Dizlik ne işemi yarıyor????
-
Dün akşama kadar dizliği takma amacım sadece bacaklarımı rüzgardan korumaktı.Bu plastik parçası neyi koruyacakki diyordum.Dün gece Tophane Hyosung buluşmasından dönerken arkamda artçınında olmasıyla birlikte gereksiz bi şekilde gaza geldim ve bu gaza gelişim şimdiye kadar yapmadığım dalgınlıkları hatalarıda beraberinde getirdi.2gündür uykusuz bi şekilde işe gidip geliyorum artık insan kaynakları bile uyardı ali böyle gelme diye, ben yinede Görkemin ricası olduğundan tophane buluşmasına katılıyım yavaş gider gelirim dedim ve içtim antibiyotikleri çıktım!Neyse gelelim dönüşte yaşadığım olaya sağlı sollu salak salak gelirken bi anda trafik kitlendi e-5te sağdan sola çıktım ve önümde kitlenen trafiği gördüm kaçacak yer yoktu ve frenlerime güvenmiyodum (2008 üretim bir çift shinko lastiklerim olduğundan) İşte o arada hızlı düşünüp kompresörle birlikte fren yapsam belkide hiçbirşey olmayacaktı ama sola girdim metrobüs bariyeri ve arabalar arasında hızla ilerliyorum o kadar hızlı geçtiki o an! 3yada 4 araç geçtim tamamen sıfır vaziyette!Hafif fren yaparak hızımı düşürmeye çalışıyorum 3araç boyunda 120-130dan 70lere kadar düştüm o anda frenajda tekerin kitlenmesi bariyerler yada arabalara uçmak demek..4.arabaya geldiğimde arada geçecek yer ve yapacak birşey yoktu..arabanın aynasına sağ dirseğim çarptı sol dizimde bariyerleri traşlamakta..arabayı geçtim ve öndeki araç la çarptığım araç arasındaki aradan sağa kaçtım ve durmadan devam ettim.sol şeritte e-5de durmak istemedim tabi sonra sağa çıktığımdada yaptığım hatadan kendime kızıp yine sıktım gazı ileride yanyola girdik ve motordan indik.şok oldum motorda çizik bile yok!ama sol dizlik parçalanmış.Meğer o grenaj sesi sandığım traşlama sesi dizlikten geliyomuş ben o adrenalinde hissetmedim bile.Şimdi o dizliği takmıyor olsaydım diz kapağımı aynı şekilde delmiş olucaktı bariyerler büyük ihtimalle düşücektik ve artık yaşacak kadar şansımız olursa hayatıma sakat bi şekilde devam edicektim.Şimdi 0 40lira verip aldığım dizliğe bakıyorumda işin ciddiyetini ve korumaların önemini daha iyi anlayabiliyorum.Bu yazımı okuyan herkes bu meretlere öyle binsin.gidin 40lira verin 50cc motorda bile takın şu dizliği!200lira verin bin lira verin ama korumalarınızı hep takın.hayatınızdan önemli değil ya.2010model motora bineceğinize 2000 model motor alın ama korumalıklarınızı en kalitelisinden alın bir gün bi hata yaparsanız korumalıklarınız yansın canınız değil.Ben bir daha hastayken ,yorgunken gaz açarmıyım asla.bu ders bana yeter.Umarım sizlerede yaşadıklarımı anlatabilmişimdirde yeni başlayacak arkadaşlar denk gelirse bilgilenmiş olurlar.Hepinizin tekeri düz bassın benim gibi apaçilik yapmayın şans herzaman insanın yanında olmayabilir.
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Reklamlar
-
geçmiş olsun, ekipman önemli tabi
Tok olan alemi tok sanır. Aç olan alemde ekmek yok sanır.
Lâ Edrî
-
çok geçmiş olsun.baya ciddi bir kaza atlatmışsın.gerçekten etkileyici bir yazı olmuş.örnek alınacak öğütlerle dolu
-
aslında duruyorsa dizliğin fotoğrafını koysan belkı anlamayanlar o zaman farkeder korumaların ne kadar önemli olduğunu
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
-
Geçmiş olsun. Üzüldüm. Sırf bu sebeple ss makine'den uzak duruyorum. Gaza gelirim kaptırırım kendimi başıma iş açarım diye. Aman dikkat. Seninde dediğin gibi şans herzaman yanında olmuyor.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
kardeşim geçmiş olsun. gereksiz yere risk alma. lastiklerinide en kısa zamanda degiştir. motosiklette lastik çok önemlidir. arabalarda kabakta olsa önemli degil ama iki teker sonuçta.
şerefini kaybedenin kaybedecek bir şeyi kalmamıştır
-
geçmiş olsun ali..üzüldüm gerçekten böyle bir olay yaşamandan..lütfen daha dikkatli kullan özellikle artçında varsa. gerek yok böyle şeylere yol kaçmıyor 10dk. geç git sağ salim git. tekrar yaşamassın inşallah
..uçuyoruzz DEDE
-
Çok geçmiş olsun..
Kendimden biliyorum bazen bende 2 gün falan uyumadan çalışmak zorunda kalıyorum..Bırak motora binmeyi yürüyemiyorum..Bakıyorum ama göremiyorum..
Tekrar geçmiş olsun..
-
Bir kere sağ bir kere de sol dizimi kurtarmıştır. Korumasız asla
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
Alicim çok geçmiş olsun.
Umarım tekrarı olmaz.
Fakat dikkatimi çeken bi husus var.
Sen sol şeritteki araçların sol tarafına sık sık giriyorsun sanırım.
Eski motorunla da buna benzer bi kaza atlatmıştın yanılmıyorsam.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Alicim çok geçmiş olsun.
Umarım tekrarı olmaz.
Fakat dikkatimi çeken bi husus var.
Sen sol şeritteki araçların sol tarafına sık sık giriyorsun sanırım.
Eski motorunla da buna benzer bi kaza atlatmıştın yanılmıyorsam.
Tabi buda kazaya sebeplerden biridir değilmi.??? Korumalar ne kadar yeterli olabilir onuda düşünmekte fayda var arkadaşlar...Çok geçmiş olsun kardeşim Allah daha büyük kaza bela vermesin ve söylediğin herşeye katılıyorum .Mesela bugün bir pantolan aldım ve hemen korumalarına takviye yaptım hatta özellikle iki tarafında da yan cepli olan modelini aldım ki yan ceplerede koruma parçaları koyacağım...Allaha emanet olun...
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
Geçmiş olsun. Yukarda başka bir arkadaşın da dediği gibi fotoğrafını da koyarsan tam ibretlik paylaşım olur
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
cbr1100 xx adlı üyeden alıntı
Tabi buda kazaya sebeplerden biridir değilmi.??? Korumalar ne kadar yeterli olabilir onuda düşünmekte fayda var arkadaşlar...Çok geçmiş olsun kardeşim Allah daha büyük kaza bela vermesin ve söylediğin herşeye katılıyorum .Mesela bugün bir pantolan aldım ve hemen korumalarına takviye yaptım hatta özellikle iki tarafında da yan cepli olan modelini aldım ki yan ceplerede koruma parçaları koyacağım...Allaha emanet olun...
Tünal abi güzergah olarak birde E-5'i kullanmak gerekiyorsa iki defa düşünmekte fayda var.
Özellikle Ali kardeşimin E-5 i kullandıgı saat en tehlikeli saatler.
Ben normalde riskli yollardan kaçmak yerine, tecrübe kazanmak amacıyla o riskli yola bilerek dalıyorum.
Fakat Istanbullu motorcuların E-5'te yaşadıkları okudukça bende tırsmaya başlıyorum .
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
Herkese çok teşekkürler ,dizlikler garajda fotoğrafını çekmemişim
Sağdada soldada giriyorum aralara, riskinin farkındayım ama yapmadan edemiyorum 3.zıplayıştada başıma bişeyler geliyor arada
Metrobüs bariyerleri giyotinden farkı yok normal bariyer olsa sadece sürterdi dizliğe bile bişe olmazdı ama o sırma teller yokmu aralarındaki direkleriyle motosikletlileri öldürmek için üretilmiş başka bi işe yaradıkları yok!
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
<3araç boyunda 120-130dan 70lere kadar düştüm o anda frenajda tekerin kitlenmesi bariyerler yada arabalara uçmak demek..4.arabaya geldiğimde arada geçecek yer ve yapacak birşey yoktu..arabanın aynasına sağ dirseğim çarptı sol dizimde bariyerleri traşlamakta..arabayı geçtim ve öndeki araç la çarptığım araç arasındaki aradan sağa kaçtım ve durmadan devam ettim>
geçmiş olsun demeyeceğim. çünkü altındaki motoru ölümüne kullanmak senin yaptığın. ayrıca durup çarptığın arabaya bir hasar verdin mi diye kontrol etmen gerekirdi. şimdi bu senin yaptığın luzumsuzluk yüzünden o anda e5 te olan 10 şöför motorları serseri olarak görecek. sen araba şöförü olsan biride sana böyle çarpıp kaçsa sonraki motorsikletlere ne yaparsın. belki senin bu davranışın yüzünden masum bir arkadaş aynı yerde sıkıştırılacak. Ayriyeten metrobüs korkulukları burada çoğu kez yazıldığı gibi giyotin. yana doğru yatsaydın sen kurtulsaydın artçın ikiye bölünseydi ne hissederdin.
madem yorgunsun taksiye bin sabah gider alırsın motoru. yaptığını onaylamıyorum. ayrıca seni kınıyorum. bu sefer şansın yaver gitti. her zaman gitmez. uzun süre motor üzeride yaşamak istiyorsan kurallara uyacaksın ve az risk alacaksın. sen dün gece hayatını koyarak risk almışsın. hemde sadece kendin kini değil artçını da koymuşsun. lütfen dikkatli olalım.
-
Ali yanlış anlama ama, sen biraz bu işin tadını kaçırdın gibime geliyor.. 1. kaza 2. kaza 3. kaza derken kendine ciddi zarar vereceksin böyle gidersen..çok fazla riske atıyorsun kendini..
geçmiş olsun deyip tekrardan hata yapmamanı umaraktan, kazasız sürüşler dilerim kardeş..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
@StyLeOscaR
saolasın ama sadece kazalarda konu açtığımdan hep akılda sürekli kaza yapan çocuk olarak kalıyorum sanırsam yoksa o kadar kötü sayılmam ya 5-6aydır vitesli motosiklet kullanan birine göre arada bir patlamasam iyi gidiyorum bu işe yıllarını vermiş insanların ensesindeyim, sadece hız olarakta değil
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
5 aylıkla 10 yıllık şöför arasındaki fark. hayatın anlamı. tecrübeli abilerimiz senin yaptığın gibi yapmaz.tecrübeli şöför nerede basılmalı nerede fren yapmayı bilen adamdır. daha e5 çıktığında bir sonraki adımı düşünür ona göre önlem alır.
-
Felon adlı üyeden alıntı
'Dün akşama kadar dizliği takma amacım sadece bacaklarımı rüzgardan korumaktı.'
cok cok gecmis olsun, fakat yukardaki sozun gercekten ilginc. nasil oyle kaniya vardin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)