Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motosiklette yatık silindir ile dikey silindir arasındaki farklar nedir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Arkadaşlar kafamı kurcalayan bir soruyu sizlerle paylaşmak istedim,motosiklet üreticilerinin web sitelerini gezerken özellikle bu cg türü 100cc lik modellerde yatık düz silindir ile dikey silindir şeklinde 2 tip 100cc lik motor tipi olduğunu gördüm,bunun sebebi nedir? bunlardan hangisi daha sağlıklı çalışır ,hangisi daha yeni teknoloji motordur? bunlardan alırken hangisini tercih etmemiz gerekir?Konu hakkında düşünce ve bilgisini paylaşan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim

    Düz yatık tip


    Dikey tip

    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Ağustos 2011
    Acaba dikey yer çekimi yardımımı alıyor

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yatık silindir olan cub lar çok titriyor gerçi hepsi yatık dik olanlar yani cg tarzı daha az titreyormuş bildiğim bu.. birde bu üstten egzantrikli motor ne demek oluyor bende onu merak ediyorum?
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  4. #4

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    Şehir
    florya
    Motosikleti
    cygnus rs
    Yatık tip daha fakir işi

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yatık silindir olan cub lar çok titriyor gerçi hepsi yatık dik olanlar yani cg tarzı daha az titreyormuş bildiğim bu.. birde bu üstten egzantrikli motor ne demek oluyor bende onu merak ediyorum?
    Motorun yatay ya da dikey olmasi yer tasarrufu açisindan önemli olabilir.Titrermi titremezmi orasini bilemem ama bu firmanin tercigi ile ilgili bir durum.
    BMW'nin meshur motorlari gibi.
    Egzantirik olayi söyle.
    üstten egzantirik olduguna göre demekki alttan egzantirik de var.
    Egzantirik mili subaplarin açilip kapanma zamanlarini ayarlar.
    Subaplar ustte oldugundan, bu milin de ustte olmasi gayet dogal bir durum.
    Fakat bu mil ustte olunca söyle bir mevzu ortaya çikiyor.
    O milin dönmesi gerek ve bu dönme hareketini dogal olarak motordan alacak.
    Neresinden?
    Krank milinden.
    Bu nasil olacak?
    Krank mili altta egzantirik mili üstte.
    Mecburen bu ikisini birbirine kayis ya da zincir gibi aparatlarla baglayacagiz.
    Böylece ekstra olarak bir de arizalanir ya da yipranirsa, basimiza buyuk isler açacak, egzantirik kayisi veya egzantirik zinciri derdimiz oluyor.
    Ama en iyisi de bu sistem çünkü egzantirik mili altta olursa bu sefer siboplari hareket ettirmek için yukariya uzanan kollarimiz olmak zorunda.
    Bunlarin arizasi ise daha dehsetli sonuçlara neden olabiliyor.
    Yani uzun lafin kisasi, bu mil motorun üstunde konumlanmissa üstten egzantirikli diyoruz.
    Eger motorun altinda konuslanmissa bir sey demiyoruz, yokmus gibi davraniyoruz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #6
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş bu konuya yorum yaparsam.
    Piston üzerine yanma-genleşme zamanında yanal kuvvet etki eder. yani, krank kolunun açısı sebebi ile piston silindir duvarına doğru itilir. Bu esnada segmanlar da silindire dayanır ve diğer yönünde segmanlar adeta dışarı doğru çıkıntı yapar. Bu çok da istenen bir durum değildir ve özellikle motor ısınıp klerens dediğimiz boşluklar çok küçük değerlere indiğinde de öenmsiz denecek kadar az bir etki yapar. Ancak, özellikle motor soğuk iken ve ilk çalıştırmada, motoru silindir duvarına iten kuvvet, pistonun yatay olması sebebi ile bir parça da olsa yerçekimi ile dengelenebilir ki, ilk hareket esnasında oluşacak yağlamayı olumlu yönde etkiler. Yani piston ilk hareket esnasında görece olarak silindir içerisinde ortada kalır ki yağlamanın en önemli zamanı olan soğuk motor-ilk hareket esnasında sanırım küçümsenmeyecek katkıları olur. Bu yazdıklarım ampirik (sayısal ve ölçülmüş) değildir. kendi yorumumdur...
    Poturdak

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun yatay ya da dikey olmasi yer tasarrufu açisindan önemli olabilir.Titrermi titremezmi orasini bilemem ama bu firmanin tercigi ile ilgili bir durum.
    BMW'nin meshur motorlari gibi.
    Egzantirik olayi söyle.
    üstten egzantirik olduguna göre demekki alttan egzantirik de var.
    Egzantirik mili subaplarin açilip kapanma zamanlarini ayarlar.
    Subaplar ustte oldugundan, bu milin de ustte olmasi gayet dogal bir durum.
    Fakat bu mil ustte olunca söyle bir mevzu ortaya çikiyor.
    O milin dönmesi gerek ve bu dönme hareketini dogal olarak motordan alacak.
    Neresinden?
    Krank milinden.
    Bu nasil olacak?
    Krank mili altta egzantirik mili üstte.
    Mecburen bu ikisini birbirine kayis ya da zincir gibi aparatlarla baglayacagiz.
    Böylece ekstra olarak bir de arizalanir ya da yipranirsa, basimiza buyuk isler açacak, egzantirik kayisi veya egzantirik zinciri derdimiz oluyor.
    Ama en iyisi de bu sistem çünkü egzantirik mili altta olursa bu sefer siboplari hareket ettirmek için yukariya uzanan kollarimiz olmak zorunda.
    Bunlarin arizasi ise daha dehsetli sonuçlara neden olabiliyor.
    Yani uzun lafin kisasi, bu mil motorun üstunde konumlanmissa üstten egzantirikli diyoruz.
    Eger motorun altinda konuslanmissa bir sey demiyoruz, yokmus gibi davraniyoruz.
    Aha yakaladım hatanı ,

    Alttan egzantrikli motorlarda üstten olanlara göre çok daha fazla hareketli parça vardır (piyanolar , piyano iticileri , fincanlar vs. vs.) dolayısı ile daha fazla arızalanacak veya ayarı bozulacak parça demektir.

    40 mesajdan önce yorum yapma yakarım çıranı demiştim değilmi hehehehe .

    ---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 22:21 ----------

    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kafamı kurcalayan bir soruyu sizlerle paylaşmak istedim,motosiklet üreticilerinin web sitelerini gezerken özellikle bu cg türü 100cc lik modellerde yatık düz silindir ile dikey silindir şeklinde 2 tip 100cc lik motor tipi olduğunu gördüm,bunun sebebi nedir? bunlardan hangisi daha sağlıklı çalışır ,hangisi daha yeni teknoloji motordur? bunlardan alırken hangisini tercih etmemiz gerekir?Konu hakkında düşünce ve bilgisini paylaşan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim
    Sevgili Kardeşim,

    Ben yatık 4 silindirli bir makina kullanıyorum ama inanki avantajı ve dezavantajı konusunda fikir sahibi değilim sadece coq a bulaşmak için konuya daldım affet.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş bu konuya yorum yaparsam.
    Piston üzerine yanma-genleşme zamanında yanal kuvvet etki eder. yani, krank kolunun açısı sebebi ile piston silindir duvarına doğru itilir. Bu esnada segmanlar da silindire dayanır ve diğer yönünde segmanlar adeta dışarı doğru çıkıntı yapar. Bu çok da istenen bir durum değildir ve özellikle motor ısınıp klerens dediğimiz boşluklar çok küçük değerlere indiğinde de öenmsiz denecek kadar az bir etki yapar. Ancak, özellikle motor soğuk iken ve ilk çalıştırmada, motoru silindir duvarına iten kuvvet, pistonun yatay olması sebebi ile bir parça da olsa yerçekimi ile dengelenebilir ki, ilk hareket esnasında oluşacak yağlamayı olumlu yönde etkiler. Yani piston ilk hareket esnasında görece olarak silindir içerisinde ortada kalır ki yağlamanın en önemli zamanı olan soğuk motor-ilk hareket esnasında sanırım küçümsenmeyecek katkıları olur. Bu yazdıklarım ampirik (sayısal ve ölçülmüş) değildir. kendi yorumumdur...
    benim tahminime göre grank taki gücün şanzımana aktarılmasında bir fark var ve bu fark arada güç kazanımı veya kaybı oluşturuyor,ilk yağlamanın iyi veya kötü olmasının amaçlandığını sanmıyorum ,motosiklet lerin yüzde 95 nin dikey silindirli motor tipi ile üretildiğini baz alırsak ,sağlıklı olanında bu tip olduğunu söyleyemezmiyiz?misal olarak yatay tipte güç aktarımı daha direk ve kuvvetli şekilde oluyordur ama ortaya çıkan güç daha çok titreşime sebeb veriyordur,diğerinde ise motorun titreşimi biraz güç kaybı ile daha az şaseye yansıyor ve kullanıcıyı daha az üzüyor olamazmı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aha yakaladım hatanı ,

    Alttan egzantrikli motorlarda üstten olanlara göre çok daha fazla hareketli parça vardır (piyanolar , piyano iticileri , fincanlar vs. vs.) dolayısı ile daha fazla arızalanacak veya ayarı bozulacak parça demektir.

    40 mesajdan önce yorum yapma yakarım çıranı demiştim değilmi hehehehe .

    ---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 22:21 ----------



    Sevgili Kardeşim,

    Ben yatık 4 silindirli bir makina kullanıyorum ama inanki avantajı ve dezavantajı konusunda fikir sahibi değilim sadece coq a bulaşmak için konuya daldım affet.

    Sevgilerimle
    ek bilgiler için herkese teşekkürler,içinde öğretici bilgi olduktan sonra bu başlıkta bulunmasının hiç bir sakıncasıda olmaz
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  9. #9
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    acaba bu konuyu eski buharlı lokomotiflerle ilişkilendirebilirmiyiz sonuçta onlarda bi dönem yatay silindirli motorlar ile çalışıyordu

    Bana kalırsa motor yatay olduğunda etkiyen yerçekimi hep aynı olacağından motor hep aynı gücü daha rahat üretebilecek ancak bahsedildiği gibi egzantrik sorun olacaktı yani kısaca daha eskisinden iyi olmasa piyasaya çıkmazdı bu bir çinli bile olsa

  10. #10
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun yatay ya da dikey olmasi yer tasarrufu açisindan önemli olabilir.Titrermi titremezmi orasini bilemem ama bu firmanin tercigi ile ilgili bir durum.
    BMW'nin meshur motorlari gibi.
    Egzantirik olayi söyle.
    üstten egzantirik olduguna göre demekki alttan egzantirik de var.
    Egzantirik mili subaplarin açilip kapanma zamanlarini ayarlar.
    Subaplar ustte oldugundan, bu milin de ustte olmasi gayet dogal bir durum.
    Fakat bu mil ustte olunca söyle bir mevzu ortaya çikiyor.
    O milin dönmesi gerek ve bu dönme hareketini dogal olarak motordan alacak.
    Neresinden?
    Krank milinden.
    Bu nasil olacak?
    Krank mili altta egzantirik mili üstte.
    Mecburen bu ikisini birbirine kayis ya da zincir gibi aparatlarla baglayacagiz.
    Böylece ekstra olarak bir de arizalanir ya da yipranirsa, basimiza buyuk isler açacak, egzantirik kayisi veya egzantirik zinciri derdimiz oluyor.
    Ama en iyisi de bu sistem çünkü egzantirik mili altta olursa bu sefer siboplari hareket ettirmek için yukariya uzanan kollarimiz olmak zorunda.
    Bunlarin arizasi ise daha dehsetli sonuçlara neden olabiliyor.
    Yani uzun lafin kisasi, bu mil motorun üstunde konumlanmissa üstten egzantirikli diyoruz.
    Eger motorun altinda konuslanmissa bir sey demiyoruz, yokmus gibi davraniyoruz.
    aga bu dediklerinden eğer 1 kelime anladıysam arap olayım benim için önemli olan motor ömrü sorunsuzluk ve titreşimsizlik gerisi beni bağlamaz isterse motor amuda kalkık olsun yani
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aha yakaladım hatanı ,

    Alttan egzantrikli motorlarda üstten olanlara göre çok daha fazla hareketli parça vardır (piyanolar , piyano iticileri , fincanlar vs. vs.) dolayısı ile daha fazla arızalanacak veya ayarı bozulacak parça demektir.

    40 mesajdan önce yorum yapma yakarım çıranı demiştim değilmi hehehehe .

    Abi biz üçe kadar saymayi ögrendik dedim ya daha önceden.
    3 ten sonra kafam karisiyor, kendimi tutamiyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #12
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    hala tatmin edici bir açıklama getirebilen olmadı ,arkadaşlar neredesiniz fikirlerinizi bekliyoruz
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  13. #13
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun yatay ya da dikey olmasi yer tasarrufu açisindan önemli olabilir.Titrermi titremezmi orasini bilemem ama bu firmanin tercigi ile ilgili bir durum.
    BMW'nin meshur motorlari gibi.
    Egzantirik olayi söyle.
    üstten egzantirik olduguna göre demekki alttan egzantirik de var.
    Egzantirik mili subaplarin açilip kapanma zamanlarini ayarlar.
    Subaplar ustte oldugundan, bu milin de ustte olmasi gayet dogal bir durum.
    Fakat bu mil ustte olunca söyle bir mevzu ortaya çikiyor.
    O milin dönmesi gerek ve bu dönme hareketini dogal olarak motordan alacak.
    Neresinden?
    Krank milinden.
    Bu nasil olacak?
    Krank mili altta egzantirik mili üstte.
    Mecburen bu ikisini birbirine kayis ya da zincir gibi aparatlarla baglayacagiz.
    Böylece ekstra olarak bir de arizalanir ya da yipranirsa, basimiza buyuk isler açacak, egzantirik kayisi veya egzantirik zinciri derdimiz oluyor.
    Ama en iyisi de bu sistem çünkü egzantirik mili altta olursa bu sefer siboplari hareket ettirmek için yukariya uzanan kollarimiz olmak zorunda.
    Bunlarin arizasi ise daha dehsetli sonuçlara neden olabiliyor.
    Yani uzun lafin kisasi, bu mil motorun üstunde konumlanmissa üstten egzantirikli diyoruz.
    Eger motorun altinda konuslanmissa bir sey demiyoruz, yokmus gibi davraniyoruz.
    topraam tam ben anlatacaktım ki yorumunu gördüm inanılmaz açıklayıcı ve moral yükseltici bulduğumu söylemeden edemem


    hata demeyelim de detaya girmemiş sadece
    Ninja

  14. #14
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    yatay motorda uzun süre rölantide çalışırsa yağ yakma daha çok oluyor
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)