Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Antifreez hakkında yardım! (lütfen)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, hem " saf suyun korozyonu, herhangi bir suyun korozyonu kadardır " deyip hem de " heehangi bir su kullanmayın " diyorsunuz.
    Şimdi saf su mu kullanacağız?
    Kullanacaksak, saf suyun elektroliz oranı kaç olmalı?
    Kullanmayacaksak, ne kullanaxağı ve nereden temin edeceğiz?[COLOR="Silver"]
    ...
    Kural [ Z ] "herhangi bir su kullanmayın" yorumu sadece korozyonla ilgili değil yalnız. Saf olmayan suyun içinde çözünmüş olan maddeler zarar verebilir diyor. Verilebilecek tek zarar korozyon değil; tıkama, yumuşatma veya sertleştirme, antifriz ile beklenmedik etkileşimler vs. gibi başka zararlar da söz konusu olabilir. Saf suyun elektroliz oranı ne demek ben anlamadım. Çeşitli saf su kaliteleri (saflık dereceleri) ve üretim yöntemleri var; mesela distile edilmiş saf su var bir de ters ozmos ile saflaştırılmış su var, hatta bunların kombinasyonu olan (distile + ters ozmos) saf sular da var. Motor en için en basit distile saf su yeterli olur diye düşünüyorum...

    Aslında konu basit; su katacaksanız saf su katacaksınız. (Bence cam suyu için saf su kullanmak biraz abartı, Erikli kullanıyorum ben )
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Velhasıl iyi ki karıştırma gerektirmeyen, direk kullanılan antifrizler var

  3. #23
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, hem " saf suyun korozyonu, herhangi bir suyun korozyonu kadardır " deyip hem de " heehangi bir su kullanmayın " diyorsunuz.
    Şimdi saf su mu kullanacağız?
    Kullanacaksak, saf suyun elektroliz oranı kaç olmalı?
    Kullanmayacaksak, ne kullanaxağı ve nereden temin edeceğiz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------

    Ben, motoruma hava, yağ filitresi alırken, bir motosiklet parça mağazasından

    n11.com'dan LUBRICO SUPER ANTIFREEZE (antifriz) 1LT seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
    https://urun.n11.com/yedek-parca/lub...1lt-P400198955

    Bunu da almıştım.
    Motorumdaki antifriz rengi yeşildi, bu da yeşil.
    Üzerindeki " YARI KONSANTRE / 4 MEVSİM " yazıyor.

    Yarı konsantre ne demek? ( hazır karıştırılmış mı?
    4 mevsim ne demek, mevsimine göre olanlar yahut karışımlar/oranlar var mı??

    NOT: Detaylı soruyorum ki, bu başlık gerekirse, teknik bilgiler kısmında sabit başlık arasına taşınsın.çünkü; çoğu usta dahil bu konuda bilgisiz. Araçlarımızı da cehaletten koruyalım.
    Anlaşılmayan bir konu var sanıyorum. Burada suyun korozyona etkisi ile içindeki bileşiklerin korozyona etkilerini kıyaslamış oluyorsunuz, problem o değil.

    Saf su kullanmadaki amacımız, su içinde bulunan "su hariç" hemen herşeyden(diğerlerinden diyelim) kurtulmak. Çünkü bu "diğerleri", soğutma sisteminde istemediğimiz bir yüzey kaplanmasına neden oluyor ki bu da termostat ve radyatör başta olmak üzere tüm soğutma sisteminin iç yüzeyini kaplayarak soğutma performansını ve sistemdeki müşirlerin hassasiyeti ile özellikle termostatın çalışmasını olumsuz etkileyerek arızalara, hararete ve hatta motorun bu nedenle ciddi şekilde arızalanmasına neden oluyor.

    Saf su ile musluk suyunun metal üzerindeki korozif etkisi aynı sayılabilir, burada esas olan minerallerin değil suyun korozif etkileridir. Bu nedenle "saf suyun korozyonu, herhangi bir suyun korozyonu kadardır" demiştim.

    Şu kısmı da atlamamak gerek. Antifriz içindeki kimyasal katıklar, sudaki bu kusurları bir nebze tölare edecek şekilde formüle edilir. Yani musluk suyu da katılsa, sistemde antifriz varsa ve bu antifriz su ile karıştırılarak kullanılan tip ise, suyun içindeki mineralleri bir nebze nötr duruma getirecektir. Lakin bu durum antifrizin ömrünü de olumsuz etkiler, suyun içindeki kireç ve mineral miktarına göre yetersiz de kalabilir. Bu nedenlerle mutlaka saf su ilave edilmelidir deriz.

    Saf suyun elektrolizi kaç olur sorusuna verebileceğim bir cevap yok, soruyu anlayamadım malesef.

    Saf suyu internetten veya yakıt istasyonlarından temin edebilirsiniz. Kutunun üzerini dikkatlice okuyun, saf su ibaresi olmalı. Asitli su, akü elektrolidi veya akü suyu(yanında "ve ütü suyu" yasanlar hariç") yazanların içerisinde %99 ihtimalle sülfirik asit bileşiği olan elektrolit vardır. Bunları kullanmayın.

    Kullanmanız gereken antifrizi kullanım klavuzundan öğrenebilirsiniz. Yazmıyor ise yetkili servisi aramaktan çekinmeyin. Olmadı,i yetkili servisten bir kereye mahsus aracınıza koyulan antifrizi alıp öğrenebilir veya yedek parçadan rica edip bakıp, arka etiketin resmini çekip teşekkür ederek çıkabilirsiniz.

    Daha önce de bahsettiğim gibi, genellikle renkleri farklı olan tipler birbiri ile uyumlu veya aynı nitelikteki tip antifrizlerdir. Etiketin alt kısmını ve kutu arkasındaki etiketi okumanız gerek.

    Yarı konsantre = %50 sulandırılmış demektir. Bu; fabrikadan çıktığı haliyle sulandırıldığı anlamına gelmez. Eğer öyle olsaydı emin olun motora koyduktan sonra bir hafta içerisinde tüm conta ve hortumlar gerçek anlamda erirdi. Antifriz fabrikadan çıktığı hali ile inanılmaz yoğundur ve perakende satışa hazırlanmadan ve paketlenmeden önce standart oranlarda su veya kimyasal ile sulandırılarak kullanıma hazır hale getirilir. Sizinki bu durumun %50 fazladan sulandırılmış hali. Diğer bir bakış açısı ile paket ücretinin yarısını boşa verdiniz diyebiliriz, satış stratejisi diyelim...

    4 mevsim, bu işten anlamayan adamın anlayacağı kaba tabirle üreticinin pazarlamada kullandığı basit bir tabir. O kısmına çok takılmayın, esas olan kimyevi tabanı ve katkılarıdır ki internette antifriz ve tipleri gibi birşey yazıp aratırsanız bolca sonuca ulaşabilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kural [ Z ] "herhangi bir su kullanmayın" yorumu sadece korozyonla ilgili değil yalnız. Saf olmayan suyun içinde çözünmüş olan maddeler zarar verebilir diyor. Verilebilecek tek zarar korozyon değil; tıkama, yumuşatma veya sertleştirme, antifriz ile beklenmedik etkileşimler vs. gibi başka zararlar da söz konusu olabilir. Saf suyun elektroliz oranı ne demek ben anlamadım. Çeşitli saf su kaliteleri (saflık dereceleri) ve üretim yöntemleri var; mesela distile edilmiş saf su var bir de ters ozmos ile saflaştırılmış su var, hatta bunların kombinasyonu olan (distile + ters ozmos) saf sular da var. Motor en için en basit distile saf su yeterli olur diye düşünüyorum...

    Aslında konu basit; su katacaksanız saf su katacaksınız. (Bence cam suyu için saf su kullanmak biraz abartı, Erikli kullanıyorum ben )
    Cam suyu kabının dibinde bir süre sonra kireçlenme oluşur, bu kireçlenme su jetlerinde de oluşacaktır. Hatırlatırım ki motor kompartmanı oldukça sıcak bir alan, cam suyu deposu da bu kesimde veya bazı modellerde ön tampon içinde yer alır. Ne var ki hemen her modelde kaputta veya ön ızgarada bulunan su fıskiyeleri(jetleri) ve bunlara su taşıyan hortum yine motor kompartımanından ısıya tabi kalır. Bu durumda da su içindeki kireç, bu hortumlara ve su fıskiye motoruna zarar verir, arızaya neden olur, saçma bir rakkamla karşılaşabilirsiniz. Ayrıca su jetleride kalmak zorunda olan veya püskürtme sonrası uç kısımda kalacak olan su bir süre sonra buharlaşır. Burada yine arta kalan mineral ve kireç bir süre sonra su fıskiyesinin tıkanmasına neden olur, fıskiye suyu doğru püskürtemez veya tıkanır. Başına gelen çok kişi olduğuna eminim. Bu nedenle fıskiye suyuna en azından kaynatılıp soğutulmuş su, saf su veya antifrizli cam suyu katkısı(kesinlikle motora koyduğunuz antifrizden koymayın) koyulması önerilir.
    Cyan bunu beğendi.
    ...

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Argümanlar tamamen doğru, ancak (oldukça yumuşak ve kireçsiz olan) Erikli su örneğinde pratik bir etkileri yok. (Bırak Erikli'yi, annem 18 yıl kullandığı arabasına düz çeşme suyu koyardı ve hiç tıkanma yaşamamıştır. Ama İstanbul'un Avrupa yakası suları oldukça kireçsiz zaten, aynı şeyi Antalya'da yap bitersin...) Ben de 1997'den itibaren kullanmış olduğum 3 farklı arabada cam suyu olarak hep cam suyu katkısı ile uygun oranda karıştırılmış Erikli su kullandım. (Cam suyu katkısını da Erikli suyu da benzinlikte alıp orada karıştırıp tamamlıyordum hep...) Ben de tıkanma falan yaşamadım. (Cam suyu depom asla boşalmazdı yalnız; bagajda mutlaka yedek karışım bulundurur ve azalında tamamlardım, biraz uyuzum da cam temizliği konusunda...)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)