Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ateşleme bobininin görevleri ve önemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    merhaba... oto ve moto elektrik aksamından anlayanlar bana ateşleme bobini denen parçanın ne işe yaradığını izah edebilirler mi?

    bir abimiz (adını vermeyeceğim, reklam olmasın) ybr'ne KN150'nin ateşleme bobinini takarsan daha hızlı gider diyor. mantık yürütürsek yanmayan benzin miktarı düşeceğinden üstelik motor daha ekonomik olacak. ancak C.D.I. beyni, alternatör ve buji bunu taşıyabilecek mi...? daha başka zararları olur mu?
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Özgür yakalandın kardeşim vay demek olay ilgini çekti sonunda.:-) Arkadaşlar bildiklerini düşünceleri yazsınlar bakalım neler düşünüyorlar bende merak ediyorum ateşlemeyi yükseltmenin ilk modifiye olduğunu bilenler elbet vardır mesala eksozun defini rahatlatmak için susturuyuca delik açmak sübab kapaklarını taşlatmak krankın altını aldırmak piston eteklerini kısaltmak..aslında güzel bir konu.mondial zat beyni ve bobini alıp 125 kanuni seyhana taktık yakıt ciddi düştü son hızda 20 km artış oldu.bu denenmiş ve tecrübe edilmiş bir örnektir.

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    evet ilgimi çekti. ama çekiniyorum
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    MOTORUN ATEŞLEME SİSTEMİNE AİT PARÇALARI:
    ALTERNATÖR(şarj dinamosu) : dönme gücünü motorun şanzuman milinden alır. mekanik enerjiyi alternatif akıma çeviren elektromekanik bir sarı sisteminden oluşur.Alternatörlerin elektrik üretmesi için manyetik bir alana ve çekim gücüne ihtiyacı vardır. Bu manyetik alan sargıların içindeki bakır alaşımlı bölümün rotor denilen mıknatıs kaplı bölümde dönerken oluşur ve alternatif bir elektrik açığa çıkar. Modern tipik bir alternatörde rotor denilen mıknatıslar demir cevherine sarılmış olan stator denilen sabit iletken sargıların içinde veya etrafında dönerler. Mekanik enerjinin rotorları döndürmesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur.Bu akım motorun dönme hızından düşük-aynı-daha fazla şeklinde tur sayısına göre artar yada yükselir. Yani bir motor yüksek devirdeyken daha fazla elektiriğe ihtiyaç duyar.
    Hizliupload.com

    MANYETİK OKUYUCU: Alternatörün dönme hızı motorun devrine bağlıdır. yani bujiye gidicek yüksek akım tur sayısından yola çıkarak hesaplanır. Okuyucu kirlendiyse motorda titreme ve ateşlemesinde kesilmeler olur.motor bazen kendine rolantiyi yükseltir düşürür stop ettirir.

    Hizliupload.com

    KONJEKTÖR :Konjektör alternatörün ürettiği elektrik akımını ve voltajını ayarlar-dengeler.Oluşan bu elektriği tesisata dağıtıp aküyü şarj eder. motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur.
    Hizliupload.com

    CDI -BEYİN : bu parçanın ne işe yaradığını ilk zaman anlayamayan ustalar bu parçaya zamanında bu adı vermişler zaten elektronikte kafa karıştıran ne varsa adı beyin olmuş ama ne olduğu hep " ? " kalmıştır. cdı aslında digital bir ateşleme sistemidir, motorun değişik devirlerindeki avans ayarına göre ateşleme gücünü ayarlar.
    Hizliupload.com

    ATEŞLEME BOBİNİ : Elektrik akımını bünyesinde depolayarak transförmatör gibi içinde yükseltir ve bujiye aktarır.Aslında akımın voltajı çok yüksek ama direnci düşüktür bu akım buji tırnağından motorun silindirine giderek benzin ve hava karışımını ateşler.

    Hizliupload.com

    Şimdi 1 gram hava ve 15 gram hava yanma odasının sabit iç alanında patlarken ortaya çıkan basınç kran koluna haraket verir bu hava miktarı ne kadar çok olabilirse yakıt düşer çekiş artar 2 türlü modifiyeden birisi ateşlemeyi yükselterek sabit yakıt hava karışımından daha fazla verim almak diğeri fazla havayı açık hava filtrelerinden alarak yakıt miktarını aynı bırakmak suretiyle fazla havadan aynı ve daha fazla güç almak. bunun örneklerini kendi ramzey qm 250 de yaptım ve yazdım. saygılar

  5. #5
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    benim anlamadığım ise şu: farklı bir teknolojiyle üretilmiş, farklı çalışan bir motosiklete ait ateşleme elemanı benim motosikletimde sorunsuz çalışır mı? sistem bu yükü kaldırır mı?

    ayrıca ne kadar hava o kadar benzin, hava artırılıp benzin sabit kalırsa fakir yakıt karışımı oluşacağından motor performansı düşer. tabi bu teorik bir bilgi

    açık hava filtresi küçük cc.de kompresyon düşüklüğüne sebep oluyormuş
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  6. #6
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Bu konu ile ilgili tek diyeceğim manyetik okuyucu mu, flaş mı, "pickup coil" denen zımbırtı her motorda aynı özelliği vermiyor, en azından dragstar için mecburen orjinalini taktım (1 ay parça bekledikten sonra), o kadar coil denedik, hiçbiri olmadı, bir tek cbf 250 ninki 5 dkcık dayanabildi... Minnacık bir zımbırtı ama arıza yaparsa motorun hiç bir şekilde çalışmıyor..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  7. #7
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    draggy dediğin evet doğru dragstar dediğin makine tork canavarı yol tankı gibi bişey ona benzer eskiden kawasaki vn750 motorum vardı sargısını pahalı diye kendim bobinajcıda söktürüp elle makarada sarmıştım sargı kümelerinden birisini 1 cm uzun yapmıştım motorum 6 bin devir ve üstünde ateşlemeyi kesiyordu sonra söküp yeniden sarmıştım. Manyetik akım her blokta eşit olmazsa avans ayarı tutmuyor.pickup oil denilen parça devir hesabını beyine gönderip bobine kıvılcım sinyali ve akım aralığına göre avans ayarlaması yaptırır yüksek sargılı alternatör yüksek akım üretir ama cdi ünitesinde devir kesici varsa sen ne kadar basarsan bas her devrin belirli bir akım kademesi olacağından motorunda hız artışı buji çakması sabit kaldığından görrülmeyecek gazı hafif geri bıraktığında motor kendini toparlayacaktır. özgür şimdi o motor bu motor teknolojisi diye kafanı karıştırma bobin bu. anadol bobini doğana nasıl uyuyorsa buda öyle.zaten bunlar 50cc-100cc,100cc-125cc,125cc-150cc gibi aralıklarla çıkar ama 250 cc lik bir motora 150cc bobin alırsan olmaz her zaman yüksek devirli motorun bobini iş görür.Yüksek hız demiyorum yüksek devir bu nokta önemli neden dersen bazı alternatörler motorun dönme hızından daha fazla dönerler az tur ile çok elektrik üretebilmek için yani örnek : mz etz 301 yamaha rd 350 rx 135 vs.. ramzey 125 xf ye gönende monero xf 200 bobini taktık sadece o ibre 140 kullanan abi bu motordan nolur ya dedi döndü geldi surat bembeyaz otur şuraya dedim ya noldu anlat abi dedi draglık motor olmuş nasıl yaptınız? tv tamircisi abimiz var motor hastası çok şey öğrendim sağolsun. şimdi oksijen olmazsa yakıt patlayamaz. yakıtın girişine dokanmadan yani karbüratör iğnesine dokanmadan hava ayarını azcık açarsın motoruna sephada son gaz verirsin gaz yemesi varsa az daha açarsın.motorun aslında senin güzel ama onu yapma bunu yapma sonunda yavan bir motorcu olmak var özgür. Şimdi hep senelerce abilerimizden duyduk gördük denedik çok güzel tecrübeler oldu ama eskiden bu modifiye işleri tam hastalıktı şimdi 2000 tl lik çinliden orjinallik arayanlar bu işlerden uzak duruyor.şimdi bak bir yöntem daha karbüratörün tepesindeki kapağı sökünce vakum plastiği ve yayı var onun altında karbüratör yakıt iğnesi var kimisi 2 kimisi 3 kademeli oluyor.iğne ne kadar yukarıda yakıt fazla son hız yüksek iğne ne kadar aşağıda yakıt düşük alt devirler iyi son sürat zayıf demektir. draglarda o iğneyi en üste alırlarki motor anında fırlasın.neyse hocam kendine iyi bak daha yazmam gereken forumlar vardı kaldılar..sağlıcakla

  8. #8
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    draggy dediğin evet doğru dragstar dediğin makine tork canavarı yol tankı gibi bişey ona benzer eskiden kawasaki vn750 motorum vardı sargısını pahalı diye kendim bobinajcıda söktürüp elle makarada sarmıştım sargı kümelerinden birisini 1 cm uzun yapmıştım motorum 6 bin devir ve üstünde ateşlemeyi kesiyordu sonra söküp yeniden sarmıştım. Manyetik akım her blokta eşit olmazsa avans ayarı tutmuyor.pickup oil denilen parça devir hesabını beyine gönderip bobine kıvılcım sinyali ve akım aralığına göre avans ayarlaması yaptırır yüksek sargılı alternatör yüksek akım üretir ama cdi ünitesinde devir kesici varsa sen ne kadar basarsan bas her devrin belirli bir akım kademesi olacağından motorunda hız artışı buji çakması sabit kaldığından görrülmeyecek gazı hafif geri bıraktığında motor kendini toparlayacaktır. özgür şimdi o motor bu motor teknolojisi diye kafanı karıştırma bobin bu. anadol bobini doğana nasıl uyuyorsa buda öyle.zaten bunlar 50cc-100cc,100cc-125cc,125cc-150cc gibi aralıklarla çıkar ama 250 cc lik bir motora 150cc bobin alırsan olmaz her zaman yüksek devirli motorun bobini iş görür.Yüksek hız demiyorum yüksek devir bu nokta önemli neden dersen bazı alternatörler motorun dönme hızından daha fazla dönerler az tur ile çok elektrik üretebilmek için yani örnek : mz etz 301 yamaha rd 350 rx 135 vs.. ramzey 125 xf ye gönende monero xf 200 bobini taktık sadece o ibre 140 kullanan abi bu motordan nolur ya dedi döndü geldi surat bembeyaz otur şuraya dedim ya noldu anlat abi dedi draglık motor olmuş nasıl yaptınız? tv tamircisi abimiz var motor hastası çok şey öğrendim sağolsun. şimdi oksijen olmazsa yakıt patlayamaz. yakıtın girişine dokanmadan yani karbüratör iğnesine dokanmadan hava ayarını azcık açarsın motoruna sephada son gaz verirsin gaz yemesi varsa az daha açarsın.motorun aslında senin güzel ama onu yapma bunu yapma sonunda yavan bir motorcu olmak var özgür. Şimdi hep senelerce abilerimizden duyduk gördük denedik çok güzel tecrübeler oldu ama eskiden bu modifiye işleri tam hastalıktı şimdi 2000 tl lik çinliden orjinallik arayanlar bu işlerden uzak duruyor.şimdi bak bir yöntem daha karbüratörün tepesindeki kapağı sökünce vakum plastiği ve yayı var onun altında karbüratör yakıt iğnesi var kimisi 2 kimisi 3 kademeli oluyor.iğne ne kadar yukarıda yakıt fazla son hız yüksek iğne ne kadar aşağıda yakıt düşük alt devirler iyi son sürat zayıf demektir. draglarda o iğneyi en üste alırlarki motor anında fırlasın.neyse hocam kendine iyi bak daha yazmam gereken forumlar vardı kaldılar..sağlıcakla

    Abi bir arkadaşın tavsiyesiyle en alta aldım şimdi benim ybr nınkı 3 kademeli ortada idi ben alta aldım üstemi alayım şimdi ?
    HONDA

  9. #9
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    konuyu biraz dağıtıcam gibi olacak ama bu manyetik okuyucu hakkında soru sormak istiyorum
    motorun elektrik tesisatını komple söktükten sonra motor rölantide iken teklemeye, bazende stop etmeye başladı.
    bunun sebebi bu manyetik okuyucumudur yada yine bu sıralarda olan elektrik arızası yüzünden cdi bozulmuş olabilirmi?
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  10. #10
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Manyetik okuyucu giderse motorda gram ateşleme olmuyor, başka bir sorun olmalı, sargı sorunu olabilir, karbüratör ayarı, beyin arızası olabilir Motorda en gıcık olduğum şey elektrik arızası, mekanikten anlıyoruz az buçuk bir şekilde halledilebilir ama elektrik işin içine girince gözüm
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  11. #11
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Manyetik okuyucu giderse motorda gram ateşleme olmuyor, başka bir sorun olmalı, sargı sorunu olabilir, karbüratör ayarı, beyin arızası olabilir Motorda en gıcık olduğum şey elektrik arızası, mekanikten anlıyoruz az buçuk bir şekilde halledilebilir ama elektrik işin içine girince gözüm
    sargıda sorun olsa şarj etmezdi, onda sorun yok
    karbüratör ayarınıda değiştirdim ondanda değil
    bujiyi değiştirdim ondanda değil

    beyin olabilir ama. çünkü yakın zamanda motorumda elektrik sorunu olmuştu. 9 yerine 25amperlik sigorta takan saygıdeğer ustam yüzünden sigorta atmamış ve akü kablosu biyerden yanmıştı, yanık yeri günlerce bulamamıştım, hatta konjektörde bozulmuştu. Sorun, değiştirdiğim ampullerin yüksek akım çekmesi yüzünden olmuştu ama bu yüksek akım konjektörü bozar normal ama beyini bozarmı?
    (benim asıl korkum bu sevgili ustama motorda yaptırmıştım, subaplarda sorun olabilirmi, sentesinde yanlışlık olabilirmi bilmiyorum, asıl korkum o)
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  12. #12
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    unige iğne yukarıda yakıt fazla rolanti yüksek hava az hız fazla olur. iğne aşağıda yakıt düşük rolanti düşük son devirler ve hız az. prensip bu tercihe göre ayarla ama fazla o iğneyle de işlem yapma sekmanın ağzı yerinden kurtulursa sıkıntı olabilir.runemagick kardeşim motorun beyini kolay kolay arıza yapmaz aslına bakarsan ama yüksek kademeli ampüller önce konjektörün sonra akünün başını yer. ben bobininde bozulduğunu düşünmüyorum olmazsa telefondan ara hocam 507 349 61 93 şu anda aynı sorunla uğraşıyorum benim düzeldi sorun yok.

  13. #13
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Teşekkür ederim abi benim en altta
    HONDA

  14. #14

    Üyelik
    28 Ekim 2013
    Qm 250 ramzey icin bobin neyi oneriyorsunuz? Egzozlar acik :(


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)