Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ne fark var?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Arkadaşlar, kafama takılıp takılıp duruyo, bu makinayı değiştirirken, yeniden bir BMW yerine araya başka bir makina biraz daha agresif birşeyşer sokuştursam mı diye..
    İnceliyorum araştırıyorum bakıyorum... uzuun uzun bakıyorum

    Bu günlerde kafama takılan mevzu şu.

    CBF 1000 ve Fazer

    Teknik verilerini karşılaştırdığında çok yakın duruyor birbirlerine...
    Kendi anladığım kadarıyla özetleyecek olursam,
    CBF litrelik motorunun büyüklüğüyle, Fazer'ın verdiği gücü
    Daha rahat ve zorlanmadan veriyor. Bu da motorun ömrünü uzatır diye düşünüyorum.
    Ayrıca, özellike uzun yolda, yakıt sarfiyatını düşürecektir.
    Max torku daha düşük devirde elde etmesi de, hızlanma ve agresiflik konusunda CBF'e artı sağlayacaktır sanki..

    Sonuç olarak... İki makinayı da toplasan 1km anca kullanmışımdır.. Bilmiyorum.
    Değerleri birbirine yakın, modellerinin fiyatları da çok farklı değil aslında...
    Kullanan birileri bana bu konuda yardımcı olabilir mi? bu makinaları bilen,
    kullanan varsa... veya www.bikez.com adresine girip detaylı veriler ile bana daha detaylı değerlendirmeler yapabilecek kadar teknik kapasiteye sahip arkadaşlar,
    bu makinaların performans ve sürüşleri hakkında, teknik her türlü bilgi verebilirlerse... güzel bir tartışma ortamı yakalarız diyorum...


    CBF 1000
    Beygir: 96.55 HP (70.5 kW)) @ 8000 RPM
    Tork: 93.00 Nm (9.5 kgf-m or 68.6 ft.lbs) @ 6500 RPM
    Sıkıştırma: 11.0:1
    ÇapxStroke: 75.0 x 56.5 mm (3.0 x 2.2 inches)


    FAZER
    Beygir: 96.55 HP (70.5 kW)) @ 12000 RPM
    Tork: 63.10 Nm (6.4 kgf-m or 46.5 ft.lbs) @ 10000 RPM
    Sıkıştırma: 12.2:1
    Çap stroke: 65.5 x 44.5 mm (2.6 x 1.8 inches)
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Cok yazmaya gerek yok cbf1000 kesinlike iscilik olarak daha kaliteli ve uzun yol icin daha uygun donanima sahip bir motor.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #3
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Bak orada çok bariz bir fark var.

    CBF 1000 93NM tork
    Fazer 63NM tork

    4. veya 5 Vites de 60-70km/s ile giderken 100-120km/s a çıkmaya kalktığında anlarsın aradaki farkı
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  4. #4
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok yazmaya gerek yok cbf1000 kesinlike iscilik olarak daha kaliteli ve uzun yol icin daha uygun donanima sahip bir motor.
    Hocam dediklerinin benzerini düşünüyor olsam da, açıkçası bunu destekleyecek kadar iki motoru da ayrıntıyla tanımıyorum.
    İşçilik farkı nedir sence bu iki makina arasında?
    ve uzun yolu destekleyecek donanımdan kastın, litrelik motor ve konforlu sürüş değil ise sadece.. onları da bi söylersen süper olur.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı excavatus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dediklerinin benzerini düşünüyor olsam da, açıkçası bunu destekleyecek kadar iki motoru da ayrıntıyla tanımıyorum.
    İşçilik farkı nedir sence bu iki makina arasında?
    ve uzun yolu destekleyecek donanımdan kastın, litrelik motor ve konforlu sürüş değil ise sadece.. onları da bi söylersen süper olur.
    Iscilik kalitesi motorun vidasindan , plastik aksamin tasarimina ve eskime payina kadar olan genis bir spec

    Honda otomobilde ki kalitesini arabada da yakaladi , musteri sikayetleri honda da hayli dusuk.

    Yamaha on suspansiyonda ayni yaris motorlarindaki gibi ters catal suspansiyon kullaniyor. Bu yollarda iyi bir virak kabileyiti getirir iken , bozuk yolda gidonun daha cok titresimi hisetmesine neden veriyor.

    Gidon pozisyonu

    Arka selenin kalkikligi ,

    Artci rahati

    gibi bir cok ozeliligi ile Honda uzun yolda farkini belirten bir motor. Ama sadece sehir icinde kullanacam uzun yol yapmam ve tam dibimde Yamaha nin kampanyasi var diyor isen , bu yamaha almanin hata oldugu anlamina gelmez.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iscilik kalitesi motorun vidasindan , plastik aksamin tasarimina ve eskime payina kadar olan genis bir spec

    Honda otomobilde ki kalitesini arabada da yakaladi , musteri sikayetleri honda da hayli dusuk.

    Yamaha on suspansiyonda ayni yaris motorlarindaki gibi ters catal suspansiyon kullaniyor. Bu yollarda iyi bir virak kabileyiti getirir iken , bozuk yolda gidonun daha cok titresimi hisetmesine neden veriyor.

    Gidon pozisyonu

    Arka selenin kalkikligi ,

    Artci rahati

    gibi bir cok ozeliligi ile Honda uzun yolda farkini belirten bir motor. Ama sadece sehir icinde kullanacam uzun yol yapmam ve tam dibimde Yamaha nin kampanyasi var diyor isen , bu yamaha almanin hata oldugu anlamina gelmez.
    Uzun yol amaç ise CBF 1000 zaten. Teknik verilerden anladığım kadarıyla da bu böyle.
    Uzun yolda benzin sarfiyatı da kullanıma göre değişse de, 90 ile gitmeyeceğimizi varsayarsak,
    CBF 1000'de daha düşük olacaktır sanki.

    Peki şehir içinde? çok farkeder mi yakıt tüketimi..
    Bi de hatırladığım kadarıyla (2006 kullanmıştım)
    fazer gerçekten kıvrak bir motordu. CBF 1000 bu konuda nasıl?
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  7. #7
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    cbf1000 (2010) ve sonrası makyajlı ve super bence tartısmasız cbf1000 tork canavarı
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  8. #8
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı alper150zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf1000 (2010) ve sonrası makyajlı ve super bence tartısmasız cbf1000 tork canavarı
    2005 ve 2006 için bakarsak peki?
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  9. #9
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iscilik kalitesi motorun vidasindan , plastik aksamin tasarimina ve eskime payina kadar olan genis bir spec

    Honda otomobilde ki kalitesini arabada da yakaladi , musteri sikayetleri honda da hayli dusuk.

    Yamaha on suspansiyonda ayni yaris motorlarindaki gibi ters catal suspansiyon kullaniyor. Bu yollarda iyi bir virak kabileyiti getirir iken , bozuk yolda gidonun daha cok titresimi hisetmesine neden veriyor.

    Gidon pozisyonu

    Arka selenin kalkikligi ,

    Artci rahati

    gibi bir cok ozeliligi ile Honda uzun yolda farkini belirten bir motor. Ama sadece sehir icinde kullanacam uzun yol yapmam ve tam dibimde Yamaha nin kampanyasi var diyor isen , bu yamaha almanin hata oldugu anlamina gelmez.
    Gayet de güzel açıklamış, keşke herkes bu kafada olsa... Elinize sağlık, okuyunca keyif aldım

    Şimdi başlarlar tasarımdan girip motorundan çıkmaya. Az bekle, "tecrübeliler" damlar buraya...
    #sürenadam

  10. #10
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Her motoru kotulemek mumkundur sonucta mukemmel bir motor yok. Surucusune en uygun motor var. Bunu bulmak ta deneme yanilma yontemi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #11
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iscilik kalitesi motorun vidasindan , plastik aksamin tasarimina ve eskime payina kadar olan genis bir spec

    Honda otomobilde ki kalitesini arabada da yakaladi , musteri sikayetleri honda da hayli dusuk.

    Yamaha on suspansiyonda ayni yaris motorlarindaki gibi ters catal suspansiyon kullaniyor. Bu yollarda iyi bir virak kabileyiti getirir iken , bozuk yolda gidonun daha cok titresimi hisetmesine neden veriyor.

    Gidon pozisyonu

    Arka selenin kalkikligi ,

    Artci rahati

    gibi bir cok ozeliligi ile Honda uzun yolda farkini belirten bir motor. Ama sadece sehir icinde kullanacam uzun yol yapmam ve tam dibimde Yamaha nin kampanyasi var diyor isen , bu yamaha almanin hata oldugu anlamina gelmez.
    :D :D :D

    Fazer 8 ile karşılaştırsanız sanırım daha insaflı bir karşılaştırma olacaktı bu arada. Hani en azından onun torkunun 82 olduğunu kaale alırsak 1000 lik makineden çıkan torkun az olduğu düşünülebilir. Tabii 105 bg gibi bir etmen de var ortada.

    Bu karşılaştırmadaki başka husus da devir aralıkları. Malum küçük hacim devir, büyük hacim tork ile yürür prensibi.

    Fazerin 8000 devirden sonra çıldırdığını da özenle belirtmek isterim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)