Hevesinizi kırmak istemem ama orası İngiltere. Türkiye satış fiyatı 28.750 €. Türkiyede yanlış hatırlamıyorsam 5 veya 6 tane satılmıştı. Şu anda tek satılık 2. el var oda 2006 model 37.000 Tl fiyat biçmiş.
Hevesinizi kırmak istemem ama orası İngiltere. Türkiye satış fiyatı 28.750 €. Türkiyede yanlış hatırlamıyorsam 5 veya 6 tane satılmıştı. Şu anda tek satılık 2. el var oda 2006 model 37.000 Tl fiyat biçmiş.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
şimdi şöle bir olay var
12000 € bile olsa TÜRKİYE ye girdiği anda fiyatı 3 katına cıkar malum ötv kdv falan filan
ikincisi bu motor direk binilebilecek bir motor değil . şu şekilde açıklayalım b ehliyet alıp araba kulanmadan kamyon yada tır sürmeye çalışmak gibi ve daha tehlikeli malum 100 küsür beygiri iki tekere ve 300 küsür kiloya bağdaştırıyorsun.
bir başka konuda bir arkadaş sadece 2300 cc olduğu için istiyorsunuz demiş bunada katılmıyorum aynı kasanın 750 1000 1200cc leri piyasaya sürülse bolça binen olur.
binmiş değilim ama benim nacizhane görüşlerim bunlar
kazasız sürüşler !...
'' NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ''
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Arkadaslar bende 2010 Model Rocket 3 Roadster var. Avustralya'da yasiyorum, buradaki fiyati yaklasik 28-29 bin ABD Dolari. Bir arkadas bu motoru kullanmadan once ne tur motorlar kullanmali diye bir soru yoneltmis. Benim tavsiyem Hayabusa + Harley tarzi bir cruiser kullanmamis bir kisinin bu motoru kullanmamasi. Harley kadar hantal olmasada bir yaris motorunun kivarakligi yok, fakat 0-100km yi 2.7 saniyede (Standart) yapiyor. Standart 220KM hiz limiti var ama limiter'i cikartinca 300KM surate cikiyor. Ben benimkini 2600cc yaptim (Pistonlar modifiye) + 3 tane e-ram (1.2PSI x 3) var uzerinde. Dyno'da 240bhp (Arka tekerlek beygir gucu) ve 310 Torque netice aldik. Top surat 300KM ve 0-100km 2.1 saniye. Profile fotograflari koyacaktim fakat 25 yorumdan once fotograf koyma hakkim yok. Profilimdeki web adresi youtube videolarima gidiyor, makinaya oradan bakabilirsiniz. Kismetse bu sene 10PSI Super charger ve 10PSI Turbo modifikasyonlarini bitirecegim, tahmini sonuc 450-500bhp (Arka tekerlek beygir gucu). Eski bir istanbullu olarak bu motoru o trafikte pek tavsiye etmem, otoban yol icin yapilmis bir motor ve o trafikte adami cok yorar + TC'deki benzin fiyatini dusununce allah kolaylik versin derim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:37 ----------
Youtube adresim http://www.youtube.com/user/Rocket3Roadster
selamlar,
rocket III ü kullanmak için alt yapı olarak cruiser/chopper ve 600cc veya üstü bir motor kullanmış olmanızı tavsiye ederim.
fiyatı konusunda motoş motor size yardımcı olacaktır, ellerinde 2010 model vardı hatırladığım liste fiyatına takılmayın.
benzin konusunda diğer arkadaşlar haklı tabi ama sonuçta gaz elinizin altında açarsanız benzini içer, ben 675cc bir Triumph a biniyorum şehir içinde 9 lt yiyor 100 km de ama uzun yolda 6 lt hatta 5,8lt /100km görüyorum...
bir arkadaş nasıl beğendiğini sormuş insanların bir diğer arkadaşta harley bakın demiş, bu konulardaki görüşüm : zevkler ve renkler tartışılmaz, bende kawa sevemiyorum hiç ama insanlar alıyorlar (ki Türkiyede yedek parça ve yetkili serviste problem var senelerdir).........
teknik olarak : internetten harley ve rocket III ün karşılaştırmalarına bakın aradaki farkı çok net görüceksiniz.. hatta bir ara aşağıdaki video yu izlemenizi tavsiye ederim 2300cc lik motor ile neler yapılabilir görebilirsiniz
http://www.youtube.com/watch?v=rla9KU0m808
ek: discovery channel da rocketIII ve harley karşılaştırması hakkında bir program vardı 5 test yaptılar 4 ünü rocket III aldı birinde nerdeyse berabera kaldırlar...
sonuç olarak "iş" amaçlı alınmıyorsa motor, insan hayallerinin peşinden koşmalı bence..
Nacizane fikrim bu motosikletin kıyaslanacağı motosiklet harley değildir. Olsa olsa Vmax olur, güç ve tasarım olarak
YOU WILL NEVER WALK ALONE
Arkadaslar, Rocket 3 tabiki bir Harley kiyaslanmaz ama kullanim tarzi olarak Agir bir Crusier kullanmis + Yaris motorunun suratine ve cikis hizina alisik birinin kullanmasi guvenli olur. Sadece Cruiser/Chopper kullanmis bir insan bu motorun ya hakkini veremez veya kotu bir kaza gecirir,. Sadece Yaris motoru kullanmis bir kisi ise agirligi ile soru yasar. Umarim bir Rocket 3 Roadster sahibi olarak goruslerim ve onerilerim bu motoru almayi dusunen arkadaslar icin yararli olmustur.
İşte o yüzden Vmax diyoruz ya
Triumph 2294cc 320kg 139hp 147Nm
Vmax 1700cc 309kg 197Hp 167Nm
Hatta Vmax daha sakat bir motosiklet bu anlamda Triumph dan, o beygir ve o tork seviyeleri benim diyen motosiklet kullanıcısının kontrol edebileceği şeyler değil.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
Arkadasim o figurleri nereden aldin?
Dogrusu
Triumph 2294cc 367kg 146bhp 224Nm
Vmax 1679cc 309kg 166bhp 166Nm
Arti bu rakamlar standart makine icin ve Rocket pek cok ulkede legal olarak satilabilmesi icin ECU'su cok kistlanmis sekilde piyasaya suruluyor. Zaten top surat'in 220km olmasi kisitlamalari yeterince acikliyor
Benimkine PC5 takip limiterleri cikarttikdan sonra sadece 3 tane 1.2PSI E-ram ile (Induction booster)
Triumph 2294cc 367kg 205bhp 280Nm 300km limited
Motoru 2600cc bore yaptikdan sonra ise
Triumph 2600cc 367kg 240bhp 310Nm 300km limited
TTS-ROTREX takinca +400bhp oluyor
http://www.rotrexsuperchargers.co.uk...cket3_st2.html
Umarim yardimci olabilmisimdir.
Bu arada sakin V-Max begenmedigimi dusunmeyin, son derece sevdigim bir makine fakat kesinlikle Rocket ile performans bazinda olcusemez ama zevk meselesi derseniz kisiye gore degisir.
http://www.bikez.com/motorcycles/tri...t_iii_2009.php
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_vmax_2011.php
Standart makinelerden konuşuyoruz burada di mi ? Bu legal satılma durumu sadece Rocket için geçerli bir kavram değil unutmayalım. Vmax in ecu su ile oynanmış verilerini kurcalamayalım çok acaip sonuçlar ile karşılaşabiliriz. Silindir hacmini yükselt, ecusu ile oyna verir tabi o verileri. Standart olarak Rocket, Vmax e göre hantal bir motosiklettir. Kg/hp bazında yanına bile yaklaşamaz. Verimlilik olarak da aynı şekilde. Bunu tartışmayalım lütfen. Veriler ortada. Buradan benim de Rocket i beğenmediğim düşünülmesin ancak matematik yalan söylemez.
Dipnot: Bikez.com dünyanın en geniş motosiklet veri database ine sahip web sitesidir buradan kurcalayabilirsiniz istediğiniz tüm modelleri
YOU WILL NEVER WALK ALONE
bikez.com son derece guzel biur site bende cok yakin takip ediyorum.
Verdigin link 2009 R3, roadster ile aralarinda buyk fark var.
http://www.bikez.com/motorcycles/tri...dster_2011.php
Bu linkde Roadster standard rakamlari gorebilirsin.
Bugun benim mekanik ile konustum, 2010 V-MAX'e 10psi turbo ile 280bhp sonuc almislar.
Vmax kutudan ciktigi sekli ile top surat ve 180km'den sonra R3 Rodster standardi geciyor, fakat R3 Roadster Standard olarak dahi 0-100km'de Hayabusa-R1-Vmax hepsinden cok daha cabuk. Torque'unun yuksek olmasi bunu sagliyor.
HP kismina gelince, limiter'lar R3 Roadster'i standard setupda 146bhp'de durduruyor. Fakat ECU'sunu cok kolay override edip makineyi 200'lere getirebiliyorsun, benim e-ram'ler cok onemli bir mod degil. 10-15 hp fark yaratiyor. AIrbox yerine direkt olarak kelebeklere havayi veriyorum.
Burada bir kac kiside v-max var. Kismet olursa Drag'de birkac video yaparim
ınıgılız malı olmasına ragmen ıngılterede bıle fazla yok al bı yamaha v*max bak ısıne arkanada bakma en kral motoru da otturursun
güzel bir espiri olmuş...
tarihçe :
1884 Londra S. Bettmann & Co. İthalat İhracat Ajansı motosiklet satışına başladı
1886 Bettmann adını Triumph olarak değişti, firma "The Triumph Cycle Company" olarak adlandırıldı.
1888 Triumph kendi üretimini yapmak için fabrika aldı.
1902 İlk Triumph üretildi
1905 Yılında tamamı Triumph tarafından yapılan ilk model üretildi, bu model ilk Britanya motosikleti oldu, 45 pound dan satışa çıkarıldı.
...............
..........
........
1925 Triumph 3,000 işçisi ile yıllık 30,000 ünite üretime başladı.
.....
1967 28,700 Triumph ABD 'de satıldı.
.....
1997 Üretim 50,000 adetin üzerine çıkıyor. Hinckley fabrikası kuruluşundan beri 11,000 ninci ziyaretcisini ağırlıyor. Farbika’da çalışan sayısı 350 ye çıkıyor. İki vardiya çalışan işçiler 35 farklı ülkeye günde 80 motor üretiyor.
.....
...
2004 Triumph bugüne kadar yapılmamış bir olaya imza atıyor ve dünya motosiklet pazarını resmen şoke ediyor. ROCKET III 2.3lt. Adıyla bile ne kadar kuvvetli olduğunu ispat eden bu motor bütün tabuları yıkıyor. 2,300cc ve 147bhp motoru ile yer yerinden oynuyor. 2000cc ile o güne kadar ulaşılan en yüksek hıza ulaşarak 140.3mph ile dünya rekoru kırıyor.
...
.....
....
....
vsvsvsvs
çok merak ediyorum ama bunu hiçbir markayı veya modeli aşağılamak veya yüceltmek içinde sormuyorum veya kimseyi kızdırmak içinde sormuyorum :
nedir bu seri üretim japon merakı ?
MV Agustanın şimdiki patronu bir şey dedi belgeselinde izledim (malum firmada helikopter motoru üretiyor) : "japonlar 30 bantta saate 1 motor üretimi ile çalışıyorlar, biz 3 bantta 3-4 saat arası üretim ile çalışıyoruz, bizim acele etmek gibi bir isteğimiz yok işimizi dikkatli yapıp mükemmel üretimi yapmak istiyoruz, iki gün sonra fabrikaya geri çağırmak zorunda kalmak istemiyoruz" dedi...........
Triumph a kötü, bilinmiyor diyeni allah çarpar. Aman diyeyim. Kapandıktan sonra yeni ilk motosikletin tasarım ve üretim aşamasını büyük bir hevesle izlemiştim discovery channel da.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
CanTR arkadasim, bilgiler icin cok tesekkurler. Benden de biraz extra. 2004 yilindan beri satislarini her sene %30 artiran tek firma olarak Triumoh satilmiyor demek cok abes kacar. + 2 sene + kilometre limiti olmadan dunya capinda garanti verebilen tek firma. Kalitesine bu kadar guvenebilen bir firma.
Bu arada sadece Rocket 3 degil, Street-triple, Speed-triple, America, Bonneville, Tiger, Daytona, Scambler, Speedmaster, Thruxton, Thunderbird, Sprint. Hepsi kategorilerinde en one oynayan motorlar.
Benim youtube videolarinda cok yakin arkadasim (Lukey Luke Avustralya Free Style sampiyonu) Truimph'in official rider'inin bir videosu var. Street Triple ile neler yaptigini gorebilirsiniz. Ayrica benim makinede var videolarda
http://www.youtube.com/user/Rocket3Roadster
CanTR, su anda kis sezonuna giriyoruz burada ama guzel birkac hafta sonu yakalarsam muhakkak 1/4 mile'dayim! Cekeriz birkac video
araları biraz geçerek, seneleri atlıyarak bir özet geçiyim dedim Atahualpa'ın dediği gibi mazallah çarpılırız cümleten :D
ben 4 sene suzuki GSR 600 kullandım, şimdi 1 senedir Street Triple R kullanıyorum, naked bike hayranıyımdır zaten ama büyük konuşmıyım yinede japona dönmeyi pek düşünmüyorum işçiliği gördükten sonra........ Rocket III ise apayrı bir motor bence, biraz klasman dışı biraz duruşu ile gidişi ile hantal olmaması ama iri olması ile suzukinin BKING 'i gibi ayrı bir noktada duruyor bence..
bizde artık bir kış sezonundan çıksak iyi olucak, 21 nisan oldu halen yağış halen soğuk, hoş ben yerde kar olmadıkça motor üstündeyim (geçtiğimiz kış 3 gün yattı motor garajda sadece) ama artık biraz uzun yol gitmek istiyor bu CANda :D
videoları dörtgözle bekliyorum..
son bir soru Rocket3, sizin orada RAT var mı? varsa kaç üyesi var?
Allah da carpar, millet de arka tarafi ile guler Yaa Atahualpa'da bir Triumph aldiralim
Benim bugune kadar ki makineler sirasi ile
Suzuki GN250 - Yamaha Virago 250 - Yamaha Virago 535 - Kawasaki EN 500 - Kawasaki Vulcan 800 - Honda CBR 900RR - Suzuki Hayabusa 1300 (Sonra modife Turbo + 1450cc oldu) - Rocket 3 Classic (Turbo) ve simdiki Rocket 3 Roadster (Modifiye 2600cc + 3x 1.2PSI e-ram)
CanTR burada RAT bayagi kalabalik. En son gecen sene toplandigimizda 300-400 kisiydik. Biraz uzak bir yerdeydi o yuzden gelemeyen coktu. Sanirim RAT uyesi 2-3 bin kesin vardir ama aktif olarak toplantilara gelen 500-1000 kadardir. Gercek rakamlari sorup ogrenebilirim. TC'de RAT var mi?
Street Triple kulanmani cok takdir ettim, TC'de Streeet Triple kullanan olacagini hic takdir etmezdim, sevkli adammissin!
Ben Avustralya'ya 2003'de tasindim. Aslen bende Istanbul'luyum (2. Ulus ve Ortakoy de yasadim hep) Tahminim bizim cok ortak arkadasimiz vardir. Bende 12 ay kullaniyorum, zaten 34 yasima geldim hala araba kullanmayi ne ogrendim nede 1 kere bile olsun denedim. Fakat kisin drag pisti hafta sonu hava guzelse aciyorlar. Olmazsa sokakda bir drag yapariz
Türkiye RAT yok malesef hatta şöyle diyim yürüyen Triumph az güzel ülkemde. niyetim bir şekil kurmak yada kurdurmak Türkiye distribütörüne (Motaş Motor'a ---- Volkan Aksoy duy sesimizi ).
Marka bilinirliliği artar en basidinden RAT ile.
Yurtdışı forumlarınada çok takılıyorum biz burada ninjamı döver samuraymı muhabbeti yapıyoruz yok filtre taktım 3 bg tanpad yapıştırdım 2 bg arttı gibi saçma muhabbetler adamlar orada pistte süspansiyon ayarı veya (seninde yaptığın gibi) ciddi modifikasyonlar ve sonuçlarını tartışıyorlar.
Türk motor severlerin bilinçlenmesi lazım seneler geçtikçe ama malesef halen yerimizde sayıyoruz. egzozun tüpünü değiştirmeyi en büyük modifiye sayıp ara gazlı marifet biliyoruz (vites geçişlerinde) gereklilik olarak kullanmak yerine.
Türkiyede 5 tane Street Triple R var benimkisi tek turuncu olan diğerleri gri ve beyaz. bunlara ek toplamda 20 ye yakın düz Street Triple var (2007 de gelenleri eklersek)
Rocket III 11 tane var şu anda sokakta yürüyen geçen gün satılan roadsterla.
yeni Tiger 800 lerden 4 tane var bildiğim kadarı ile
tiger 1050 lerdeki sayıyı tam bilemiyorum.
yeni kırmızı speed triple, turuncu street R ve tiger siyah/gri 1050 ABS şu anda90 gün sonraya teslim şeklinde satılıyor ve talep var aslında satış konusunda agresif bir tutumda Motaş bu aralar ki zaten olması gereken artık o.
Triumph düşünenlere ve bu başlığı okuyanlara duyrulur fiyat konusunda 1-2 ay sonra olucağınızdan daha iyi bir noktada olursanız şimdiden pazarlığa oturursanız
Atahualpa Triumph alsın diye facebookta grup kuruyorum şimdi
Vay be... 2003'de biraktigim gibi kalmis desene. Bence birazda ekonomik faktorler devreye giriyor. Motorlar burada TC'den cok daha ucuz + gelirler yuksek. Sonra TC'de mekanik'e git benim motoru 300cc fazla bore yap, turbo ile supercharger'i beraber tak, CAM'leri modifiye et, seramik depriyaj, ha baslamisken, yeni egzos ama maksimum verim icin hava akisi olcumleri ile bir zahmet + ECU degistirmisken dyno'da ayarlarini cek falan desen; tahminim %99'u "NE DIYON HEMSERIM?" der. Yapabilecek olanda cok tecrubeli degildir, tecrubeliside buraya oranla cok daha pahaliya yapar.
Burada Mekaniklerin gundelik isleri bunlar, zaten standard makine kullanan inan fazla yok.
Istersen sana buradan RAT materyali gonderebilirim. T-shirt, sapka, badge falan. Toplatilarimizda girla satiliyor.
Atahualpa'nin Triumph facebook grubunun ilk uyesi olamaya hazirim!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)