Ateşleme bobininin görevleri ve önemi
-
merhaba... oto ve moto elektrik aksamından anlayanlar bana ateşleme bobini denen parçanın ne işe yaradığını izah edebilirler mi?
bir abimiz (adını vermeyeceğim, reklam olmasın) ybr'ne KN150'nin ateşleme bobinini takarsan daha hızlı gider diyor. mantık yürütürsek yanmayan benzin miktarı düşeceğinden üstelik motor daha ekonomik olacak. ancak C.D.I. beyni, alternatör ve buji bunu taşıyabilecek mi...? daha başka zararları olur mu?
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Reklamlar
-
Özgür yakalandın kardeşim vay demek olay ilgini çekti sonunda.:-) Arkadaşlar bildiklerini düşünceleri yazsınlar bakalım neler düşünüyorlar bende merak ediyorum ateşlemeyi yükseltmenin ilk modifiye olduğunu bilenler elbet vardır mesala eksozun defini rahatlatmak için susturuyuca delik açmak sübab kapaklarını taşlatmak krankın altını aldırmak piston eteklerini kısaltmak..aslında güzel bir konu.mondial zat beyni ve bobini alıp 125 kanuni seyhana taktık yakıt ciddi düştü son hızda 20 km artış oldu.bu denenmiş ve tecrübe edilmiş bir örnektir.
-
evet ilgimi çekti. ama çekiniyorum
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
-
benim anlamadığım ise şu: farklı bir teknolojiyle üretilmiş, farklı çalışan bir motosiklete ait ateşleme elemanı benim motosikletimde sorunsuz çalışır mı? sistem bu yükü kaldırır mı?
ayrıca ne kadar hava o kadar benzin, hava artırılıp benzin sabit kalırsa fakir yakıt karışımı oluşacağından motor performansı düşer. tabi bu teorik bir bilgi
açık hava filtresi küçük cc.de kompresyon düşüklüğüne sebep oluyormuş
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
Bu konu ile ilgili tek diyeceğim manyetik okuyucu mu, flaş mı, "pickup coil" denen zımbırtı her motorda aynı özelliği vermiyor, en azından dragstar için mecburen orjinalini taktım (1 ay parça bekledikten sonra), o kadar coil denedik, hiçbiri olmadı, bir tek cbf 250 ninki 5 dkcık dayanabildi... Minnacık bir zımbırtı ama arıza yaparsa motorun hiç bir şekilde çalışmıyor..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
draggy dediğin evet doğru dragstar dediğin makine tork canavarı yol tankı gibi bişey ona benzer eskiden kawasaki vn750 motorum vardı sargısını pahalı diye kendim bobinajcıda söktürüp elle makarada sarmıştım sargı kümelerinden birisini 1 cm uzun yapmıştım motorum 6 bin devir ve üstünde ateşlemeyi kesiyordu sonra söküp yeniden sarmıştım. Manyetik akım her blokta eşit olmazsa avans ayarı tutmuyor.pickup oil denilen parça devir hesabını beyine gönderip bobine kıvılcım sinyali ve akım aralığına göre avans ayarlaması yaptırır yüksek sargılı alternatör yüksek akım üretir ama cdi ünitesinde devir kesici varsa sen ne kadar basarsan bas her devrin belirli bir akım kademesi olacağından motorunda hız artışı buji çakması sabit kaldığından görrülmeyecek gazı hafif geri bıraktığında motor kendini toparlayacaktır. özgür şimdi o motor bu motor teknolojisi diye kafanı karıştırma bobin bu. anadol bobini doğana nasıl uyuyorsa buda öyle.zaten bunlar 50cc-100cc,100cc-125cc,125cc-150cc gibi aralıklarla çıkar ama 250 cc lik bir motora 150cc bobin alırsan olmaz her zaman yüksek devirli motorun bobini iş görür.Yüksek hız demiyorum yüksek devir bu nokta önemli neden dersen bazı alternatörler motorun dönme hızından daha fazla dönerler az tur ile çok elektrik üretebilmek için yani örnek : mz etz 301 yamaha rd 350 rx 135 vs.. ramzey 125 xf ye gönende monero xf 200 bobini taktık sadece o ibre 140 kullanan abi bu motordan nolur ya dedi döndü geldi surat bembeyaz otur şuraya dedim ya noldu anlat abi dedi draglık motor olmuş nasıl yaptınız? tv tamircisi abimiz var motor hastası çok şey öğrendim sağolsun. şimdi oksijen olmazsa yakıt patlayamaz. yakıtın girişine dokanmadan yani karbüratör iğnesine dokanmadan hava ayarını azcık açarsın motoruna sephada son gaz verirsin gaz yemesi varsa az daha açarsın.motorun aslında senin güzel ama onu yapma bunu yapma sonunda yavan bir motorcu olmak var özgür. Şimdi hep senelerce abilerimizden duyduk gördük denedik çok güzel tecrübeler oldu ama eskiden bu modifiye işleri tam hastalıktı şimdi 2000 tl lik çinliden orjinallik arayanlar bu işlerden uzak duruyor.şimdi bak bir yöntem daha karbüratörün tepesindeki kapağı sökünce vakum plastiği ve yayı var onun altında karbüratör yakıt iğnesi var kimisi 2 kimisi 3 kademeli oluyor.iğne ne kadar yukarıda yakıt fazla son hız yüksek iğne ne kadar aşağıda yakıt düşük alt devirler iyi son sürat zayıf demektir. draglarda o iğneyi en üste alırlarki motor anında fırlasın.neyse hocam kendine iyi bak daha yazmam gereken forumlar vardı kaldılar..sağlıcakla
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
draggy dediğin evet doğru dragstar dediğin makine tork canavarı yol tankı gibi bişey ona benzer eskiden kawasaki vn750 motorum vardı sargısını pahalı diye kendim bobinajcıda söktürüp elle makarada sarmıştım sargı kümelerinden birisini 1 cm uzun yapmıştım motorum 6 bin devir ve üstünde ateşlemeyi kesiyordu sonra söküp yeniden sarmıştım. Manyetik akım her blokta eşit olmazsa avans ayarı tutmuyor.pickup oil denilen parça devir hesabını beyine gönderip bobine kıvılcım sinyali ve akım aralığına göre avans ayarlaması yaptırır yüksek sargılı alternatör yüksek akım üretir ama cdi ünitesinde devir kesici varsa sen ne kadar basarsan bas her devrin belirli bir akım kademesi olacağından motorunda hız artışı buji çakması sabit kaldığından görrülmeyecek gazı hafif geri bıraktığında motor kendini toparlayacaktır. özgür şimdi o motor bu motor teknolojisi diye kafanı karıştırma bobin bu. anadol bobini doğana nasıl uyuyorsa buda öyle.zaten bunlar 50cc-100cc,100cc-125cc,125cc-150cc gibi aralıklarla çıkar ama 250 cc lik bir motora 150cc bobin alırsan olmaz her zaman yüksek devirli motorun bobini iş görür.Yüksek hız demiyorum yüksek devir bu nokta önemli neden dersen bazı alternatörler motorun dönme hızından daha fazla dönerler az tur ile çok elektrik üretebilmek için yani örnek : mz etz 301 yamaha rd 350 rx 135 vs.. ramzey 125 xf ye gönende monero xf 200 bobini taktık sadece o ibre 140 kullanan abi bu motordan nolur ya dedi döndü geldi surat bembeyaz otur şuraya dedim ya noldu anlat abi dedi draglık motor olmuş nasıl yaptınız? tv tamircisi abimiz var motor hastası çok şey öğrendim sağolsun. şimdi oksijen olmazsa yakıt patlayamaz. yakıtın girişine dokanmadan yani karbüratör iğnesine dokanmadan hava ayarını azcık açarsın motoruna sephada son gaz verirsin gaz yemesi varsa az daha açarsın.motorun aslında senin güzel ama onu yapma bunu yapma sonunda yavan bir motorcu olmak var özgür. Şimdi hep senelerce abilerimizden duyduk gördük denedik çok güzel tecrübeler oldu ama eskiden bu modifiye işleri tam hastalıktı şimdi 2000 tl lik çinliden orjinallik arayanlar bu işlerden uzak duruyor.şimdi bak bir yöntem daha karbüratörün tepesindeki kapağı sökünce vakum plastiği ve yayı var onun altında karbüratör yakıt iğnesi var kimisi 2 kimisi 3 kademeli oluyor.iğne ne kadar yukarıda yakıt fazla son hız yüksek iğne ne kadar aşağıda yakıt düşük alt devirler iyi son sürat zayıf demektir. draglarda o iğneyi en üste alırlarki motor anında fırlasın.neyse hocam kendine iyi bak daha yazmam gereken forumlar vardı kaldılar..sağlıcakla
Abi bir arkadaşın tavsiyesiyle en alta aldım şimdi benim ybr nınkı 3 kademeli ortada idi ben alta aldım üstemi alayım şimdi ?
-
konuyu biraz dağıtıcam gibi olacak ama bu manyetik okuyucu hakkında soru sormak istiyorum
motorun elektrik tesisatını komple söktükten sonra motor rölantide iken teklemeye, bazende stop etmeye başladı.
bunun sebebi bu manyetik okuyucumudur yada yine bu sıralarda olan elektrik arızası yüzünden cdi bozulmuş olabilirmi?
-
Manyetik okuyucu giderse motorda gram ateşleme olmuyor, başka bir sorun olmalı, sargı sorunu olabilir, karbüratör ayarı, beyin arızası olabilir Motorda en gıcık olduğum şey elektrik arızası, mekanikten anlıyoruz az buçuk bir şekilde halledilebilir ama elektrik işin içine girince gözüm
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
draggy adlı üyeden alıntı
Manyetik okuyucu giderse motorda gram ateşleme olmuyor, başka bir sorun olmalı, sargı sorunu olabilir, karbüratör ayarı, beyin arızası olabilir
Motorda en gıcık olduğum şey elektrik arızası, mekanikten anlıyoruz az buçuk bir şekilde halledilebilir ama elektrik işin içine girince gözüm
sargıda sorun olsa şarj etmezdi, onda sorun yok
karbüratör ayarınıda değiştirdim ondanda değil
bujiyi değiştirdim ondanda değil
beyin olabilir ama. çünkü yakın zamanda motorumda elektrik sorunu olmuştu. 9 yerine 25amperlik sigorta takan saygıdeğer ustam yüzünden sigorta atmamış ve akü kablosu biyerden yanmıştı, yanık yeri günlerce bulamamıştım, hatta konjektörde bozulmuştu. Sorun, değiştirdiğim ampullerin yüksek akım çekmesi yüzünden olmuştu ama bu yüksek akım konjektörü bozar normal ama beyini bozarmı?
(benim asıl korkum bu sevgili ustama motorda yaptırmıştım, subaplarda sorun olabilirmi, sentesinde yanlışlık olabilirmi bilmiyorum, asıl korkum o)
-
unige iğne yukarıda yakıt fazla rolanti yüksek hava az hız fazla olur. iğne aşağıda yakıt düşük rolanti düşük son devirler ve hız az. prensip bu tercihe göre ayarla ama fazla o iğneyle de işlem yapma sekmanın ağzı yerinden kurtulursa sıkıntı olabilir.runemagick kardeşim motorun beyini kolay kolay arıza yapmaz aslına bakarsan ama yüksek kademeli ampüller önce konjektörün sonra akünün başını yer. ben bobininde bozulduğunu düşünmüyorum olmazsa telefondan ara hocam 507 349 61 93 şu anda aynı sorunla uğraşıyorum benim düzeldi sorun yok.
-
Teşekkür ederim abi benim en altta
-
Qm 250 ramzey icin bobin neyi oneriyorsunuz? Egzozlar acik :(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)