Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağ Ölçümü İle İlgili..!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    Herkese slmlar .İyi Günler. forumu bayağ araştırdım ya yoktu yada ben bulamadım.benim sorunum şu 2-3 gündür çalıştırmadığım motorumu bi ısınsın diye çalıştım 3-5 dk öyle kaldı sonra kapattım sonra bi yağına bakim dedim aldım elime çubugu baktım full yağ izleri var sildim bir daha yağ çubuğunu yerine soktum çıkardım bu sefer yağdan bir damla iz yoktu.denedim denedim yine yok.sonra yağ çubuğunu taktım bir daha yağ ölçümü yaptım bu sefer çubuk yine yağlı çıktı .şimdi benim sorularım şunlar


    1_Yağ Niye Bir Var Bir Yok Gözüktü?




    2_Yağ çubuğunda yağ tam nerede olmalıki sorunsuz olduğunu anlıyalım?

    inşallah düzgün anlatabilmişimdir :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Orta sehpada düz zeminde ölçüm yapılır.
    Yan sehpa-eğimde hatalı ölçüm olur.

  3. #3
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    Yağ kontrolunu motor soğukken yapmanız lazım. Anlatımınızdan ısıttıktan sonra bakmış olduğunuz anlaşılıyor.
    Orhan KÖNİ

  4. #4
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Dostum motoru düz biyerde orta sehpaya alınıp ölçüm öyle yapılır.Motor çalıştırıldıysa stop ettirdikten sonra en az 10 dk beklemek gerekir çünkü yağın motorun biloğundan süzülmesi için. bi sorun yok yani
    Yağ çubuğunda alt sınır ve üst sınır vardır yağ bu iki sınırın arasında olması gerekir ne eksik ne fazla...
    Biraz karışık oldu ama dilimin döndüğünce yardımcı olmaya çalıştım Kazasız belasız sürüşler dilerim tekerin düz bassın
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    eyw sağolun şimdi anladımda bu alt sınır ile üst sınırı çözemedim yağ çubuğundaki?

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    çinlilerin yağ çubukları genelde zaten yazısız, uyduruk, plastikten bişey oluyor. km.ye göre yağ değişimlerini yaptır, gerisini dert etme... (1000 km.de bir)
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7
    avatarımdaki motordan var bendede buna ne kadar yağ konuldugunu bilmiyorum bilgisi olan arklar varsa yardımcı olsun lütfen.
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı umtglsr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    avatarımdaki motordan var bendede buna ne kadar yağ konuldugunu bilmiyorum bilgisi olan arklar varsa yardımcı olsun lütfen.
    0,8 Lt koyun yağ çubuğundan kontrol edin azsa ilave dedin. Cgl 125'de öyle yapıyorum.0,8-0,9 arası.

  9. #9
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı Ahmet Orhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ kontrolunu motor soğukken yapmanız lazım. Anlatımınızdan ısıttıktan sonra bakmış olduğunuz anlaşılıyor.
    En sağlıklı sonuç motor sıcakken alınmaz mı?
    www.motorumla.net

  10. #10
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı cengaver29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese slmlar .İyi Günler. forumu bayağ araştırdım ya yoktu yada ben bulamadım.benim sorunum şu 2-3 gündür çalıştırmadığım motorumu bi ısınsın diye çalıştım 3-5 dk öyle kaldı sonra kapattım sonra bi yağına bakim dedim aldım elime çubugu baktım full yağ izleri var sildim bir daha yağ çubuğunu yerine soktum çıkardım bu sefer yağdan bir damla iz yoktu.denedim denedim yine yok.sonra yağ çubuğunu taktım bir daha yağ ölçümü yaptım bu sefer çubuk yine yağlı çıktı .şimdi benim sorularım şunlar


    1_Yağ Niye Bir Var Bir Yok Gözüktü?




    2_Yağ çubuğunda yağ tam nerede olmalıki sorunsuz olduğunu anlıyalım?

    inşallah düzgün anlatabilmişimdir :(
    yaptığın işlemi sabahleyin motoru çalıştırmadan sehpada yap.çubuğun üstünde çarpı işaretleri olmalı sildikten sonra bak nerde kaldığına.en üstteki çarpıya gelecek şekilde yağ ekle.1-2 çarpı aşşağıda olursa pek zararı olmaz ama en dibe kadar getirmemelisin.eğer yağ çubuğunda bu işaretlerden yoksa çubuğun inceyle kalın olan boğum yerine kadar yağ ekle,haftada bir kez bunu kontrol et tekrarla sorunsuzca kullanabilirsin

  11. #11
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    bu tür konuları görünce (beni bağışlayın kendimi tutamadım) eğitim seviyesi arttıkça cehalette paralel artıyor,gibi bir duyguya kapıldım.
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    Alıntı izm35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tür konuları görünce (beni bağışlayın kendimi tutamadım) eğitim seviyesi arttıkça cehalette paralel artıyor,gibi bir duyguya kapıldım.
    usta cehaletle alakası yok yeni motor kullanıcısıyız yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyorum. bilmemek ayıp değil ÖĞRENMEMEK AYIP.

  13. #13
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0,8 Lt koyun yağ çubuğundan kontrol edin azsa ilave dedin. Cgl 125'de öyle yapıyorum.0,8-0,9 arası.
    teşekkürler.
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!

  14. #14
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Alıntı cengaver29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    usta cehaletle alakası yok yeni motor kullanıcısıyız yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyorum. bilmemek ayıp değil ÖĞRENMEMEK AYIP.
    Gözüm hemen alınma ben genelleme yaptım.
    eklemeyi unuttum, sanırım ehliyetin yok.
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  15. #15
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En sağlıklı sonuç motor sıcakken alınmaz mı?
    Motor çalışmamış yani soğuk iken,hemen yağ kontrolu yapılabilir.
    Motor çalıştıktan sonra stop edip 5-10 dakika yağın kartele süzülmesi beklenmelidir.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  16. #16
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı Ahmet Orhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ kontrolunu motor soğukken yapmanız lazım. Anlatımınızdan ısıttıktan sonra bakmış olduğunuz anlaşılıyor.
    Bilmiyorsan yazma da adamın kafası karışmasın.

    Yağı ölçme ısısı normal ama bir 5-10 dk beklemekte fayda var (yağ kartere süzülsün), yan ayakta unutmuş olabilirsin, çubuğu ilk çıkardığında yağ içinde olması normal, motorun dik dururken ölç, çubuğu yerine takma ( kapatma) sok çıkar kontrol et, eğer çubuğun ucundaki tırtıklı işaretli kısım içindeyse normal.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  17. #17
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0,8 Lt koyun yağ çubuğundan kontrol edin azsa ilave dedin. Cgl 125'de öyle yapıyorum.0,8-0,9 arası.
    Merhaba benim motor içinde kitapçığında 0,9 yazıyo ama servis 1 lt yağın hepsini boşaltıyo Sorun olurmu acaba cevap yazarsanız sevinirim
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    Alıntı izm35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gözüm hemen alınma ben genelleme yaptım.
    eklemeyi unuttum, sanırım ehliyetin yok.
    geçen mayısta aldım ehliyeti çok şükür önümüzdeki mayısta B ehliyeti için başvurucam inş.

  19. #19
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Alıntı cengaver29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen mayısta aldım ehliyeti çok şükür önümüzdeki mayısta B ehliyeti için başvurucam inş.
    o zaman özür diliyorum,senin suçun yok,
    suç sürücü kursu deyip hiçbirşey öğretmeyenlerde bedavadan para alıyorlar
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı cesur509 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba benim motor içinde kitapçığında 0,9 yazıyo ama servis 1 lt yağın hepsini boşaltıyo Sorun olurmu acaba cevap yazarsanız sevinirim
    Yüksek devirlerde keçeler contalar aşırı yağ basıncından zorlanır, aşırı zorlamada yağı boşaltır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)