Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Beylikdüzü Motor Kazası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Umarım ciddi birşeyi yoktur. Umarım gerekli dersleri çıkartmıştır kendine. Umarım motor kullanan herkes buradan kendi payına bir ders çıkarır. Geçmiş olsun diyelim.

    Alıntı carsvegas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaza anlattığınız gibi ise iyi olmuş...
    Sen de mi birader yahu? Şu cümleyi kurmasını beklemeyeceğim nadir adamlardan birisin, ne yalan söyleyeyim, şaşırdım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------

    Alıntı carsvegas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatan arkadaşın söylemine göre ferrariyle kafa tutma sonu aşırı hızdan olmuş kaza ya arkadaşlar allah aşkına şu motorun üstüne çıkınca neden canavarlaşıyoruz neden kendimizi kaybediyoruz bu kazada neyse kişi sadece kendine zarar vermiş bir an düşünün sizin o yoldan geçtiğinizi sizinle çarptştığını yada yaya haldeyken bir yakınınıza annenize babanıza kızınıza çocuğunuza eşinize çarpıp öldüğünü sebep ne hız yüzünden...bu tür arkadaşlara söylüyorum sizin hayatınız bu kadar ucuz olabilir ama hiçbir insanın canını bu şekilde tehlikeye atamazsınız buna hakkınız yok böyle bir olay cinayettir taksirle adam öldürmektir başka bişeydeğil...hız tutkunumusun git piste istediğini yap...insanların ayaşam haklarına böyle tecavüz eden insanlara saygı duymuyorum...
    Hah be arkadaş, böyle yaz işte. Bu sana daha çok yakışır.
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı Grado adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, Allah'tan acil şifalar dilerim. Bildiğim kadarıyla hız kasislerinin hukuki dayanağı yok, kaza yapan arkadaş dava açabilir.
    hız kasisleri insanlar görüp yavaşlasın diye yapılıyor. yasal bir dayanağı olmayabilir. dava da ne diyecek? sağdan soldan çocuğun fırlayabileceği, bir aracın çıkabileceği, ve bir araç çıksa göbeğinden daldığımda içindekileri ön tekerimle biçebileceğim bi süratte giderken kasise rastladığım için kaza yaptım mı diyecek?

    kişisel açıdan benim gözümde kazanın mazereti olamaz. tekeriniz patlar. üstünüze ufo düşer. uluslararası bir kovalamacanın ortasında sol omzunuzdan mermi falan yersiniz kaza yaparsınız ...

    insan kazaya karışmışsa kör şeytan dahil kimse kendisi kadar suçlu değildir. dikkatli sürmek dikkatsiz sürmek bir an dalgınlık... bunlar mazeret olamaz bence.

    eğer kıçınızın altına 100 beygir 150 beygir bir araç alıp trafikte bir top mermisi kadar hızlı gidiyorsanız, yapılacak kazanın mazereti olamaz bence...

    ben de kaza yaptım. ilk kazamda döner adadan çıkan bir araba motora bodoslama daldı. ikinci kazamda önüme kıran adamın altına girmemek için yatırdım motoru.

    kanunlara sorarsanız ilkinde 100 ben haklıydım. şehir içinde normal şehir içi süratinde seyrederken yandan adam tam gaz daldı motora
    allahtan çapraz vurdu da ben de yan fırladım... ama kanunlar benim o virajda kaza yaptığım gerçeğini değiştiremez. halbuki viraja yaklaşırken bi sola baksam bi sağ sol kıvırma yapsam kanunlara gerek de olmayacaktı... evet. bana çarpan adamın dikkatli olması gerekirdi. verip veriştirebiliriz adama... ama işte önce kıçımızın altındaki aracın gücüne saygı göstermeyi öğrenmeli, şımarık çocuklar gibi kullanmamayı bilmeliyiz ki, karşıdaki insanların hatalarını değerlendirmeye hakkımız olsun...
    ben o kazadan sonra hep düşündüm... hadi bana birşey olmadı. ama ya arkamda biri olsaydı ve ona birşey olsaydı?
    ben anlamıyorum 4 - 5 kişi bir arabaya doluşup makaslar son sürat gitmeler. arkada hatun trafikte motorla resmen akrobasi yapmalar.....

    kaza yapan arkadaşa gönderme değildir yazdıklarım. sonuçta kazasını anlatılan üzerine biliyoruz. belki gerçekte bizim bilmediğimiz birşey de olabilir... ama ortada bir gerçek var ki, şehir içinde gidilmesi gereken süratlerde giden bir motosiklet düştükten sonra 100 metre sürüklenmez...

    yollar oyun alanı yada pist değil. başka insanların da canının taşındığı ulaşım kanalları... farklı amaçlar için kullanan insanların kaza yapıp ölmesi beni hiç rahatsız etmiyor açıkçası... şimdi kalkıp birisi bana nasıl bir vicdanın var insan değilsin insan olamazsın gibi yorumlar yazabilir. umarım bu yorumları düşünüp yazıyorlardır çünkü savundukları zihniyet bir gün kendilerinin ve sevdiklerinin bulunduğu bir aracı 100 metre sürükleyip hepsini metafizik bir geziye çıkarabilir...
    !?

  3. #23
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı carsvegas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatan arkadaşın söylemine göre ferrariyle kafa tutma sonu aşırı hızdan olmuş kaza ya arkadaşlar allah aşkına şu motorun üstüne çıkınca neden canavarlaşıyoruz neden kendimizi kaybediyoruz bu kazada neyse kişi sadece kendine zarar vermiş bir an düşünün sizin o yoldan geçtiğinizi sizinle çarptştığını yada yaya haldeyken bir yakınınıza annenize babanıza kızınıza çocuğunuza eşinize çarpıp öldüğünü sebep ne hız yüzünden...bu tür arkadaşlara söylüyorum sizin hayatınız bu kadar ucuz olabilir ama hiçbir insanın canını bu şekilde tehlikeye atamazsınız buna hakkınız yok böyle bir olay cinayettir taksirle adam öldürmektir başka bişeydeğil...hız tutkunumusun git piste istediğini yap...insanların ayaşam haklarına böyle tecavüz eden insanlara saygı duymuyorum...
    Kardeşim Türkçe çok güzel bir dil doğru kullanınca olumlu cevap alıyorsun.....Sana bu söylediklerinde katılmamak mümkünmü....Teşekkür ederiz....
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  4. #24

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    ben kardeşlerimizin anlattıklarına kesinlikle katılmıyorum.
    kaza ve kadere inanmak öncelikle imanın şartıdır aslında, fakat forumun da imamı ben değilim tabiiki.
    insan hata yapabilir, fakat hiç bir kazaya "iyi olmuş" denmemeli. yarın herhangi bir kazada siz, ya da sevdikleriniz de hatalı olabilir, belki aşırı hızlı değildir, ama hatalı sollamıştır, ya da yapmaması gereken bir manevra yapmıştır; yaralanabilir, sakat kalabilir, ya da ölebilir. hatta ve hatta, trafikte hatalı olarak başka bir canlıya zarar vermek de olasıdır. bu siz ya da sevdiklerinizden biri olabilir. ilerideki üst geçidi görmeyip yoldan karşı karşıya geçmeye çalışarak bir aracın altında kalabilirsiniz. ben çıkıp interaktif bir ortamda, "iyi oldu, karsıdan karsıya geçmeyi bilmiyorsan geberip gidersin işte böyle." şeklinde çemkirirsem, sevdikleriniz ne düşünür? ya da şöyle düşünelim; aracımla normal seyir halinde giderken, cok sevdiğiniz biri tamamen kusurlu olarak altıma girdi ve öldü. benimle bir şekilde karşı karşıya kaldınız ve benim tepkim şu: " düz yolda yürümeyi bilmeyen bir gerizekalı, durduk yerde altıma girdi, dertsiz başıma dert aldım. gebersin gitsin banane?" kendinizi nasıl hissedersiniz?

    hukuk kuralları; intikam almak ya da zarar görenin içini soğutmak için yoktur. toplumda huzuru sağlamak için vardır. aşırı hızla kaza yapan biri, hatasının bedelini öder.
    aşırı hız yaparak bir başkasına zarar veren bir kişinin karşısında, mağdur ile çok güzel bir biçimde empati yapabiliyorsak, hataların sadece aşırı hız olmadığını bilmeliyız ve aynı empatiyi, hiç bir hatası yokken bir yayaya çarpmış bir x5 sürücüsü ile de yapabilmeliyiz. o adamın da başına bir sürü iş açılıyor emin olun. o adam da çok mağdur oluyor öyle bir durumda.

    ben esasen, 1000 rr la biraz süratli bir biçimde kaza yapıp bi taraflarını yaralamış 91 doğumlu bir çocuğa, "iyi olmuş" diyebilen birinin evrimini tamamlayamadığını ve esasen 1000 rr a bakıp bakıp iç geçiren biri olduğunu düşünüyorum.

  5. #25
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı kerkenez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben kardeşlerimizin anlattıklarına kesinlikle katılmıyorum.
    kaza ve kadere inanmak öncelikle imanın şartıdır aslında, fakat forumun da imamı ben değilim tabiiki.
    insan hata yapabilir, fakat hiç bir kazaya "iyi olmuş" denmemeli. yarın herhangi bir kazada siz, ya da sevdikleriniz de hatalı olabilir, belki aşırı hızlı değildir, ama hatalı sollamıştır, ya da yapmaması gereken bir manevra yapmıştır; yaralanabilir, sakat kalabilir, ya da ölebilir. hatta ve hatta, trafikte hatalı olarak başka bir canlıya zarar vermek de olasıdır. bu siz ya da sevdiklerinizden biri olabilir. ilerideki üst geçidi görmeyip yoldan karşı karşıya geçmeye çalışarak bir aracın altında kalabilirsiniz. ben çıkıp interaktif bir ortamda, "iyi oldu, karsıdan karsıya geçmeyi bilmiyorsan geberip gidersin işte böyle." şeklinde çemkirirsem, sevdikleriniz ne düşünür? ya da şöyle düşünelim; aracımla normal seyir halinde giderken, cok sevdiğiniz biri tamamen kusurlu olarak altıma girdi ve öldü. benimle bir şekilde karşı karşıya kaldınız ve benim tepkim şu: " düz yolda yürümeyi bilmeyen bir gerizekalı, durduk yerde altıma girdi, dertsiz başıma dert aldım. gebersin gitsin banane?" kendinizi nasıl hissedersiniz?

    hukuk kuralları; intikam almak ya da zarar görenin içini soğutmak için yoktur. toplumda huzuru sağlamak için vardır. aşırı hızla kaza yapan biri, hatasının bedelini öder.
    aşırı hız yaparak bir başkasına zarar veren bir kişinin karşısında, mağdur ile çok güzel bir biçimde empati yapabiliyorsak, hataların sadece aşırı hız olmadığını bilmeliyız ve aynı empatiyi, hiç bir hatası yokken bir yayaya çarpmış bir x5 sürücüsü ile de yapabilmeliyiz. o adamın da başına bir sürü iş açılıyor emin olun. o adam da çok mağdur oluyor öyle bir durumda.

    ben esasen, 1000 rr la biraz süratli bir biçimde kaza yapıp bi taraflarını yaralamış 91 doğumlu bir çocuğa, "iyi olmuş" diyebilen birinin evrimini tamamlayamadığını ve esasen 1000 rr a bakıp bakıp iç geçiren biri olduğunu düşünüyorum.
    yiğidi öldür hakkını yeme derler....

    eğer benim yazdığım yoruma da hitaben bir cümle varsa bu yazında şunu belirtmek isterim gebersin gitsin iyi olmuş gibi birşey anladıysan özür dilerim. zira iyi anlatamamışım yazımı...
    ama evrimini tamamlayamayan insan gibi yorumlar yapmanı da çok saygısız bulduğumu belirtmek isterim. bütün mesajın boyunca bahsettiğin dijital dünyadan sevgilerle mesajını bu cümlende gayet net şekilde açıklamışsın bence.

    her insan elbette hata yapar. hata yaparsa bunun bedelini ödeyip ödemeyeceğini ben bilemem. müslüman değilim. kaza kader gibi inançlarım yok. bildiğim şey şu ki, birisi kazaya karışıyorsa suç kendisindedir büyük oranda. zaten yukarıdaki mesajımda da bunu söyledim.

    çok sevdiğim bir arkadaşım, abim aşırı sürat yüzünden öldü. napayım? sürat yapanları " hata yapar onlar da insan " diye affedeyim mi hadi bakalım. viraja 200'le girdi diye bu arkadaşımı makul mu görmeliyim? böyle birşey yok. evet sevdiğim bir insanı kendi yaptığı basit bir hata sonucunda kaybettim. ve bu tamamen onun suçu...

    bir insan zarar gördüğü için üzülmekle hataları için suçlu olduğunu düşünmek farklı şeyler. ikisini bir kefede tartamayız...
    !?

  6. #26

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yiğidi öldür hakkını yeme derler....

    eğer benim yazdığım yoruma da hitaben bir cümle varsa bu yazında şunu belirtmek isterim gebersin gitsin iyi olmuş gibi birşey anladıysan özür dilerim. zira iyi anlatamamışım yazımı...
    ama evrimini tamamlayamayan insan gibi yorumlar yapmanı da çok saygısız bulduğumu belirtmek isterim. bütün mesajın boyunca bahsettiğin dijital dünyadan sevgilerle mesajını bu cümlende gayet net şekilde açıklamışsın bence.

    her insan elbette hata yapar. hata yaparsa bunun bedelini ödeyip ödemeyeceğini ben bilemem. müslüman değilim. kaza kader gibi inançlarım yok. bildiğim şey şu ki, birisi kazaya karışıyorsa suç kendisindedir büyük oranda. zaten yukarıdaki mesajımda da bunu söyledim.

    çok sevdiğim bir arkadaşım, abim aşırı sürat yüzünden öldü. napayım? sürat yapanları " hata yapar onlar da insan " diye affedeyim mi hadi bakalım. viraja 200'le girdi diye bu arkadaşımı makul mu görmeliyim? böyle birşey yok. evet sevdiğim bir insanı kendi yaptığı basit bir hata sonucunda kaybettim. ve bu tamamen onun suçu...

    bir insan zarar gördüğü için üzülmekle hataları için suçlu olduğunu düşünmek farklı şeyler. ikisini bir kefede tartamayız...
    kesinlike şahsınızı düşünerek kurduğum tek bir cümle bile yok.
    fakat topici incelerseniz, "iyi olmuş" diyen bir tip var. kusura bakmayın, belki size ters ama ben hakikaten bu yaşam formunu ancak "tip" olarak tanımlayabiliyorum. tezi de şu: ya bir başkasına zarar vermiş olsaydı? ben de bunun üzerine söz konusu postumdaki savları anlatmaya çalışıyorum.
    konu sadece bu değil, bu forumda bir çok kaza topicinde, " iyi olmuş." diyen tip gördüm.
    arabayla 180 km süratle kaza yapıp yaralanmış ve bunu foruma yazmış birine " keşke geberseydin." diyen var direkt olarak. bunu yapan biri benim tabiatımda insan değildir.

    öbür taraftan, aşırı hızla hatalı olarak kaza yapıp zarar görmüş birine, sizin yaptığınız gibi, yapıcı ve düzgün bir üslupla görüş ve eleştiri yöneltmenin asla karşı çıkılacak bir tarafı yok. buna kimse itiraz edemez.
    sizinle aramızda, iletişim sorunu ile ortaya çıkmış bir itilaf var ise, beni yanlış anlamamanızı rica eder ve şahsınıza algıladığınız herhangi bir ithamım oldu ise özür dilerim.

  7. #27
    halepli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul-Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha cygnus l
    az önce b.evlerden b.çekmeceye geldim yollarda yol çalışmaları avcılardan başlıyor..ve özellikle beylikdüzü büyükşehir evlerini geçtikden sonra kasisli yol başlıyor taa tüyapa kadar kasisli..ben bile zorlandım .. Çok dikkatli olun bu tarafa gelirken

  8. #28
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı kerkenez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlike şahsınızı düşünerek kurduğum tek bir cümle bile yok.
    fakat topici incelerseniz, "iyi olmuş" diyen bir tip var. kusura bakmayın, belki size ters ama ben hakikaten bu yaşam formunu ancak "tip" olarak tanımlayabiliyorum. tezi de şu: ya bir başkasına zarar vermiş olsaydı? ben de bunun üzerine söz konusu postumdaki savları anlatmaya çalışıyorum.
    konu sadece bu değil, bu forumda bir çok kaza topicinde, " iyi olmuş." diyen tip gördüm.
    arabayla 180 km süratle kaza yapıp yaralanmış ve bunu foruma yazmış birine " keşke geberseydin." diyen var direkt olarak. bunu yapan biri benim tabiatımda insan değildir.

    öbür taraftan, aşırı hızla hatalı olarak kaza yapıp zarar görmüş birine, sizin yaptığınız gibi, yapıcı ve düzgün bir üslupla görüş ve eleştiri yöneltmenin asla karşı çıkılacak bir tarafı yok. buna kimse itiraz edemez.
    sizinle aramızda, iletişim sorunu ile ortaya çıkmış bir itilaf var ise, beni yanlış anlamamanızı rica eder ve şahsınıza algıladığınız herhangi bir ithamım oldu ise özür dilerim.
    eyvallah keşke bütün forum konuları böyle karşılıklı saygı içinde sürebilse...

    180'e motor gücü yeten hemen herkes çıkıyor. hayatında bir kere de olsa... o bir kerede kaza yapabilir keşke geberseydin yorumu da bi garipmiş :D

    ben şahsen yol şartları müsait olduğunda ara sıra 200 km üstüne çıkıyorum.

    sonuçta trafikte olmak ipin üstündeki cambazlık gibi. ister otobüste yolcu ol, ister SS üstünde pilot... bi yanlış hamleye bakar


    bu arada ben de dün akşam saatlerinde beylikdüzü tarafındaydım. özellikle ana yollardan ayrıldığınızda her kavşağa yaklaşırken ve şehir içindeki her düzlükte yüksekliği 30 cm'yi bulan! yapay kasisler var.

    üstelik asfalttan yapılmış ve hiç bir uyarıcı işaret reflektör fosforlu boya ışık ikaz vs vs içermiyorlar.

    özellikle aydınlatmasız kısımlarda 30 - 40'la giderken bile birden insanın poposu motordan ayrılıyor

    asfalttan yaptıkları için aydınlatmanız iyi bile olsa farketmek çok zor oluyor.
    !?

  9. #29

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah keşke bütün forum konuları böyle karşılıklı saygı içinde sürebilse...

    180'e motor gücü yeten hemen herkes çıkıyor. hayatında bir kere de olsa... o bir kerede kaza yapabilir keşke geberseydin yorumu da bi garipmiş :D

    ben şahsen yol şartları müsait olduğunda ara sıra 200 km üstüne çıkıyorum.

    sonuçta trafikte olmak ipin üstündeki cambazlık gibi. ister otobüste yolcu ol, ister SS üstünde pilot... bi yanlış hamleye bakar
    ben bu konu hakkında cok doluyum aslında.

    forumu inceleyin göreceksiniz, adam 600 f im var, mevcut kaskım ve montum 180 km den sonra randımansız kalıyor, hangi ürünleri tercih edersiniz diye soruyor.

    bi tane amcam cıkmıs ordan söyle diyor; 180 km hız ne demektiiiir, 180 km hız yapılır mıııı? modlar uyuyor muuuu? ya birine çarparsaaaağğnn, vs vs.

    adamın motoruna bakıyorum: 100 lük çinli kup.

    amcam 600 f kullanan adamdan 100 lük çinli kup kullanıyormus gibi davranmasını bekliyor! akıllara zarar tipler var burada. ve ben hakikaten bunları görünce sinirlenmeye başlıyorum artık. herkes örnek vatandaş, herkes bir güvenli sürüş teknikleri erbabı adeta. herkes barkın bayoğlu kadar iyi motorcu, herkes demir bükey kadar iyi direksiyoncu sanıyor kendini.
    ben kıskanclığa yoruyorum bu durumu, yanlıs da anlamayın motorum cbf 150 gördüğüm en yüksek hız 130, bi kac defa ss arkasına binmişliğim var.
    600 f le gezen adamı, 1000 rr la dolasan gencleri, gsr 600e kız arkadasıyla binip gazlayan adamı kıskanmaktan oluyor bence. o kadar oturmuş ki içine adamın, o kadar zoruna gitmiş ki, kaza yapıp ölen ya da yaralanan kişilere iyi olmuş diyebiliyor. ne ara bu kadar cahil kaldık, nasıl bu kadar sevgisizleşebildik anlayamıyorum.

  10. #30
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı kerkenez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu konu hakkında cok doluyum aslında.

    forumu inceleyin göreceksiniz, adam 600 f im var, mevcut kaskım ve montum 180 km den sonra randımansız kalıyor, hangi ürünleri tercih edersiniz diye soruyor.

    bi tane amcam cıkmıs ordan söyle diyor; 180 km hız ne demektiiiir, 180 km hız yapılır mıııı? modlar uyuyor muuuu? ya birine çarparsaaaağğnn, vs vs.

    adamın motoruna bakıyorum: 100 lük çinli kup.

    amcam 600 f kullanan adamdan 100 lük çinli kup kullanıyormus gibi davranmasını bekliyor! akıllara zarar tipler var burada. ve ben hakikaten bunları görünce sinirlenmeye başlıyorum artık. herkes örnek vatandaş, herkes bir güvenli sürüş teknikleri erbabı adeta. herkes barkın bayoğlu kadar iyi motorcu, herkes demir bükey kadar iyi direksiyoncu sanıyor kendini.
    ben kıskanclığa yoruyorum bu durumu, yanlıs da anlamayın motorum cbf 150 gördüğüm en yüksek hız 130, bi kac defa ss arkasına binmişliğim var.
    600 f le gezen adamı, 1000 rr la dolasan gencleri, gsr 600e kız arkadasıyla binip gazlayan adamı kıskanmaktan oluyor bence. o kadar oturmuş ki içine adamın, o kadar zoruna gitmiş ki, kaza yapıp ölen ya da yaralanan kişilere iyi olmuş diyebiliyor. ne ara bu kadar cahil kaldık, nasıl bu kadar sevgisizleşebildik anlayamıyorum.
    100'lük Çinli kullananlar hata yapanları uyarmasın mı? N'apsın? Yerini bilsin öyle mi konuşsun? Parası kadar mı konuşsun? Trafiğe açık yolda 180km hız yapan adama hatalısın demek için nasıl bir motora sahip olmak lazım?
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  11. #31
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı BBelt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100'lük Çinli kullananlar hata yapanları uyarmasın mı? N'apsın? Yerini bilsin öyle mi konuşsun? Parası kadar mı konuşsun? Trafiğe açık yolda 180km hız yapan adama hatalısın demek için nasıl bir motora sahip olmak lazım?
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #32
    Emrah.ark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul,Büyükçekmece
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Geçmiş olsun arkadaşa.Sanırım o bahsettiğin tümsek jetkent'in önündeki tümsek büyük ihtimalle.Kız arkadaşım o tarafta oturdugundan sürekli kullandıgım yol.
    İlk 1-2 sefer geçisimde bende büyük tehlike atlatmştım.
    [34 AY 0494] Büyükçekmece MT

  13. #33

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı BBelt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100'lük Çinli kullananlar hata yapanları uyarmasın mı? N'apsın? Yerini bilsin öyle mi konuşsun? Parası kadar mı konuşsun? Trafiğe açık yolda 180km hız yapan adama hatalısın demek için nasıl bir motora sahip olmak lazım?
    100 lük çinli kup kullananlar, ya da busa, gs ya da her ne karın ağrısı ise, her sakallıyı dedesi zannetmesin. herkesin kendi tarzında sürmesini beklemesin. adamın nerde ve hangi şartlarda gaz açtığını bilmeden, oturduğu yerden çemkirmesin, 600f in, her sürat ve her durumda, 100 lük çin malı kuptan daha güvenli bir makine olduğunu bilsin. 180 km sürate cıkan birine hatalısın demek için, en azından adamın hangi yolda hangi şartlarda gazladığını bilsin. ve bu ss motorlar bu kadar tehlikeliyse; üretilmesi, satılması ve kullanılması yasaklansın, en azından off road muamelesi görsün. plaka verilmesin, sadece pistte kullanılabilsin. vs vs vs

  14. #34
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah keşke bütün forum konuları böyle karşılıklı saygı içinde sürebilse...

    180'e motor gücü yeten hemen herkes çıkıyor. hayatında bir kere de olsa... o bir kerede kaza yapabilir keşke geberseydin yorumu da bi garipmiş :D

    ben şahsen yol şartları müsait olduğunda ara sıra 200 km üstüne çıkıyorum.

    sonuçta trafikte olmak ipin üstündeki cambazlık gibi. ister otobüste yolcu ol, ister SS üstünde pilot... bi yanlış hamleye bakar

    Sevgili Kardeşim,

    Bilinçli ve yeterli bir sürücü için trafikte olmak hiçte yazdığın gibi cambazlık falan değildir. Yapılan hataları görmezden gelip "trafikte olmak zaten tehlikeli kazalar o yüzden oluyor" mantığının arkasına saklanamazsın. Aynı trafikte senin gibi iki eli iki ayağı iki gözü olan pekçok kişi yüzbinlerce km boyunca herhangi bir ciddi kazaya karışmadan keyifle ve güvenle motosiklet kullanabiliyorken bunu söylemeye hakkın yok. Şehir içinde yasal azami hız limiti olan 50 km ile ile geçilen hiçbir hız kasisi kazaya neden olmaz , olsa olsa biraz beliniz ağrır ki burada yine hata sizdedir "hiçbir uyarı olmayan" kasislerden bahsetmişsiniz , bu tür hız kasislerinin hemen heryerde olabileceği sır değildir (uyarı olmaması ayrı bir tartışma konusudur ama kaza için mazeret olamaz) . Biniciliğin altın kuralı derki " Kendi şeridinde temiz ve kesin olarak görebildiğin mesafede güvenle durabileceğin hızda gitmelisin" .

    Yasal süratlerin üzerinde kullanıyorsan olabilecekleri ve gelecek eleştirileri baştan kabul etmek zorundasın , oluşabilecek bir kazada tek zarar gören sen olmayabilirsin.

    Sevgiler

    ---------- Post added at 18:16 ---------- Previous post was at 18:10 ----------

    Alıntı kerkenez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 lük çinli kup kullananlar, ya da busa, gs ya da her ne karın ağrısı ise, her sakallıyı dedesi zannetmesin. herkesin kendi tarzında sürmesini beklemesin. adamın nerde ve hangi şartlarda gaz açtığını bilmeden, oturduğu yerden çemkirmesin, 600f in, her sürat ve her durumda, 100 lük çin malı kuptan daha güvenli bir makine olduğunu bilsin. 180 km sürate cıkan birine hatalısın demek için, en azından adamın hangi yolda hangi şartlarda gazladığını bilsin. ve bu ss motorlar bu kadar tehlikeliyse; üretilmesi, satılması ve kullanılması yasaklansın, en azından off road muamelesi görsün. plaka verilmesin, sadece pistte kullanılabilsin. vs vs vs
    Bu kaba üslupla yazan arkadaşım da bilsinki bahsettiği süratler Türkiye Cumhuriyeti Karayollarında cezai işlem gerektiren ve suç kapsamında bulunan rakamlardır. Hayabusa veya 600F kullanmanız sizi yasalar önünde ayrıcalıklı kılmaz. Ayrıca pekçok küçük hacimli motor sürücüsü o bahsettiğiniz makinaları kullanan kardeşlerimden çok daha yetenekli olabilmektedir.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #35
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Türkiye'nin hiçbir yolunda 180km sürat yasal değildir... Bunu anlatmak için ne yapmak lazım bilemiyorum. Yine de bir kez daha deneyeyim. Kullanılan motorun markası, modeli, fiyatı, ne kadar havalı olduğu önemli değildir. Bölünmemiş yollarda 80km, bölünmüş yollarda 90km, paralı otoyolda ise 100km motosikletler için sürat sınırıdır, bu kuralın herhangi bir istisnası yoktur. Ben bu sürat sınırlarının otomobillerle aynı seviyeye çekilmesi taraftarıyım.

    Kendi keyfi için trafik kurallarını hiçe sayıp başka insanların sağlığını riske atanların da en azından "bu makineye bu kadar para verdik, kullanmayalım mı?"dan biraz daha zekice cevaplar üretebilmesini isterdim açıkçası...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  16. #36

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    istanbulda yasal limitlerde motosiklet kullanmak çok tehlikelidir. çünkü bir çok yolda trafik yasal limitlerden daha süratli akmakta ve motorlar sağ şeritte ya da emniyet şeridinde tın tın gitmektedir. örneğin, anayoldan çıkış sapaklarının bulunduğu yerde, anayoldan ayrılmak istemeyen bir motosiklet için, yanında sapağa yönelmiş bir araç var ise emniyet şeridinde ya da en sağ şeritte kalmak cok ama cok tehlikelidir.
    esasen hız limitlerinin tartısılması gereklidir. istanbul da bir çok yerde yasal hız limitlerini aşmamak ciddi tehlike yaratır.
    biz burda kimsenin kullandığı motoru kötülemiyor, kimseye de okul önünde hız yap, yaya şeridine gaz kesmeden 120 yle gir demiyoruz. fakat otoyolda 180-220 km hız aralığında seyreden bir 600 f, otoyolda 60 km hızla seyreden 100 lük çinli bir kuptan cok daha güvenlidir. bunun havalı olmakla, makinaya cok para vermekle hiç bir alakası yoktur.

    cok da tartısmamak lazım aslında; dedik ya herkes demir bükey, herkes barkın bayoğlu, herkes yalova kaymakamı kadar bilinçli vatandaş...

  17. #37
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı kerkenez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbulda yasal limitlerde motosiklet kullanmak çok tehlikelidir. çünkü bir çok yolda trafik yasal limitlerden daha süratli akmakta ve motorlar sağ şeritte ya da emniyet şeridinde tın tın gitmektedir. örneğin, anayoldan çıkış sapaklarının bulunduğu yerde, anayoldan ayrılmak istemeyen bir motosiklet için, yanında sapağa yönelmiş bir araç var ise emniyet şeridinde ya da en sağ şeritte kalmak cok ama cok tehlikelidir.
    esasen hız limitlerinin tartısılması gereklidir. istanbul da bir çok yerde yasal hız limitlerini aşmamak ciddi tehlike yaratır.
    biz burda kimsenin kullandığı motoru kötülemiyor, kimseye de okul önünde hız yap, yaya şeridine gaz kesmeden 120 yle gir demiyoruz. fakat otoyolda 180-220 km hız aralığında seyreden bir 600 f, otoyolda 60 km hızla seyreden 100 lük çinli bir kuptan cok daha güvenlidir. bunun havalı olmakla, makinaya cok para vermekle hiç bir alakası yoktur.

    cok da tartısmamak lazım aslında; dedik ya herkes demir bükey, herkes barkın bayoğlu, herkes yalova kaymakamı kadar bilinçli vatandaş...
    Eczanenin adresini alabilir miyim?
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  18. #38
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı kerkenez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbulda yasal limitlerde motosiklet kullanmak çok tehlikelidir. çünkü bir çok yolda trafik yasal limitlerden daha süratli akmakta ve motorlar sağ şeritte ya da emniyet şeridinde tın tın gitmektedir. örneğin, anayoldan çıkış sapaklarının bulunduğu yerde, anayoldan ayrılmak istemeyen bir motosiklet için, yanında sapağa yönelmiş bir araç var ise emniyet şeridinde ya da en sağ şeritte kalmak cok ama cok tehlikelidir.
    esasen hız limitlerinin tartısılması gereklidir. istanbul da bir çok yerde yasal hız limitlerini aşmamak ciddi tehlike yaratır.
    biz burda kimsenin kullandığı motoru kötülemiyor, kimseye de okul önünde hız yap, yaya şeridine gaz kesmeden 120 yle gir demiyoruz. fakat otoyolda 180-220 km hız aralığında seyreden bir 600 f, otoyolda 60 km hızla seyreden 100 lük çinli bir kuptan cok daha güvenlidir. bunun havalı olmakla, makinaya cok para vermekle hiç bir alakası yoktur.


    cok da tartısmamak lazım aslında; dedik ya herkes demir bükey, herkes barkın bayoğlu, herkes yalova kaymakamı kadar bilinçli vatandaş...
    Şeker kardeşim,

    180 km ile giden bir aracın 1 sn de aldığı yol hakkında bir fikrin varmı ???

    Bana hızı savunman anlamsız , ayrıca o kadar bilgiden yoksunsunki 100 lük bir çin malı motosikletin ruhsatındaki sınıfının muhtemelen (bazı uyanıklar buradada sahtekarlık yapabiliyor) "L1" olduğundan ve otoyola girmesinin zaten yasal olmadığından bi-habersin.

    Merak etme senin yazdıklarını eleştirmek için yeterli bilgim , eğitimim , tecrübem var . (En azından Demir Bükeyden iyiyimdir ,kendisi motosikletler değil otomobiller konusunda üstad.) ve yasaları savunmak için fazla birşeye gerek yok , vatandaşlık bilinci yeterli.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  19. #39
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim,

    Bilinçli ve yeterli bir sürücü için trafikte olmak hiçte yazdığın gibi cambazlık falan değildir. Yapılan hataları görmezden gelip "trafikte olmak zaten tehlikeli kazalar o yüzden oluyor" mantığının arkasına saklanamazsın. Aynı trafikte senin gibi iki eli iki ayağı iki gözü olan pekçok kişi yüzbinlerce km boyunca herhangi bir ciddi kazaya karışmadan keyifle ve güvenle motosiklet kullanabiliyorken bunu söylemeye hakkın yok. Şehir içinde yasal azami hız limiti olan 50 km ile ile geçilen hiçbir hız kasisi kazaya neden olmaz , olsa olsa biraz beliniz ağrır ki burada yine hata sizdedir "hiçbir uyarı olmayan" kasislerden bahsetmişsiniz , bu tür hız kasislerinin hemen heryerde olabileceği sır değildir (uyarı olmaması ayrı bir tartışma konusudur ama kaza için mazeret olamaz) . Biniciliğin altın kuralı derki " Kendi şeridinde temiz ve kesin olarak görebildiğin mesafede güvenle durabileceğin hızda gitmelisin" .

    Yasal süratlerin üzerinde kullanıyorsan olabilecekleri ve gelecek eleştirileri baştan kabul etmek zorundasın , oluşabilecek bir kazada tek zarar gören sen olmayabilirsin.

    Sevgiler

    ---------- Post added at 18:16 ---------- Previous post was at 18:10 ----------



    Bu kaba üslupla yazan arkadaşım da bilsinki bahsettiği süratler Türkiye Cumhuriyeti Karayollarında cezai işlem gerektiren ve suç kapsamında bulunan rakamlardır. Hayabusa veya 600F kullanmanız sizi yasalar önünde ayrıcalıklı kılmaz. Ayrıca pekçok küçük hacimli motor sürücüsü o bahsettiğiniz makinaları kullanan kardeşlerimden çok daha yetenekli olabilmektedir.
    sevgili ağabeyim. bir kaç mesaj yukarıdaki mesajımı okuduysan ve bu mesajı yazdıysan cevap vermek istemiyorum...

    yol şartları diye belirtmemin özel bir sebebi vardı. ... ama onu da şimdi yazmama gerek yok sanırım.

    evet. 50 ile geçilen hiç bir kasis kazaya neden olmaz. zaten ben de alıntısını yapmadığınız kısımda bundan kaza diye bahsetmiyordum.

    yazdıklarınızı eleştirmiyorum. sadece alıntı şeklinizi eleştiriyorum. bir cümleyi hedef seçip istediğinizi söyleyebilirsiniz. buna birşey diyemem..

    şu an mesajınızın bulunduğu sayfadaki yazıların çeyreğini yazdığım halde, bir iki cümlemi hedef alıp sayfa boyunca savunduğum şeyleri bana anlatmanızı anladığımı söyleyemem...

    anladığım kadarı ile uzun yıllardır motosiklet kullanıyorsunuz. uzun yıllardır da kasisli yollarda sürdüğünüz aşikar. zira benim cümleme dönecek olursak,



    üstelik asfalttan yapılmış ve hiç bir uyarıcı işaret reflektör fosforlu boya ışık ikaz vs vs içermiyorlar.

    özellikle aydınlatmasız kısımlarda 30 - 40'la giderken bile birden insanın poposu motordan ayrılıyor

    asfalttan yaptıkları için aydınlatmanız iyi bile olsa farketmek çok zor oluyor.



    şimdi, siz engin tecrübe ve deneyimlerinizle nasıl yorumladınız yada gene nasıl yorumlarsınız bilmiyorum. özel bir işaret ikaz aydınlatma bişey içermeleri elbette gerekmiyor kasislerin. pekala yola düşmüş bir eşya da çıkabilir karşımıza... mesela hep kafamda çizmişimdir felaket senaryoları. bi yük kamyonundan düşmüş bolca dürüm bi halatın üstünden geçerken halat zincire takılsa nolurdu diye... ( üstünden geçsek bile zor bir ihtimal ama.. felaket senaryosu ya işte... )

    özel olarak asfalttan yapıldıkları için kasisi farketmek çok zor oluyor demiştim. düz bir asfalt zeminde bir çukur bir delik veya keskin bir hat gece karanlıkta kolay farkedilebilirken, yoldaki geniş bir kabarıklık ne yazıkki 1000wattlık projektörünüz yoksa pek de belli olmuyor...

    ki, o kasislerden 30 - 40 ile giderken bile insanın poposu motordan ayrılıyor diye yazdığım da herhalde şehir içi sınırlarında 30 - 40 la gittiğimi izah eder diye düşünüyorum. ama belli ki aramızda hatırı sayılır bir yaş farkından kaynaklı yorumlama farkları var.
    ......

    ama şimdi sizin mesajınızdan sonra anlıyorum ki 6. hissi de geçip 8. 9. hisleri olmayıp 30 - 40 ile son anda farkettiği kasislerden geçen ve hayatının bu evresine kadar 30 - 40 la giderken kaza riski bile atlatmamış insanlar belli ki motosiklet kullanamıyor ...

    türkiye sınırları içerisinde bir yolda 200 üstü süratlere çıktığımı söylememi yadırgamış aşırı bulmuş veya kızmış kudurmuş veya sadece üzülmüş olabilirsiniz. ama sadece buna odaklanıp bana tehlikeli insan muamelesi ve yorumu yapmaya kendinizi haklı görmüş de olabilirsiniz.

    ben her gün ve yıllardır motosiklet kullanıyorum. sürekli istanbul trafiğindeyim. motosikletimi hem keyif, hem de ulaşım aracı olarak kullanıyorum. süper tecrübeliyim diyemem. ara ara paniklediğim oluyor. ama her zaman kendimin ve motosikletimin sınırlarını bilerek kullandığım için bu güne kadar hiç bir paniklemem bir tehlike arzetmedi! yine de benim kontrolüm dışında fişini koparmış bir kaç otoyol manyağı tarafından taciz edildiğim ve onlardan kaçmak için kendimin ve motosikletimin limitlerini zorladığım zamanlar oldu... bu, bu forumda bu mesajları okuyan muhtemelen yüzlerce insanın yaşadığı ortak şeyler.

    benim cambazlıktaki kastım trafikte olan bir insanın zaten bir risk altında olduğuydu. bana göre otobüs kamyon araba yada motosiklet kullanıcısının risk bakımından farkı yok demek istemiştim. şartlara bağlı olarak elbette hepsinin birbirinden farklı avantaj ve dezavantajları olsa da, trafiğe çıkan bir insan her zaman risk altındadır.

    kimsenin trafik zaten tehlikeli, kazalar bu yüzden oluyor diye bir mantık yürütüp bunun arkasına saklandığı yok. eğer yukarıda alıntı yaptığım mesajından 13 mesaj önceki yazımı okursan zaten trafiği neyin tehlikeli yaptığı hakkında bir kaç fikrimin olduğunu da görebilirsiniz belki.

    yollardaki işaretlerin olmaması kaza yapmaya elbette mazeret değildir. zira gene sizin mesajınızdan 13 mesaj önceki yazımı okursanız kaza ve hata yapmakla ilgili de bir kaç nacizane fikrim olduğunu da görebilirsiniz.


    şu an kızgınım size. kimliğiniz mesleğiniz varlığınız yaşınız eğitiminiz geliriniz gideriniz nedir bilmiyorum. hiç de önemli değil. bir başkası hakkında doğrudan bu kadar net bir şekilde " çocuksun lan sen " tarzında bir mesaj yazmaya kendinizi hak görecek kadar çocuksunuz bence.

    tc karayollarında cezai işlem gerektiren şeylere ceza koyan bir hükümet var. o hükümet de bu ceza şartlarını anlayabilecek insanlara ehliyet veriyor... ama ne ehliyeti verenler, ne de o cezai şartları belirleyenler ne de o uyarısız kasisleri yapanların ne yaptığının arkında olmadığı ayrı bir tartışma konusu.

    zira bana motosiklet üzerinde 100km yi geçmeme şartı koşan cezai şartlarda bu ülkede trafik sağdan akar, bölünmüş çok şeritli yollarda sol şerit hızlı, sağ şerit yavaştır demesine rağmen pratikte sağ şerit çoğu zaman daha hızlı aktığı ve 100 km altında giderken 150'yi zorlayan bir kamyonla aynı şeridi paylaşmak zorunda olmanın bana makul bir tarafı görünmüyor.

    trafik, şartlar ve cezalar istediğini söyleyebilir. bana göre trafikte kazaya karışan sinek bile suçludur. kimin daha haklı olduğu hiç farketmez. dolayısı ile bazen 180'e de çıkmak gerekir bence. bazen 30'la da gitmek gerekir.

    bu kadar yazdıktan sonra biraz abes olabilir belki. mesajınızı külliyen yanlış anlamış olabilirim. yine de kişiyi hedef alıp had bildirir tarzda yazmanızı kesinlikle kabul etmiyorum...

    bir de konuyla alakasız ama size bir soru sorabilir miyim?

    K1200RS 5. viteste 4000 devirde kaç km hıza ulaşıyor acaba?

    bir de küçük büyük harfe, bazı noktalama işaretlerine dikkat etmediğim için çok özür dilerim. o yüzden de birisinin kızmasını istemem. ama lütfen dikkat edin. ayrı yazılması gereken DE yi istemesem de otomatik ayrı yazıyorum...
    !?

  20. #40

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şeker kardeşim,

    180 km ile giden bir aracın 1 sn de aldığı yol hakkında bir fikrin varmı ???

    Bana hızı savunman anlamsız , ayrıca o kadar bilgiden yoksunsunki 100 lük bir çin malı motosikletin ruhsatındaki sınıfının muhtemelen (bazı uyanıklar buradada sahtekarlık yapabiliyor) "L1" olduğundan ve otoyola girmesinin zaten yasal olmadığından bi-habersin.

    Merak etme senin yazdıklarını eleştirmek için yeterli bilgim , eğitimim , tecrübem var . (En azından Demir Bükeyden iyiyimdir ,kendisi motosikletler değil otomobiller konusunda üstad.) ve yasaları savunmak için fazla birşeye gerek yok , vatandaşlık bilinci yeterli.
    güzel abicim;

    yaşım kadar iki teker üzerinde tecrübeniz vardır eyvallah, tekrar ediyorum: kimseye yaya trafiğinin olduğu yerde 120 yle git demiyorum. tek derdim, yukarıda sessizsakin nickli arkadaşın söylediği gibi, yol durumu müsaitse, altındaki aracın limitlerini zorlamak, bu ve benzer forumlarda lanse edildiği gibi, kınanması gereken, çemkirilmesi gereken, küfür edilmesi gereken bir durum değildir diyorum. trafikte 80 km hızı aşacak gücü olmayan bir sürü ölüm makinesi dolasıyor diyorum. demir bükeyin de motorcu olmadığını biliyorum. sadece motorlardan değil, trafikte bulunan her türlü unsurdan bahsediyorum.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)