Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motosiklet yağı. !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    Arkadaş bu motosiklet yagı 20/50 , 10/40 tipi yaglar varmıs bunların özelikleri nedir ..yazın hangi yag kışın hangi yagı kullanmalıyız.. Bana bigi verirseniz cok sevinirim..
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Temmuz 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    tvs apache
    durduğun yer kışın eksini altına düşüyorsan kışın yağını ince kullan eğer normal seyrediyorsa yağın zaten 4 mevsım birşey olmaz marka merak ediyorsan shell vsx 15 50 sanırım o markayı kullanmanı tavsıye ederim

  3. #3
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    yaz-kış 10w-40 shell advance sentetik yağ kullanmanı tavsiye ederim şu an kullanıyorum vites geçişleri gayet rahat. ( advance 10-40 4 mevsim motor yağıdır )
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  4. #4
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    kardeş kışın karlı soğuk yerde yaşıyorsan 5w-40 flan normal soğuk yerlerde 10w-40 yağ koymanı yazında 15w-50 çok sıcak yerdeysende 20w-50 koymanı tavsiye ederim
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  5. #5
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    motoru ne amaçla kullanıyorsun bilmiyorum ama motorun çinli ve 25000 km (bu km ye gelene kadar nasıl kullandıgında önemli) den fazla ise kalın yağ kullanmanı tavsıye ederım.... tam sentetık diye 10-40 kullanma....15-40 kullan...20-50 kullan... benım racer200 suanda 29000 km de ve castrol 20-50 dizel motor yagı kullanıyorum....

  6. #6
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ve castrol 20-50 dizel motor yagı kullanıyorum....
    Aman kardeş ben dizel yağ kullanıyordum vitesler çok zor geçiyordu. motor kalkışlarda felan çok zorluyodu. Motosiklet yağı öneririm
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  7. #7
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru ne amaçla kullanıyorsun bilmiyorum ama motorun çinli ve 25000 km (bu km ye gelene kadar nasıl kullandıgında önemli) den fazla ise kalın yağ kullanmanı tavsıye ederım.... tam sentetık diye 10-40 kullanma....15-40 kullan...20-50 kullan... benım racer200 suanda 29000 km de ve castrol 20-50 dizel motor yagı kullanıyorum....
    kardeş araba yağı kullanıyorsun ona birşey demem senin kararın ama en azından bence dizel değilde benzinli olanını kullan derim debriyaja zarar veriyor dizel olanı içindeki katkılardan dolayı
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  8. #8
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş araba yağı kullanıyorsun ona birşey demem senin kararın ama en azından bence dizel değilde benzinli olanını kullan derim debriyaja zarar veriyor dizel olanı içindeki katkılardan dolayı
    debraj kaçırması yapıyor
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  9. #9
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Cok goreceli bir konu olmus, yasadigin sehir ve kullandigin yag nedir?

  10. #10
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aman kardeş ben dizel yağ kullanıyordum vitesler çok zor geçiyordu. motor kalkışlarda felan çok zorluyodu. Motosiklet yağı öneririm
    istanbuldan motoru aldım 10000km. de....ve yola cıkmadan önce yagı değiştirip castrol 20-50 dizel motor yagı koydum.... gayet sorunsuz geldım...
    1500 km felan sonra castrol 4 zamanlı 10-40 motosıklet yagı kullandım.... vıtes gecıslerı zor oldu.... motor daha gurultulu calısmaya basladı...
    daha sonra POnun 10-40 motosiklet yagını kullandım... vıtes gecıslerı daha ıyı oldu... motor gene gurultulu... suan da motor 29000 km de ve gecen hafta tekrardan 20-50 yag koydum.... hıc bır sorunum yok....durdugum yerde boşa bıle alabılıyorum


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------

    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş araba yağı kullanıyorsun ona birşey demem senin kararın ama en azından bence dizel değilde benzinli olanını kullan derim debriyaja zarar veriyor dizel olanı içindeki katkılardan dolayı
    özellikle de kamyonlara konulan dızel yagdan kullanıyorum....

  11. #11
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    ipone firmasına yağ ile ilgili istediğim bilgiye gelen mesajı koyuyorum belki fikir olur.

    Normal şartlarda genel eğilim; kışın daha ince, yazın ise daha kalın motor yağı tercih edilmesidir. Bunun sebebi ise kış aylarında genel anlamda sıvıların viskozitesinin, yani akışkanlığının düşmesi; yazın ise tam tersi yükselmesidir. Kış aylarında motor yağının özellikle ilk çalıştırma esnasında istenen optimum seviyede yağlama yapabilmesi için motor iç elemanlarını olabilecek en kısa zamanda yağlaması gerekmektedir. Bunu ancak viskozitesi yüksek, ince yağlar yapabilmektedir. Multigrade, yani çift viskoziteli modern motor yağlarında (örnek: 15W50) “W” harfi İngilizce “kış” anlamına gelen “winter”dan gelmektedir. “W” harfinin solundaki sayı bir yağın soğukken, yani motor içinde çalıştırılmadan evvelki viskozitesini, “W” harfinin sağındaki sayı ise yağın dayanabileceği en yüksek sıcaklık seviyesini ifade etmektedir.

    Bu bağlamda, soğuk viskoziteyi ifade eden sayı ne kadar düşük olursa, o yağ o kadar akışkan ve incedir. Böylesi bir yağın ilk çalıştırmadaki yağlama kabiliyeti oldukça yüksektir (örnek: 0W40, 5W40, 10W50 gibi). Buna karşılık 15W50, 20W50 çoklu viskozite değerlerine sahip motor yağları ise 5W40 ya da 10W50 yağlar gibi akışkan davranamadıkları için ilk çalıştırmada gerekli optimum yağlamayı sağlayabilmek için bir miktar daha süreye ihtiyaç duyarlar.

    Bütün bu bilgilerin ışığında “kötü motor yağı yoktur, yanlış viskozite vardır” demek hiç de yanlış olmaz. Bir motosiklet motorunda kullanılması gereken yağın çok doğru seçilmesi gerekmektedir. Bu seçimde rol oynayacak olan önemli etkenlerden bir tanesi de motorun kaç kilometrede olduğu ve nasıl kullanıldığı ve kullanım amacının ne olduğudur. Yüksek kilometrede olan ve rektifiye edilmemiş bir motorda (örnek: 75.000 km) ince yağ kullanmak belli başlı sorun ve sıkıntıları beraberinde getirir. Yüksek kilometredeki bir motorun iç elemanlarının tolerans değerlerinin artması beklenen bir gelişmedir. Piston-yatak tolerans değerleri, yorulmuş bir motorda metal yorgunluğu ve eskimesinden ötürü; yeni bir motora göre oldukça yüksektir. İnce bir yağ, artmış olan tolerans değerlerinden ötürü artan motor gürültüsünü yeterince kesemez ve hareketli parçalar arasında üstlenilmesi gereken tampon görevini yeterince yerine getiremez. Bu senaryada kalın bir yağ olan 15W50, hatta 20W50 viskoziteye sahip bir yağın kullanılması daha doğru olacaktır. Zaten motor ısındıkça motor yağı daha da incelecektir, o halde söz konusu motorda gerekli korumayı da sağlayabilmek için kalın bir yağ kullanılması gerekecektir.
    blackarca bunu beğendi.

  12. #12
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbuldan motoru aldım 10000km. de....ve yola cıkmadan önce yagı değiştirip castrol 20-50 dizel motor yagı koydum.... gayet sorunsuz geldım...
    1500 km felan sonra castrol 4 zamanlı 10-40 motosıklet yagı kullandım.... vıtes gecıslerı zor oldu.... motor daha gurultulu calısmaya basladı...
    daha sonra POnun 10-40 motosiklet yagını kullandım... vıtes gecıslerı daha ıyı oldu... motor gene gurultulu... suan da motor 29000 km de ve gecen hafta tekrardan 20-50 yag koydum.... hıc bır sorunum yok....durdugum yerde boşa bıle alabılıyorum


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------


    özellikle de kamyonlara konulan dızel yagdan kullanıyorum....
    debriyajda kaydırma yapmıyor mu o açıdan sıkıntı olur başka sınıtı olmaz zaten koymanda :D
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  13. #13
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Mersinde yaşıyorsan bu mevsimde 15 50 yarı sentetik bilinen bir markanın yağını kullanmanı tavsiye ederim.2 Ay sonra 10-40 veya 10-50 atarsın hiç bir problem olmaz. Yıllardır antalya sıcağında bu şekilde bir çok çeşit ve cc'de motosiklet kullandım yağ ile ilgili en ufak bir problem yaşamadım.

  14. #14
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajda kaydırma yapmıyor mu o açıdan sıkıntı olur başka sınıtı olmaz zaten koymanda :D
    sehır dısına felanda cıktım...2000km de sehır ıcınde kurye amaclı kullandım...son hızına hıc cıkmıyorum ama 120 ye zorlarsam gayet sorunsuz gıdıyor...
    hoş 9000 km önce debrıyaj balatalarını değiştirmiştim... kışın bıraz daha inceltecegım yagı.... kurye amaçlı kullanmıyorum.... 10 km iş yerime gidiş geliş toplam 20 km calısacak.... motor ısınana kadar iş yerıne gitmiş olurum o yüzden 15-40 yeterli...zaten hava soguk olur basamam
    gerçi benım motora 1.4 litre yag konuluyor.... 1 litresi 10-40 kalanı 20-50 idi... suan da tersıne cevırdım....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------

    Alıntı Dogan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu seçimde rol oynayacak olan önemli etkenlerden bir tanesi de motorun kaç kilometrede olduğu ve nasıl kullanıldığı ve kullanım amacının ne olduğudur. Yüksek kilometrede olan ve rektifiye edilmemiş bir motorda (örnek: 75.000 km) ince yağ kullanmak belli başlı sorun ve sıkıntıları beraberinde getirir. Yüksek kilometredeki bir motorun iç elemanlarının tolerans değerlerinin artması beklenen bir gelişmedir. Piston-yatak tolerans değerleri, yorulmuş bir motorda metal yorgunluğu ve eskimesinden ötürü; yeni bir motora göre oldukça yüksektir. İnce bir yağ, artmış olan tolerans değerlerinden ötürü artan motor gürültüsünü yeterince kesemez ve hareketli parçalar arasında üstlenilmesi gereken tampon görevini yeterince yerine getiremez. Bu senaryada kalın bir yağ olan 15W50, hatta 20W50 viskoziteye sahip bir yağın kullanılması daha doğru olacaktır. Zaten motor ısındıkça motor yağı daha da incelecektir, o halde söz konusu motorda gerekli korumayı da sağlayabilmek için kalın bir yağ kullanılması gerekecektir.
    anlatmak istedıgım de buydu....

  15. #15
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Yazın 15 veya 20W-50 kışın 10W-40
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  16. #16
    cakmak3306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GSR600
    Hangi yağı koyarsanız koyun. Yağ kutusunun arkasaında API JASO-MA 4T yazıları olmasına özen gösterin. Bunlar, motorun ihtiyac duyduğu değerlerı, bu yağların karşıladıgını ifade eder.
    Bu daha da yardımcı olacaktır.
    http://www.ybrclub.org/forum/viewthr...76&rowstart=10
    Mustafa ÇAKMAK A rh(-) Suzuki GSR 600

  17. #17

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    ferhatkars çok cesaretlisin.Çogu motor kullanıcısı yeni dizayn ambalajlı ve yüksek fiyatlı yag haricini sanki dini bir vecibeymiş gibi soguk bakıyor.Bence hava sıcaklıklarının sabit oldugu aylarda :gece 20 gündüz 30-35 diyelim bırakın dizeli tek dereceli yağ bile kullanılır.Çok dereceliden tek farkı farklı sıcaklıklarda istenen karaktere girememesi.Bunu da içine katılanlarla gerçekleştiriyor.Dizel yaı bende denedim.Yazın, seninde dedigin gibi motordaki ses inanılmaz derecede azalıyor.Yalnız hava sıcaklıgı düştüğünde tehlikeli olacaktır belirteyim.Nedeni sıyırılamayan yağ yanma odasında birikir.Yazın dizel,iki baharda benzinli 20-50 kışın 10-40 veya daha soğuk bir iklimse :gündüz 5-8 gece 0 derecelere düşüyorsa direk 30 numara yağ bile daha iyi performans verecektir.Yağa yapılan fazladan masraf ekonomik zarar.Herdeğişimde 20-30 Lira para vermek (ortalama 25 diyelim.3000 km de bir degişse 50000 km de yaklaşık 17 kez 425 bin TL yapar.Ve kullanıcıların çogu zaten 50000 km de mutlaka motor yaptırıyor.10-12 tl lik yağ alınsa bu direk 200 TL üzerinde kâr demek.Bu da bedavadan tamirat demek.)direk bonkörlük.Zaten birçok cançin motor teknolojisi en az 10-15 yıllık.Şu anki orta sınıf yağlar bu teknolojiyi fazlasıyle karşılıyor diye düşünüyorum.Kolay gelsin

  18. #18
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ferhatkars çok cesaretlisin.Çogu motor kullanıcısı yeni dizayn ambalajlı ve yüksek fiyatlı yag haricini sanki dini bir vecibeymiş gibi soguk bakıyor.Bence hava sıcaklıklarının sabit oldugu aylarda :gece 20 gündüz 30-35 diyelim bırakın dizeli tek dereceli yağ bile kullanılır.Çok dereceliden tek farkı farklı sıcaklıklarda istenen karaktere girememesi.Bunu da içine katılanlarla gerçekleştiriyor.Dizel yaı bende denedim.Yazın, seninde dedigin gibi motordaki ses inanılmaz derecede azalıyor.Yalnız hava sıcaklıgı düştüğünde tehlikeli olacaktır belirteyim.Nedeni sıyırılamayan yağ yanma odasında birikir.Yazın dizel,iki baharda benzinli 20-50 kışın 10-40 veya daha soğuk bir iklimse :gündüz 5-8 gece 0 derecelere düşüyorsa direk 30 numara yağ bile daha iyi performans verecektir.Yağa yapılan fazladan masraf ekonomik zarar.Herdeğişimde 20-30 Lira para vermek (ortalama 25 diyelim.3000 km de bir degişse 50000 km de yaklaşık 17 kez 425 bin TL yapar.Ve kullanıcıların çogu zaten 50000 km de mutlaka motor yaptırıyor.10-12 tl lik yağ alınsa bu direk 200 TL üzerinde kâr demek.Bu da bedavadan tamirat demek.)direk bonkörlük.Zaten birçok cançin motor teknolojisi en az 10-15 yıllık.Şu anki orta sınıf yağlar bu teknolojiyi fazlasıyle karşılıyor diye düşünüyorum.Kolay gelsin
    aynen kardeş bende zaten 10-15 lira arası yağlardan koyuyorum motora araba yağıda var evde onuda koyuyorum ama ben benzinli arabaların yağından koyuyorum sebebi debriyajı dizel olanları kaydırıyor denedim çünkü kullananlar benzinli araçların yağını kullansınlar derim
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  19. #19
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    ne tuhaf milletiz?

    şu forumda, belki yüz tane başlık vardır "motoruma hangi yağı kullansam daha iyi olur?" üzerine kurulmuş. arkadaşından duyduğu ilacı çekinmeden içen, televizyonda veya internette reklamını gördüğü bitkisel ilacı hiç çekinmeden kullanan, sağdan-soldan methini duyduğu kırık-çıkıkçıya sağlığını emanet edebilen bir milletiz. iş motorumuza gelince, üreticinin tavsiyesi, servisin görüşü, ustanın yorumu kesmiyor; bir titizlik bir titizlik sormayın.

    arkadaşlar, bu motor yağı işini fazla önemsemeyin. üreticinin tavsiyesine uyun, yeter. o marka yerine bu marka yağ kullanınca ne motorunuz jet olup uçar, ne kaplumbağa olup sürünür. ne bir milyon kilometre yapar, ne bin kilometrede dökülür.
    krd bunu beğendi.

  20. #20
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    hepinize cok teşekürler.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)