Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Scooter ile yolculuk

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    fast_driver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul-GÜNGÖREN
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstrom
    bende 150 re var ben silivri yaptım bu motorla ama öncesinde bakımları tam ve iyice yol tecrübem oldu, önce cadde sokak, sonra e5 otoban
    RE150(2000km),CBF150(2400km),WOLF250(8000km) V-STROM DL650


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Fatih
    Motosikleti
    150 ZC veya 150 MASH
    Alıntı -unnamed- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce bir sahile filan çık..
    sağ şeritten aheste aheste git...
    daha sonra tecrübe edindikçe yol yapmaya başlarsın...
    anladım abi trafiğe çıkıyorum fakat tek hiç gitmedim oraya onun için sordum zaten.
    Oğuzhan SERT

  3. #23
    Burakxy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym XS125K
    eski motorum 125 mt ile 23.000 yol yaptım 5 senede... İstanbul içinde gitmediğim yol kalmadı. Ayrıca Kocaeline'de gittim iki kere. Yani sorun olmaz kardeşim...

  4. #24

    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Fatih
    Motosikleti
    150 ZC veya 150 MASH
    Çok teşekkür ederim içim rahatladı
    Oğuzhan SERT

  5. #25
    #GECE# - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2011
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    SYM SB250İ WOLF
    özgüvenin şart..

    dağlarda tepelerde gitmeyeceksin sonuçta şehir içindesin.ah dedinmi yardıma koşarlar
    merak etme..125 yada 150 cc işini görür senin..kask takmayı ihmal etme,gözün ara ara
    sol aynanda olsun..ürkek ve çekingen tavırlar sergileme yolda,trafiğe ayak uydur hız olarak ne çok yavaş ne çok hızlı trafik ile beraber ak git yolda..

    sana bi örnek kendimden vereyim altımda 150 cc ile manisa izmir sabuncubeli virajlarında
    yeri geldi hergün gittim geldim iş icabı..

    önündeki yada arkandaki aracı iyi takip etmen lazım,trafikte çok değişken haller olabiliyor.
    önünde dümdüz seyir halinde ki otomobil ki takip mesafeni düşürme bu hallerde, birden sola geçebiliyor çukurdan kaçmak için..v.s. birsürü buna benzer şeyler...

    Yeterki dalıp gitme direksiyonda uyanık ol..cesaretli ol..
    Mobylette Flash 51 1993 PGO G-MAX(BOBCAT) 2005 Motoran Comanche 125Mondial Destro 250Honda cbf 150SYM SB250İ WOLF

  6. #26

    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Fatih
    Motosikleti
    150 ZC veya 150 MASH
    Alıntı #GECE# adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özgüvenin şart..

    dağlarda tepelerde gitmeyeceksin sonuçta şehir içindesin.ah dedinmi yardıma koşarlar
    merak etme..125 yada 150 cc işini görür senin..kask takmayı ihmal etme,gözün ara ara
    sol aynanda olsun..ürkek ve çekingen tavırlar sergileme yolda,trafiğe ayak uydur hız olarak ne çok yavaş ne çok hızlı trafik ile beraber ak git yolda..

    sana bi örnek kendimden vereyim altımda 150 cc ile manisa izmir sabuncubeli virajlarında
    yeri geldi hergün gittim geldim iş icabı..

    önündeki yada arkandaki aracı iyi takip etmen lazım,trafikte çok değişken haller olabiliyor.
    önünde dümdüz seyir halinde ki otomobil ki takip mesafeni düşürme bu hallerde, birden sola geçebiliyor çukurdan kaçmak için..v.s. birsürü buna benzer şeyler...

    Yeterki dalıp gitme direksiyonda uyanık ol..cesaretli ol..

    haklısın abi trafik bam başka bir şey tecrübeli olmak lazım dikkatli uyanık olmak lazım yoksa çok kötü sonuçlar getirebilir.
    Oğuzhan SERT

  7. #27
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    150 cc gider beee
    Mustafa Kemal Atatürk

  8. #28

    Üyelik
    21 Ocak 2011
    50 cc motosiklete ehliyet soruyorlarmı bilmiyorum ama, 150 cc lik bir çin malı motosiklet ile,150 kilometrede bir motosikleti dinlendire dinlendire gidebilirsin , bakımını iyi yaptırdıysan vede ehliyetinde varsa, türkiyenin istediğin yerine gidersin. ben mesela fethiyeden ankaraya bir iş için gitmiştim. vede geri döndüm.

    ama motoru perti çıktı tabi orasıda ayrı bir konu :D

  9. #29

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki AN 125
    Sevgili Kardeşim, Gayet yerinde bir endişe ile güzel bir soru sormuşsun.

    İstanbulda hayat pahalı, trafik berbat, şöyle bir scoter alıp medeni medeni italyan usulü işden eve evden işe gideyim diye düşünüyorsun. Benim üç yıl önce düşündüğüm gibi..

    İstanbulda 3 yıldır ( 2008-2009-2010) tek kişi, iki kişi, E-5 , TEM , Şehiriçi , Şehir dışı ( Yalova Bursa Kocaeli, Göynük, Tekirdağ Gezilerim zar hepsi iki kişi AN 125 ile ) Kullanan birisi olarak uzunyol için hafta sonu için ve TEM -E-5 vs. yolları kullanmak için scoter'i kesinlikle tavsiye etmiyorum.

    Ben severek isteyerek biniyorum, ama buyuk zaafları ve güvenlik problemleri var scoterin,

    1. Motosikletin ağırlık merkezi altında değil ARKANDA, virajda yağmurlu havada, hafif kumda, bir tehlike anında vs. vs. kontrol etmek çok güçleşiyor.

    2. Direksiyon açısı çok yüksek, kontrolü sınırlı o yüzden, bir scoterla yüksek hızlara çıkmak tehlikeli,

    3. Oturuş pozisyonu ofsayt; Motosiklet gibi bacaklarının arasında kontrol ettiğin bir makine değil, sandelye pozisyonundasın ve herhangi bir olumsuz durumda motoru kontrol etmek neredeyse imkansız. direk uçuşa geçiyorsun..

    4. Lastik ebatları sebebi ile denge merkezi yere çok yakın bu da sıkıntı. Yine küçük lastikler hendeğe, tümseğe, çukura vs. aşırı duyarlı..

    5. Vatan Bağlantı yolu, tem bağlantısı, ikitelli çok iyi bildiğim yollar, (Atakent te oturuyorum işyerim fatih te ) trafiğin aşırı hızlı olduğu yollar, araçlar sağdanda gitsen soldan da gitsen aşırı sıkıştırıyor, sağ şeride geçer 80 le giderim diye düşünme makasa giren bir o çocuğu alır götürür adamı... o yüzden bu yollara scooterla çıkmanı kesinlikle tavsiye etmem..

    6. Motosiklet.net te her konuda bilende yazar bilmeyende ... o yüzden yürü koçum türü mesajları...binersin aslanım türü gazlamaları fazla dikkate alma.

    Ben bu yazdıklarımı başta kendim dikkate almadığım için E-5 te makas yapan bir range roverli o. çocuğu tarafından eziliyorduk, Allah yardım etti de yara bere ile kurtulduk, hala şükrediyorum, dava açtık kazandık ama , hayatın gittikten ya da sakat kaldıktan sonra neyi kazanıyorsun neyi kaybediyorsun...

    bunları kesinlikle seni korkutmak için yazmıyorum. ben hala scotera biniyorum ama , mecbur kalmadıkça kesinlikle bahsettiğim yollara çıkmıyorum. Başkalarının tecrübelerinden yararlanmak için başlığı açtığını düşüyorum. O yüzden amerikayı yeniden keşfetmene gerek yok. Keşfedilmişi var

    Hocam bunları yazıyorsun sen niye hala scotera biniyorsun dersen, aile meselesi ) ne yazık ki izin çıkmıyor... ama her yaz olduğu gibi bu yaz içinde maxi scoter rüyaları göyorum.

    Bu yüzden 125 cc vitesli bir motosiklet ile başlamanı, yahut maddi durumun elveriyorsa pioggio nun buyuk lastikli ve daha güçlü beverly 200 gibi bir modelini tavsiye ederim.

    Selamlar Kolaylıklar

  10. #30

    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Alıntı omercem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim, Gayet yerinde bir endişe ile güzel bir soru sormuşsun.

    İstanbulda hayat pahalı, trafik berbat, şöyle bir scoter alıp medeni medeni italyan usulü işden eve evden işe gideyim diye düşünüyorsun. Benim üç yıl önce düşündüğüm gibi..

    İstanbulda 3 yıldır ( 2008-2009-2010) tek kişi, iki kişi, E-5 , TEM , Şehiriçi , Şehir dışı ( Yalova Bursa Kocaeli, Göynük, Tekirdağ Gezilerim zar hepsi iki kişi AN 125 ile ) Kullanan birisi olarak uzunyol için hafta sonu için ve TEM -E-5 vs. yolları kullanmak için scoter'i kesinlikle tavsiye etmiyorum.

    Ben severek isteyerek biniyorum, ama buyuk zaafları ve güvenlik problemleri var scoterin,

    1. Motosikletin ağırlık merkezi altında değil ARKANDA, virajda yağmurlu
    havada, hafif kumda, bir tehlike anında vs. vs. kontrol etmek çok güçleşiyor.

    2. Direksiyon açısı çok yüksek, kontrolü sınırlı o yüzden, bir scoterla yüksek hızlara çıkmak tehlikeli,

    3. Oturuş pozisyonu ofsayt; Motosiklet gibi bacaklarının arasında kontrol ettiğin bir makine değil, sandelye pozisyonundasın ve herhangi bir olumsuz durumda motoru kontrol etmek neredeyse imkansız. direk uçuşa geçiyorsun..

    4. Lastik ebatları sebebi ile denge merkezi yere çok yakın bu da sıkıntı. Yine küçük lastikler hendeğe, tümseğe, çukura vs. aşırı duyarlı..

    5. Vatan Bağlantı yolu, tem bağlantısı, ikitelli çok iyi bildiğim yollar, (Atakent te oturuyorum işyerim fatih te ) trafiğin aşırı hızlı olduğu yollar, araçlar sağdanda gitsen soldan da gitsen aşırı sıkıştırıyor, sağ şeride geçer 80 le giderim diye düşünme makasa giren bir o çocuğu alır götürür adamı... o yüzden bu yollara scooterla çıkmanı kesinlikle tavsiye etmem..

    6. Motosiklet.net te her konuda bilende yazar bilmeyende ... o yüzden yürü koçum türü mesajları...binersin aslanım türü gazlamaları fazla dikkate alma.

    Ben bu yazdıklarımı başta kendim dikkate almadığım için E-5 te makas yapan bir range roverli o. çocuğu tarafından eziliyorduk, Allah yardım etti de yara bere ile kurtulduk, hala şükrediyorum, dava açtık kazandık ama , hayatın gittikten ya da sakat kaldıktan sonra neyi kazanıyorsun neyi kaybediyorsun...

    bunları kesinlikle seni korkutmak için yazmıyorum. ben hala scotera biniyorum ama , mecbur kalmadıkça kesinlikle bahsettiğim yollara çıkmıyorum. Başkalarının tecrübelerinden yararlanmak için başlığı açtığını düşüyorum. O yüzden amerikayı yeniden keşfetmene gerek yok. Keşfedilmişi var

    Hocam bunları yazıyorsun sen niye hala scotera biniyorsun dersen, aile meselesi ) ne yazık ki izin çıkmıyor... ama her yaz olduğu gibi bu yaz içinde maxi scoter rüyaları göyorum.

    Bu yüzden 125 cc vitesli bir motosiklet ile başlamanı, yahut maddi durumun elveriyorsa pioggio nun buyuk lastikli ve daha güçlü beverly 200 gibi bir modelini tavsiye ederim.

    Selamlar Kolaylıklar


    hocam çok yararlı bilgiler vermişsiniz. teşekkür ederiz yararlı bilgileriniz için ama... bağzı sözlerinize katılamıyacağım,scooter ben 3 sene kullandım. kilometrelerce yol yaptım. sizin anlattığınız kadarda değil açık söylemek gerekiyorsa. tamam zaafları çok ama, motosikletle bütünleşirsen bırak sandalye oturuş pozisyonunu yatarakta kullansan düşmezsin o motorlardan :D

    buda benim şahsi fikrim, saygı duymak lazım.

  11. #31

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki AN 125
    pirasaci

    buda benim şahsi fikrim, saygı duymak lazım.
    dostum şahsi fikirlere öznel konularda saygı duyulur, mavi seversin ya da sevmezsin, sport motor seversin endurodan nefret edersin, buna da saygı duyulur.

    ama nesnel konularda benim şahsi fikrim demek biraz saçma olur. Sürmeye bile gerek yok, bacaklarının arasına sıkıştırdığın bir ybr 125'in manevra kabiliyeti, virajı, tepkilerine karşı davranışları ile, üzerine iliştiğin scoterin aynı konulardaki becerilerini karşılaştırmak bile abes olur.

  12. #32

    Üyelik
    31 Ekim 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Tvs Apache
    Yolu biliyorsan heryere gidersin.
    Elle tutulabilen , sessizlik vardır..

  13. #33
    fast_driver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul-GÜNGÖREN
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstrom
    Alıntı omercem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum şahsi fikirlere öznel konularda saygı duyulur, mavi seversin ya da sevmezsin, sport motor seversin endurodan nefret edersin, buna da saygı duyulur.

    ama nesnel konularda benim şahsi fikrim demek biraz saçma olur. Sürmeye bile gerek yok, bacaklarının arasına sıkıştırdığın bir ybr 125'in manevra kabiliyeti, virajı, tepkilerine karşı davranışları ile, üzerine iliştiğin scoterin aynı konulardaki becerilerini karşılaştırmak bile abes olur.


    Evet hocam scooter ile bacaklarının arasındaki motorun kullanmasında cok fark var, benim scooter'm var sürekli kullanıyorum ama arkadaşımın cbr 125 ini ara sıra kullansamda daha rahat kullanıyorum.

    ama genede insan kendi kullandığı araca bu ne olursa olsun alıştımı huyunu suyunu öğrendimi pek sorun yaşamaz
    RE150(2000km),CBF150(2400km),WOLF250(8000km) V-STROM DL650

  14. #34

    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Fatih
    Motosikleti
    150 ZC veya 150 MASH
    Maşallah abi çok yararlı bilgiler bunlar benim şimdi hayalimde x9 var paggio ama çok pahalı benim bütçem imkansız ona
    Oğuzhan SERT

  15. #35

    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Alıntı omercem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum şahsi fikirlere öznel konularda saygı duyulur, mavi seversin ya da sevmezsin, sport motor seversin endurodan nefret edersin, buna da saygı duyulur.

    ama nesnel konularda benim şahsi fikrim demek biraz saçma olur. Sürmeye bile gerek yok, bacaklarının arasına sıkıştırdığın bir ybr 125'in manevra kabiliyeti, virajı, tepkilerine karşı davranışları ile, üzerine iliştiğin scoterin aynı konulardaki becerilerini karşılaştırmak bile abes olur.
    valla arkadaşım. altındaki cbr de olsa ybr de olsa, yada mobilette olsa, scooterde olsa. motora alıştımmı yada motorla artık bütünleştimmi, senin dediklerinin alakası bile olmuyor inan. bewn kendim 3 yıl kullandım scooter. şimdi cbr 600 cc kullanıyorum. banamı anlatıyorsun

  16. #36

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    trafikten çokmu bunaldın..
    sol şeritteki banketten git...
    en tehlikesizi orası...

  17. #37

    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Fatih
    Motosikleti
    150 ZC veya 150 MASH
    doğru en fazla öğrenene kadar 60 TL ceza keserler sebebinide açıklarsın :D tır kamyon şöförleri ezeceğine emniyetli yerden gidiyorum derim :D :D :D
    Oğuzhan SERT

  18. #38

    Üyelik
    09 Mayıs 2011
    bendede ramzey scooter 125t 10d var 2005 model 24000km civarı kullanıyorum hiç bi sorun cıkarmadı güzel motor fakat en fazla 105 falan gördüm motorun yağına dikkat ederseniz hiç bi sorun yaşamazsınz yakıt konusunda biraz fazla gibi ama yinede bakımını yaptıgınızda fazla yakmıyo..

  19. #39

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    Alıntı omercem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim, Gayet yerinde bir endişe ile güzel bir soru sormuşsun.

    İstanbulda hayat pahalı, trafik berbat, şöyle bir scoter alıp medeni medeni italyan usulü işden eve evden işe gideyim diye düşünüyorsun. Benim üç yıl önce düşündüğüm gibi..

    İstanbulda 3 yıldır ( 2008-2009-2010) tek kişi, iki kişi, E-5 , TEM , Şehiriçi , Şehir dışı ( Yalova Bursa Kocaeli, Göynük, Tekirdağ Gezilerim zar hepsi iki kişi AN 125 ile ) Kullanan birisi olarak uzunyol için hafta sonu için ve TEM -E-5 vs. yolları kullanmak için scoter'i kesinlikle tavsiye etmiyorum.

    Ben severek isteyerek biniyorum, ama buyuk zaafları ve güvenlik problemleri var scoterin,

    1. Motosikletin ağırlık merkezi altında değil ARKANDA, virajda yağmurlu havada, hafif kumda, bir tehlike anında vs. vs. kontrol etmek çok güçleşiyor.

    2. Direksiyon açısı çok yüksek, kontrolü sınırlı o yüzden, bir scoterla yüksek hızlara çıkmak tehlikeli,

    3. Oturuş pozisyonu ofsayt; Motosiklet gibi bacaklarının arasında kontrol ettiğin bir makine değil, sandelye pozisyonundasın ve herhangi bir olumsuz durumda motoru kontrol etmek neredeyse imkansız. direk uçuşa geçiyorsun..

    4. Lastik ebatları sebebi ile denge merkezi yere çok yakın bu da sıkıntı. Yine küçük lastikler hendeğe, tümseğe, çukura vs. aşırı duyarlı..

    5. Vatan Bağlantı yolu, tem bağlantısı, ikitelli çok iyi bildiğim yollar, (Atakent te oturuyorum işyerim fatih te ) trafiğin aşırı hızlı olduğu yollar, araçlar sağdanda gitsen soldan da gitsen aşırı sıkıştırıyor, sağ şeride geçer 80 le giderim diye düşünme makasa giren bir o çocuğu alır götürür adamı... o yüzden bu yollara scooterla çıkmanı kesinlikle tavsiye etmem..

    6. Motosiklet.net te her konuda bilende yazar bilmeyende ... o yüzden yürü koçum türü mesajları...binersin aslanım türü gazlamaları fazla dikkate alma.

    Ben bu yazdıklarımı başta kendim dikkate almadığım için E-5 te makas yapan bir range roverli o. çocuğu tarafından eziliyorduk, Allah yardım etti de yara bere ile kurtulduk, hala şükrediyorum, dava açtık kazandık ama , hayatın gittikten ya da sakat kaldıktan sonra neyi kazanıyorsun neyi kaybediyorsun...

    bunları kesinlikle seni korkutmak için yazmıyorum. ben hala scotera biniyorum ama , mecbur kalmadıkça kesinlikle bahsettiğim yollara çıkmıyorum. Başkalarının tecrübelerinden yararlanmak için başlığı açtığını düşüyorum. O yüzden amerikayı yeniden keşfetmene gerek yok. Keşfedilmişi var

    Hocam bunları yazıyorsun sen niye hala scotera biniyorsun dersen, aile meselesi ) ne yazık ki izin çıkmıyor... ama her yaz olduğu gibi bu yaz içinde maxi scoter rüyaları göyorum.

    Bu yüzden 125 cc vitesli bir motosiklet ile başlamanı, yahut maddi durumun elveriyorsa pioggio nun buyuk lastikli ve daha güçlü beverly 200 gibi bir modelini tavsiye ederim.

    Selamlar Kolaylıklar
    Okuduğum en güzel yorumlardan biri de bu. Doğru söze ne denir, biz burada "scooter tavsiye etmem" dediğimizde... yıllarca scooter kullanmış biri olarak tecrübelerimizle bunu söylediğimizde tepki gösterenler olmuştu...

    Çok doğru yazmışsınız, scooterin mekaniği kesinlikle güvensiz. Sandalyeye oturur gibi oturur, kavak ağacı gibi küt diye devrilir gidersin...

    Scooteri iş icabı kullanana, pizza filan götürene birşey demem. Ama şahsen kullanmak için scooter alana da sonuna kadar muhalefet ederim...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)