatmışsın.gerçekten etkileyici bir yazı olmuş.örnek alınacak öğütlerle dolu

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    aslında duruyorsa dizliğin fotoğrafını koysan belkı anlamayanlar o zaman farkeder korumaların ne kadar önemli olduğunu
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    geçmiş olsun

  6. #6
    syn022 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Yok sattım Cbf'yi Maxi arıyorum.
    Geçmiş olsun. Üzüldüm. Sırf bu sebeple ss makine'den uzak duruyorum. Gaza gelirim kaptırırım kendimi başıma iş açarım diye. Aman dikkat. Seninde dediğin gibi şans herzaman yanında olmuyor.
    ~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~

  7. #7

    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    09YBR125, 08DYLAN
    kardeşim geçmiş olsun. gereksiz yere risk alma. lastiklerinide en kısa zamanda degiştir. motosiklette lastik çok önemlidir. arabalarda kabakta olsa önemli degil ama iki teker sonuçta.
    şerefini kaybedenin kaybedecek bir şeyi kalmamıştır

  8. #8

    Üyelik
    12 Mayıs 2011
    Motosikleti
    ninja ER
    geçmiş olsun ali..üzüldüm gerçekten böyle bir olay yaşamandan..lütfen daha dikkatli kullan özellikle artçında varsa. gerek yok böyle şeylere yol kaçmıyor 10dk. geç git sağ salim git. tekrar yaşamassın inşallah
    ..uçuyoruzz DEDE

  9. #9

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Çok geçmiş olsun..

    Kendimden biliyorum bazen bende 2 gün falan uyumadan çalışmak zorunda kalıyorum..Bırak motora binmeyi yürüyemiyorum..Bakıyorum ama göremiyorum..

    Tekrar geçmiş olsun..

  10. #10
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Bir kere sağ bir kere de sol dizimi kurtarmıştır. Korumasız asla
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  11. #11
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alicim çok geçmiş olsun.
    Umarım tekrarı olmaz.

    Fakat dikkatimi çeken bi husus var.

    Sen sol şeritteki araçların sol tarafına sık sık giriyorsun sanırım.
    Eski motorunla da buna benzer bi kaza atlatmıştın yanılmıyorsam.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  12. #12
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alicim çok geçmiş olsun.
    Umarım tekrarı olmaz.

    Fakat dikkatimi çeken bi husus var.

    Sen sol şeritteki araçların sol tarafına sık sık giriyorsun sanırım.
    Eski motorunla da buna benzer bi kaza atlatmıştın yanılmıyorsam.
    Tabi buda kazaya sebeplerden biridir değilmi.??? Korumalar ne kadar yeterli olabilir onuda düşünmekte fayda var arkadaşlar...Çok geçmiş olsun kardeşim Allah daha büyük kaza bela vermesin ve söylediğin herşeye katılıyorum .Mesela bugün bir pantolan aldım ve hemen korumalarına takviye yaptım hatta özellikle iki tarafında da yan cepli olan modelini aldım ki yan ceplerede koruma parçaları koyacağım...Allaha emanet olun...
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  13. #13
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Geçmiş olsun. Yukarda başka bir arkadaşın da dediği gibi fotoğrafını da koyarsan tam ibretlik paylaşım olur
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  14. #14
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı cbr1100 xx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi buda kazaya sebeplerden biridir değilmi.??? Korumalar ne kadar yeterli olabilir onuda düşünmekte fayda var arkadaşlar...Çok geçmiş olsun kardeşim Allah daha büyük kaza bela vermesin ve söylediğin herşeye katılıyorum .Mesela bugün bir pantolan aldım ve hemen korumalarına takviye yaptım hatta özellikle iki tarafında da yan cepli olan modelini aldım ki yan ceplerede koruma parçaları koyacağım...Allaha emanet olun...
    Tünal abi güzergah olarak birde E-5'i kullanmak gerekiyorsa iki defa düşünmekte fayda var.
    Özellikle Ali kardeşimin E-5 i kullandıgı saat en tehlikeli saatler.
    Ben normalde riskli yollardan kaçmak yerine, tecrübe kazanmak amacıyla o riskli yola bilerek dalıyorum.
    Fakat Istanbullu motorcuların E-5'te yaşadıkları okudukça bende tırsmaya başlıyorum .
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  15. #15
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Herkese çok teşekkürler ,dizlikler garajda fotoğrafını çekmemişim
    Sağdada soldada giriyorum aralara, riskinin farkındayım ama yapmadan edemiyorum 3.zıplayıştada başıma bişeyler geliyor arada
    Metrobüs bariyerleri giyotinden farkı yok normal bariyer olsa sadece sürterdi dizliğe bile bişe olmazdı ama o sırma teller yokmu aralarındaki direkleriyle motosikletlileri öldürmek için üretilmiş başka bi işe yaradıkları yok!
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  16. #16
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    <3araç boyunda 120-130dan 70lere kadar düştüm o anda frenajda tekerin kitlenmesi bariyerler yada arabalara uçmak demek..4.arabaya geldiğimde arada geçecek yer ve yapacak birşey yoktu..arabanın aynasına sağ dirseğim çarptı sol dizimde bariyerleri traşlamakta..arabayı geçtim ve öndeki araç la çarptığım araç arasındaki aradan sağa kaçtım ve durmadan devam ettim>
    geçmiş olsun demeyeceğim. çünkü altındaki motoru ölümüne kullanmak senin yaptığın. ayrıca durup çarptığın arabaya bir hasar verdin mi diye kontrol etmen gerekirdi. şimdi bu senin yaptığın luzumsuzluk yüzünden o anda e5 te olan 10 şöför motorları serseri olarak görecek. sen araba şöförü olsan biride sana böyle çarpıp kaçsa sonraki motorsikletlere ne yaparsın. belki senin bu davranışın yüzünden masum bir arkadaş aynı yerde sıkıştırılacak. Ayriyeten metrobüs korkulukları burada çoğu kez yazıldığı gibi giyotin. yana doğru yatsaydın sen kurtulsaydın artçın ikiye bölünseydi ne hissederdin.
    madem yorgunsun taksiye bin sabah gider alırsın motoru. yaptığını onaylamıyorum. ayrıca seni kınıyorum. bu sefer şansın yaver gitti. her zaman gitmez. uzun süre motor üzeride yaşamak istiyorsan kurallara uyacaksın ve az risk alacaksın. sen dün gece hayatını koyarak risk almışsın. hemde sadece kendin kini değil artçını da koymuşsun. lütfen dikkatli olalım.

  17. #17
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Ali yanlış anlama ama, sen biraz bu işin tadını kaçırdın gibime geliyor.. 1. kaza 2. kaza 3. kaza derken kendine ciddi zarar vereceksin böyle gidersen..çok fazla riske atıyorsun kendini..

    geçmiş olsun deyip tekrardan hata yapmamanı umaraktan, kazasız sürüşler dilerim kardeş..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  18. #18
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    @StyLeOscaR
    saolasın ama sadece kazalarda konu açtığımdan hep akılda sürekli kaza yapan çocuk olarak kalıyorum sanırsam yoksa o kadar kötü sayılmam ya 5-6aydır vitesli motosiklet kullanan birine göre arada bir patlamasam iyi gidiyorum bu işe yıllarını vermiş insanların ensesindeyim, sadece hız olarakta değil
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  19. #19
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    5 aylıkla 10 yıllık şöför arasındaki fark. hayatın anlamı. tecrübeli abilerimiz senin yaptığın gibi yapmaz.tecrübeli şöför nerede basılmalı nerede fren yapmayı bilen adamdır. daha e5 çıktığında bir sonraki adımı düşünür ona göre önlem alır.

  20. #20
    mtcrss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2011
    Şehir
    Lefkosa - Kibris
    Motosikleti
    Yamaha & Kawasaki
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    'Dün akşama kadar dizliği takma amacım sadece bacaklarımı rüzgardan korumaktı.'
    cok cok gecmis olsun, fakat yukardaki sozun gercekten ilginc. nasil oyle kaniya vardin


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)