Öncelikle tüm MT ailesine selamlar..
Yaklaşık 2 ay önce hafif kaporta hasarlı 2.el olarak aldığım 150RF scooter ımı kapsamlı bir revizyona sokmak niyetim vardı..Ön kafa grenajında ve yan kapaklarda kırıklar mevcuttu.Bindiğim motorlarımın hepsinde bu takıntım vardır heryeri düzgün ve saat gibi işlesin,sağından solundan ses gelmesin isterim..
Malum Ayvalık yolları da bol miktarda arnavut kaldırımı yol içermekte ve stabil düzgün bir sürüş olmamakta idi..Resimlerle kısa kısa geçmek,sizlerle de 1 aydır uğraştığım kuğu'mu paylaşmak istedim..çok detaylı foto çekemedim,her gün sabah iş çıkışında ( Otelde gece resepsiyon görevlisiyim) sanayii Ye gitmekten resim çekme fırsatım çok olmadı..buyrun yapmış olduğum RF Revizyonu..
Bunlar Hoşuma gitmeyen,içime sinmeyen parçaların yenileri.
Varyatör burçlarından tutun da karbüratör manifolduna kadar değişecekler.
Kazalı bir Kanuni Hussar dan çıkarttığımız ve tüm diyaframları ve iğnelerini değiştirdiğimiz KF Japon karbüratör..üzerinde shengway diye bir karbüratör vardı..
Akü orjinal aküsüydü,sularını tamamlayıp sarj işleminden sonra toparladı ama yine de değiştirdim ve jel akü aldım.
Tüm grenajları söktüğümüzde pas ve korozyon vardı motorda..Deniz havası ve yağmur altında kaldığı için pek iyi görünmemişti gözüme.Komple şasi temizlendi,zımparalandı ve anti pas uygulandı.ertesi gün tekrar 2 kat siyah boya atıldı üzerine.( bu dönemde resimler yok sabaqh iş çıkışı eve ugramadan sanayii yollarında olduğum için) ama montaj esnasında boyanmış hali bu şekilde..
Arka amortisör içler acısı idi..yağ ve pas içindeydi..Komple yeniledik,bunun yanında arka fren balatası ve fren telini de değiştirdik.
Ön Gidon furş takımı bilyalarını da komple değiştirdik.şimdi ne vuruntu ne tıkırtı pamuk gibi gidiyorum cunda yollarında :
Ön Kafa grenajında kırık olduğunu söylemiştim.sol farın üst tarafı yaklaşık 10-15 cm kırıktı..Polyester tamiri olduktan sonra kendi orjinal renklerini beğenmediğim ve farklı olmasını istediğim için tek renk beyaz boyattım.Bununla birlikte alt koruma kapağı da boyandı..
Resimlerim yapılış esnasında malesef bu kadar..Bunlar dışında yaptıklarımızı da yazayım,aslında baya çok madde var
ön amörtisör keçeleri,yayları ve yağları komple değişti,buji NGK,motor yağı,varyatör bilyaları,kavrama balatası,kayışı,ön arka fren balataları,motor takozları ve bunun dışında aklıma bile gelmeyen birçok parçası komple değiştirildi..
En sonunda bitmiş hali..yorumları şimdiden merak ediyorum )