sağdan mı gideceksin yoksa soldan mı?
ona göre cevap verecem...
sağdan mı gideceksin yoksa soldan mı?
ona göre cevap verecem...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
valla ben araba kullanıyorum acemiyim a2 ve b ehliyetim var biri varsa yanımda e5 de en sol şeritte 170 kadar çıktım 20 yaşındayım tek başıma trafiğe çıkmaya cesaret edemiyorum şu aralar motor hevesim var biliyorum kullanmayı ama şehir içinde bile e5 çıkmam :D gezmeye giderim anca..
Oğuzhan SERT
Ehliyetli, ehliyetsiz?????
Bu soruya birseyler yazicam ama yine uyari alicam..
Okadar abes bir soruki..
Neyse bunu gecelim..
Ehliyetiniz var varsayalim...
Yurdumda her motor cikiyor otobana...
125 cc ler bile...
Burada cikamiyorlar otobana..
Yanlis anlasilmasin..
Cikma haklari var..
125 cc den yukarisi cikabilir otobana..
Ama cikmiyorlar..
Nedenmi????
Cünki biliyorlar bir 125/150 cc ile ciktiklarinda ezilecekler...
Kesinlikle ezilecekler...
Cooook ender böyle motorlarla canina susamislari görürüm otobanda..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
bence otobana cıkıcak en kucuk hacımlı motor 250 cc olmalı yada ıkı zamanlı ıtalyan vıteslı olmak sartıyla.
Bazı üyeler amma saçmalamışlar yahu!
Otobana 125cc motosikletle rahatlıkla çıkılır. Otobanda CBF150'yle birkaç bin km yol yaptım, en sağ şeritte arkamı kontrol ederek gittiğim sürece hiçbir sıkıntı yaşamadım. Önemli olan hızı korumayı bilmek. Hız sınırı gitmeniz gereken hız değil, gidebileceğiniz en yüksek hızdır. Düz yolda 100 km/sa hızı koruyabilen her motosikletle otobana çıkılabilir. Tabii çıkılabilir demek "illa çıkın" demek değil, 125cc motosikletle otoban çok az biraz daha tehlikeli oluyor.
Yok 150'yle giden kamyonlar, yok en az 200 yapması gereken motorlar... Hakikaten saçmalamışsınız!
Arkadaşlar, okuduklarıma şaşırıyorum...
bir vespa hastasıyım, yıllar içinde klasik vespanın değişik modellerini kullandım, en son vespa GT 200 kullanıyorum,
hem şehirlerarası yolculuklar yaptım hem de uzun yıllar kurtköy- eminönü arasını işe gidip gelmek için gerek otobandan gerek E-5 ten kullandım, inanın hızım 90 km ortalamaydı, otobanda 100 km bile bana fazlasıyla yetiyordu,
O sözü edilen çılgın kamyonlarla hiç bir alış verişim olmadı, hepimiz de kendi yolumuzda hızımızda gittik...
Fazla abartmayın, Ümmet Pertikan kaç cc ile ve ne kadar hızla otobanları tüketti yıllarca, yeter ki isteyin ve yola çıkın, gerisi ne dersem boş...Ama tabi intihar etmek istiyorsanız geçin 125 cc lik ile en son şeride ve otobanda 130-140 km basmaya uğraşın, ben artık ne diyeyim...
çıkar yanlısıyım ki, kendim cbr125r ımı da alınca doya doya çıkıcam ilkbaharda.
ha zevk alabilirmiyim millet uçarken orasını bilmem.
çıkılır fakat zevk alma durumu kişiye göre değişir.
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
Kurye arkadaşlar 125cc ve 150cc motorlarla cirit atıyorlar otobanlarda. Bende çıkıyorum bir sorun olmuyor sağ şerit 80 90 devam. Otoban yüksek ihtimalle Motor kullanan arkadaşlar için daha az tehlike taşır ? nereye göre tabiki E-5, E-5 Yolu üzerinde motor kullanan arkadaşlarımız daha çok aralarda kalır arkasına ve önüne bakması hatta kavşaklarında çokluğu belirli yerlerde dolu olan trafik belirli yerlerde boşalınca daha zorlu bir sürüş oluyor. Otobanda belirli hızda ilerlemek aynaları kontrol etmek mantıklı gibi. Bizim şöförlerimiz önüne bakıyor aynasına bakmıyor.
Elle tutulabilen , sessizlik vardır..
şehirler arası yolda 125 cc scooter 100 cc cupla 30km gidiş 30km geliş bi çok kez yol yaptım.(kusura bakmayın yaş,kullanılan yer,kullanma süresi vs. dolayısıyla ehliyetsiz)
tehlikesi gidiş geliş tek şeritse karşıdan gelen araç sollama yaparken seni hiççç takmaz.
100km üstünde motor rüzgardan dolayı sallanmaya falan başlar.bide bunun üstüne karşıdan tır-kamyon gibi büyük çaplı araç geliyorsa dengeni bozup büyük bi kazaya neden bile olabilir.
ne yapmak lazım olabildiğince korumaların olsun.
yol kalabalıksa 80-90 sabit hızla gitmeye çalış.Değilse de fazla basma.
karşıdan gelen araca göre hızını düşür,fazla etkilenme.
zorunda kalmadıkça otoban kullanma.
geçen sezon 6 ay, çevre yolundan mahmut bey maslak arası gittim geldim, genelde öğlenden sonra çıktım gece 12 de döndüm.
otoban gerçekten 125cc için zor oluyor , innovada ucu ucuna yırtıyor işte, motoru sıkıştırırsam ki en kötüsü bu zaten 100km/h hızla otoban rampalarını çıkıyorum ve orta şeritte seyrediyor kamyonları soluyorsun fakat boş kamyonlar düzde 140-150 km hıza çıkıyorlar ben 125km/h hızla giderken önümdeki bi çok kamyona yetişemiyorum yada ben 100 ile giderken yanımdan kamyon en az 50-60 km hızla geçiyor siz artık tahmin edin gerisini
ayrıca konu sahibi arkadaş ybr ilemi 120-130 gidecekmiş
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
yol dediğin virajlı olacak, bölünmüş olmayacak, altındaki motorun limitlerinde GIDEMEYECEGIN bir yol olacak.
Bence bir yolda en büyük sıkıntı "arkadan araba geliyor mu?" düşüncesi ise, o yol sizin için tehlikelidir.
125cc ile Otobana çıkılır tabi ama bir gözün yolda diğeri aynada olur.
112ciyiz
valla kim ne derse desin..üyeler umrumda deil..mobiletçiler .yatarak gidiyorda belki hızı 130-140 ama kask yok bişi yok..kamyon dokundursa..vucütü paramparça olur.ben mis gibi ybr yle kaskım ve montum korumam olduktan sonra 90 la sağdan gitti mi hiçbişi olmaz kafanızı yormayın..tek sorun gece olur..o da gece olduğu zaman sürülemeyeceği anlamına gelmez riskli olur.. yavaş yavaş gidilir..ehliyet konusu bir muamma ..tabikide ehliyetsiz çıkılmaz..ama özellikle virajlı yollları sevdiğim için o otoban benim için zevkli olur..
2020 'Tracer 900 İcon Blue
arkadaşlar klişeleşmiş lafları bırakın artık sen kendine güveniyosan ortalıgı birbirne katmazsan pejoyla bile çıkarsın kamyonlar iniş aşağı buldumu basar o kadar rampa çıkarken yanlarından uçak gibi geçersin ümmet pertikan hep dağ yollarındamı gidiyo sanki 100 lük vitessiz mondilla adam Türkiyenin heryerine gitmiş boş boş konuşmayın bence
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:47 ----------
haa şöyle yav biri yok dedimi yurra hepsi yok çıkılrmı bilmem ne diyo bu site çok değişik olmya başladı ben 115 lik yamahyala otobanda kamyonları yardıra yardıra gittim yine giderim sen sürmeyi kuralları bil yeter cbr 125 le mersinden antepe geldik canavar gibi ver gitsin asıl 50 ile sağ şeritte yavaş yavaş gidersen seni yerler kamyoncuları yavaşlattın diye Allah ne verdisyse bas git bişey olmaaz
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
Bahsedilen otobanda sürüş sorunları sanırım İstanbul giriş-çıkış bölgelerinde oluşan bir durum. Malum giriş-çıkış bölgelerinde yoğun trafik oluyor ve insanlar gerçekten manyakça hızlarda araç kullanıyorlar.
Adapazarı-Düzce-Ankara güzergahında otobanda defalarca uzun yolculuklar yaptım ve bırakın sıkışmayı, tehlike yaşamayı, çoğu zaman o yolda motorum gitmiyor gibi hissederek (ibre sona dayandığı halde) sıkıldığım anlar oldu.
Sağ şeritten devam ettiniz mi önünüze rampalarda zorlanmaya başlamış aşırı yüklü kamyonlardan başkası denk gelmez. Diğer araçların tamamı orta ve sol şeritleri kullanmakta olduklarından herhangi bir ters durum da olmuyor.
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
çinli bir adam today 50 ile dünyayı dolaşıyor..türkiyeden de geçecek..adama sponsorlar..her motoru teklif ettiler..adam ille de today 50 :D
bide türk insanında şöle bi kural var istedğini sölemiyor yazamıyor her nese..2-3 kişi bişi sölüyor..sanki kanunmuş gibi herkes tasdikliyor..lütfen kendi fikirlerimizi söleyelim..burası bir forum sitesi herkes özgürdür istedğini yazmakta....başkası ne demiş benim için önemli değil..
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Sevgili arkadaşlar,
23 yıllık B ehliyet 5 yıllık A2 ehliyetli 41 yaşında acemi bir motorcu olarak nacizane fikrimi belirtmeden geçemeyeceğim. Her Allah'ın günü Bahçeşehir Osmanbey arasında gidip geliyorum. Ortalama günde 100 km civarı otomobil kullanıyorum. Otoban benim gözümde bu yollar arasında en güvenli ve en sakin araç kullanılan bölge. Benim motorum 250cc bir cruiser dolayısıyla diğer motorlara göre biraz daha hantal.. 90 km hız bile benim için iyi bir hız nerede kaldı ki öyle 130km hızlara çıkmak. Neyse benim söyleyeceğim kabaca; en sol şeritte 40 km hızlarla bile giden araçlara göre hala oldukça hızlı gidebildiğimizi düşünürsek neden otobanda sürüşü bu kadar abarttık anlayamadım. Zaten motosiklet kullanmanın otomobil kullanmaya göre 15 kat daha tehlikeli olduğunu bilerek yola çıkıyoruz. Lütfen bir de psikolojik olarak otobanda misafir sürücü gibi kendimizi hissetmeyelim. Otobanda veya ara sokakta motosiklet=insan. İnsan da sonuçta bir CAN taşıyor. Dünyanın bir çok ülkesinde kanunlar ve insanlar motosiklete hak ettikleri değeri verirken bizim de hak ettiğimiz değeri ve saygıyı almak için başımızı dik tutmalıyız.
Hepinize keyifli ve güvenli sürüşler diliyorum.
Not: Ehliyet konusuna değinmeme gerek yok diye düşünüyorum ama... ehliyetin de aracı sürmediğinin farkındayım. Ehliyet konusunda rica ederim youtube vs benzeri sitelerden İngiltere Amerika vb memleketlerde nasıl direksiyon imtihanı yaptıklarına bir bakın. Ben şahsen 5 sene önce o şekilde bir imtihana girseydim ehliyeti alamazdım....
bir kaç arkadaş cesaret verici ve olması gerektiği gibi 90km ile sağ şeritten gidilebileceğini yazmış. ayrıca doğrudur, istanbul otobanı giriş çıkışlarında insanlar çılgınca kullanmaya başlıyor.
işim gereği bende çok sık adapazarına gidip geliyorum binek otomobil ile. 180km hız ile ilerlerken adam benim sol şeritten selektör yaparak geldiğimi göre göre sol şeriti kaptabiliyor. (hızımı 140'a düşüyorum ve kamyonu o hızla takip ediyorm, düşünün kamyonun hızı 140km).
uzun lafın kısası, evet normal şartlar altında tabiki 125cc'lik bir motor ile otobanda gidebilirsiniz. 90km hız 125cc motorlar için ideal bir hızdır ancak otobanın iki şerite düştüğü yerlerde 40km ile rampa çıkan bir kamyonun arkasına takılıp kalırsanız sizi 4 - 5sn içinde güvenli bir hıza çıkaracak güç elinizin altında olmalıdır.
motoronuzun rampalarda hız kaybına uğrayacağını, kamyonları sollamaya çalışırken oluşan tirbülans yüzünden sivrisinek gibi savrulacağınızı, şehirler arası yolcu otobüslerinin sizlere asla yol vermeyeceğini ve umursamadan sıkıştıracağını unutmayın.
tüm bunları dikkate alarak tabi ki otobanda 125cc bir motosiklet ile seyahat edebilirsiniz.
ayrıca önemli olan şey motosikletinizin son süratinin ne olduğu değil, ne kadar sürede bu hıza çıkabildiğidir.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)