MZ nin diğer MOTORLARA GÖRE ÖZELLİKLERİNİ BİLEN VAR MI ACABA
-
27 Ağustos 2010, 21:53
#1
s.a Bi mz dir gidio anlıyamadım dış görünümü pek hoş olmayan bi motor mz 301
ama tutulan bı motor anlıyamadım bı turlu bnmde kafama yattı bende bı mz almayı planlıorumda hali hazırda var eğer kafaama yatarsa alıcam hemen
yakıt tüketimi kafama takılı ve
diğer motorlardan ne gibi farklı özellikleri var
parçası zor mu bulunuo
yardım eden herkeze sımdıden tşkür ederım
Reklamlar
-
27 Ağustos 2010, 21:57
#2
Farkı anlatılmaz yaşanır bir tur al bin bence,parçada zor bulunmaz ben ilçede kaldıgım halde rahatça bulabiliyordum.
-
27 Ağustos 2010, 22:00
#3
çoğu kullanı aynı senın gıbı söluo bakalım görmeye gittigimde bi tur atalım sölendıgı kadar varmıymıs
-
27 Ağustos 2010, 22:05
#4
3 sene 301 kullandım
başlangıc motoru değildir altından kayabilir
yakıt olayına gelince cok yakıyormuş gibi gelebilir faKAT o performanstaki diğer motorlarda cok pahalı ve neredeyse aynı yakıyorlar 100 km de 5 .6.7 lt bile yakabilir
parcasıda rahat bir şekilde bulabilirsin
-
27 Ağustos 2010, 22:07
#5
Zamanında memlekette alınabilir olan birkaç motosikletten birisi olması hasebi ile ülkede binlerce mz var ve hala fiyatlar çok uygun. İlk motorumdu 301 ve çook hızlı güçlü kullanımı zor hiçbir ekstrası olmayan sürekli sorun yaşadığım yinede verdiği tadı hiçbir motordan alamadığım bir mode olarak kalıcak kalımda hep. Beni motor ustası yapan motordur yanımda mutlaka birkaç yeredek parça ve sayısız takım taklavat taşıyarak dolaşırdım.
-
27 Ağustos 2010, 22:08
#6
ilk motorum olmıcak
ama yakıt 5 6 lt aşırı çok geldi hani max 5 yaksa sorun olmasda pek 7 ye çıkıosa o kötü :S
-
27 Ağustos 2010, 22:10
#7
mettoxin adlı üyeden alıntı
ilk motorum olmıcak
ama yakıt 5 6 lt aşırı çok geldi hani max 5 yaksa sorun olmasda pek 7 ye çıkıosa o kötü :S
senin sürüşünüde bağlı cok yada az yakması
-
27 Ağustos 2010, 22:10
#8
acayüp adlı üyeden alıntı
Zamanında memlekette alınabilir olan birkaç motosikletten birisi olması hasebi ile ülkede binlerce mz var ve hala fiyatlar çok uygun. İlk motorumdu 301 ve çook hızlı güçlü kullanımı zor hiçbir ekstrası olmayan sürekli sorun yaşadığım yinede verdiği tadı hiçbir motordan alamadığım bir mode olarak kalıcak kalımda hep. Beni motor ustası yapan motordur
yanımda mutlaka birkaç yeredek parça ve sayısız takım taklavat taşıyarak dolaşırdım.
:D o da güzelmiş
-
27 Ağustos 2010, 22:24
#9
meto 251 lik mz bak sende o birazdaha az yakar
-
27 Ağustos 2010, 22:25
#10
tın tın tın
Göze Giren Şemsiye Açılmaz
-
27 Ağustos 2010, 22:28
#11
eyy gidi günler eyy ne uzardım mz ile hala aklımda bulsam orjinalini düşünürüm almayı
-
27 Ağustos 2010, 22:34
#12
adidas adlı üyeden alıntı
tın tın tın
İşte budur yazılıabilicek en güzel şeyi yazmışsınız.
Tın tın tın tıtıtı tın tın......muhteşem replik...
Bir harleyin sesi ne ise mz in seside bir o kadar kendi şahsına münhasır dır. Heleki yeni eksoz takıldığında hey gidi günler
-
27 Ağustos 2010, 23:02
#13
deli gider
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
27 Ağustos 2010, 23:10
#14
Eksozu orijinalse,segman sesi de yoksa çok hoş sesi vardır.İyi toplanmış mz in pek arıza çıkaracagımı sanmıyorum.Ha bide o motorla yavaş gitmek çok zordur,bastıkça basası gelir insanın.
-
27 Ağustos 2010, 23:12
#15
O ses ne tatlı bir sestir ya olsada dinlesem
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
-
27 Ağustos 2010, 23:28
#16
bakalım çok kötü durumdayım MZ alıcam bu gidişle heralde 1 haftadan beri
piskolojiqmen bitkin durumdayım motorsuzluk beni deli ediyor :S
-
27 Ağustos 2010, 23:34
#17
mettoxin adlı üyeden alıntı
s.a Bi mz dir gidio anlıyamadım dış görünümü pek hoş olmayan bi motor mz 301
ama tutulan bı motor anlıyamadım bı turlu bnmde kafama yattı bende bı mz almayı planlıorumda hali hazırda var eğer kafaama yatarsa alıcam hemen
yakıt tüketimi kafama takılı ve
diğer motorlardan ne gibi farklı özellikleri var
parçası zor mu bulunuo
yardım eden herkeze sımdıden tşkür ederım
İyi akşamlar. 1992 model Jawa 350TS kullanıyorum. Size iki markayı kıyaslamak amacında değilim. Ancak eski model bir motor kullanmanın zorluklarından bahsetmek istiyorum.
1980'li yıllardan kalma teknoloji ile oldukça basit düzenekte, 2 zamanlı bir makinenin günümüz yakıt tüketimi beklentilerini karşılaması elbette zordur. Bu motorlar ile istenildiğinde ekonomik olarak kullanmak mümkün olmaktadır. Ama bu yapacağınız en ufak hovardalıkta kat be kat arttığını bilin. Gerçek anlamda tadını almak istediğinizde bedelini fazlasıyla ödetecektir. Örnek vermek gerekirse, şehir içinde benim makinem 4 litre civarında yakarken (genelde 50-70km arasında ve 3 ve 4. viteslerde kullanırım) uzun yolda 120 ve üzeri süratlerde 7 litreyi bile çok rahat görebiliyor. Yağı benzin kullanma zorunluluğunu unutmayın. MZ lerin hepsi yağ pompalıdır ama genelde çok sık arıza çıkardığı için çoğunluğu iptal edip yada güvenmeyip benzine yağ katma younu seçmişlerdir.
Her ne kadar parça sıkıntısı yoksa da...bazı hayati parçalarda orjinal yada sıfır parça bulmanız zordur. Birçok parçası zamanla aşınmış olacak ve büyük bir ihtimalle son kullanıcısı olacaksınız. Gerçekten anlayan ustasını bulmak, ustaya dert anlatmak zor. Motr aksamı basit yapısından dolayı arıza vermez yapıdadır. Ama aktarma organlarında elektrik aksamında sıkıntı yaşayabilirsiniz. Gerçekten severek kullanacaksanız, ve bir kez alışırsanız, başka motor kullanamazsınız. Ben her türlü derdine rağmen, hatta bazen benzin döküp yakacak kadar kızmamam rağmen, başka motor kullanmayı düşünmüyorum mesela...
Güç konusunda oldukça tatmin edecektir sizi. 5 vitesli yapısı, düşük devirlerde gelen 25hp civarında güç tıpkı otomobil kullanır gbi rahat rahat hızlanma sağlar size. Özellikle ilk 3 viteste oldukça seridir. Birkaç kez kullanma fırsatı buluğum 251'lerde bile acemice gaz vermelerde çoğunlukla arkasını kaydırdım...
Dediğim gibi....alırken ne yakar ne yakmaza, gider mi kalır mı ya bakmayın. Çok iyi gider, gerekiği kadar da yakar. Ama eski model ve artık üretilmeyen 2 zamanlı bir motoru gerçekten seviyorsanız....alın...
-
27 Ağustos 2010, 23:40
#18
teknikhoca adlı üyeden alıntı
İyi akşamlar. 1992 model Jawa 350TS kullanıyorum. Size iki markayı kıyaslamak amacında değilim. Ancak eski model bir motor kullanmanın zorluklarından bahsetmek istiyorum.
1980'li yıllardan kalma teknoloji ile oldukça basit düzenekte, 2 zamanlı bir makinenin günümüz yakıt tüketimi beklentilerini karşılaması elbette zordur. Bu motorlar ile istenildiğinde ekonomik olarak kullanmak mümkün olmaktadır. Ama bu yapacağınız en ufak hovardalıkta kat be kat arttığını bilin. Gerçek anlamda tadını almak istediğinizde bedelini fazlasıyla ödetecektir. Örnek vermek gerekirse, şehir içinde benim makinem 4 litre civarında yakarken (genelde 50-70km arasında ve 3 ve 4. viteslerde kullanırım) uzun yolda 120 ve üzeri süratlerde 7 litreyi bile çok rahat görebiliyor. Yağı benzin kullanma zorunluluğunu unutmayın. MZ lerin hepsi yağ pompalıdır ama genelde çok sık arıza çıkardığı için çoğunluğu iptal edip yada güvenmeyip benzine yağ katma younu seçmişlerdir.
Her ne kadar parça sıkıntısı yoksa da...bazı hayati parçalarda orjinal yada sıfır parça bulmanız zordur. Birçok parçası zamanla aşınmış olacak ve büyük bir ihtimalle son kullanıcısı olacaksınız. Gerçekten anlayan ustasını bulmak, ustaya dert anlatmak zor. Motr aksamı basit yapısından dolayı arıza vermez yapıdadır. Ama aktarma organlarında elektrik aksamında sıkıntı yaşayabilirsiniz. Gerçekten severek kullanacaksanız, ve bir kez alışırsanız, başka motor kullanamazsınız. Ben her türlü derdine rağmen, hatta bazen benzin döküp yakacak kadar kızmamam rağmen, başka motor kullanmayı düşünmüyorum mesela...
Güç konusunda oldukça tatmin edecektir sizi. 5 vitesli yapısı, düşük devirlerde gelen 25hp civarında güç tıpkı otomobil kullanır gbi rahat rahat hızlanma sağlar size. Özellikle ilk 3 viteste oldukça seridir. Birkaç kez kullanma fırsatı buluğum 251'lerde bile acemice gaz vermelerde çoğunlukla arkasını kaydırdım...
Dediğim gibi....alırken ne yakar ne yakmaza, gider mi kalır mı ya bakmayın. Çok iyi gider, gerekiği kadar da yakar. Ama eski model ve artık üretilmeyen 2 zamanlı bir motoru gerçekten seviyorsanız....alın...
çok güzel yorumlamıssın ellerine saglık
yardımların için tşkür ederım motordan soğudum şimdi en iyisi bulasmamak galiba:D
-
27 Ağustos 2010, 23:43
#19
arkadaşım ,benim kafamdada tam 4 aydır bir mz dir gidiyor . bir kaç tane batım ,ama hiç kurcalanmamış bir makina aradığım için beklemedeyim bir tane bayramadan sönra sözünü aldım galiba kısmetse onu alacağım. mz nin beğendiğim özellikleri
1 iki zamanlı oluşu.(kendim 2 zamanlı motor ustasıyım .ama motorsiklet tamiri yapmıyorum .motorlutestere ilaç makinaları falan tamir ediyorum.ama teori 2 zamanlı olduğu için problemim yok.)
2 250 cc hacminde tek silindir olmasına nazaran iyi bir beygir gücü ve tork vermesi.
3 malzeme kalitesi.
4 hafif ve tatminkar bir hızı var
5 temizini 1500 2000 tl aralığında alabiliyorsun.
6 sibob kaçırdı ,kesti , sente atladı derdin yok
7 al bir mz dünyayı gez.....
beğenmediklerim.
1 marşsız
2 eksoz sesi (şahsen mümkün olduğunca sessiz bir motor sürmeyi tercih ederim ..)
3 iki zamanlı olduğu için sürekli yağ takviyesi .
ama verdiği çoşku tartışılmaz... bakalım kısmetse bayramdan sonra bir tane mz im olacak
-
27 Ağustos 2010, 23:49
#20
mettoxin adlı üyeden alıntı
çok güzel yorumlamıssın ellerine saglık
yardımların için tşkür ederım motordan soğudum şimdi en iyisi bulasmamak galiba:D
Amacım seni caydırmak yada almaya ikna etmek değildi....Sadece..gerçekten klasik özellikli, hele hele 2 zamanlı bir makineye binmek farklı bir olaydır. Egsoz sesi cazip gelebilir. motor gücü cazip gelebilir....ama öyle anda öyle bir sorunla karşılaşırsın ki....bir anda duyduğun o egsoz senfonisi büyük bir ızdıraba dönüşebilir...
Çok değil 2 saat önce...Ankara'dayım şuan... Salı günü Adana'ya döneceğim ve Ankara-Adana arasını motorla gideceğim. 15 gündür motorum yatıyordu ve aküsünün dolması ve birazda gezmek bahaesi ile akşam saatinde dışarı çıktım. Bir anda motorumda elektrik kesintisi oldu. Kontak anahtarı kısa devre yaptığı için aşrı ısındı ve elimi yaktı. Far, sinyal vs. gitti. Muhtemelen YİNE çürüyen bir kablo şase aldı gövdeden. Motor şu anda çok güvendiğim bir arkadaşımda....Göreni hayran bırakıyor, sesi görütüsü ama...arızası derdi de bitmiyor. motoru sağlam evet... Ankara-İstanbul-Yalova-Ankara hattında gitti geldi...Ama sadece motorla bitmiyor ki...
Bunları iyi düşünün...Benzin, bakım masrafları, yedek parça, yaşı gereği çürüyen aksam.....v.b.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)