Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Nedendir bu yüksek cc'li motor isteği.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    saintofdream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Beşiktaş
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660Z
    Arkadaşlar Merhaba ;

    Ben 1 yıldır motosiklet sürüorum cok aktif bir şekilde. 10 000 km yaptım. Motorum suzuki inturder vl 250 2004 model 39000'de. Ciddi kazada yaptım ufak kazada ege turuda yaptım. Tecrübe kazandım yeterince anlayacağınız. Motorumdan cok ama cok memnunum şehir içinde olsun şehirler arası olsun. Ayrıca motorum cok ilgi çekior üstüne oturup fotograf cekenler flam flam Dönüp bakanlar flam.

    Herkezde bir 250 den sonra 650 cc ye geçme modu (Dragstar,Shadow,Intruder 800) var. 650 cc daha zorluk cıkartmaz mı İstanbul Trafiğinde. Daha fazla benzin yakmaz mı. (100 kmde 3 yakıor benimki)Ayrıca ben motorumla rahatca 130 a cıkabiliyorum. Nedendir yüksek cc isteği. Nedir avantajı söyliyebilirimisiniz? Bide bu suzuki intruder vl 250 ile sizce kaç km giderim daha 250 000 ni bulurmu ? Ne zaman yeni motor alma zamanı gelir.
    Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Büyük motorları trafikte kullanması zordur. Kullandığın motor yeterli geldiği sürece en iyi motor senin motorundur. 250cc altındaki motorlar şehir içinde yeterlidir, ancak uzun yolda özellikle sollamalarda tehlike yaratabilirler. Şehir dışına çıkmadıkça 250cc'den büyük hacme ihtiyaç yok.

  3. #3
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    bence motor sevdalısı olan herkesin büyük cc motosikletleri ömründe bir kerede olsa tadını alması lazım
    İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet

  4. #4
    VIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Yamaha XT660R- Afrika twin 1000L
    Arkadaşıma katılıyorum 250cc şehir için yeterli hatta idealdir.Ancak uzun mesafe ve otoyollarda 600cc ve üzeri motosikletler daha uygundur 250cc ile 130 a çıkılır fakat ani hızlanma gerektiğinde 250cc nin ivmelenmesi yetersiz kalabilir bu yüzden benim favorim 600-750cc motosikletlerdir.

  5. #5
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    En iyi motor,işini gören motordur.Hayatında 250cc den yüksek motor kulanmamış 30 senelik motorcu tanıyorum.birazda keyif meselesi galiba.Ancak şunu bilirim,benim gibi ufak tefek kullanıcıysanız,büyük hacimli motor,şehir içinde eziyete dönüşüyor.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  6. #6
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Tüm dünyada hız sınırı uygulanıyor (Almanya daki A sınıfı otobanlar hariç) Buna rağmen spor otomobiller saatte 400 km hıza ulaşacak şekilde üretiliyor. Şimdi bu arabaların sahipleri 120 km/saat hız sınırına uyuyorlar öı yoksa hepsi heveslerin Almanyada mı gideriyor.
    130 km/saat sana bana yetipte artarken başkasına 200 az geliyor. Bu nedenle grup sürüşlerine katılmayan insanlar var. Çoğunluk hız sınırını 2-3 kat geçiyor zaten

  7. #7
    transelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    ist.
    Motosikleti
    honda transalp / SH300i /cb125e
    anlaşılan şehir içi konusunda herkes hem fikir ama sehirler arası yolculuklarda bir çekince var. ben transalplede cbf150 ile de şehirler arası geziler yaptım, garip gelecek ama cbf150 ile daha rahat ettim. trafikte heyecan aramıyorsanız büyük motor hiç bir şekilde ihtiyaç değildir. 100 -110 km/h hızlara çıkabilen küçük motor gayet keyifli ve yeterlidir. büyük motor bir gereklilik meselesi değil zevk meselesidir.
    blueway2 ve odo bunu beğendiler.
    aman derim kardeşim alkol kötü bir artçıdır.....

  8. #8
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı transelo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlaşılan şehir içi konusunda herkes hem fikir ama sehirler arası yolculuklarda bir çekince var. ben transalplede cbf150 ile de şehirler arası geziler yaptım, garip gelecek ama cbf150 ile daha rahat ettim. trafikte heyecan aramıyorsanız büyük motor hiç bir şekilde ihtiyaç değildir. 100 -110 km/h hızlara çıkabilen küçük motor gayet keyifli ve yeterlidir. büyük motor bir gereklilik meselesi değil zevk meselesidir.
    CBF150'yle Balıkesir-Susurluk arasını geçmeyi dene, gerekliliği hissedersin Gidiş-dönüş virajlı ve iniş çıkışlı dar bir yolda yokuşlarda arkadakine ezilmemeye çalışmak, virajlarda geçmeye çalışanlarla boğuşmak hakikaten tehlikeli.

  9. #9
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF150'yle Balıkesir-Susurluk arasını geçmeyi dene, gerekliliği hissedersin Gidiş-dönüş virajlı ve iniş çıkışlı dar bir yolda yokuşlarda arkadakine ezilmemeye çalışmak, virajlarda geçmeye çalışanlarla boğuşmak hakikaten tehlikeli.
    Bahsettiğiniz yolu geçen sene cbr125 ile gidip gelmiştim. (istanbul - altınoluk gezisi yaptım).

    O yol gerçektende tehlikeli. rampalarda otomobillere ayak uydurabilmek için motoru çatlatacak derecede çok sıkıştırmak zorunda kalmıştım Ayrıca rampada bayılan kamyonları geçebilmekte ayrı bir sıkıntıydı.


    Konuyla ilgili olarak:

    Büyük CC'li motor illa çok yakacak diye bir kural yok bence. 250cc'den büyük hacimli bir motor kullanmadım ama abim ile yakıt konusunda süreki kıyaslama yapıyoruz.

    Kullanıma bağlı olarak 250cc çift silindirli ninja250r tek silindirli 650 Pegasso'dan daha daha fazla benzin tükettiği durumlar olabiliyor. Tabi Pegasso'yu kullanan abimin kesinlikle 80km'nin üzerine çıkmamasının bu konuda büyük bir payı var Bense yolun akışına göre 90 - 120km hız aralığında kullanıyorum. 120'nin üzerindeki hızlarda ise Pegasso'dan daha fazla yakıyor.

    Uzun yola çıktığımızda 2003 fazer ile bir kıyaslama yapacağız ama henüz fırsat bulamadık.

    Ayrıca yeni teknoloji 650cc çift silindirli er-6f er-6n gibi yuksek torklu (Fazer600 ile aynı torka sahip) motorlarlada kıyaslama yapmak gerekli.

    Sonuç olarak bence büyük cc'nin gerekliliği insanların beklentisi ya da kendilerini tatmin edebilmeleriyle ilgili.

    650cc'nin şehir trafiğinde sorun çıkarabilmeside bence motosikletin tarzına göre değişir. 600'luk bir chopper ile bir supersportu şehir trafiğinde kullanmak -dingil mesafesi farklı olduğu için- zorluk/kolaylık olarakta farklı olacaktır.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  10. #10
    transelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    ist.
    Motosikleti
    honda transalp / SH300i /cb125e
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF150'yle Balıkesir-Susurluk arasını geçmeyi dene, gerekliliği hissedersin Gidiş-dönüş virajlı ve iniş çıkışlı dar bir yolda yokuşlarda arkadakine ezilmemeye çalışmak, virajlarda geçmeye çalışanlarla boğuşmak hakikaten tehlikeli.
    geçen sene 3 kere ayrı zamanlarda datça marmaris gezileri yaptım. söz konusu yerlerde ve daha sonraki bölgelerin virajlı dar engebeli arazilerinde büyük motorun güç fazlasını zaten kullanamadığımı gördüm, sakin rahat ve ferah bir yolculuk sağlıyor küçük motor.
    aman derim kardeşim alkol kötü bir artçıdır.....

  11. #11
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    Hocam hızın 100 km/h ken arkadan dibinie kadar giren bir kamyonet olduğunda ve sende hızlanamadığında kendi kendine yüksek cc ye geçmeliyim diyeceksindir.
    Yunus Özbek bunu beğendi.

  12. #12
    VIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Yamaha XT660R- Afrika twin 1000L
    Alıntı transelo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen sene 3 kere ayrı zamanlarda datça marmaris gezileri yaptım. söz konusu yerlerde ve daha sonraki bölgelerin virajlı dar engebeli arazilerinde büyük motorun güç fazlasını zaten kullanamadığımı gördüm, sakin rahat ve ferah bir yolculuk sağlıyor küçük motor.
    İfadede bir yanlışlık oldu sanırım hız fazlasınımı demek istediniz? Eğer öyleyse doğrudur fakat güç fazlasını derseniz iş çok değişir

  13. #13
    Kelleci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2008
    Şehir
    Ihlamurkuyu\Ümraniye İSTANBUL
    Motosikleti
    YZF-R1
    Alıntı saintofdream adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhaba ;

    Ben 1 yıldır motosiklet sürüorum cok aktif bir şekilde. 10 000 km yaptım. Motorum suzuki inturder vl 250 2004 model 39000'de. Ciddi kazada yaptım ufak kazada ege turuda yaptım. Tecrübe kazandım yeterince anlayacağınız. Motorumdan cok ama cok memnunum şehir içinde olsun şehirler arası olsun. Ayrıca motorum cok ilgi çekior üstüne oturup fotograf cekenler flam flam Dönüp bakanlar flam.

    Herkezde bir 250 den sonra 650 cc ye geçme modu (Dragstar,Shadow,Intruder 800) var. 650 cc daha zorluk cıkartmaz mı İstanbul Trafiğinde. Daha fazla benzin yakmaz mı. (100 kmde 3 yakıor benimki)Ayrıca ben motorumla rahatca 130 a cıkabiliyorum. Nedendir yüksek cc isteği. Nedir avantajı söyliyebilirimisiniz? Bide bu suzuki intruder vl 250 ile sizce kaç km giderim daha 250 000 ni bulurmu ? Ne zaman yeni motor alma zamanı gelir.
    Güç her zaman tehlikedir anlamına gelmez.Yeri geldiğinde o güç hayatımızı da kurtarır.Önemli olan gücü nerede ve nasıl kullanacağımız ile alakalıdır.
    Drift Religion

  14. #14

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    büyük motor daha çok ilgi çeker daha karizmatik olursun insanlarda hem ani ivmelenme hemde havası için büyük motor ister. imkanı varsa tabi
    çünkü yakıt vergi, kullanım masraflarını karşılama gibi 2 tekeri 1000 liracık

  15. #15
    saintofdream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Beşiktaş
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660Z
    Alıntı Kelleci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güç her zaman tehlikedir anlamına gelmez.Yeri geldiğinde o güç hayatımızı da kurtarır.Önemli olan gücü nerede ve nasıl kullanacağımız ile alakalıdır.
    Güç anlamında tehlike demiyorum. Yüksek motorların şasesi daha uzun ayrıca daha geniş şehir içinde kıvrak hareket edemiyorlar. Özelikle crusier ' lar. Trafikde daha rahat sıkışıyorlar.
    Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS

  16. #16
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Zamanın kısıtlı ve bol rampalı yollarda elbette ki yuksek CC li motoru arıyorsunuz. CBF 150 ile Konya gezimde giderken cok fazla aradım. Ama donuste cok fazla hissetmedim. Nevsehir gezimde kesinlikle en az 250 cc lik bir motor cok aradım... İki kişi olunca 150 cc motor ile uzun sure 50-60 km gibi hızlarda gitmek gezi keyfini kacırabiliyor... Elinde guc olsun. O gucu kontrollu kullandıktan sonra sorun olmayacaktır..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  17. #17
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ebn 400-yada 500 cc arası bi supermoto yada cross motorum olsun isterdim şehir içinde yeterince kıvrak vede yeterli hıza sahipler sollama olsun son hız olsun yeterli bence
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  18. #18
    transelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    ist.
    Motosikleti
    honda transalp / SH300i /cb125e
    Alıntı VIA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İfadede bir yanlışlık oldu sanırım hız fazlasınımı demek istediniz? Eğer öyleyse doğrudur fakat güç fazlasını derseniz iş çok değişir
    illa ayırmak gerekirse dediğin gibi olsun. 200 km uzunluğun daki otobanı 100-110 değilde 160 la geçeceğim diye ara yollarda koca bir kalorifer kazanının üzerinde oturmak bir işkenceye dönüşebiliyor.
    aman derim kardeşim alkol kötü bir artçıdır.....

  19. #19

    Üyelik
    31 Ekim 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Tvs Apache
    Çok çalışalım şansımız yağver gitsin allahım hepimize 2 motor alıcak parayı nasip etsin. Hem yüksek ccli motor hem düşük ccli motor alalım .)

    intruder vl 250 Şehir dışındada tatmin eder diye düşünüyorum.
    Elle tutulabilen , sessizlik vardır..

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    İlk motordan sonra cc yükseltmeye kaşınma denir.Merak etme herkesin başına gelir.Bi kaç motor değiştirdikten sonra ilk motorunu ararsın.Ama iş işten geçmiştir.Yaptığın bir sürü masrafla kalırsın.150cc olsa tamam derim ama 250cc gayet yeterli.Ben suzuki bandit 1.200 alacakken aynı fiyata xciting250i'nin sıfırını aldım.250cc üzerine çıkmamak için inat ediyorum ve çıkmaya da hiç niyetim yok.250cc kamyonları , otobüsleri sollamak için gayet yeterli.Fazlası iki teker için ölüm tehlikesi.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)