Her yiğidin yoğurt yemesi farklı olmalı mıdır?
-
Yaklaşık iki senedir forumu takip ediyorum bir senedir üyeyim.Motosiklet kullanımında çoğu kişi hem fikir olsada mesela freni kaç parmakla tutmalıyız meselesi muammaya dönüşüyor bazen.Ben koca elli olduğum için tek parmak yetiyor.İki parmak öneriliyor genellikle ve beni korkutan acemilere dört parmak fren tavsiyesi ki bu acemilere düş demek bana kalırsa.Ben acemiyim tek parmak sıkarken bile hiç gaz verme gibi durumlar yaşamadım.Acemi olmayan arkadaşlar bile çoğunlukla fikir ayrılıklarına düşebiliyor.Acemiler kimin doğrularına inanacak merak ediyorum ya da kendi rahat hissettikleri tarzda mı kullansınlar motorlarını
Ben şahsen kitabına uymaya çalışıyorum arada kaçamakta yapmıyor değilim.
Reklamlar
-
Güzel bir konu bu, bende şaşırıyorum işin doğrusu. Önerileri okumak isterim.
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
Mersin İl Temsilcisi
keşke biraz araştırma yapsaydın topic açmadan önce. en son videolarıyla beraber aynı konu açılmıştı...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Fazla topik göz çıkarmaz.Sürekli yeni üye olan arkadaşlar var.
-
Ben herzaman 4 parmak ile kullanıyor ve 4 parmak öneriyorum.
Eğer böyle kullanmaz iseniz kontrolsüz gaz açma ve dozlamada hata yapmanız kaçınılmazdır.
Panik frende maneti ne kadar kontrollu olarak sıkarsanız o derece çabuk ve risksiz durursunuz.
Tek parmağınızın gücü manete yetiyor olabilir , birçok motorda fren servosu var serçe parmağınızın ucu ile bile fren yapabilirsiniz ama 4 parmağınız ile olduğu kadar iyi dozlayamazsınız.
Bir futbol topunu düşünün , ayağınızın burnunu kullanarak bütün gücünüz ile şut çekin top mermi gibi gidecektir. Eee peki o zaman neden futbolcular böyle vurmazlar. Bunun nedeni şudur ayağınızın burnu sivridir ve top üzerinde çok küçük bir alana çok büyük bir güç uygular , topu bu şekilde yönlendirmek ve çekilen şutun şiddetini ayarlamak mümkün değildir. Sırf bu yüzden futbolcular neredeyse tüm ayak yüzeylerini kullanarak topa vururlar ve o top adrese teslim yerini bulur.
Yani 4 parmağımızı manete daha fazla güç uygulamak için değil daha kontrollü basınç uygulayabilmek için kullanırız.
Umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir.
Saygılar
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Teşekkür ederim 4 parmak çalışması yapayım ben o zaman diyeceğimde biliyorsunuz hocam çoğu motorcu da iki parmak kullanıyor.Ustalaşıncamı iki parmak kullanmaya başlıyorlar bu arkadaşlar.Tamam bu konular bıkkınlık veriyor insanlara ama iki parmakçılar ve dört parmakçılar diye iki grup var forumda...
-
valla ben birkac sefer bu 4 parmak mevzusu yuzunden supurge moduna gectim sonra bir arkadasin tavsiyesi ile 2 parmak kullanmaya basladim meger isin sirri iki parmaktaymis o gun bu gundur asfalt ile baya iyi dostuz hic uzmuyoruz birbirimizi.
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
Yauv ben 3 parmak kullanıyorum?? Debriyajda frende 3 parmak kullanıyorum sürekli. Allah allah ben de mi bi tuhaflık var acaba =}
[B][COLOR="Red"]34[/COLOR][/B] [B][COLOR="Red"]H[/COLOR][/B]oş [B][COLOR="Red"]G[/COLOR][/B]eldin [B][COLOR="Red"]3291[/COLOR][/B]
*Yeni motoruna isim arıyor:silent: [Önerilere Açığım]
-
sapo adlı üyeden alıntı
valla ben birkac sefer bu 4 parmak mevzusu yuzunden supurge moduna gectim sonra bir arkadasin tavsiyesi ile 2 parmak kullanmaya basladim meger isin sirri iki parmaktaymis o gun bu gundur asfalt ile baya iyi dostuz hic uzmuyoruz birbirimizi.
Ayakların peglere yanlış konulması yüzünden motorun dizler ile sarılması mümkün olmaz ve motor ile sizi kiliteyen tek bağlantı elleriniz kalır. Bu durumda 4 parmağınızı birden gidondan ayırmaya kalkarsanız dengeniz bozulacaktır.
Size tavsiyem doğru oturuş pozisyonu konusunu araştırmanız , oturuşunuzu düzelttikten sonra tekrar 4 parmak ile fren çalışması yapmanızdır. Eminimki bu sefer olumlu sonuç alacaksınız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:26 ----------
dj_space_x adlı üyeden alıntı
Yauv ben 3 parmak kullanıyorum?? Debriyajda frende 3 parmak kullanıyorum sürekli. Allah allah ben de mi bi tuhaflık var acaba =}
Anormallik yok muhtemelen benimkiler gibi tombul parmaklarınız var, serçe parmağınız manete oturmuyor ve boşta kalıyor . Durum bu ise fazla dert etmeyin Allah bizi böyle yaratmış ne yapalım
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
frenleme esnasında debriyaj kullanıyorsanız ve parmağınız kuvvetliyse teki de yeterli
2 ise ideal
kontrolsüz gazlama gibi bir derdiniz de kalmaz
yalnız bu motor sürme işi okuyarak yazarak olacak iş değil
başkalarının tecrübelerinden faydalanmanın olumlu getirisini göz ardı etmiyorum
lakin okuyarak rossi olunmaz
eğer gerekli mekanik yeteneklere sahipseniz farkında bile olmadan kendinize uygun fren tekniğinizi geliştirirsiniz
-
sizin derdiniz parmak sayısı ,ben hiç tutmuyorum bana çok garip geliyo öyle aslında en baştan 2 parmağa alışmak lazımdı sanırım
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
Tek parmakla elde edilen hassasiyetin fren için yeterli olmadığı aşikar. İki parmakla elde edilen fren hakimiyeti yeterli midir peki? Gördüğüm kadarı ile bu konuda eğitimciler bile hem fikir değiller.
Bana gelince, ben her zaman 4 parmak kullanırım fazladan fren hassasiyeti göz çıkartmaz. Hatta o gözün yerinde kalmasını dahi sağlayabilir bir gün gelir...
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...
-
dj_space_x adlı üyeden alıntı
Yauv ben 3 parmak kullanıyorum?? Debriyajda frende 3 parmak kullanıyorum sürekli. Allah allah ben de mi bi tuhaflık var acaba =}
Ne zaman bu parmak/fren maneti tartışmaları açılsa, galiba türümün tek örneğiyim derdim hep.
Ben de 3 parmak kullanıyorum. Özellikle trafiğin ve yaya geçişinin yoğun olduğunu bölgelerde.
-
Kampana frenli motorumda 4 parmak kullanıyorum. Disk frenlilerde 2 parmak yeterli oluyor. Debriyaja ise türlü türlü basarım
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)