Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet 2. elde ne kadar eder?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Alıntı DaBEL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum bu hesap yapılamaz.. bi arkadaşımızın dediği gibi çok bilinmeyenli bir denklem olduğundan dolayı cözüm için işe diffaransiyel denklemler girer ki oda her bilinmeyeni bi standarta kavuştursak bile işin özünde insan bilinmeyeni olduğundan dolayı bunu standarta baglamak imkansızdır..
    keşke böyle bi denklem yapılsaydıda bizde bi araç aldığımızda bunu uygulasaydık.. ama nafile.. işin içinde insan olunca bütün hesaplar yalan oluyor.. bunu matematik bilmediğimden söylemiyorum.. hala haftanın 12 saati matematik görüyorum.. artık yıllardır matematik görmekten kusucam.. normali, yükseği, kesiklisi..
    Önemli olan gördüğün matematiği uygulamaya dökebilmek. Tüm dif. denklemleri çözersin, 3 kat integral hesaplarsın ama önüne hayata dair, gerçek bir problem geldi mi durup kalırsın. İnsanın "senelerim boşa gitmiş" demeye dili varmaz, yapamıyorsa yapılamaz der çıkar işin içinden. Çünkü yapılabilir dese "yap o zaman" cevabını çevresinden ve vicdanından duyar. Başarısız olursa "yapamadı veya yapamadım" söz ve duygusunun altında ezilme riskine girmek istemez.

    Bu problemi çözmek at ve deve değildir. Çok uğraşamdan 250-500 TL hassasiyetle sonuç verecek bir matematiksel model kurulabilir. Daha kesin bir sonuçlar istenirse de bulanık mantığa ve yapay zeka işin içine sokulabilir.

    Bulanık mantık (Fuzzy Logic) kavramı ilk kez 1965 yılında California Berkeley Üniversitesinden Azeri bilim adamı Prof. Lütfü A.Zade'in bu konu üzerindeki araştırmalarına ait ilk makallelerini yayınlamasıyla duyuldu. O tarihten sonra önemi gittikçe artarak günümüze kadar gelen bulanık mantık, belirsizliklerin anlatımı ve belirsizliklerle çalışılabilmesi için kurulmuş katı bir matematik düzen olarak tanımlanabilir. Bilindiği gibi istatistikte ve olasılık kuramında, belirsizliklerle değil kesinliklerle çalışılır ama insanın yaşadığı ortam daha çok belirsizliklerle doludur. Bu yüzden insanoğlunun sonuç çıkarabilme yeteneğini anlayabilmek için belirsizliklerle çalışmak gereklidir.

    Bulanık mantık ile klasik mantık (aristo mantığı) arasındaki temel fark klasik mantığın önermelerin sadece aşırı uç değerleri kullanmasıdır. Aristo mantığında bilindiği gibi bir şey ya A kümesinin elemanıdır yada değildir. Başka bir deyişle ya siyah ya da beyazdır. Gerçek dünyada ise tam siyah veya tam beyazı bulamazsınız. Bulanık mantık ise gerçek hayata uygun olarak hemen hemen tamamıyla grilerle çalışır. Çok uç durumlarda siyah veya beyaz vardır.

    Bulanık mantığın sağladığı en büyük fayda ise "insana özgü tecrübe ile öğrenme" olayının kolayca modellenebilmesi ve belirsiz kavramların bile matematiksel olarak ifade edilebilmesine olanak tanımasıdır. Bu nedenle doğrusal olmayan sistemlere yaklaşım yapabilmek için özellikle uygundur. Bunun için kural tabanı oluşturulur. Kural tabanı incelenen konuya ilişkin insanlığın o güne kadar edindiği tüm gözlem, deneyim ve matematiksel bağıntıları yani tüm bilgiyi içermelidir. Kural tabanı ne kadar iyi ve geniş hazırlanırsa o kadar hassas ve doğru sonuçlar elde edilir. Burada bir uzmanın değerlendirme sınırlarına erişilmekte ve hatta geçilmektedir.


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:13 ----------

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında fikir güzel, tebrikler overrider, fakat bence de net sonuçlar elde edilemez. Sonuçta işin içinde insan (ve doğal olarak niyet) faktörü var.

    Kendimden örnek vereyim, motosikletimi yetkili servise götürmüyorum, çünkü biliyorum ki buradaki servis benim titiz davrandığım kadar titiz davranmıyor motoruma.
    - Subap ayarını motor sıcakken yapıyorlar.
    - Yağ olarak kılavuzda önerilen yağ aralığından kullanmıyorlar.
    - Bir problem söylesen "Abi bu motor zaten böyle" diye geçiştiriyorlar.
    - Tazyikli suyla yıkıyorlar. (Tazyikli su, stickerlar ve elektronik aksam için zararlı)
    vs.vs...

    Durum böyle olunca ben gönül rahatlığıyla motorumu servise bırakamıyorum.
    Tüm hafif veya ağır bakımlarını, temizliklerini , cilasını vs. kilometresi kilometresine kendim yapıyorum.
    Tüm işlemlerimi de ("tarih, km, takılan parça, değişen parça") excelde kayıtlı olarak tutuyorum.

    Bu ve buna benze durumlarda "bu motor servis bakımlı değil, yaramaz", fikri mi oluşacak?
    Abi sen bu işin ehli olduğunu ve herşeyin tam olduğunu satıcıya ispatlarsan ve tuttuğun excell kayıtlarını alıcıya gösterip ikna edersen, motorunun 10 üzerinden alacağı "bakım" kriterininden (servis bakımlı, lastik durumu, akü durumu, balataları kapsar) 10 puan alırsın zaten. Herhangi bir mağduriyetin de olmaz.

    Karşındaki insan sabit fikirliyse, bu program olsa da olmasa da, bakımlar serviste yapılmadığı için ben bunu bakımlı fiyatına almam diyebilir. Belki kafadan 500TL indirim yapmanı isteyecek. Neye göre kime göre 500? Bu durumda mağduriyetin olursa bu mağduriyet programdan değil, karşındaki insandan kaynaklanır.

    Eğer motorunun lastiği aküsü balatası iyiyse sadece bakımları serviste değilse, adamı da daha titiz ve iyi yaptığına ikna edemiyorsan 10 üzerinden 6 puan alırsın. Kısılan 4 puan da motorunun tipine, fiyatına, yaşına vs. göre satış fiyatına, alıcının insaf ve cahillik faktörüne göre değil, adaletli bir şekilde, her alım satımda belirlenen bu standarda göre yansır.

    Sen bu yansımayı gördükten sonra kabul edersin veya etmezsin. İkinizin arasındaki olay. Bu program sadece yardımcı olacak. "Bu motor bu fiyattan satılır" diye bi yasa çıkarmayacak. %100 bağlı kalacaksın diye bi şart yok.

    Adam belki programı kullanıp motorunun fiyatını görecek. Diyecek ki ben doktorum, memurum, yerim yurdum belli, bi problem olursa çalıştığım yer burası. Motora da her türlü kefilim. Bu yüzden hesapta çıkan rakama 200TL ekledim diyecek. Veya başka bir neden söyleyecek. Şu aksesuvarlar var o yüzden çıkan fiyata şu kadar ek yaptım diyecek. Alım satımda zaman kaybı daha az olacak. Kafalardaki soru işaretleri ve sinir bozucu teklifler azalacak.

    14000'lik motora 16000 çeken adama direk "2000 liralık fark neden kaynaklanıyor" sorusu sorularak mantıklı bir cevap verebiliyorsa 16000 sayarsın eline.

    Programın hangi kriteri nasıl değerlendirdiği, fiyatı neye göre kırdığı gözler önünde olacak. Zaten hesaba kattığımız şeyleri saymaya başlarsa üç kağıtçı olduğunu anlarsın.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:32 ----------

    Alıntı anil89tas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    statik ve mukavvemet hesaplarını kullanarak sahibinin kaç kilo olduğu da hesaba katılmalı
    Anormal bi kilodaysa programın hesapladığı rakam üzerinden kafana göre bi indirim istersin. Her faktör hesaba katılabilir ama gerçekten gerek olup olmadığını hep beraber belirleyelim. 100 kilonun üstündeyse kilo girersin. Değilse boş geçersin, böyle bişey yapılabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    DaBEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2010
    Şehir
    İst..
    Motosikleti
    KTM 125 Duke... bide 250 cc ögrenci akbili..
    ee üstad kendin yazmışşın işte.. sorunuda cevaplamışşın.. yapay zeka oluşturup bütün verileri standartlandırma işlemine atıldığında kullanım faktörünü hesaplatma şu anki durum ile imkansız olur.. sonuçta teknoloji ve bilim eskinin üstüne eklenerek gittiğine göre belki ilerleyen süreçte işe yarar.. matametiksel modulunde burada işe yaramaz.. bilinmeyenlerin fazlalığı hata payını artırıcaktır.. pratik hayatta ise bunun sonucu 1 yıl masraf cıkarmıcağını düşünüp aldığın araçın 3 ay sonra eline temiz bi fatura olarak yansıması olabilir.. yada tam tersi..

    ayrıca alıntı yaptığın sayfanın adresini yazsaydın iyi olurdu.. en azından alıntıdır diye.. gerçi yazı karakterinden kopyala yapıştır belli oluyor..

  3. #23
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Alıntı DaBEL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ee üstad kendin yazmışşın işte.. sorunuda cevaplamışşın.. yapay zeka oluşturup bütün verileri standartlandırma işlemine atıldığında kullanım faktörünü hesaplatma şu anki durum ile imkansız olur.. sonuçta teknoloji ve bilim eskinin üstüne eklenerek gittiğine göre belki ilerleyen süreçte işe yarar.. matametiksel modulunde burada işe yaramaz.. bilinmeyenlerin fazlalığı hata payını artırıcaktır.. pratik hayatta ise bunun sonucu 1 yıl masraf cıkarmıcağını düşünüp aldığın araçın 3 ay sonra eline temiz bi fatura olarak yansıması olabilir.. yada tam tersi..

    ayrıca alıntı yaptığın sayfanın adresini yazsaydın iyi olurdu.. en azından alıntıdır diye.. gerçi yazı karakterinden kopyala yapıştır belli oluyor..
    Anlatamıyorum sanırım, gidip gördükten sonra değer biçmede faydası olacak bunun. Mesajları tekar okursanız anlarsınız.

    Bilinmeyen sayısı fazla demişsiniz. Sizce hesaba katılması gereken başka ne var? Motora fiyat biçerken yaşı, km'si, bakım ihtiyacı, sıfır km. fiyatı ve temiz görünüp görünmediğinden başka neyi değerlendiriyorsunuz?

    Alıntı yaptığım sitede uygunsuz resimler vardı, o kısmı italik yazarak alıntı yaptığımı belli ettim zaten. Tarzdan da benim yazmadığım açık. Hehangi bir çıkarım da yok, intihale girmez. Konuyu dağıtmayalım.

  4. #24
    DaBEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2010
    Şehir
    İst..
    Motosikleti
    KTM 125 Duke... bide 250 cc ögrenci akbili..
    dostum konu gereksiz ama insan faktörünü nereye sokucagımızı anlamadın galiba?? adam tuttu bunun km teliyle kucuk kucuk oynamalar yaptı.. adam bunun rodajına itinayla yaptım dedi ama tek teker yaptığını söylemeyi unutmuştur belki.. ayrıca bütün motorların kmsi sürekli uzun yolda yapılmış oluyor mesela.. hiç motoruyla hız yapanda yok bu ülkede.. hiç bi motorda red line sokulmamış, zorlanmamış motor oluyor saterken.. bunlarda zaten motoru en cok zorlayan etkenler değil mi?? bunların hepsi bi bilinmeyen düşünürsen bunu hesaplamak için kime güvencegiz?? yoksa satıcıyı yalan makinasına mı sokucagız??
    işte senin o temiz görünüp görünmemesi kısmı içindeki insan faktörü inanılmaz yüksektir.. yoksa km si, yaşı, ilk fiyatı, bakım masrafı, bakıma götürülme düzenliliği gibi faktörleri hesaplamak kolay ama motorun temizliği ise tamamen şansa kalmış..

  5. #25
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Overrider, yukarıda verdiğim formül üzerinde ufak tefek ayarlamalarla her motor için +/- 500TL'lik bir fiyat aralığı çıkartabilirsin. Yukarıda yazdığım formülü ben de kullanıyorum, SS'ler hariç ve 2005 sonrası motorlarda idare eder şekilde çalışıyor. Bundan daha detaylı bir formül oluşturman kanımca zor, ama oluşturabilirsen benim de çok işime yarar.

  6. #26
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Overrider, yukarıda verdiğim formül üzerinde ufak tefek ayarlamalarla her motor için +/- 500TL'lik bir fiyat aralığı çıkartabilirsin. Yukarıda yazdığım formülü ben de kullanıyorum, SS'ler hariç ve 2005 sonrası motorlarda idare eder şekilde çalışıyor. Bundan daha detaylı bir formül oluşturman kanımca zor, ama oluşturabilirsen benim de çok işime yarar.
    Teşekkür ederim. Zor olduğunun farkındayım, millet olayı anlamamakta ısrar ediyor malesef... Pek vaktim yok ama matematiği kuvvetli iktisat bilen öğrencileri yönlendirip güzel ve kullanışlı bi program oluşturabilirim. Yoksa hobi olarak ilgilenirsem proje yavaş ilerleyecek.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:47 ----------

    Alıntı DaBEL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum konu gereksiz ama insan faktörünü nereye sokucagımızı anlamadın galiba?? adam tuttu bunun km teliyle kucuk kucuk oynamalar yaptı.. adam bunun rodajına itinayla yaptım dedi ama tek teker yaptığını söylemeyi unutmuştur belki.. ayrıca bütün motorların kmsi sürekli uzun yolda yapılmış oluyor mesela.. hiç motoruyla hız yapanda yok bu ülkede.. hiç bi motorda red line sokulmamış, zorlanmamış motor oluyor saterken.. bunlarda zaten motoru en cok zorlayan etkenler değil mi?? bunların hepsi bi bilinmeyen düşünürsen bunu hesaplamak için kime güvencegiz?? yoksa satıcıyı yalan makinasına mı sokucagız??
    işte senin o temiz görünüp görünmemesi kısmı içindeki insan faktörü inanılmaz yüksektir.. yoksa km si, yaşı, ilk fiyatı, bakım masrafı, bakıma götürülme düzenliliği gibi faktörleri hesaplamak kolay ama motorun temizliği ise tamamen şansa kalmış..
    Güzel arkadaşım, bu program işi bilen akıllı insanlar için. Motorun ne durumda olduğunu anlayabilen bir alıcının, duruma göre kafasında bir fiyat oluşturmasına yardımcı olacak. Motorun fotoğrafı programa yüklenip fiyat belirlenecek demiyoruz. İnsan faktörünün etkisini normal bi alım satımda ne kadar anlayabiliyorsan bu programın vereceği fiyat da o kadar gerçeği yansıtacak. Fazlasını iddia etmiyorum, kimse de edemez. Motosiklet tecrübeni bir çırpıda ekonomik değere çevirecek. İstersen ingilizce ya da almanca da açıklayabilirim.

  7. #27
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Formüle en az iki katsayı daha eklemek gerekir.

    Bunlardan birincisi : Marka güvenilirliği ; Japon ve Avrupa yapımı motosikletler diğer uzakdoğu yapımlarına göre marka güvenilirliği çok daha fazladır ikinci elde daha kolay alıcı bulurlar.
    İkinci Katsayı ise : Satış sonrası hizmetlerdir ki ; BMW çok güvenilir bir marka olmasına rağmen satış sonrasındaki yaklaşımı ve teknik serviste yaşanan sorunlar ikinci el değerini diğer motorlara nazaran çok daha fazla düşürmektedir.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #28
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Formüle en az iki katsayı daha eklemek gerekir.

    Bunlardan birincisi : Marka güvenilirliği ; Japon ve Avrupa yapımı motosikletler diğer uzakdoğu yapımlarına göre marka güvenilirliği çok daha fazladır ikinci elde daha kolay alıcı bulurlar.
    İkinci Katsayı ise : Satış sonrası hizmetlerdir ki ; BMW çok güvenilir bir marka olmasına rağmen satış sonrasındaki yaklaşımı ve teknik serviste yaşanan sorunlar ikinci el değerini diğer motorlara nazaran çok daha fazla düşürmektedir.
    Sonunda istediğim gibi bir yorum geldi. Teşekkürler.

    Piyasa katsayısı olarak bir değişken belirledim. Motorun piyasada tutulup tutulmadığını söylediğin parametreler ve buna ek olarak hitap ettiği kullanıcı sayısı belirler zaten. CBF150 için bu değeri max. değer olan 10 alıyorum, diğer farklı piyasa katsayıları belirliyorum. Örneğin VFR için 6 aldım. İkisi de Honda fakat CBF150 kadar talep olmayacağından VFR için bu katsayı bana göre 6 civarı olur. Yani kafamdaki bu kriteri de motorun ederini belirlerken yansıtmış oluyorum. ;)

  9. #29

    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ülkemizdeki satış fiyatlarını göz önüne bulundurarak bir motorun 2. el fiyatını hesaplayabilmek için ampirik bir formül geliştirmek istiyorum.

    formüldeki düşündüğüm parametreler:

    S= sıfır fiyatı
    K=kilometresi
    T=tipi (ss, enduro, commuter vs.)
    Y=yaşı
    B=servis bakımlı olup olmadığı
    H=hasar durumu
    C=kozmetiği
    U=üst modelinin çıkıp çıkmadığı (çıkmadıysa 0, 1 üst modeli çıktıysa 1, 2 üst modeli çıktıysa 2)

    Aksesuvar varsa onlar da ayrıca değerlendirilip ederi formülden elde edilen fiyata eklenir.

    böyle bir formülle ikinci el fiyatı mevzusunu bir standarda oturtabiliriz ve ayrıca motor satın alırken alacağımız motoru kaç sene elimizde tutup motorla kaç km yapacağımızı da tahmin edersek satarken ne kadar değer kaybedeceğini önceden kestirip satın alma kararlarımızı tekrar gözden geçirebiliriz.

    Bu formüle başka hangi parametreler eklense daha iyi bir sonuç verir, her bir parametrenin önem katsayısı ne olur bunlar uzmanlarla tartışılarak netlik kazanır.

    Formülden çıkan sonuçları da piyasa verileriyle karşılaştırıp formülü optimize ederek son haline getiririz.

    Kasko değeri verilerine ulaşabiliyoruz ama bu değerler 2. el alım satımında çok fazla bağlayıcı olmuyor. Bu iş için uğraşmaya değer mi önce bunu tartışalım. Talep olursa bir ekip çalışması ile güzel sonuçlar alınabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:06 ----------

    E=yıllık fiyat artış oranı parametresini eklemeyi unutmuşum
    hadi mucize formülü buldun diyelim.

    bu formüle inanarak motor alanlar bagajda pergel ve gönyeyle dolaşır be.

    bana kalırsa hiç bunlarla zaman harcama varsa atla gez yoksada al bi honda bak dalgana.

  10. #30
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    O zaman sana bir yöntem:

    Örneğin sahibinden.com'daki bütün CBF150 ilanlarını bir Excel dosyasına koy. Her motorun üretim yılı, kilometresi ve fiyatını 3 boyutlu bir scatter graph'e (saçılım grafiği sanırım) yerleştir. Bu rakamlar arasındaki korelasyonu hesapla. Oradan bir formuül çıkartabilirsin.

    Benzer bir yöntemi Yamaha, Honda ve BMW'nin ikinci el ilan sayılarını kullanarak son 5 yılda sattığı tüm motorların sayısını hesaplamakta kullanmıştım, şu an %10 gibi bir hatayla markaların hangi yıl kaç motor sattığını 2. el ilanlarından bulabiliyorum.

  11. #31
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu an %10 gibi bir hatayla markaların hangi yıl kaç motor sattığını 2. el ilanlarından bulabiliyorum.
    o zaman ne kadar ÖTV ödendiğinide biliyorsundur , seni hınzır
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  12. #32
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman ne kadar ÖTV ödendiğinide biliyorsundur , seni hınzır
    Ohooo, neler neler biliyorum da çaktırmıyorum

    Elimde belgeler var



    Hakikaten var

  13. #33
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman sana bir yöntem:

    Örneğin sahibinden.com'daki bütün CBF150 ilanlarını bir Excel dosyasına koy. Her motorun üretim yılı, kilometresi ve fiyatını 3 boyutlu bir scatter graph'e (saçılım grafiği sanırım) yerleştir. Bu rakamlar arasındaki korelasyonu hesapla. Oradan bir formuül çıkartabilirsin.

    Benzer bir yöntemi Yamaha, Honda ve BMW'nin ikinci el ilan sayılarını kullanarak son 5 yılda sattığı tüm motorların sayısını hesaplamakta kullanmıştım, şu an %10 gibi bir hatayla markaların hangi yıl kaç motor sattığını 2. el ilanlarından bulabiliyorum.
    Bu da çok iyi bir yaklaşım, regresyonla eğri uyduruyosun değil mi?
    Çok faydası olacaki aklıma gelmemişti, teşekkürler

  14. #34
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ohooo, neler neler biliyorum da çaktırmıyorum

    Elimde belgeler var



    Hakikaten var
    Onun adı Khutuck var diyorsa vardır


    Bana da geyik yaptırdınız ya Allah müstehakınızı versin. Şimdi gidip başlık açmazmıyım "Son zamanlarda MT çok bozuldu beni bile bozdular diye"
    (Moda ya illaki açmak lazım böyle bir başlık)
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #35
    fusuy364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2010
    Şehir
    Sakarya
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ülkemizdeki satış fiyatlarını göz önüne bulundurarak bir motorun 2. el fiyatını hesaplayabilmek için ampirik bir formül geliştirmek istiyorum.

    formüldeki düşündüğüm parametreler:

    S= sıfır fiyatı
    K=kilometresi
    T=tipi (ss, enduro, commuter vs.)
    Y=yaşı
    B=servis bakımlı olup olmadığı
    H=hasar durumu
    C=kozmetiği
    U=üst modelinin çıkıp çıkmadığı (çıkmadıysa 0, 1 üst modeli çıktıysa 1, 2 üst modeli çıktıysa 2)

    Aksesuvar varsa onlar da ayrıca değerlendirilip ederi formülden elde edilen fiyata eklenir.

    böyle bir formülle ikinci el fiyatı mevzusunu bir standarda oturtabiliriz ve ayrıca motor satın alırken alacağımız motoru kaç sene elimizde tutup motorla kaç km yapacağımızı da tahmin edersek satarken ne kadar değer kaybedeceğini önceden kestirip satın alma kararlarımızı tekrar gözden geçirebiliriz.

    Bu formüle başka hangi parametreler eklense daha iyi bir sonuç verir, her bir parametrenin önem katsayısı ne olur bunlar uzmanlarla tartışılarak netlik kazanır.

    Formülden çıkan sonuçları da piyasa verileriyle karşılaştırıp formülü optimize ederek son haline getiririz.

    Kasko değeri verilerine ulaşabiliyoruz ama bu değerler 2. el alım satımında çok fazla bağlayıcı olmuyor. Bu iş için uğraşmaya değer mi önce bunu tartışalım. Talep olursa bir ekip çalışması ile güzel sonuçlar alınabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:06 ----------

    E=yıllık fiyat artış oranı parametresini eklemeyi unutmuşum
    Matematiksel yorum gücünüze ve bunu kullanarak günlük hayatımızda işimize yarayabilecek bir modelleme oluşturmak isteyişinize hayran kaldım.Bu başlığı takip edeceğim,istediğiniz tarzda formülü oluşturduğunuz zaman bunu derslerde öğrencilerime izninizle aktarmak istiyorum.
    Bu arada bağımsız değişkenler tam olarak oluştuğu anda formülünüzün takır takır işleyeceğinden şüphem yok. olaya çok gerçekçi yaklaşmışsınız. motor alım satımlarında fikrimizi en azından %50-60 etkileyeceğini düşünüyorum. çünkü insan bir çok değişkeni düşünüp analiz ederek bir çırpıda işin içinden çıkabilecek idrakte değildir. içinde boğulur. formülünüz bu süreci bir çırpıda yapıp çok kısaltacak.güvenirliliği artıracak. tekrar tebrik ediyorum.
    en kısa zamanda programı tüm değişkenleriyle yapmanız dileğiyle.
    Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
    Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali

  16. #36
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Alıntı fusuy364 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Matematiksel yorum gücünüze ve bunu kullanarak günlük hayatımızda işimize yarayabilecek bir modelleme oluşturmak isteyişinize hayran kaldım.Bu başlığı takip edeceğim,istediğiniz tarzda formülü oluşturduğunuz zaman bunu derslerde öğrencilerime izninizle aktarmak istiyorum.
    Bu arada bağımsız değişkenler tam olarak oluştuğu anda formülünüzün takır takır işleyeceğinden şüphem yok. olaya çok gerçekçi yaklaşmışsınız. motor alım satımlarında fikrimizi en azından %50-60 etkileyeceğini düşünüyorum. çünkü insan bir çok değişkeni düşünüp analiz ederek bir çırpıda işin içinden çıkabilecek idrakte değildir. içinde boğulur. formülünüz bu süreci bir çırpıda yapıp çok kısaltacak.güvenirliliği artıracak. tekrar tebrik ediyorum.
    en kısa zamanda programı tüm değişkenleriyle yapmanız dileğiyle.
    Zahmet verip okuduğunuz, ne yapmak istediğimi tam olarak anladığınız ve anlaşılmasında yardımcı olduğunuz için ve faydalı olabileceğini düşündüğüm bu çalışmayı destekleyip moral verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

  17. #37
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu da çok iyi bir yaklaşım, regresyonla eğri uyduruyosun değil mi?
    Çok faydası olacaki aklıma gelmemişti, teşekkürler
    Eğer unutmazsam yarın sana ikinci el motor ilanlarının sayısıyla markaların satış rakamlarının ilişkisini gösteren kendi hazırladığım Excel tablolarını yollayacağım. Benim çalışmam senin için de için temel oluşturur. Çalışma sonuçları benim de işime yarayacak, her hafta en az 5 motora fiyat teklifi çıkartmam gerekiyor elimdeki formül biraz kaba. Ben de bu tarz bir formül hazırlamayı düşünüyordum, bir türlü kapsamlı çalışma için vakit bulamadıydım.

  18. #38
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer unutmazsam yarın sana ikinci el motor ilanlarının sayısıyla markaların satış rakamlarının ilişkisini gösteren kendi hazırladığım Excel tablolarını yollayacağım. Benim çalışmam senin için de için temel oluşturur. Çalışma sonuçları benim de işime yarayacak, her hafta en az 5 motora fiyat teklifi çıkartmam gerekiyor elimdeki formül biraz kaba. Ben de bu tarz bir formül hazırlamayı düşünüyordum, bir türlü kapsamlı çalışma için vakit bulamadıydım.
    Valla çok iyi olur gerçekten. Hobi olarak uğraşacağım elimden geldiğince. özelden görüşelim.

  19. #39
    fusuy364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2010
    Şehir
    Sakarya
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla çok iyi olur gerçekten. Hobi olarak uğraşacağım elimden geldiğince. özelden görüşelim.
    teknik destek gerekirse elimden geldiği kadar yardımcı olabilirim. biraz matematik bilgim vardır. hem sizden de birşeyler öğrenmiş olurum.
    Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
    Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali

  20. #40
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Teşekkürler hocam.

    AHP ve SMART gibi çok kriterli karar verme yöntemleri var, iktisat ve endüstri mühendisliği öğrencilerini desteğe bekliyorum.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)