Motosikletlerde neden vites sıralaması N-1-2-3-4-5 şeklinde gitmiyor da 1-N-2-3-4-5 şeklinde gidiyor. Yani şu 1 ile 2 nin arasında olan N (boş) vitesinin neden orda olduğunun mantığı nedir ?
Aklıma çok şey geliyor ama muhakkak bir mantığı olmalı..
Motosikletlerde neden vites sıralaması N-1-2-3-4-5 şeklinde gitmiyor da 1-N-2-3-4-5 şeklinde gidiyor. Yani şu 1 ile 2 nin arasında olan N (boş) vitesinin neden orda olduğunun mantığı nedir ?
Aklıma çok şey geliyor ama muhakkak bir mantığı olmalı..
1. vites sadece kalkışlarda kullanılan vitestir. Bu mantıkla hareket edilmiş olabilir.
Velhasıl böyle düşününce mantıklı geliyor, ama 2'den arada boşu atlayarak 1'e kolaylıkla düşürebildiğimiz için, sanki çok anlamı kalmıyor gibi , ama;
Gene de seyir halindeyken yanlışlıkla 1'e düşürüp arka tekeri kilitlemeyi önler sanırım bu mantıkta olması.
Bunun amacı yokuş aşağı giderken vitesi boşa atıp yokuşun sonunda tekrar 2. vitesten gazlayabilmek içindir. Hatta eski bazı büyük motorlarda 3ile 4 vites arsında da böyle bir boş olduğunu duymuyştum.
jabonlar yanlış yapmış. cinliler ise düzeltmiş. N-1-2-3-4-5 hatta arkadaşımın motoru daha güzel 5 den sonra boş ve bir iki diye devam ediyor.
Aynı düşünce bende de vardı o yüzden 1,2,3 solda 4,5,6 sağda boş vitesi de gidonun ortaya gidonun üstüne koydurdum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)