Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Beylikdüzü Motor Kazası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    180 km hız yap ama sadece kendine zarar ver. 180 km hızda yaptığın kazalarda başka birisine zarar verme kendin ne yapmak istiyorsan yap. bu hız sınırları insanların hata yapması ele alınarak minumum sürede duracağın hız sınırlarıdır. bence yüksek cc motorlar belli bir yaşa gelmiş hıza değilde güç isteyenlere satılmalı diye kanun çıkartılmalı. şimdi 18-25 arası genç arkadaşlarımın kanı kaynıyor heyecan arıyorlar hızlı gitmek bir iş sanıyorlar. burada motosiklet konusunda çok şey öğrendiğim abilerim arkadaşlarım f600 sadece gücü için istiyorlar. bu arkadaşlarım da şehir içinde maksimum 250 cc ikinci makine kullanıyorlar. eğer sen 180 km/sa kendine bir hak olarak görüyorsan sana arkadan bir ferrari 300 km/sa hızla çarptığında diyebilecek misin kardeşim bu ne hız. adam öldürüyorsun diye. benim f600 üm olsa ve hız merakım varsa yarışlara katılıırım. kendimi profesyonel olarak yetiştirim. ama ülkemin mükemmel ve ıslak yollarında hız yapıp ne kendimi ne de trafikteki başkasını riske atarım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili ağabeyim. bir kaç mesaj yukarıdaki mesajımı okuduysan ve bu mesajı yazdıysan cevap vermek istemiyorum...

    yol şartları diye belirtmemin özel bir sebebi vardı. ... ama onu da şimdi yazmama gerek yok sanırım.

    evet. 50 ile geçilen hiç bir kasis kazaya neden olmaz. zaten ben de alıntısını yapmadığınız kısımda bundan kaza diye bahsetmiyordum.

    yazdıklarınızı eleştirmiyorum. sadece alıntı şeklinizi eleştiriyorum. bir cümleyi hedef seçip istediğinizi söyleyebilirsiniz. buna birşey diyemem..

    Yazmış olduğun o bir cümle bütün yazdıklarını alıp götürüyor maalesef. Seninle aynı trafiği paylaşan bir motor sürücüsü olarak trafiğe kusur bulmak yerine onunla nasıl başa çıkılacağını öğrenmenin çok daha doğru bir yöntem olduğunu düşünüyorum ben teslim olmuyorum sende teslim olmamalısın.

    şu an mesajınızın bulunduğu sayfadaki yazıların çeyreğini yazdığım halde, bir iki cümlemi hedef alıp sayfa boyunca savunduğum şeyleri bana anlatmanızı anladığımı söyleyemem...

    anladığım kadarı ile uzun yıllardır motosiklet kullanıyorsunuz. uzun yıllardır da kasisli yollarda sürdüğünüz aşikar. zira benim cümleme dönecek olursak,



    üstelik asfalttan yapılmış ve hiç bir uyarıcı işaret reflektör fosforlu boya ışık ikaz vs vs içermiyorlar.

    özellikle aydınlatmasız kısımlarda 30 - 40'la giderken bile birden insanın poposu motordan ayrılıyor

    asfalttan yaptıkları için aydınlatmanız iyi bile olsa farketmek çok zor oluyor.



    şimdi, siz engin tecrübe ve deneyimlerinizle nasıl yorumladınız yada gene nasıl yorumlarsınız bilmiyorum. özel bir işaret ikaz aydınlatma bişey içermeleri elbette gerekmiyor kasislerin. pekala yola düşmüş bir eşya da çıkabilir karşımıza... mesela hep kafamda çizmişimdir felaket senaryoları. bi yük kamyonundan düşmüş bolca dürüm bi halatın üstünden geçerken halat zincire takılsa nolurdu diye... ( üstünden geçsek bile zor bir ihtimal ama.. felaket senaryosu ya işte... )

    Yılda 50.000 km nin üzerinde motosiklet kullanan birisi olarak bu felaket senaryoları ile en az 100 kez karşılaşmışımdır ve gördüğün üzere sapasağlam hayattayım 42 yaşında çok fit olmayan bir adamım Rossi falan gibide bir yeteneğim yok birçoğunuz benden daha yeteneklisinizdir. Bence asıl sorman gereken soru bunu nasıl becerebildiğimdir.

    özel olarak asfalttan yapıldıkları için kasisi farketmek çok zor oluyor demiştim. düz bir asfalt zeminde bir çukur bir delik veya keskin bir hat gece karanlıkta kolay farkedilebilirken, yoldaki geniş bir kabarıklık ne yazıkki 1000wattlık projektörünüz yoksa pek de belli olmuyor...

    ki, o kasislerden 30 - 40 ile giderken bile insanın poposu motordan ayrılıyor diye yazdığım da herhalde şehir içi sınırlarında 30 - 40 la gittiğimi izah eder diye düşünüyorum. ama belli ki aramızda hatırı sayılır bir yaş farkından kaynaklı yorumlama farkları var.
    ......

    ama şimdi sizin mesajınızdan sonra anlıyorum ki 6. hissi de geçip 8. 9. hisleri olmayıp 30 - 40 ile son anda farkettiği kasislerden geçen ve hayatının bu evresine kadar 30 - 40 la giderken kaza riski bile atlatmamış insanlar belli ki motosiklet kullanamıyor ...

    türkiye sınırları içerisinde bir yolda 200 üstü süratlere çıktığımı söylememi yadırgamış aşırı bulmuş veya kızmış kudurmuş veya sadece üzülmüş olabilirsiniz. ama sadece buna odaklanıp bana tehlikeli insan muamelesi ve yorumu yapmaya kendinizi haklı görmüş de olabilirsiniz.

    Hayır aksine hiç kızmış falan değilim , sadece yasal olmayan bir örneğin forum ortamında paylaşılmasının sakıncalı olduğunu düşünüyorum

    ben her gün ve yıllardır motosiklet kullanıyorum. sürekli istanbul trafiğindeyim. motosikletimi hem keyif, hem de ulaşım aracı olarak kullanıyorum. süper tecrübeliyim diyemem. ara ara paniklediğim oluyor. ama her zaman kendimin ve motosikletimin sınırlarını bilerek kullandığım için bu güne kadar hiç bir paniklemem bir tehlike arzetmedi! yine de benim kontrolüm dışında fişini koparmış bir kaç otoyol manyağı tarafından taciz edildiğim ve onlardan kaçmak için kendimin ve motosikletimin limitlerini zorladığım zamanlar oldu... bu, bu forumda bu mesajları okuyan muhtemelen yüzlerce insanın yaşadığı ortak şeyler.

    benim cambazlıktaki kastım trafikte olan bir insanın zaten bir risk altında olduğuydu. bana göre otobüs kamyon araba yada motosiklet kullanıcısının risk bakımından farkı yok demek istemiştim. şartlara bağlı olarak elbette hepsinin birbirinden farklı avantaj ve dezavantajları olsa da, trafiğe çıkan bir insan her zaman risk altındadır.

    kimsenin trafik zaten tehlikeli, kazalar bu yüzden oluyor diye bir mantık yürütüp bunun arkasına saklandığı yok. eğer yukarıda alıntı yaptığım mesajından 13 mesaj önceki yazımı okursan zaten trafiği neyin tehlikeli yaptığı hakkında bir kaç fikrimin olduğunu da görebilirsiniz belki.

    yollardaki işaretlerin olmaması kaza yapmaya elbette mazeret değildir. zira gene sizin mesajınızdan 13 mesaj önceki yazımı okursanız kaza ve hata yapmakla ilgili de bir kaç nacizane fikrim olduğunu da görebilirsiniz.


    şu an kızgınım size. kimliğiniz mesleğiniz varlığınız yaşınız eğitiminiz geliriniz gideriniz nedir bilmiyorum. hiç de önemli değil. bir başkası hakkında doğrudan bu kadar net bir şekilde " çocuksun lan sen " tarzında bir mesaj yazmaya kendinizi hak görecek kadar çocuksunuz bence.

    Tarzım bu kusura bakma ne ilk ne de son kızan kişide olmayacaksın ben alıştım sizde alışmalısınız.


    tc karayollarında cezai işlem gerektiren şeylere ceza koyan bir hükümet var. o hükümet de bu ceza şartlarını anlayabilecek insanlara ehliyet veriyor... ama ne ehliyeti verenler, ne de o cezai şartları belirleyenler ne de o uyarısız kasisleri yapanların ne yaptığının arkında olmadığı ayrı bir tartışma konusu.

    zira bana motosiklet üzerinde 100km yi geçmeme şartı koşan cezai şartlarda bu ülkede trafik sağdan akar, bölünmüş çok şeritli yollarda sol şerit hızlı, sağ şerit yavaştır demesine rağmen pratikte sağ şerit çoğu zaman daha hızlı aktığı ve 100 km altında giderken 150'yi zorlayan bir kamyonla aynı şeridi paylaşmak zorunda olmanın bana makul bir tarafı görünmüyor.

    trafik, şartlar ve cezalar istediğini söyleyebilir. bana göre trafikte kazaya karışan sinek bile suçludur. kimin daha haklı olduğu hiç farketmez. dolayısı ile bazen 180'e de çıkmak gerekir bence. bazen 30'la da gitmek gerekir.

    bu kadar yazdıktan sonra biraz abes olabilir belki. mesajınızı külliyen yanlış anlamış olabilirim. yine de kişiyi hedef alıp had bildirir tarzda yazmanızı kesinlikle kabul etmiyorum...

    bir de konuyla alakasız ama size bir soru sorabilir miyim?

    K1200RS 5. viteste 4000 devirde kaç km hıza ulaşıyor acaba?

    K1200RS 5. Viteste 4000 d/d de 95 km civarında , 6.Viteste ise 116 km sürat yapar (bunlar kadran rakamlarıdır radarda okunan GPS verisi %10 daha aşağıda olmalı)

    bir de küçük büyük harfe, bazı noktalama işaretlerine dikkat etmediğim için çok özür dilerim. o yüzden de birisinin kızmasını istemem. ama lütfen dikkat edin. ayrı yazılması gereken DE yi istemesem de otomatik ayrı yazıyorum...

    Maalesef ben o konuda senden daha dertliyim bu yaşımda ilkokul öğretmeni olan eşimden ders almayı ciddi ciddi düşünmeye başladım ))))

    Sevgilerimle ...
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  3. #43
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Arkadaşlar selamun aleyküm,bu işlerin tek çözümü bol tecrübe ve yanında teori eğitimle desteklemektir.Sürat konusu ise bireyseldir örnek gs in veya hayabusanın yapabileceği sürat bellidir yada cbf 150 nin bunları tartışmaya gerek yok zaten.Motosiklet kullanan arkadaşlar zamanla tarzlarını seçerler ve yollarına devam ederler.Her motosiklet modelinin avantajları ve dez avantajları vardır bunlarıda kullanarak anlarsınız konuşarak değil....Bence önemli olan kişinin kendisine en fazla güveni verebilen makinayı kullanmasıdır bununda temel ölçüsü ne için makina kullanıyoruz zevk- geziler içinmi ,şehir içi şehir dışı içinmi,sürat yapmak gazlamak içinmi,arzide tepinmek içinmi yada biraz arazi biraz yol içinmi vs.... Önce güvenlik sonra sürat derim....
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  4. #44
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    ben hıza karşı değilim.

    altımızdaki motor ne olursa olsun hız yapılabilir.

    yolda kaza yapmamızı etkilecek bi unsur yoksa son gaz gidilir bence ki çoğumuz gidiyoruzdur.

    fakat şehir içinde mahalle aralarında sağdan soldan birisi çıkar diye oralarda basmamak gerekir.

    Söylemek istediğim unsurlar bunlar.

    Yol boşken temde 200le giderken 2 arabaya yaklaşınca hızımı o arabalardan 10-20 km daha hızlı olacak şekilde düşürürüm çünkü ne kadar sellektör atarak gelmiş olsamda görmeyebilirler.

    Kazada %100 haklı dahi olsak kaza yaptıktan sonra bence hiçbir önemi yok olan bize oluyo.

    Ayrıca gerçekten eğitim ve tecrübe çok önemli bununda farkındayım ve herkese tavsiye ederim.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)