Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Başlangıç cc si aldatmacası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #261

    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister 2004
    Arkadaşlar ben isviçrede büyüdüm ve orada nasıl yaptıklarını size anlatayım.Önce bisiklete binersiniz ve okula başladıkdan bir süre sonra 2ci. sınıfta falan herkez bisikletle okula gelir.O gün polisler sizi bir Eğitimden geçirir hem yazlı hemde direksiyon ve 14yaşana geldizi zamanda.Artık mobilete bine bilirsizi ve mobiletede bindikden sonra yaşıniz 18ze gelir.İlk önce ilk yardım kursuna gidersiniz bunuda kazandıkdan sonra Artık Devlete Ehliyet için baş vurvursunuz A2 için sonra eve örenci ehliyetiniz gelir ve bunula 125cc den yukari olmamak kaydıla ve pilakanın yanına (L) koyarak örenci olduzunuz belirterek bine bilirsiniz.Ve direksiyon sınavı geldi zaman gidersiniz ve kazaması çok zordur siz önden motosikletle gidersiniz polisde sizi başka bi motosikletle takip eder Tirafikte ve size komutlar verir telsizden sizi yanılmaya çalışir.Ve bunuda kazanırsanız o zaman(2sene125cc) ye bindikden sonra.Gene Devlete başvurvursunuz daha yüksek haçimli motor için ve dediği gibi kazanamsı çok zordur.Ama doğrusuda budur.Yazım hatalarında dolayı herkezden özürdileri.HERKEZE KAZASIS BELASIS SÜRÜŞLER Sayğilarimla...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #262
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı DARADEVİL24 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben isviçrede büyüdüm ve orada nasıl yaptıklarını size anlatayım.Önce bisiklete binersiniz ve okula başladıkdan bir süre sonra 2ci. sınıfta falan herkez bisikletle okula gelir.O gün polisler sizi bir Eğitimden geçirir hem yazlı hemde direksiyon ve 14yaşana geldizi zamanda.Artık mobilete bine bilirsizi ve mobiletede bindikden sonra yaşıniz 18ze gelir.İlk önce ilk yardım kursuna gidersiniz bunuda kazandıkdan sonra Artık Devlete Ehliyet için baş vurvursunuz A2 için sonra eve örenci ehliyetiniz gelir ve bunula 125cc den yukari olmamak kaydıla ve pilakanın yanına (L) koyarak örenci olduzunuz belirterek bine bilirsiniz.Ve direksiyon sınavı geldi zaman gidersiniz ve kazaması çok zordur siz önden motosikletle gidersiniz polisde sizi başka bi motosikletle takip eder Tirafikte ve size komutlar verir telsizden sizi yanılmaya çalışir.Ve bunuda kazanırsanız o zaman(2sene125cc) ye bindikden sonra.Gene Devlete başvurvursunuz daha yüksek haçimli motor için ve dediği gibi kazanamsı çok zordur.Ama doğrusuda budur.Yazım hatalarında dolayı herkezden özürdileri.HERKEZE KAZASIS BELASIS SÜRÜŞLER Sayğilarimla...
    Olay budur.

    Bugün ehliyet kanunumuz değişse ve yukarıdaki gibi uygulanmaya başlasa, ilkokuldan itibaren trafik bilincini beyin yıkar gibi öğretebilsek yavrularımıza, ancak 18-20 yıl sonra semeresini almaya başlarız.

    Bizler dahil, eski sistemle ehliyet alan son sürücü ölene kadar Türkiye trafiğinde sorun olacaktır.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  3. #263

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    güncellll..
    ben de konuyu arıyordum tekrar başlığa çekebilmek için..

  4. #264

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Başlangış cc'si 50 cc olmalı çünki en küçük hacim o

  5. #265
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    başlangıç 250cc yi geçmemesi taraftarıyım + ben 250cc yi geçmeme taraftarıyım, fazlası benzin israfı, çünkü 250lik motor her yere götürür beni şu öğrencilik bitsin, elimize para geçsin o zaman böle düşünmem tabi
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  6. #266
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı rocko007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım yanılıyorsun, bisiklet vardır haklısın fakat yıllardır bisiklet olayın yine yanlış bir yaklaşım.. eğitim.. her işin başı eğitim.. nerden mi biliyorum kendimden.. yıllardır boş zamanlarımda yarı profesyonel amerika ve kanadanın en zorlu parkurlarında down-hill bisikletçilik yaptım ve hala zaman buldukça yapıyorum.. ve kız kardeşimi isteği üzerine motorcu yaptık.. bahsettiğim kız hayatı boyunca bisiklete binmemiş biriydi.. ne mi yaptım, ehliyet kursuna yazdırdığım gün gidip 150tl ye bir bisiklet aldım idare eder parçalılardan, 5gün içinde sabahtan akşama en zorlu eğitimle pratiklere başlattım.. 1.günde yolda gitmeyi öğrendi.. 4gün içerisinde de denge parkurlarıyla freestyle tekniklerini öğrendi.. eğitim çalışmasından sonra 1hafta boyunca serbest sürüş çalışmalarını beni memnun edecek derecede tamamlamasıyla 50cc scooter aldım kendisine.. ve eğitimlere sıfırdan başladık, kukalar alıp çeşitli slalom parkurları yeterince büyük boş otopark asfalt alanda.. 1ay bu şekilde devam ettik hergün.. ve direksiyon sınavına 1hafta kala kendisine 0km cbr125r aldım, vitesliden sınava girilecek diye.. sonuç mu.. knee-down dönüşleri bile yapabilmesi.. bu eğitime devam ettik, ve ne zaman ki ben tamam oldu artık dedim ardından honda sürüş eğitimi sertifikasını aldı.. artık ehliyetli ve sertifikalı şekilde gayet tatlı şekilde motorla okuluna gidip geliyor daha 17yaşında.. süre mi? o günden bugüne 7ay oldu daha..
    Yanlış bilgiler verip insanları şaşırtma dostum.
    500 cc lik motorla başlanmaz demişsin.DIIIT yanlış,Amerika'da birçok rider academy 500 cc lik ER 5 ile eğitim verir.Avrupada (şimdi isviçre diye çıkmayın ortaya,istisnalar var)polisler scooter ile bir-bilemedin iki turladıktan sonra bmw f650 vb. ile eğitime başlarlar.Ve bunların bazıları hayatında bisiklete bile binmemiştir.

    Ben de downhill ile ilgileniyorum,hakkaten de motosiklet kullanırken oradaki tecrübenin faydası oluyor,hele hele tehlikeli frenleme,viraj esnasında..Ama prensip olarak çok da alakası yoktur.Downhill extreme spordur,motosiklet ise herkezin kullanabileceği bir taşıttır.Ve kullanması çok ama çok kolaydır,önemli olan trafik tecrübesidir.
    Senin eğitim programın da ilginçmiş tabii,ama biz geri kalanımız kardeşimize veya kendimize 50 cc scoter ve cbr 125 alacak durumda değiliz.Ehli bir kursa verilecek para,kursun danışmanlığı ile bu iş olur.Abartmanın lüzumu yok.
    Kolpa Adamları

  7. #267
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    hortlamış bu hehe

    Hayatında bisiklet dahi sürmemiş biri alınır . önce teorik sonra uygulamalı dersler verilir .. bu eğitimler sırasıında 125 cc den tutun 1200 cc ye kadar motorlar kullanılır eğitimi geçen aday altına en ufağı 650 cc olan motoru alır ve trafiğe çıkar.

    kimmi bunlar trafikte gördüğünüz motorlu polis ve jandarmaların alayı.. hatta amerikada bu polisler kuru ağırlığı +300 kg olan 1800cc motorları kullanırlar ..eğitimi almaya maddi durumuyetecek olan adama 125 cc kullan ondan başla demek abesle iştigaldir ... BMW rider acedemy honda todaylemi eğitim veriyo zannediyosunuz veya honda sürüşeğitiminde verilen en yüksek cc li motor 125cc mi

    trafik bambaşka bi olay 125 cc il trafiğe çıkan risk almıyomu. yada transalptebu risk dahamı çok ?? hayatında üstüe binmediğiniz bir motor hakkında nasıl olurda yorum yapabilirsiniz..


    ilk vitesli motorum xl 125 ti.. param ona yetti .. param olsa 650 cc bir enduro alırdım...


    yamaha xt660, transalp, bmw f 650, cbf 500, gs 500,mt-03... aklıma ilk etapta gelen duruu müsaitolan için başlangıç motorlarıdır .. başlamak demek illa bin yükselt anlamna gelmez . bu motorlardan herhangi biri, bir ömür boyu size yetebilir.. şehir dışına çok çıkmayan biri olarak 600 seviyesi bana yeterde artar bile..

    ben tecrübelerime dayanara iddaa ediyorum 600cc SS ler hariç motora başlamakiçin 125 cc falan şart değildir..

    İsviçre şöle yapıyo burası böle yapıyo beni bağlamaz .. avrupada bir çok ülkede aynı bizim gibi yapıyo..

    Paran varsa basarsın parayı gider BMW rider acedemy den alırsın eğitimi..sonrada gider f650 nin üstüne kurulursun..

    Gültekin canlı şahidi olayın 125 cc de kullandı f 650 de.. sorun trafikte hangisi daha kolay kullanılır . hangisi ile kendini daha çok emniyette hisseder..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  8. #268
    TIGER2009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    milas / MUĞLA
    Motosikleti
    mondial 150 RE / 48 KG 536
    müsadenizle yeni motor sahibi ve hiç motor ve bisiklet tecrübesi olmayan biri olarak sizlere bir kac sorum olacak ....
    1. mondial 150 re sahibiyim görünüş ve arkadaş tavsiyesi ile aldım 120kg tek silindir hava sogutmalı 4 zamanlı max. güç 7500(r/mın.)7.0 kw max.tork ise 8.5 N.m/5500 (r/mın.) bunlar scooterımın özellikleri ben se 120 kg 169 cm boy ve 37 yaşındayım
    scooterım bana uygun mudur ? köy belde arası 4km ilçe köy arası 26 -24 km bodruma uzaklıgım ise ortalama 100km dir
    2. sorum neden denge olayını başaramıyorum acaba gaz ve fren konusunda nasıl bir çalışma yapmalıyım yada denge için...
    3. acaba scoteerımı bana ögretecek kurumlar benim gibi köy ve beldelerde bulunanlara nasıl ulasır terside geçerli
    çok inatçı bir kişiyim kısa sürede araba kullanmayı ögrendim 2 günde ( bana kısa )
    acaba bu scootera da arabama sahıp çıktıgım gibi nasıl hükmedebilirim
    dostlar bulundugum ilçede a2 kursuna yazılacagım motor kullanalardan bir kaçıyla özelde çalışacagım 22 agustos ta ehliyet te alırım ama pratıkte kullanamadıgımı bu ilk aldıgım bunde gördüm bende ufak sıyrıklar scooterımın ise aynaları ve bir kaç baglantısı acıldı yani parça + ustalık = 100 tl gibi yani tekrar bunu yaşamak hoş olmaz benim için
    butun amacım şehirler arası ve beldem içinde kimseye zararım dokunmadan ulaşım
    formunuza daha önceden kayıtlı olsaydım şimdi 250cc bir chopperın sahıbi idim
    burada yazdıklarım kendimi küçültmek için degil benden sonra gelenlere dogru bilgilerin saglanmasına aracı olmaktır.
    sorularımın cvpları benim için çok kıymetli olacagı için dogru bilgilerin bana ulaşmasını rica ederim yardımlarınız için çok teşekkür ler

  9. #269
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    ben de birşeyler söylemek isterim .Motorla ilgilendim daha cok modellerle bılgi sahıbı oldum 1987 yıllarında cocuktum calışıyordum bır spor kulubunde bırıyle tanıştım bana senın gıbı bırı lazım dedi o diyenın motcros cu olduğunu bıldiğimden abi ben calışmıyor işsizim geleyım deyıp işi bile sormadan kabul ettim oto yıkama yağlama işiymişhep motorları sordum hep öğrendım gittim seyrettimhayal kurdum düşledım o zamanlar internet yok tabi en sonunda 99 yılında kıyaslama bile yapmadan bir scooter aldım .abimde bısıklet kullanırdı ama motorumu kullanamadı .neden bılmem halbuki bisiklet yarışları yapardık sonra eşim cok sevdi gıttık 200 cc paramıza göre yıne danışmada kıyaslamadan şu anki motorumu aldık .hep ormanlara gıttım virajlı yollar seçtım sabah 6 larda kalktım 100 km lık orman yolları otoban yolları gibi calışmalar yaptım motorcu tanıdığım yok arkadaşımda yok akrabalarım var profosyenel yardım ıstemedim zamanları olmazdı zaten fren calışmaları yaptım gülünç gelebılır ama kendıme parkur seçmiştım bol virajlı 27 dk bitiriyordum soraları 12 dk kaya indirmiştim ama sabahları 6 da oğlumla beraber yani saçma sapan kendimce calışmalar belkıde faydası olmuşturda ben farkında değilim ama eşim cocuklarımdan dolayı binemiyordu son bındığinde bayağı iyisin demişti .ya ben nıye yazdım bunları bılıyormusunuz EĞİTİM EĞİTİM şart şimdi cok güzel olanaklar var ne gereği var benım gibi yapmanın adam gibi eğitmenler le bu işi güzelce öğrenmek varken

  10. #270
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı askon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de birşeyler söylemek isterim .Motorla ilgilendim daha cok modellerle bılgi sahıbı oldum 1987 yıllarında cocuktum calışıyordum bır spor kulubunde bırıyle tanıştım bana senın gıbı bırı lazım dedi o diyenın motcros cu olduğunu bıldiğimden abi ben calışmıyor işsizim geleyım deyıp işi bile sormadan kabul ettim oto yıkama yağlama işiymişhep motorları sordum hep öğrendım gittim seyrettimhayal kurdum düşledım o zamanlar internet yok tabi en sonunda 99 yılında kıyaslama bile yapmadan bir scooter aldım .abimde bısıklet kullanırdı ama motorumu kullanamadı .neden bılmem halbuki bisiklet yarışları yapardık sonra eşim cok sevdi gıttık 200 cc paramıza göre yıne danışmada kıyaslamadan şu anki motorumu aldık .hep ormanlara gıttım virajlı yollar seçtım sabah 6 larda kalktım 100 km lık orman yolları otoban yolları gibi calışmalar yaptım motorcu tanıdığım yok arkadaşımda yok akrabalarım var profosyenel yardım ıstemedim zamanları olmazdı zaten fren calışmaları yaptım gülünç gelebılır ama kendıme parkur seçmiştım bol virajlı 27 dk bitiriyordum soraları 12 dk kaya indirmiştim ama sabahları 6 da oğlumla beraber yani saçma sapan kendimce calışmalar belkıde faydası olmuşturda ben farkında değilim ama eşim cocuklarımdan dolayı binemiyordu son bındığinde bayağı iyisin demişti .ya ben nıye yazdım bunları bılıyormusunuz EĞİTİM EĞİTİM şart şimdi cok güzel olanaklar var ne gereği var benım gibi yapmanın adam gibi eğitmenler le bu işi güzelce öğrenmek varken
    +1
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  11. #271

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosikleti
    BMW R1200GS - Goldwing Honda
    Ben de katilayim bari bu yazismaya. Konu hosuma gitti ama cc kismi degil, egitimin gerekliligi kismi.

    Ben 54 senedir motosiklet kullanirim. Bu su demek oluyor. Her cc her tur motora bindim, yani bu konuda tartisma kabul edemiyorum. Su anda 1200 cc bir touring makinaya biniyorum ve 160 beygir gucunde 13:1 tork uretiyor 7000 devirde, her turlu konforu var. Ama ne yaptim biliyormusunuz? Haziran ayinin 26. gunu kardesim (o da 51 senedir motora biner) ile beraber Guvenli Surus egitimi aldik ve su anda bununla iftihar ediyoruz. Bugune kadar, kah kendi kendimize kah gorerek duyarak ya da okuyarak gelistirdigimiz surusumuze acaip faydasi oldu. Simdi yollarda daha avantajli oldugumu resmen hissediyorum. Oncelikle motora baslayan arkadaslarimin, temel egitim almalari, ondan sonra da mali durumlar cercevesinde bu Guvenli Surus Teknikleri egitimini mutlaka almalaridir.

    Temel egitimlerde verilenler motora hakimiyetinizi saglarken, Guvenli Surus egitimlerinde direkt hayatinizi kurtarirsiniz.

    Bu isin masraflari icin bir arkadasimiz yazmisti, kiyafete parayi zor denklestirdim egitim isi kalsin gibi...Egitim olmadan o kiyafet o arkadasimi ne kadar koruyacak onu da ben merak ediyorum! Her seyi kendi becerilerimize dayandirarak marifetler gelistirmek yerine, daha once uzerinde calisilarak gelistirilmis bu marifetleri dogru bir bicimde ogrenmek daha faydali degil mi acaba?

    Egitimin pahali oldugunu biliyorum ancak gerekli oldugunu daha cok biliyorum. Allah hepimizi korusun.
    [B]RoSPA RoADAR Member[/B]
    Hoscakalin, Motorunuzun ustunde Mutlu kalin.

  12. #272
    rizakara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    istanbul Gayrettepe
    Motosikleti
    Kırmızı MCT 250
    Fizik gücümüz , boyumuz , reflekslerimiz , soğukkanlılığımız ,algılarımızın hassasiyeti ,denge kabiliyeti gibi özelliklerimizin neticesi başlangıç için güvenli (riski düşük) olacak max hız , tork , ağırlık, yükseklik sınırımız ortaya çıkıyor . Sınırımızı tespit için özelliklerimizi bilmeyen usta arkadaşlara sormak yerine usta arkadaşlarımızın yardımıyla bizzat deneyerek tespit etmek daha doğru sanırım. Tabiki SS motorunu denetecek arkadaş bulabilirsek

    Eğitim alırsak kabiliyetimiz gelişeceği için bu sınır daha yukarılara taşınıyor [ Kuvetimiz artıp motorun ağırlığına alışıyoruz ama Malesef boyumuz eğitimle uzamıyor ama en azından parmak uçlarında tek ayak durarken aldıgımız riski nasıl azaltacağımızı ögreniriz ].

    Sonuçda eğitimin sınırımızı ne kadar öteye taşınacagı da yine özelliklerimize bağlı.Ama en tecrübeli , en kabiliyetli olanımıza bile Eğitim fayda sağlıyor. Aldığımız riski azaltıyor.

    Taşıdığınız riski azaltmak için ya fiziksel özelliklerinizi geliştireceksiniz ki bu eğitimle mümkün yada motoru küçük tutacaksınız.

  13. #273
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Bence başlangıç cc'si, motosiklette her şeyde olduğu gibi, kullanıcının karakter özellikleriyle alakalı bir durum. Sakin ve temkinli, motorun sınırlarını bir anda zorlamaya kalkmayacak bir arkadaşıma rahatlıkla 500cc bir makina tavsiye edebilirim. Ama risk almayı çok seven, hız tutkunu birine bu tavsiyeyi yapamam.

    Kullanıcının ve motorun ağırlığı da önemli bir faktör. Ben 180cm boyunda, ekipmanla 100kg ağırlığında bir adamım. Başlangıç için bir ybr ya da cbf bana oldukça küçük motorlar kalacaktı. Bu yüzden benim gibi düşünen bir arkadaşım gs500'ü tavsiye etti ve motor kullanmayı bir gs500'te öğrendim. Makinanın ağırlığı, ağırlığıma daha uygun bir makineydi. Ayrıca sakin karakterli, temkinli bir insanım. 120km hıza, 2 ay sonra ulaşabildim

    Ama bir yandan ben de 650cc, 190kg, yüksek bir makinanın 170cm boyunda 70 kg ağırlığında biri tarafından başlangıç motoru olarak kullanılabileceğine inanmıyorum.

  14. #274
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hortlamış bu hehe

    Hayatında bisiklet dahi sürmemiş biri alınır . önce teorik sonra uygulamalı dersler verilir .. bu eğitimler sırasıında 125 cc den tutun 1200 cc ye kadar motorlar kullanılır eğitimi geçen aday altına en ufağı 650 cc olan motoru alır ve trafiğe çıkar.

    kimmi bunlar trafikte gördüğünüz motorlu polis ve jandarmaların alayı.. hatta amerikada bu polisler kuru ağırlığı +300 kg olan 1800cc motorları kullanırlar ..eğitimi almaya maddi durumuyetecek olan adama 125 cc kullan ondan başla demek abesle iştigaldir ... BMW rider acedemy honda todaylemi eğitim veriyo zannediyosunuz veya honda sürüşeğitiminde verilen en yüksek cc li motor 125cc mi

    trafik bambaşka bi olay 125 cc il trafiğe çıkan risk almıyomu. yada transalptebu risk dahamı çok ?? hayatında üstüe binmediğiniz bir motor hakkında nasıl olurda yorum yapabilirsiniz..


    ilk vitesli motorum xl 125 ti.. param ona yetti .. param olsa 650 cc bir enduro alırdım...


    yamaha xt660, transalp, bmw f 650, cbf 500, gs 500,mt-03... aklıma ilk etapta gelen duruu müsaitolan için başlangıç motorlarıdır .. başlamak demek illa bin yükselt anlamna gelmez . bu motorlardan herhangi biri, bir ömür boyu size yetebilir.. şehir dışına çok çıkmayan biri olarak 600 seviyesi bana yeterde artar bile..

    ben tecrübelerime dayanara iddaa ediyorum 600cc SS ler hariç motora başlamakiçin 125 cc falan şart değildir..

    İsviçre şöle yapıyo burası böle yapıyo beni bağlamaz .. avrupada bir çok ülkede aynı bizim gibi yapıyo..

    Paran varsa basarsın parayı gider BMW rider acedemy den alırsın eğitimi..sonrada gider f650 nin üstüne kurulursun..

    Gültekin canlı şahidi olayın 125 cc de kullandı f 650 de.. sorun trafikte hangisi daha kolay kullanılır . hangisi ile kendini daha çok emniyette hisseder..
    Sevgili Barış,
    Dediğin gibi konu yine hortlamış ve hortlaması bir yandan da iyi olmuş çünkü ilgili ve yeni motosiklete başlayacak olanlara eminim bazı yanıtlar verecektir.

    Benim eklemek istediğim ise;
    Avrupa da değil BMW Academy, Vatikandan PAPA nın sertifikasınıda getirsen, Yaşın 25'in altında ise CC den ziyade PS sınırlamasını ASLA bak ASLA geçemezsin diyorum. Bende Almanya da büyüdüm ve 16 ile 50cc bir motosiklet ile başladım. 18 ile de sürücü belgesi için müraccat da bulundum. O zamanlar sınavlarda hata ( yanlış ) yanıt sayısı 100 de 14 idi ve şu anda yanılmıyorsam 100 de 7 mi 4 mü ne. Avrupa da İlk yardım,Teknik,Psikoloji,bilgi, beceri,algılama gibi konular 100/95 geçilmeli ki bir araç sürücüsü olabil

    HİÇ bir otoritenin belge ya da sertifikası Devletin aradığı nitelik ve kriterlerin üstünde olamaz Avrupa da. Aksini söyleyene de inanmayın.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  15. #275

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT250 R
    Merhaba,
    Tum mesajlari okudum ve son durumda sormak istedigim tek soru kaldi:

    Madem SS'ler haric cc'ye takilmadan uygun motoru secebiliyoruz dediniz. Peki, ben 600 cc SS almak istiyorum. Hangi kosullari saglamaliyim?
    Sunu sunu yap ya da yaptiysan Sen oldun gibi bir cevap var mi?
    Ss almak istedigimde hazir olduguma emin olmak istiyorum. Nasil anlarim bunu

  16. #276
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Alıntı dptlk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Tum mesajlari okudum ve son durumda sormak istedigim tek soru kaldi:

    Madem SS'ler haric cc'ye takilmadan uygun motoru secebiliyoruz dediniz. Peki, ben 600 cc SS almak istiyorum. Hangi kosullari saglamaliyim?
    Sunu sunu yap ya da yaptiysan Sen oldun gibi bir cevap var mi?
    Ss almak istedigimde hazir olduguma emin olmak istiyorum. Nasil anlarim bunu
    Buna tam cevap vermek malesef mümkün değil.. En sevdiğimiz arkadaşlarımızı SS ler üzerinde kaybettik.. Çoğu çok deneyimli idi hatta çoğunun ikinci üçüncü motorları idi kaza yapıp vefat ettikleri motorlar.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  17. #277
    ensar007x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2010
    Şehir
    antalya/manavgat
    Motosikleti
    yamaha dt 125r ybr 125/3
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben pek katılmıyorum.

    125-250 cc ile 650+ cc deki motosikleti trafikte ve ani bir durudma zaptetmek sadece tecrübe ile olur. Egitimle olmaz. Bu tecrübe de düşük cc ile min 5000 km trafikte kullanmaktan gecer. Herkesin atladığı bir nokta var, buyuk cc motorda gazı az acarsam motor az gider..O zaman 250 cc gibi kullanırım.. Yok öyle birşey.

    Kaç kişi geldi bize, ben 600 cc den daha düşük motor almak istemiyorum alıp satarken para kaybediyorum 600 le başlyacagım ona gore egitim verin.. Tamam diyoruz piste gidiyoruz, YBR 125 ile 1 saat dolanıp birkaç alıştırma yaptıktan sonra, 250 nin üstünde motosiklet almam ben başlamak için diye düşüncelerinden vazgectiler. Tabi bu biraz da yetenek, ani karar verme, kendine hakim olmakla ilgili..

    Ben 17 yıldır 20 küsür motosiklet değiştirdim 500 bin km ye yakın tecrübem var ve her başlamak isteyeni, 125-250 ile aşlamalısın diye diretiyorum.

    Öncelikle mesela, bir ybr 125 i ele alalım, bu motorun ikinci el eli ayağı düzügn bişi ~1800 ytl civarında.. Bu motoru alıp 3-4 ay kullanıp yine aynı paraya ya da 200 ytl zararla satmak karşılığında bu kişi "hayatını" satın alacak.. Yani bugun gidip bi R6 alın sıfır, plakayı takıp bayiden eve geitrin. Satmaya kalkın min 3 milyar zarar...

    Düşünülenin akisne 125 ile başlamak para kaybı değil uzun vadede para kazancı anlamına gelir. Buyuk motorda yapılacak en ufak bir hata Allah korusun kol-bacak kırıklarına burkulmalarına yol açacaktır. Motosikletten soğuma ihtimali de cabası. Bir de cevrenin "bak biz sana söylemiştik bu tehlikeli iş. Ölmeden önce vazgec" muhabbetini çekmeye degmez. Bu düzelene kadarki hastane masrafı, iş gorememezlikten kaynaklanan maddi zarar??

    Neden bunlar düşünülmezde satarken yapılacak olan 200 -300 ytl zarar düşünülebilir? Bu nasıl mantıktır?

    Bu motosiklet işi keyif işidir. Bundan zarar etmek bu işin farzı. Kurtuluş yok. Zarar edecegim diye düşünecek kişi motosiklete hiç başlamamalı.

    Ben bu işin içinde biri olarak 250 yi gecmemeli başlanacak motor en azından 5000 km boyunca. 5000 km trafik tecrübesinden sonra istedigini yapsın.

    Bir çok egitim kurumu trafikte egitim vermiyor. Honda olsun BMW olsun EMOK olsun. Trafik çok fakrlı bir ortam..

    Çok karşılaştıgımız bir durumdur bu. Pistte butun alıştırmaları gayet başarılı yapıp, trafige çıkınca sudan çıkmış balığa dönen çok insanla karşılaştım. Çünkü pistte yapılan egitimde, sagdan bi arabanın çıkacağını, yayanın geldiğinizi göre göre yüzününze bakarak önünüze atladığı bir ortam yok. Bunlara karşı önlemli olmak için trafik tecrübesi şart.. Pistte de bunlarla ilgili şeyler yapılıyor tabiki ama çok sınırlı. Bunu da en sağlıklı şekilde, 125-250 cc hafif bir motosikletle bertaraf edebilirsiniz ilk zamanlarda.

    Çünkü küçük motosiklet, buyuk motosikletten daha fazla hata tolere etme kapasitesine sahip.

    Kısacası bu işin dogrusu küçük motordur.. Avrupada neden 600 cc den önce 125-250 kullanmak gerekiyo, neden beygir ksıtlaması var? Öyle alıp cbr 600F i gitmek yok avrupada.. Adamlar işi biliyor bilinçli bir toplum.. umarım biz de de bi gun öyle olur.
    Malesef burda çok gördük duyudki SRAD ları, CBR ları, R6 ları alıp bu debriyaj bu fren bu gaz diye bayide gösterip eve kadar gelenleri..

    Benim diyecegim bu konu ile ilgili olarak budur.
    ben abime katılıyorum ve 125 cc den başla derken kucuk motorla başlasınkı kendı kendını eğitsın cunku bılıyoruzkı bızım insanımız biraz sallaya sonra bakarız kelımelırını cok kullandıgı ıcın hangımız egitim merkezıne gıdıpte egıtım alır bunun yerıne 125 cc lerle başla dıyoruzya ama 125 cc derkende 29 hp den degil maksımum hızı 100-120km/h olandan bahsedıyoruz .....(egitim şart )
    cook gusel bır konu actıgın ıcın teşekkurler 1 tek yenı başlayanlar degıl bızlerde bırseyler ögrenıyoruz cok saol

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:09 ----------

    Alıntı dptlk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Tum mesajlari okudum ve son durumda sormak istedigim tek soru kaldi:

    Madem SS'ler haric cc'ye takilmadan uygun motoru secebiliyoruz dediniz. Peki, ben 600 cc SS almak istiyorum. Hangi kosullari saglamaliyim?
    Sunu sunu yap ya da yaptiysan Sen oldun gibi bir cevap var mi?
    Ss almak istedigimde hazir olduguma emin olmak istiyorum. Nasil anlarim bunu
    buna kendın karar vermelısın kendı nefsıne sahıp cıka bılıyorsan ve ss 'in ustune bindiginde vicudunla degilde beynınle düşünuyorsan ve altındakı güç seni degilde sen onu yonete bılecegıne kendın (kendını kandırmak yok) inanıyorsan zaten bellı bır tectubede olursun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:12 ----------

    Alıntı dptlk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Tum mesajlari okudum ve son durumda sormak istedigim tek soru kaldi:

    Madem SS'ler haric cc'ye takilmadan uygun motoru secebiliyoruz dediniz. Peki, ben 600 cc SS almak istiyorum. Hangi kosullari saglamaliyim?
    Sunu sunu yap ya da yaptiysan Sen oldun gibi bir cevap var mi?
    Ss almak istedigimde hazir olduguma emin olmak istiyorum. Nasil anlarim bunu
    buna kendın karar vermelısın kendı nefsıne sahıp cıka bılıyorsan ve ss 'in ustune bindiginde vicudunla degilde beynınle düşünuyorsan ve altındakı güç seni degilde sen onu yonete bılecegıne kendın (kendını kandırmak yok) inanıyorsan zaten bellı bır tectubede olursun
    **dede** derki azraili gıcık etmek ıstıyorsan kask tak

  18. #278
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok uzun zamandan beri bir çok motosiklet forumunu takip etmekteyim ortak bir eğilim var , motor soran arkadaşlara 125 cc ile başla aman yüksek cc alma gibi önerilerde bulunulmakta hatta bu önerileri yapanların çoğu hayatında hiç motor kullanmamış insanlar . Konu hakkında bilgili olduğunu düşündüğümüz köşe yazarlarıda bu olaya çanak tutmakta...
    İyi bir eğitim alınarak (honda , Emok, BMW gibi kuruluşlar lisanslı uzman eğitmenlerle bu eğitimi vermektedir) 650 CC bir enduro veya chopper la motora başlamak mümkündür ...

    Sport modelleri bunun dışında tutuyorum.. Sport modeller belli bir tecrübe gerektirmektedir diğer modellerin aksine sportlarda motor tamamen vücut hareketleri ile kontrol edilmektedir ..Sportlarda özellikle düşük süratlerde ve manevralar esnasında vücut yatar pozisyonda olduğu için ağırlık merkezini odaklamak diğer modellere oranla daha zor olmaktadır..

    Örnek verirsek durumun vahameti ortaya çıkacaktır hiç motor kullanmamış bir arkadaş tavsiye istiyor.

    -Acaba hangi motoru alsam ?
    Hemen uzman arkadaşlar cevaplıyorlar. (uzmanlık bisiklet üzerinde kazanılmış)
    -Arkadaşım 125 cc ile başla zaman içinde yükseltirsin !!!!! (Kendiside bunu yapmayı düşünüyor soruyu sorandan tek farkı foruma daha önce katılıp bu soruyu daha önce sormuş ve aynı yanıtı almış olması)
    Cevabı alan arkadaş gidip bir RS REPLICA 125 Aprilla alıyor (eee para var tavsiyeyede uyuyo 125 cc) ama bu motor 11000 devirde 29 hp güç üretiyor. ne önemi var işte 125 cc bir motor bin git .Şimdi siz karar verin hiç deneyimi olmayan birinin altında 29 hp güç üretebilen küçük modifikasyonlarla azami hızı 200 km/h ye çıkan bir alet var.. Ne kadar masum değilmi...
    Bence tavsiye şu olmalı arkadaşım ciddi bir eğitim merkezine git ve eğitim al motor ciddi bir iştir. Kaportası senin vücudundur. Bu eğitimi aldıktan sonra 650 cc bir enduro , chopper başlamak için büyük değildir. Bu konuda özel hazırlanmış Cd lerde (isteyene nasıl temin edebileceğini sölerim) mevcuttur. Zaten bu eğitimi alan biri hangi motorun kendisine uygun olduğuna eğitmenleri ve kendi becerisi doğrultusunda çok rahat karar verecektir..
    Satılık ilanlarına bir göz gezdirirsek daha 5000 km bile yapmadan 125 cc den bıkan ve motoru büyütmek isteyen arkadaşlarla dolu olduğunu göreceğiz.
    Tabiki motor seçerken bizi kısıtlayan en önemli faktörlerden biride maddi sorunlardır.. Çin mallarının piyasaya girmesi ile motora olan ilgi gün geçtikçe çok büyük bir ivmeyle artmaktadır..Biraz araştırırsak 2. el çok temiz motorlarında 125 cc , 250 cc motorlarla hemen hemen aynı fiyatlarda olduğunu görebiliriz..
    Motor alırken o motora en az bir iki sene binmek amacı ile almak bu yüzden seçimide ona göre yapmak çok akıllıca olacaktır.
    Özellikle vitesli motorla başlangıç yapmak isteyen arkadaşlara eğitimi şiddetle tavsiye ederim..Bulundukları bölgelerde bu tip eğitim veren kuruluşlar yoksa, bir dernek bir klüp kurarak bu tip eğitim veren yerlerle yazışılıp bu eğitimin o bölgeye gelmesini sağlamak mümkündür.

    İşi özetlersek kaç cc motorla başlayacağınız önemli değil önemli olan nasıl bir eğitim alarak başlayacağınız...
    arkadaşa tamamen katılıyorum ufak cc den başlama muhabbeti tamamen bir geyik,ben 18 yaşında 58 kg iken, 350 cc 250 kg ağırlık rus motoru 10 sene kullandım problemsiz,çok dengeli traktör gibi bi makinaydın bilenler
    bilir,şu anki kullandığım cbf 150 altımda titrek kalıyor hiçde güven vermiyor
    (boy178 kg 85) spor tarza sözüm yok mutlak tecrübe şart ama choper -vb-1000cc de olsa farketmez kanımca

  19. #279

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Benimde motor hayatım 2008 aralık ayında başladı ve abilerimin sözünü dinledim. 150cc vitesli bir motor satın aldım 1 sene sonra 250cc lik maxi scooter a geçtim, eve aradan 6 ay geçtikten sonra ortalama tecrübem 18.000km bmw nin 650 dakar modelini denedim ve sonuç başarılı hiç korkmadan trafiğe çıktım ve çok keyif aldım. Şimdi 150 cc motor kullandığım zaman bisiklet gibi geliyor ama ilk zamanlar öyle değildi. Bence ustalarım doğru söylüyor.
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  20. #280

    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    Şehir
    FB
    Motosikleti
    tabanway
    hortlamış konu

    883 harley ile başladım , şimdide 800 lük kawaya biniyorum. hiç sorun yaşamadım. Ama bunu 10 sene önce yapsaydım farklı olurdu..motor üstünde kesinlikle risk almıyorum saçmalamıyorum. gücü güvenlik için kullanıyorum.

    ss için birşey diyemem artçı oldum ama kullanmadım. bence tamamen kişinin yeteneğine ve eline koluna hakim olması ile ilgili. cruiser de gaza yüklensemde çok sorun yaşamıyorum
    AT, AVRAT, MOTOR...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler