Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Polyester Kafa Grenajı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Bir uğrayayım bu adamlara bakayım..
    Sonucu yazarım buraya..Yaptırmak isteyenlere referans olur...

    Teşekkürler köftehor...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    hay bin köfte...

    çapırın mı var derdin var...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  3. #23
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Merhaba,

    Ben de e-bay linki yazacaktım ama benden önce davranmışlar heheh =) zamanında suzuki burgman için cam yaptıracaktım. araştırınca anladım ki hazırı herzaman daha ucuza geliyor.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda...item33682880f9
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  4. #24
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    polyester demeyelim de ona kompozit diyelim. halk dilinde fiber denir. ama islenesini ustaca yapmazsan cok dandik olur.

    ustaca islenen fiber de cok kaliteli durur. mesela bir cok ferrarinin lambirghininin corvette viper gibi arabalarin en dis kaportasi hafiflik ve kolayligi sebebi ile fiberden yapilir.

    boyle birseyi fiberden yapmak icin once kalip yapmalisin. kalibi degisik sekillerde yapabilirsin.

    mastar kullanarak. baska bi urunu kullanarak. elle sifirdan yaparak veya cnc gibi makinalar kullanarak.

    lakin cnc haric diger yontemlerin hepsi de cok zahmetli ve ugras gerektirir.

    malzeme olarak da pleksiglass kesinlikle kotu bir fikir.

    pleksiglass cok kirilgandir. ozellikle dogru tasarlanmamissa ruzgar bile kirip catlatabilir.


    eninde sonunda bir kalip gerek. kalipsi el yordami ile bu malzemeleri egip bukmek pek duzgun ve hos bi urun vermez.

    eger yapacaginiz sey diger urunlere benzeyecekse ugrasmak anlamsiz.

    spesifik bir tasarim yapacaksaniz deger.

    fiber disindaki malzemeleri sekillendirmek icin vakum gucu ve vakuma uygun bir kalip gerek.

    fiber icin de temiz ve dayanikli bi kalip gerek.

    polikarbon vakumla sekillendirilmeden once nem alma firininda beklemesi gerek. cunku zamanla havadaki nemi emer. icinde hapsolan bu su vakumla sekillendirmek icin isitirken kaynar ve baloncuk baloncuk igrenc biseye donusur.

    yukarda gordugunuz seyin kalibi en azindab emegi ile birlikte 200 - 300 lirayi bulur size. ustelik deneyiminiz yoksa ilk defada duzgun kalip yapamazsiniz. tekrar deneme maliyetleri de olacak. ustelik ikk denemede urun de saglikli alamazsiniz.

    polikarbonun temini zor olmasa da pahalidir. guzel tarafi 5mm den kalin polikarbon yaklasik 45 kakibre tabanca mermisini gecirmiyor kendi gozumle gordum. ama kolay cizilir.

    ozel bir tasarim yapmayacaksaniz hic gerek yok. ama bana ozel bir tasarim olsun derseniz ugrasmaya deger.


    yada bunun gibi seyleri seviyorsaniz fiber kompozitler pratiktir. bi ucundan baslarsaniz kendi camurlugunuzu. kendi deponuzu kendi selenizi ve bilimum aksesuari itina ile yapabilirsiniz.

    cnc ilr kalip yapmak bu tur ise uygun elinizde bir cnc yoksa beter bir istir. birisinib 3d olarak cizmesi ve bunun cncde bi kutukten yontulmasi gerekir. cnc sizin degilse cok pahalidir yaptirmak.

    girismeden once youtube da how to fiberglass mold yazip pratik fiber kalibi yapma fikirleri alabilirsiniz.

    fiber nedir yada nasil uygulanir gormek icin de how to fiberglass yazin bi suru video var.


    sanayide yapilan fiber genelde uyduruk olur. duzgun yapilmiz fiberglas her turlu lastikten saglam hafif ve guzel gorunur.


    hadi kolay gelsin.

    telden yazdigim icin cok harf hatasi olmus. konjektori yakinca otobuslerden yaziyoru :D
    !?

  5. #25
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hay bin köfte...

    çapırın mı var derdin var...
    yine kaşıyorsun.gereceksin ortamı

  6. #26
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı FinalCUT adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Dostlar...
    Bu tarz bir rüzgarlığı el emeği ile yapmaya çalışırsak nelere ihtiyaç duyarız..Polyester mesela?
    Nasıl bir yol izlemeliyiz..?
    Bu gayet de yapılır polyester ve cam elyafı kullanılarak. Finish işleminde de çok iyi bir zımpara mastar ve cila ile bu görünüm elde edilir. Ancak polikarbon muadilinden ciddi ağır olacaktır bunu atlamamak gerekir.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  7. #27
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Ben de e-bay linki yazacaktım ama benden önce davranmışlar heheh =) zamanında suzuki burgman için cam yaptıracaktım. araştırınca anladım ki hazırı herzaman daha ucuza geliyor.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda...item33682880f9
    155 dolar bedava valla...iyi yakaladın...

    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yine kaşıyorsun.gereceksin ortamı
    yok usta burada fikirler çarpışır...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  8. #28

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    malatya / paşaköşkü
    Motosikleti
    arora ks 150-23 Sarı :)
    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    plexiglass.ama öyle kolay değil.erkek kalıp ve vakum makinası gerekir.şu istanbulda bunun kalıbını
    yapıp basabilecek kişi varmıdır emin değılim.
    malatyada çatır çatır basıyoruz abicim
    Hızlı Yaşa Genç Öl Cesedin Yakışıklı Olsn...

  9. #29

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    Şehir
    florya
    Motosikleti
    cygnus rs
    belki cam elyafı olabilir

  10. #30
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Arkadaslar polyester ile cam elyafi diye tabir ettiginiz urunler zaten kompozitin olusmasi icin gereken iki ana temel malzeme

    Polyester kendine basina akiskan bir recine. Dondugu yerde sefaf hafif sarimsi bir renkte donar kalir. Cam elyaf ise beyaz renkli farkli orgu ve dokularda imal edilen camin cok ince liflenmis ve belli bir kimyasal banyodan gecirilmis hali.



    Bu urunu uretebilecegini en basit uretim sekli el yatirmasi.



    Bunu uretmek ise aslinda hayli zahmetli. En buyuk sorun elinizde ana model yok. Birinin bunun sil bastan bakarak dahi olsa tasarlamasi lazim.

    Bu tasarimdan Maca dedigimiz dis kalip alinacak ve macadan da ic kalip alinacak.

    Sonrasida bu kalibin ici gelcoat ve vernik yardimi kalip ayirici parlak bir yuzeye gelecek .

    Bu kalibin icine yeniden Gelcoat atilacak ve ustune elyaflar yapistirilip cam elyafi recine ile islatilacak.

    Kurlesme suresi 6 saat civari. Kaliptan cikarma suresi 24 saat. Gelcoatsuz yapilir ise macun atmak zorunda kalirsiniz cunku yuzeyi kurlesme isisi yuzunden cilek gibi olur.



    Bu islemler cok zevkli ve eglenceli olabilir belki

    Ama burdaki ana problem ortada istenilen urunun kendisi dahi yok kalip cikarmak icin.

    Birde cam elyaf takviyeli polyesterin cekme dayanimi 800mpa gibi hayli dusuk bir oranda

    Bunu yeterince kalin atmaz iseniz zamanla baglanti yerlerinden catlama yapacak.


    En onemlisi de bu urun hic bir zaman yari sefaf dahi olmayacak. Bu tekerin onunu gorme konusunda cok rahatsiz edici olabilir.

    Sonuc su sekilde bir sey olur sanirim.



    Ama bu adamlarin kullandigi teknoloji ya RTM dir yada SMC ki 6 barlik basicli kaliplarda yapilan cok farkli bir sistem.

    Yok ben yinede bu isi yapacam diyor isen modeli nerden bulursun bilmem ama sonrasi icin su videolar sana yardimci olur

    Kalip nasil alinir

    http://www.youtube.com/watch?v=qKrl1PPvliQ

    bu da o kaliptan nasil parca cikarilir

    http://www.youtube.com/watch?v=nsvgaWHPMF4

    daha fazla sor var ise seve seve yardimci olurum.

    Kucuk bir dip not polyester feci kokar sakina ama sakina evde yapmayin
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #31
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Cam elyafı da çok fena kaşındırır eldivensiz çalışmayın aman diyeyim
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  12. #32

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Ne güzel paylaşımlar olmuş...Hepinizin ellerine sağlık ..
    Benden ziyade ; (ben çok bakındım bu konuda pek fazla bilgi yoktu nette) bu konuyu araştıran herkesin faydalanabileceği bir kaynak çokmış ortaya...
    Teker teker hepinize teşekkürler...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)