Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

çinli motorlar çok eleştriliyor ama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    eğer ucuz çin motorları olmasaydı motor zevkiyle tanışamazdım.
    eğer motor zevkiyle tanışmasaydım bi motora 5000 tl vermeyi delilik gibi görürdüm.

    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1Pl17SNoJ
    İşte olay burda.Gerçekten ihtiyacın olmasa bile tüketmeye elverişli hale geliyor tüketici.Cezbetmesi için görmek tanımak ve sahip olma arzusu gelişimini tamamlıyor.Ne yapıp edip para temin ediliyor.Araç değil amaç.Pazarlama başarıya ulaşıyor.Tüketilmezse ekonomi hareket etmez,de asıl soru şu: bu ekonomiden kim zarar kim kar ediyor.Kdv ve ötv vatandaşın cebinden hazineye(yani yalnızca içerideki para yer değiştiriyor.)Nakliyeye,depoya ve üretici firmalara ödenen mal bedeli hazineden uçup gidiyor.Carrrrrrt cari açık.Açığı kapatabilmek için aynı bedelde ihracat yapmalı.Kara geçebilmek için fazlası gerekli.Araba cep telefonu ve konumuz motosiklet.Her kalemi tuttursak motor üreten ihracat yapan firmamız olmadığından alınan her motosiklet bütçe açığında yeni delikler oluşturuyor.Ve konumuz motor olduğundan :her motor alışımızda(hepsi ithal olduğundan)bütçe açıgını artırıyoruz.Benim tek karşı oldugum tarafı bu.Yoksa MOTOR konu ise en adisi bile en dandiği bile motoru varsa(kalbi atmaya hazırsa)benim için çok şey demekdir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    innovacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 600rr
    Alıntı ahmet şimşek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum
    süpersin ramço önemli olan aynı ruhta olabilmek her ne kadar motorunun cc si vede oldukça pahalı motor olması ile kasılan bazı motorcular olsada ben onlardan nefret eden biri olarak ....... başka bişey demiyorum

  3. #43
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    Alıntı sozyurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdiki nesil şanslı bizim zamanımızdakiler motormuydu.İki zamanlılarla uğraşır dururduk sirkeciyede gider dururduk.Altı yedi ay para biriktirirdik ki eh işte motor alalım yanmış köfte gibi dumanlısından.Şimdi çinli de olsa ne güzel motorlar var.Endurosu var naketi var harley gibisi var elden marşlı siboplusundan.Of be şimdi genç olmak varmış.
    valla bende o kadar yasli sayilmam ama mobiletten cektigim kadar baska biseyden cekmemisimdir heralde. bi buji islanir cevir pedali calissin diye yagi tutturamazsin calismaz. yikarsin platin islanir calismaz zar zor calistirirsin kayis islak gitmez yokusa vurursun siser gitmez iyi katlaniyormusuz o kadar iskenceye.senin yazini okuyunca butun cektiklerim aklimdan gelip gecti bir anda..
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR

  4. #44
    İbrahim Büyükcevher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2010
    Şehir
    çamlıca
    arkadaş burada bir konuya değinmiş ama diğer birkaç arkadaş bunu farklı algılamış...

    kalitesi düşük, kullanımı pek güvenli değil, eksi yönleri çok tamam ama çinden gelen ucuz motosikletler olmasaydı kaç kişi gidip de 5000-7000 verip motosiklet alabilirdi?? veya ybr 125 3000-4000'e alınabilir miydi?? tekelcilik baş göstermez miydi??

    belki de birçoğumuz için hevesten öteye geçemeyecekti...sağda solda gezenlere bakıp bakıp kalacaktık...bi kenara para atıp gün sayacaktık..
    Biz harama meylederiz korkusuyla helalin onda dokuzunu terkederdik (Hz.Ömer)

    doğru olsam ok gibi, yabana atarlar beni...eğri olsam yay gibi, elde tutarlar beni...

  5. #45
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    ucuzluğu sayesinde çoğu herkes motosikletle tanıştı, daha sonra arızalarla problemlerle vs vs.
    tamirciler çoğaldı çinliler sayesinde çok para kazandılar. ithalat arttı devlet çok vergi götürdü.
    bu çinler neymiş be yaaa herkesin yüzü gülmüş, bizim yüzümüz yeni aldığımızda güldü sonra yerini hüzün sinir ve strese bıraktı.
    kalite biraz daha yüksek olsa daha iyi olurdu bence.
    yeniler biraz kaliteyi artırmış gibi geldi bana.
    modialin touring modeli 2200 tl idi şimdi bakıyorum 3000 e yakın bu demek oluyoki kalite azda olsa artırılmış.
    bende baktım çinin tadına tövbe ettim sonra.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  6. #46
    THE İMAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    BURDUR
    Motosikleti
    MONDİAL 150 KT
    unutmayalım kibir çok kimse parça ucuz olduğunda motosikleti söküp takıyor,modifiye ediyor,tecrübe sahibi oluyor.daha kaliteli motosikletlerin bakım ,tamirat vs olaylarını daha kolay yapabiliyor.en azından çançinlorda bu sabap neymiş ,nasıl ayarlanırmış,yağı nasıl değişirmiş,karbüratör nasıl temizlenir vs öğrenip daha sonra böyle şeyleri daha cüretkar bi şekilde aldığımız pahalı motorlarda deneyebiliyor .
    HİÇ ELİNE ANAHTAR ALMAMIŞ BİRİ 10.000 TL'LİK BİR MOTOR'a NASIL DOKUNSUN.NE VAR YOK MOTORDA BİLMİYORKİ.

  7. #47
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Sağolsun çinliler ucuzca al bin bin bin ucuzca sat git bidaha al 2 çinli bi japon anca ediyo nasılsa
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  8. #48
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    "ama çinli motorsiklet" diye dudak bükenin ya ekonomik durumu iyidir ya da motordan anlamıyordur.
    Çinli kendi arasında ikiye ayrılır. Bu kadar motor binen insan var. Sorup öğrenirsen hangisi kaliteli hangisi kalitesiz anlatır.

    Bizler gibi alt gelir gurubunda olanlar için kaliteli çinli candır. Doğru, kalitelisini alsan bile ilk bir kaç ay vidasıyla cıvatasıyla uğraşırsın ama o bir kaç ay sonra ortaya masrafsız aslan gibi bir motosiklet çıkar ve bokunu çıkarmadan kullanırsan uzun yıllar ekonomik ölçekte çok işini görür.

    Gerisi laf-ı güzaf!
    cenkito ve kutlay33 bunu beğendiler.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  9. #49
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    3 Aydır 2010 Model 2012 Trafiğe Çıkışlı Motosikletim Var Kendisi İlk Göz Ağrım Olur.
    Bende İlk Zamanlar Çinli Motorları Savunuyordum Lakin İşin İçine Girince Olayın Rengi Değişti.
    3 Aydır Yaptığım Masrafı Elimde Olan İlk Paranın Üzerine Koysam Rahatlıkla Sıfır Bir Çinli Cup Alabilirdim.
    ki En Kaliteli Yağlar - Bujiler İle Bakımını Yapıp Çok Narin Davranıyorum, Nede Olsa İlk Göz Ağrısı.
    + Ben Otomotiv Elektro Mekanik Öğrencisiyim İçten Yanmalı Motorlar Benim İşim Hani.
    En Son Dün Yolda Giderken Arka Frene Yavaşça Basmama Rağmen Fren Teli Koptu, Kopan Fren Teli Gitti Kampanayı Kırdı, Kampana Kırılınca Balata Kırıldı Gitti Gene Cebimden 45 Lira.

    Durum Bu Lakin Hala Kendisini Seviyorum, Ancak Dün Büyük Yemin Ettim Bi Daha Kolay Kolay Çinli'ye Binmem Bunu Satınca Mondial Drift Felan Düşünüyordum Yok Abi 2014 Çinlim Olacağına 2004 Japonum Olsun

  10. #50
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    bu sitenin yüzde 90 ı çinliye biniyordur tahminim çinli parası olmayana candır derim başka bir şey demem
    AttilaXtreme, RAMİREZ, cenkito ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #51

    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial MH 125 Drift
    Teşekkürler ÇEKİK GÖZLÜLER Çünkü babama ne zaman Yamaha r6 Honda Cbr 125r bile gördüğümde göstersem o para verilir mi ona yuh demesiyle karşılaştım ve ilk motorum Mondial Mh 125 drift oldu 1 sene bekledim yahuu Şimdi anahtarlarını elime alınca bile içimde bi kıpırtı ve müthiş bi sevinç oluyor ilk zamanlarını bilirsiniz çok güzel bi duygudur ve onu yaşıyorum. Henüz motosikletime alışma evresindeyim trafiğe çıkmıyorum geçen gün kuzenim kullandı ben artçıydım. Pek olmasada yüksek devirlerde titreşim var diyolardı fakat 100 kmh hız yaptık ve ben artçı olarak bile ayaklarımda titreşim hissetmedim gerçekten müthiş Umarım beni üzmezz
    AttilaXtreme ve cenkito bunu beğendiler.

  12. #52
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    kullandığınız şartlara göre güvenli olduğunu düşünüyorsanız ve güvenilirliği (arıza çıkartma ihtimalinin düşük olması diyelim) de sizi tatmin ediyorsa sorun yok. neticede herkesin imkanları bir değil ama ben yine de imkanları zorlayıp Japon almanın daha iyi olduğu düşüncesindeyim.

    Çinli bir motosiklet belki çok iyidir belki çok kötüdür peşinen rezalet demek yanlış olur. Ama zaten sorun da burada. güvenilirliği kanıtlanmış standartlara göre testten geçen veya uygun belgesi alan araçlar değil Çin malı motosikletler. Ben kişisel olarak AB standartlarına uymayan dolayısıyla orada satılması yasak olan bir motosiklet kullanmak istemem. Alman'ın canı can da benim can patlıcan mı derim.

    Ben bunlar Türkiye'de satılacaksa ciddi milli test ve kontrollerin getirilmesi gerektiğini düşünüyorum, insan hayatı/güvenliği söz konusu. Örneğin Çin malı çok ucuz arabalar da var onlar neden getirilemiyor ülkemize de bu motosikletlerin gelmesine izin var sorusu aklımda hep. Hele ki motosiklet gibi çok daha güvenliksiz bir araç için, insanı hep düşündürüyor.

    Evet Japon/Avrupa/ABD motosikletlerinde de sorun çıkar ama Çin malında %20 ihtimalle çıkarsa Japon malında %2 ihtimalle çıkar. Buna razı olan veya maddi imkansızlıktan başka seçeneği olmayanlar da maalesef mecburen kullanır.

  13. #53
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    2005'te yamaha mobillet mondial 110 luk cub'dan daha pahalı idi...

  14. #54
    HONDAANTALYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBF 150
    Şahsen ben Çinli motosikletleri eleştirmiyorum , sadece güvenli deyil diyorum.Hem sürücuye hemde diger sürücüler icin. Ama gel gelelim yıl 2014 honda ,hala scooter lara arka fren kampana kullanmaya devam ediyor.Hemde 9 bin 8 bin tlik motorlara.Cin işi kalitesiz ama Adamlar modaya uyuyor ve bütçesi düşük olan araçlara , 2 frene disk takıyor.Bunlar cabası tabikide.Bazen diyorum satayım bendekini alayım bitane çin işi.

  15. #55

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    Bunlari yazarken bile onumden bi kuba cita aragaz vererek geciyor. Tamam cin mali iyide aptallara satilmasin be abi

  16. #56
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Çinli Hintli v.s. Motorlar çoğu kişiyi motor sahibi yaptı. Uygun fiyat, az benzin sarfiyatı v.s. Lakin Avrupa ve Japon motorlarla kıyaslama yok mu, kafa atasım geliyor.Arabam DACİA MCV, tutup Toyota VERSO veya Ford C-MAX ile kıyaslıyor muyum. Ne kadar ekmek o kadar köfte.

  17. #57
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Yaşasın komünist ama kapitalist çin!
    (Çin motoru kullanmadım.)

  18. #58
    murad13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul\Hatay
    Motosikleti
    DERBİ GPR 125
    çin motoru iş görüyor da iş görecek beyinler harici herkesin elinde olduğu için -servisinden tutun 1e alıp 10a 100e satan distribütöründen en son egzozunu boşaltan apaçisinin- eline ulaştığı için antipati vs her türlü uyuzluğu kazanmış gözümüzde ama bu konuda haklısınız motor piyasası hint/çin motorları olmasa bu hale gelmezdi.
    DÜŞERSEN ÖLÜRSÜN DEMEDİMMİ !!!

  19. #59

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    Motor tarzına göre Çinli lerin ucuz olduğunu sanmıyorum. Evt daha küçük motorlar ve scooter tarzı için ucuz olabilirler ama bir SS için hiç de ucuz değiller. bugün Megelli-Yuki-Kuba cb 125-250 CC hacminde ve SS görünümlü motorların 0km fiyatı neredeyse 9-10bin civarında. Çıkardıkları sorun ve 2. eldeki değer kaybına göre bence bu fiyat oldukça yüksek

  20. #60
    MCV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2014
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    150 mcx-Kuba KEE100-RKS Winner200- Hero XPULSE 200
    Alıntı banro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinli Hintli v.s. Motorlar çoğu kişiyi motor sahibi yaptı. Uygun fiyat, az benzin sarfiyatı v.s. Lakin Avrupa ve Japon motorlarla kıyaslama yok mu, kafa atasım geliyor.Arabam DACİA MCV, tutup Toyota VERSO veya Ford C-MAX ile kıyaslıyor muyum. Ne kadar ekmek o kadar köfte.
    Birisi DACİA MCV mi dedi?Merhaba arabadaş.
    Söylediklerine katılıyorum.
    https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)