Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
15. sayfa BirinciBirinci ... 5131415

Başlangıç cc si aldatmacası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #281

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    Trabzonspor
    Motosikleti
    Uzun bir süre olmayacak...
    güncel.... yeni arkadaşlarımızın okumasında fayda var...
    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #282
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hey gidi günler.
    Bu topice yazan 3-4 arkadas maalesef artik aramizda degiller.
    Sanirim bu topige rahmetli aye'den bir alinti ile kendi adima nokta koyma zamani.
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda benim fikrim sabit, neyle başlarsan onla bitireceksin.

    İsteyen hayabusayla başlasın ben kademeli geçişe inanmıyorum.
    Nur içinde yat kardesim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #283
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Xetanor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güncel.... yeni arkadaşlarımızın okumasında fayda var...
    Hangi birini okusunlar ben daha bu kadar çok sayıda bu kadar uzun yorum yazılan konu görmedim

    Benim göz atarak kafa takılan tek soru şu oldu, eğitim almadan motor sürmek isteyen arkadaşlara ne önericez...?
    #sürenadam

  4. #284
    SARP AY52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC700X
    Benim izlediğim yol "ilk 10.000 km 150cc - 10.000-30.000 km 250cc" sürüş deneyimim uzun yol sürüşü dahil 40.000 km olunca 600cc veya biraz üstüne geçmeyi planlıyorum. Şu an 15.000 Km'deyim. Yılda şehir içi 10.000 km yapıyorum. Daha 2 yıl 250'lik kullanacağım. Şu an bu güzel forumdan değerli arkadaşlarımızın yazdığı tecrübeleri okuyorum, zaman zamanda uyguluyorum. Bu forumu yaratan yöneticilere'de sonsuz teşekkür. Özel sürüş dersleri alacak nakit ve vakitimiz olmadığından forum sayesinde teorik ve teknik olarak birbirimizi eğitiyoruz. Tecrübesi olmayan biri olarak düşük cc den başladım, çok da faydasını gördüm. Özellikle özgüven kazanma açısından çok faydalı, motor beni korkutmadı tam tersine tutkunu yaptı. En azından küçük cc ile başlayınca motorsikletin sizi sarıp sarmayacağını anlıyorsunuz. Kullanımında olan güzellikleri yada zorlukları, tehlike derecesini hemen kavrıyorsunuz. Eğitim alarak motorsiklet kullanmaya başlamak tartışılmaz faydalı ama 1-2 haftalık eğitim aldım diye hemen 600 makinanın üzerine çıkmak bana pek mantıklı gelmiyor. Türkiye'de trafik tehlikeli. Yolların ve sürücülerin durumu malum.

  5. #285
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul/bostancı
    Motosikleti
    Honda Hornet 900
    Evet dediğin gibi belki eğitim alındıktan sonra 600 cc bir makinayı kullanabilirsin fakat 125 cc 250 cc ile kademe kademe cc yükseltmiş birisinin yanından bile geçemezsin.Honda dan aldıgın 2 3 aylık eğitim ile yıllarca işin içinde olan biriyle kıyaslama yapmak nekadar doğru olur siz söyleyin.
    En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.

  6. #286

    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    KONYA
    en iyisi motorsiklete hiç başlamamak sanırım...

  7. #287
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hey gidi günler.
    Bu topice yazan 3-4 arkadas maalesef artik aramizda degiller.
    Sanirim bu topige rahmetli aye'den bir alinti ile kendi adima nokta koyma zamani.

    Nur içinde yat kardesim.
    AYE yani sevgili murat.. süper sportla belediye tarafından sulanan bir yolda kayarak düştü ve vefat etti...Nur içinde yatsın
    sanki yüksek cc ile başladıda deneyimsizlikten kaza yaptı şeklinde anlaşılmasın kaza yaptığı motor benim bildiğim 5. süper sportu idi ilk 4 taneside yanılmıyosam pert olmuştu...

    hala iddaam şudur .. her motorun bir acemiliği vardır .. 1300 cc hayabusa kullanan adama 125 cc cbr verirseniz inanın kaza yapar ..oysa kullanmayı düşündüğü tarz ve cc de eğitim almış biri güven içinde motorunu kullanır.. tüm iş limitlerinizin bilincinde olmanız ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  8. #288

    Üyelik
    12 Haziran 2012
    ben süper bir acemiyim, ahkam kesmek bana düşmez ama aklın yolu ve doğru bir tanedir. bu doğru hangisidir?

    benim nacizane fikrim kesinlikle önce eğitim fakat eğitim sonrasnda uzun bir tecrübe süresi eğitimden daha büyük önem taşır düşüncesindeyim.

    ayrıca motosiklet sadece hız demek mi? yoksa keyif-tutku mu?

  9. #289

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Kanuni 150 Seyhan
    Ne kadar eğitim alınsada bence yüksek ccli motorla başlamak yanlış sonuçta 30 40 yıllık motorcular bile kaza yapıp vefaat edebiliyorlar motorun sana karşı tepkilerini görüp anlamak lazım bence yani mesela "hmm şuraya böyle girersem patlarım" "bu virajdan böyle çıkarsam yatarım" gibisinden gibisinde sağı solu belli olmuyor iki tekerlerin sonuçta ^^

  10. #290
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben pek katılmıyorum.

    125-250 cc ile 650+ cc deki motosikleti trafikte ve ani bir durudma zaptetmek sadece tecrübe ile olur. Egitimle olmaz. Bu tecrübe de düşük cc ile min 5000 km trafikte kullanmaktan gecer. Herkesin atladığı bir nokta var, buyuk cc motorda gazı az acarsam motor az gider..O zaman 250 cc gibi kullanırım.. Yok öyle birşey.

    Kaç kişi geldi bize, ben 600 cc den daha düşük motor almak istemiyorum alıp satarken para kaybediyorum 600 le başlyacagım ona gore egitim verin.. Tamam diyoruz piste gidiyoruz, YBR 125 ile 1 saat dolanıp birkaç alıştırma yaptıktan sonra, 250 nin üstünde motosiklet almam ben başlamak için diye düşüncelerinden vazgectiler. Tabi bu biraz da yetenek, ani karar verme, kendine hakim olmakla ilgili..

    Ben 17 yıldır 20 küsür motosiklet değiştirdim 500 bin km ye yakın tecrübem var ve her başlamak isteyeni, 125-250 ile aşlamalısın diye diretiyorum.

    Öncelikle mesela, bir ybr 125 i ele alalım, bu motorun ikinci el eli ayağı düzügn bişi ~1800 ytl civarında.. Bu motoru alıp 3-4 ay kullanıp yine aynı paraya ya da 200 ytl zararla satmak karşılığında bu kişi "hayatını" satın alacak.. Yani bugun gidip bi R6 alın sıfır, plakayı takıp bayiden eve geitrin. Satmaya kalkın min 3 milyar zarar...

    Düşünülenin akisne 125 ile başlamak para kaybı değil uzun vadede para kazancı anlamına gelir. Buyuk motorda yapılacak en ufak bir hata Allah korusun kol-bacak kırıklarına burkulmalarına yol açacaktır. Motosikletten soğuma ihtimali de cabası. Bir de cevrenin "bak biz sana söylemiştik bu tehlikeli iş. Ölmeden önce vazgec" muhabbetini çekmeye degmez. Bu düzelene kadarki hastane masrafı, iş gorememezlikten kaynaklanan maddi zarar??

    Neden bunlar düşünülmezde satarken yapılacak olan 200 -300 ytl zarar düşünülebilir? Bu nasıl mantıktır?

    Bu motosiklet işi keyif işidir. Bundan zarar etmek bu işin farzı. Kurtuluş yok. Zarar edecegim diye düşünecek kişi motosiklete hiç başlamamalı.

    Ben bu işin içinde biri olarak 250 yi gecmemeli başlanacak motor en azından 5000 km boyunca. 5000 km trafik tecrübesinden sonra istedigini yapsın.

    Bir çok egitim kurumu trafikte egitim vermiyor. Honda olsun BMW olsun EMOK olsun. Trafik çok fakrlı bir ortam..

    Çok karşılaştıgımız bir durumdur bu. Pistte butun alıştırmaları gayet başarılı yapıp, trafige çıkınca sudan çıkmış balığa dönen çok insanla karşılaştım. Çünkü pistte yapılan egitimde, sagdan bi arabanın çıkacağını, yayanın geldiğinizi göre göre yüzününze bakarak önünüze atladığı bir ortam yok. Bunlara karşı önlemli olmak için trafik tecrübesi şart.. Pistte de bunlarla ilgili şeyler yapılıyor tabiki ama çok sınırlı. Bunu da en sağlıklı şekilde, 125-250 cc hafif bir motosikletle bertaraf edebilirsiniz ilk zamanlarda.

    Çünkü küçük motosiklet, buyuk motosikletten daha fazla hata tolere etme kapasitesine sahip.

    Kısacası bu işin dogrusu küçük motordur.. Avrupada neden 600 cc den önce 125-250 kullanmak gerekiyo, neden beygir ksıtlaması var? Öyle alıp cbr 600F i gitmek yok avrupada.. Adamlar işi biliyor bilinçli bir toplum.. umarım biz de de bi gun öyle olur.
    Malesef burda çok gördük duyudki SRAD ları, CBR ları, R6 ları alıp bu debriyaj bu fren bu gaz diye bayide gösterip eve kadar gelenleri..

    Benim diyecegim bu konu ile ilgili olarak budur.
    katılıyorum hocam size
    Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.

  11. #291
    besikcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    raptor 650i
    ben katılmıyorum bazı arkadaşlara. bizim zamanımızda turkiyede ne cok motor vardı nede egitim veren yer 100 cc motorla başla sonra satcam de satamassın cek kenara sonra 125 sonra150 derken motorcu dukkanı acarsın. şimdi ki gencler şanslı iyi egitim al kabiliyet varsa 600 cc lik makinayı surersın ama duruşu seni korkutursa asla suremessin. bunun icin taş gibi uzun yıllar surebilecegin 250cc motorlar var kolayda bıkmayacagın tipleride var. forma yazı yazan arkadaşlar bence egois yane bencil davranıyolar ben 1300 cc surerim sen suremessin her şeyi cok bilmek iyi degil acaba kac kişi 600cc den yukarı motor surmüş? insanların bulundugu bölgeye göre degişir kalabalık sehirde bence 250cc den yukarısı gereksiz yakıt sarfıyatı ve motor kontrolu zor ama insan oglu hep ben bilirim der olmaz arkadaşlar. motor kullanımı kişiden kişiye degişir. mesela ben yıllardır tır kücük arac motor olsun daha hic biriyle 160km h gormedim 26 yıldır yollardayım.dıkkat edin 280 gordum dıyen arkadaşlar bir gün postada ceza makbuzu hemde kabarık görürseniz. şaşırmayın. büyük motor kullanan arkadaşlar kötü örnek oluyosunuz tabi hepsi degil 280km hız yaptım dıyosun sonra yeni başlayanda vay be bende bi hayabusa alacam bende yaparım. sonra parası varsa alıyo aramızdan ayrılıyo. tırafik kurallarına uy tam tesisat giyin sadece sen akıllısın dıye düşün yolda öyle ilerle evel allah bişe olmaz..bu yazımda kırdıgım arkadaşlar varsa şimdiden ÖZÜRDİLERİM.

  12. #292
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    ya neyin tartışmasını yapıyoruzki.. baştan okuyun bu başlığı .. trafikte 600 cc üzerinde gördüğünüz veya yollarda 1200 cs leri kullanan jandarmalarla konuştum .. düşük cc denmi başladınız diye sordum ..motorlu polis ve jandarmalarda gönüllülük esası aranıyor.. hayatında hiç motor kullanmamış adam eğitimini alıyor 1200cs e binip göreve çıkıyor.. amerikada aynı polis 1800 cc harley kullanıyor.. hala yok düşük cc den başlamak lazım diyen neyi baz alıyor..

    eğitimini alabilecek birisi neden 1200 cc den başlamasın .. polisler ve jandarmalar insanüstü yeteneklermi..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  13. #293
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hep cc yi ölçü alıp onu tartışıyoruz.

    Asıl tartışmamız gereken cc değil hp olmalı
    okican bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #294
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    çok eskiden de takip ettiğim bir başlıktı ve tartışmasız bu forumun en kalıcı başlığı olmaya adaydır. Olaya farklı bir bakış açısı ile bakmak istiyorum sadece, kazalara baktığımızda, kontrol dışında gelişen kazalar hariç (arkadan ve yandan çarpmalar vs.) genel olarak işi showa dökmekten kaynaklı ve kendine fazla güvenme sonucu ortaya çıkan kazalar ağırlıklı olduğu açıkça görünür. Yani büyük cc ile başlamak illa kaza riski yaratacak diye bir genelleme bence de yapılamaz zira fren mesafesi, ağırlık dağılımı, stabil yol alma gibi pek çok avantajları da vardır büyük cc makinanın. Trafikte herhangi bir motorlu taşıtla bulunma gibi tecrübesi olmayan, trafikte tehlikenin nereden ve nasıl geleceğini öngöremeyen, etkili fren mesafesini kestiremeyen insan düşük cc ile başlasa da kaza riski olacaktır ama tehlikenin boyutu süratlenme farkı ve ağırlıktan dolayı kontrol zorluğu ile doğru orantılı olarak artacaktır, bunun dışında kaza yapma riski aynıdır bence. Ben büyük cc motor kullanırken çok daha dikkatli olurken küçük cc ile daha bi özgüvenle ve risk alarak kullanıyorum mesela.

  15. #295
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    O deil de bu konuyu neden hortlattın. Kasınan 600 le başlar ve biter o kadar ben 2005 den beri suruyorum 600 ve 1000 cc den korkuyorum hala herhalde ömrümün sonuna kadar da almam
    www.erkakurye.com


    REKLAM ALANI
15. sayfa BirinciBirinci ... 5131415

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler