Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka disli ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Merhaba.Motorumun 44 arka dislisini 38 yaptirmak istiyorum.Ama bu konuda tonla farkli yorum var kimi rampada bayilir diyo kalkista dusus olur diyo kimi de tam tersini soyluyor.Motorun omrunden yer mi bu arka disliyi kucultme olayi ? Ne gibi artilari ve eksileri olur acaba.


    Tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    CBR 125 den bahsediyorsun galiba.
    Evet, Kalkışta ve yokuşlarda biraz zorlanabilirsin. 38 çok küçük değil ama genede farkedecektir.(Özellikle 2 kişiyken) Ben 42 dişli kullanmıştım gayet memnun kalmıştım. 40 dan aşşağısı pek sağlıklı değil. Motorun ömründen illaki yer.(Çok fazla aşırı bir yıpranma olmaz). 38 dişlinin sana faydası taş çatlasın max. hızda 10km+ katacaktır ve vitez aralıklarında birazcık uzama olur.(Zor farkedilir) Tavsiyem orjinal kullanman.

  3. #3
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    arka dişli küçüldümü kalkış zayıflar ama sürat artar.. .. motor her viteste daha fazla uzar...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #4
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Bilgiler icin cok tesekkurler.Rampa olayi kotuymus genellikle artcim oluyo motoru kullandigim zaman.En onemlisi motorun omrunden yemesi yiyecekse boyle bi dusunceyi cikariyim kafamdan.

  5. #5
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler icin cok tesekkurler.Rampa olayi kotuymus genellikle artcim oluyo motoru kullandigim zaman.En onemlisi motorun omrunden yemesi yiyecekse boyle bi dusunceyi cikariyim kafamdan.
    Eğer sağlıklı olan 38 olsaydı. Zaten fabrika koyardı 38 dişli. Genede sen bilirsin. İyi forumlar.

  6. #6
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı quezzap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer sağlıklı olan 38 olsaydı. Zaten fabrika koyardı 38 dişli. Genede sen bilirsin. İyi forumlar.
    Ayni sekilde dusunuyorum bende.Cok tesekkur ederim

    ---------- Post added at 14:46 ---------- Previous post was at 14:16 ----------

    Ara hizlanmalar duser mi peki ?

  7. #7
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    benc e arkayı elleme önü 17 yap arka dişliyi orjinal 125lik 38 i yemez yok ben otobnadan çıkmıyorum dersen tak çünkü uzun yolda açar anca motor
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  8. #8
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Orjinal disliyi oynami hic tavsiye etmem. Yakit kaybin kazanacagin 10km/h hiz farkindan cok cok daha fazla olur. O zincirden daha fazla guc elde etme yolu olsaydi zaten fabrika koyardi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #9
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    motorun 250lik olsaydı ve genelde tek kişi kullanıyor olsaydın hadi neyse denebilirdi. Motorun ömründen de yemezdi çünkü onu çekebilecek güç motorda olmuş olacaktı. Kalkışta 2 kişi binmekten çok farklı olmazdı.

  10. #10
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    44 den 38 çok aşırı olur 6. vitesi varmı motorun unutursun. rampada bayılır kalır. bu 2011 ler 150 diyo sanırım yeterli yani ön dişliyi 1 diş büyüt dicem ama ön zaten 15 li. ayrıca 44 den 38 e düşürürsen sana 20 km gibi bi hız kazandırır belki daha fazla. yani diyelim 2, vitesde 50 diyo 70 e çok rahat çıkar. 10 km falan değil yani
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  11. #11
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı ixeywent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    44 den 38 çok aşırı olur 6. vitesi varmı motorun unutursun. rampada bayılır kalır. bu 2011 ler 150 diyo sanırım yeterli yani ön dişliyi 1 diş büyüt dicem ama ön zaten 15 li. ayrıca 44 den 38 e düşürürsen sana 20 km gibi bi hız kazandırır belki daha fazla. yani diyelim 2, vitesde 50 diyo 70 e çok rahat çıkar. 10 km falan değil yani
    Son hizda ne kadar bi degisiklik olur ?

  12. #12
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Son hızında düz yolda bi değişiklik olmaz, bayır bulman lazım. Düz yolda bu dişli değişikliğinin devamında hız artışı olabilmesi için motor gücününde artırılması gerekli, Hızının artmamasının sebebi olarak, motorun orj dişlide olduğu gibi son viteste düz yolda devrini tamamlayamayacağından kaynaklanacak. Ayrıca 44-38 çok yüksek oranlı bi dişli modifi. 125 lik motor bunu zaten kaldırmaz, kalkışın ağırlaşır, çok dik bayırlarda durursan kalmakta çok zorlanırsın. Hele 125 lik motoru bu oranda dişli modifinden sonra (oran çok yüksek) arkana hiç yolcu almaman lazım. Bence ilk etapta piyasada varsa 44 ten 42 dene. Çünki 44-38 seni muhtemelen pişman edecek. Tekrar eski dişlini takmak isteyeceksin. O dili oranı ile canın şehir içi gezmek istemez. Ani fırlamalar vs çok zor 389 diş ile.

  13. #13
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son hızında düz yolda bi değişiklik olmaz, bayır bulman lazım. Düz yolda bu dişli değişikliğinin devamında hız artışı olabilmesi için motor gücününde artırılması gerekli, Hızının artmamasının sebebi olarak, motorun orj dişlide olduğu gibi son viteste düz yolda devrini tamamlayamayacağından kaynaklanacak. Ayrıca 44-38 çok yüksek oranlı bi dişli modifi. 125 lik motor bunu zaten kaldırmaz, kalkışın ağırlaşır, çok dik bayırlarda durursan kalmakta çok zorlanırsın. Hele 125 lik motoru bu oranda dişli modifinden sonra (oran çok yüksek) arkana hiç yolcu almaman lazım. Bence ilk etapta piyasada varsa 44 ten 42 dene. Çünki 44-38 seni muhtemelen pişman edecek. Tekrar eski dişlini takmak isteyeceksin. O dili oranı ile canın şehir içi gezmek istemez. Ani fırlamalar vs çok zor 389 diş ile.
    Cok faydali bilgiler,cok tesekkur ederim.

  14. #14
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    aynen düz yolda yapabileceği bişey kalmaz motorun yani 6 yı zor ister rüzgar arkadan vurursa atarsın=) hiç elleme o motor öyle süper bence
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)