ybr 125'i 150 cc. yapmak? Ustalardan tavsiye istiyorum
-
Merhaba. daha önceden 150 cc. lik silindir çaktırıp kullananları duydum ama motor ömrü ve yakıt nasıl bilmiyorum. bir sitede komple set gördüm piston segman silindir olarak... uygulayan var mı?
bu işten ANLAYANLAR bana avantajlarını ve dezavantajlarını söyler misiniz? silindir ömrü negatif etkilenecek biliyorum ancak krank yatağına zarar verir mi?
reklam olarak algılamayın ancak ürün bu:
http://www.rialli.com/9774__silindir-komple-ybr-150-cc/
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Reklamlar
-
bende önceden düşünmüştüm ancak YBR nin ayar motoru olmadığını öğrendim yapan var ama ilerleyen zamanlarda verim düşebiliyor.hız ve serilik istiyorsan 250-300 cc lere kafa tutmak istiyorsan RX 135 KİNG al 140-150 git)
-
güncel... yok mu bana bilgi verecek kimse?
yani illa ybr'ye uygulayan birisi değil bu konuda bilgisi olan kimseler de yorum yapsın isterim... Özellikle OLD abimizin yorumunu bekliyorum
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
usta napçan motora girdinmi aksamalar başlicak sonra uğraş eskiye dönüş için
bin işte kafan rahat rahat yarışmı yapçan
-
amacım yarış değil ama en güzel giden ybrlerden birine sahip olmama rağmen gitmiyor bu motor... adamı kanser edicek uzun yolda. o yüzden yaptırmak istiyorum amacım son hızı artırmak değil sabit 90la yokuş çıkabilmek ve düzde 95le zorlanmadan gitmek. yani daha düşük devirde daha çok tork istiyorum...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
o bahsettiğin yokuşlardaki 90 la sabit çıkabilme cbf 150 de varmı? zannetniyorum.. Yani motorla oynıcağına cbf e geç dicem ama sen biraz daha etkili bi çekiş istiyosun. Senin 250 sisin gelmiş
-
150 lik uygulamalarımızda motor zorlamalarında yağ pompasının yetersiz geldiğini gördük.... o yüzden tavsiye etmiyorum....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
deneyenlerin görüş ve yorumu daha kıymetlidir. ben işin teorisine dayanarak bazı yorumlar yapacağım.
- piston değiştirilerek, yanma odasının hacmini arttırıldığında, motorun sıkıştırma oranı düşer. sıkıştırma oranı düşünce, verim de düşer. bunun olmaması için krankın da değiştirilmesi gerekir, fakat uygun ölçüde krank var mıdır? açıkçası bilmiyorum.
- krankı değiştiremez, düşük sıkıştırma oranında çalıştırırsan; orijinal 150 cc.lik bir motora göre daha düşük güç elde eder, daha fazla benzin yakarsın. haa, 125'lik halindeki gücün altına düşmez.
- motor hacmini ve gücünü artırmak, elbette motorun daha fazla zorlanması demektir. kranka, krank yataklarına daha fazla yük biner. daha fazla benzinin yanması daha yüksek ısı açığa çıkarır. sizin motorunuz, 125 cc. halindeki yükleri taşımaya, o durumdaki ısıyı havaya atmaya göre dizayn edilmiştir. bu zorlanmaya dayanır mı, dayanamayıp hemen sorun çıkarır mı, bilemeyeceğim.
- modifiye yapmak masraflı bir iştir. az masrafla sonuç bekleyen yanılır. ben araba modifiyesini biraz bilirim; modifiye işine bir araba parası daha harcayan çoktur. silindir-gömlekle başlarsın, sonra performans egzozuna girersin, kranka, dereceli egzantriğe girersin, lastikleri değiştir, frenleri güçlendir, amortisörleri sertleştir.... kısacası bu işin sonu yoktur.
- yarın satacak olduğunda, harcadığın parayı almak bir tarafa, motosikletin ikinci el değeri bile düşecektir. satılık modifiyeli bir motosiklete bakarken çok kişinin aklına "belli ki hız manyağı apaçinin biri kullanmış. kim bilir neler yapmıştır. bu motor yaramaz" fikri gelir.
-
Bizim sadece istediğimiz güç sabit bir değerde gidebilsin.Ybr ile 80 90 km/h gibi süratlarde 20 km ve sonrası performans düşüşü oluyor motorda.Bizzat kendi amcamın oğlu şu uag midir agk midir o motoru atv ye takdılar.Orjinal 125 cc idi motor ve tek kişi bile çıkamadı yokuşları ondan sonra 150 cc takdılar aynı motora sadece sılındır kısmı ve subap ayarı yapıldı şimdi canavar gibi çıkıyor tek kişi çıkamadığı yokuşu 2 kişi ile çıkıyor.125 cc ve 150 arasında 6 mılım kadar fark var bende düşünüyorum ama kafam karışık.Şimdi 80 tl ye aldığım silindir 10000 km sonra yağ yakmaya başlarsa keyif falan bırakmaz bende.Benim kuşkum orasında.Ayrıca servis ustası bi abimiz 125 cc ile 150 cc motorlarının kranklarının aynı olduğunu sadece 200 cc nin krankının farklı olduğunu söyledi.Benimde kafam karışık.
-
okan kardeş 20 km den sonra performans düşüşü oluyor demissin ben anlamadım asıl motor ısındıktan sonra performansı artar yani oda 15-20 km den sonra benim motor km yaptıkça çekişi ve hızı artıyor tabi bu dediğim düzde geçerli :D birde 80 liralık silindirde olsa düzgün sürdükten sonra motoru rahat 30-35 bin yaparsınız:D
SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
-
fat280 adlı üyeden alıntı
okan kardeş 20 km den sonra performans düşüşü oluyor demissin ben anlamadım asıl motor ısındıktan sonra performansı artar yani oda 15-20 km den sonra benim motor km yaptıkça çekişi ve hızı artıyor tabi bu dediğim düzde geçerli :D birde 80 liralık silindirde olsa düzgün sürdükten sonra motoru rahat 30-35 bin yaparsınız:D
40 km lik yolda fark ettim ben bunu.Hele biraz dipgaz git çeki kalmıyor gibi geldi bana Özellikle rampalarda düzde sorun yok.
-
uniqe adlı üyeden alıntı
40 km lik yolda fark ettim ben bunu.Hele biraz dipgaz git çeki kalmıyor gibi geldi bana
Özellikle rampalarda düzde sorun yok.
okan sen kendin diyon zaten dip gaz gidersen çoğu motor bir yerden sonra yeter der artık sende dip gaz gitme yarım yada 3/4 gazla git
SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
-
250cc'ye geçiş, modifiyeden daha hesaplı ve sağlıklı olacaktır...
-
fat280 adlı üyeden alıntı
okan sen kendin diyon zaten dip gaz gidersen çoğu motor bir yerden sonra yeter der artık sende dip gaz gitme yarım yada 3/4 gazla git
80 90 dada oluyor
-
uniqe adlı üyeden alıntı
80 90 dada oluyor
hmm o zaman miladi dolmuş at çöpe gitsin aslında ybr yi orjinalden 150 lik yapacaklar bak o zaman yemede yanında yat ama sonradan yapılanlara güven vermiyor diye duyduğumdan uzak durmaya çalışıyorum
SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
-
250 cc.ye ben de geçmek isterim ama er5 parasına ybr 250 satıyorlar, resmen soygun.
@unique, aga ısınma olayı şöyle:
20-30 km dip gaz gidince motor şişmeye başlıyor doğru. ama tam yiyebileceği kadar gaz verince bu şişme olayı yaklaşık 130 km. sonra oluyor
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
250 cc.ye ben de geçmek isterim ama er5 parasına ybr 250 satıyorlar, resmen soygun.
@unique, aga ısınma olayı şöyle:
20-30 km dip gaz gidince motor şişmeye başlıyor doğru. ama tam yiyebileceği kadar gaz verince bu şişme olayı yaklaşık 130 km. sonra oluyor
Geçen tvs apacheleri zor geçdim dip gaz yapdım ama adamlar 70 80 le gidiyor zor geçiyorum Sollamalar uzun yolda işkence oluyor.Anlamıyolar bizi ya
-
uniqe adlı üyeden alıntı
Geçen tvs apacheleri zor geçdim dip gaz yapdım ama adamlar 70 80 le gidiyor zor geçiyorum
Sollamalar uzun yolda işkence oluyor.Anlamıyolar bizi ya
tok açın halinden anlamaz derler, ybr ile şehirler arası yola çıkmayan bilmez o işkenceyi. ama ben yaptırmayı koydum kafama sadece beni caydıracak birini arıyorum. bulamazsam yaptırıcam
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
buna tıp dilinde '150 cc SENDROMU' denir.bu sendrom en hafifleridir,rakamların artmasına paralel çok daha tehlikeli sendromlar vardır.hastalık bulaşıcı olabilir.tipik bulgu olarak hasta cc büyütcem diye etrafa saldırır.çünkü az cc onu tatmin etmez .motorunu zorlar ve sonunda zarara uğrar.tedavisi maddi açıdan zordur.ilaç olarak bir doz ninja,cbf veya olmadı gtr250( verilir
-
150rs den cbr 125 e düştüm motor hacmi olarak.
benimde 250 sisim geldi
arkadaşlarn dediği gibi extrem madifiyelere girme.
al 250 lik kafan rahatlasın.
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)