Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites sıralaması mantığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    Trabzonspor
    Motosikleti
    Uzun bir süre olmayacak...
    Motosikletlerde neden vites sıralaması N-1-2-3-4-5 şeklinde gitmiyor da 1-N-2-3-4-5 şeklinde gidiyor. Yani şu 1 ile 2 nin arasında olan N (boş) vitesinin neden orda olduğunun mantığı nedir ?

    Aklıma çok şey geliyor ama muhakkak bir mantığı olmalı..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    1. vites sadece kalkışlarda kullanılan vitestir. Bu mantıkla hareket edilmiş olabilir.
    Velhasıl böyle düşününce mantıklı geliyor, ama 2'den arada boşu atlayarak 1'e kolaylıkla düşürebildiğimiz için, sanki çok anlamı kalmıyor gibi , ama;
    Gene de seyir halindeyken yanlışlıkla 1'e düşürüp arka tekeri kilitlemeyi önler sanırım bu mantıkta olması.

  3. #3
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Bunun amacı yokuş aşağı giderken vitesi boşa atıp yokuşun sonunda tekrar 2. vitesten gazlayabilmek içindir. Hatta eski bazı büyük motorlarda 3ile 4 vites arsında da böyle bir boş olduğunu duymuyştum.

  4. #4
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    jabonlar yanlış yapmış. cinliler ise düzeltmiş. N-1-2-3-4-5 hatta arkadaşımın motoru daha güzel 5 den sonra boş ve bir iki diye devam ediyor.

  5. #5

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    Şehir
    florya
    Motosikleti
    cygnus rs
    Aynı düşünce bende de vardı o yüzden 1,2,3 solda 4,5,6 sağda boş vitesi de gidonun ortaya gidonun üstüne koydurdum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)