Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

İlk Uzun Yol Deneyimi...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Merhabalar;

    Geçtiğimiz Cumartesi günü Saat 9'da Zonguldak'tan İzmite Gidiş ve Ertesi gün yani Pazar günü Saat 13'de İzmit'ten Zonguldak'a Dönüş olmak üzere toplam 500 km yol katettim. Bu yolculuğa yönelik tecrübelerimi ve sorularımı sizlerle paylaşmak istedim. Bu arada Motosiklet konusunda yeniyim henüz ve 2600 Km'lik bir tecrübem var. Sürçü lisan edersek affola.

    Teknik Bilgiler;

    Motosiklet :Kanuni Windy S 125cc (2010 Model, Temmuz Trafik Çıkışlı)
    Yağ :800 Km'de ilk değişim yapıldı. Marka bilinmiyor. Servisin İnsaına Kaldık.
    Kilometre :Yola çıkmadan önce 2100 Km, Yolculuk sonrası 2600 Km.
    Yük :(İki kişi (80+55=135Kg))+(Çanta,Kask,Korumalar v.s. 15 Kg)= 150Kg
    Yakıt :Gidiş Opet 95 Oktan - Dönüş Shell 95 Oktan
    Tüketim : 40 TL
    Ortalama Hız : 80 Km/s
    Süre :Gidiş 4 saat, Dönüş 4,5 Saat (Dönüş Günü hava soğuktu)

    Tecrübeler;

    1)Otobanda seyrederken yavaş gittiğiniz düşünüp güvenlik şeridini kullanmayın. Arkadan gelenler sıkıştırsada en sağ şeridi terketmeyin.
    Ummadığınız anda güvenlik şeridinde duran bir araçla karşılaşabilirsiniz.
    2)Aynada süratle gelen bir otobüs yada kamyon gördüğünüzde mümkün olduğunca şeridin sağına yanaşın, güvenli olduğuna eminseniz güvenlik şeridinide kullanın. Çünkü sizi geçena arcın yarattığı hava akımı en azından 125 cclik bir commuter için çok sarsıcı oluyor.
    3)Trafik ışıklarından kalkışlar konusunda artçınızı bilinçlendirin, ani kalkışlarda belini incitmesine daha ciddi durumlarda düşmesine sebep olabilirsiniz. Artçının kalkışlarda Bir miktar öne egilmesi sanırım bu sorunu çözebilir.
    4)Yola çıkmadan önce mutlaka kablo ve hortuları elle kontrol edin. Aksi takdirde keleği gevşemiş ve çıkmak üzere olan bir hortumu ancak dönüş yolunda farkedebilirisiniz.
    5)Gidiş geliş yollarda konvoy esnasında arkadan sollamaya çıkan araçlar sanki siz hiç yokmuşssunuz gibi sizin bulunduğunuz noktada makas sonlandırabiliyorlar. Bu da sizin yolun dışına taşmanıza neden olabiliyor. Sollamaya çıkan aracın sizin yolunuzu ihlal edebilceğini hesaba katın.
    6)Rüzgarla birlikte hissedilen sıcaklığın ne kadar düşeceğini mutlaka hesaba katın. Dönüş yolunda Düzce'den sonra saat 15:00 civarlarında kapalı havada mont, kask, dizlik, içlik, balaklava, eldiven olmasına rağmen 80-90 km/s hızda üşüyordum. Deri eldiven içi termel ince eldiven Almak şart.
    7)Belkide en önemlisi; Paranoyak olun!!!


    Soru & Sorun;

    1) Motor freni kullanmak zincire yada motora zarar verir mi? Özellikle tırmanma şeridi inişlerinde 5. ve 4. Viteste sağlıklı inişler yaptım ancak bunun motora ve zincire bir zararı var mi?
    2) Motosikletin arka lastiğinin üstünden bir noktadan yağ akıntısı oldu. Zincir korumasının üzerine doğru. Sıcaklıkla, ısınmayla, yagin incelmesiyle bir alakası olabilir mi? ve bu sızıntının yaşandığı nokta neresi olabilir? verdiğim bilgilerle bunu söylemek belki biraz zor ama motordan çıkan siyah bir hortum selenin altındaki siyah bir kutuya giriyor ve sızıntı o kutudan kaynaklanıyor gibi gözüküyor. Fotografini yarin sabah eklemeye çalışacağım.
    3)Sızıntıya istinaden motorumda yag azalması oldu. Benzin aldiğim yerden Shell 10/40W sentetik aldım. Ve ilave ettim. Eski yağ - yeni yağ yada farklı marka yağ karışımı sorun yaratır mı? Fazla yağ koyarsam motora bir zararı olur mu?
    4)Motosikletimi kışın daha seyrek kullanmayı düşünüyorum. Bakım Km'si de geldi. Bakımı şimdi mi yaptırayım yoksa sezon açılınca mı yaptırayım?
    5)Bayır aşağı inişlerde motoru boşa aldıktan sonra, Bayırın sonunda tekrar 5. vitese dönüp yola devam etmek istediğimde vitesi 2'ye alıyoum ve 'Tak' deyıp tıkanıp kalıyor. Yukarı gitmiyor bir daha. Tekrar 1'e alıp tekrar yukarı doğru arttırdığımda sorun kalmıyor. Bunun nedeni ne olabilir?
    6)Bayır aşağı inişlerde vitesi boşa almak mı daha mantıklıdır yoksa debriyajı kullanmak mı?

    Zaman ayırıp okuyanlara, Cevap veren vermeyen herkese çok teşekkürler.
    İyiki varsın motosiklet.net


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Bildiğim kadarıyla;
    1)Tekeri kitlemiyorsa sorun olmaz.
    6)En güvenlisi viteste inmektir.

    Diğerlerini de motorcu arkadaşlar yazar...
    www.motorumla.net

  3. #3

    Üyelik
    23 Kasım 2010
    sizler gerçekten yalın bir şekilde yaşadığınızı yazmışsınız bu çok abartı ve ben bilirim havası yok.benim size 45 yıllı bir motor binicisi olarak tavsiyem gençliğinizi heder etmeden çok acil motosiklet sürüş eğitimi almanız.bu gerçekten çok önemli eğer eğitim alırsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız 23 kasım 2010 da honda eğitim merkezinin kurs kayıtları başlayacak 2 günlük kurs sizin bütün hayatınızın akışını değiştirecektir.Lütfen eğitim alın sonra yola çıkın.kazasız sürüşler dilerim.

  4. #4
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    1)motor freni ile inmek motoru çok sıkıştırırsanız zincire zararı vardır
    2)zinciri yağladıysanız ve fazla yağ kulandıysanız bundan kaynaklı olabilir
    4)hiçbi sıkıntı olmaz erkenden bakımı yapılabilir
    5)bayır aşağı inişlerde kesinlikle boşa alıp sonra tekrar beşe atıyım olmuyor ve bu baskı balatayı yemene sebep oluyor arabadaki gibi boşa alıyım sonra bese takıyım olmuyor bu yuzden rampa aşağı inirken viteste inmeyi tercih edin aynı şekilde debriyajdada öle baskı balatayı yersin
    bu arada aynı yeni farkettim zonguldakdaymışsın aynı rotayı yalovaya kadar bende kullanacam ybr 125 ile fakat otobandan değilde adapazarı yolundan gideceğim geze geze 120 üstüne çıkmadıkdan sonra otobanda gitmek mantıksız olur ve tehlikeli olur diye düşünüyorum
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  5. #5
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Alıntı aksoyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1)motor freni ile inmek motoru çok sıkıştırırsanız zincire zararı vardır
    2)zinciri yağladıysanız ve fazla yağ kulandıysanız bundan kaynaklı olabilir
    4)hiçbi sıkıntı olmaz erkenden bakımı yapılabilir
    5)bayır aşağı inişlerde kesinlikle boşa alıp sonra tekrar beşe atıyım olmuyor ve bu baskı balatayı yemene sebep oluyor arabadaki gibi boşa alıyım sonra bese takıyım olmuyor bu yuzden rampa aşağı inirken viteste inmeyi tercih edin aynı şekilde debriyajdada öle baskı balatayı yersin
    bu arada aynı yeni farkettim zonguldakdaymışsın aynı rotayı yalovaya kadar bende kullanacam ybr 125 ile fakat otobandan değilde adapazarı yolundan gideceğim geze geze 120 üstüne çıkmadıkdan sonra otobanda gitmek mantıksız olur ve tehlikeli olur diye düşünüyorum
    Otobanda 90 km/s hızla giden bir çok otomobil var, hatta tankerler 70 km/s ile gidiyorlar. Yolun düzgün olması beni otobana sevk etti. ortalama 80 - 90 arası seyahat ettim zaten. Ama daha fazla vaktim oslaydı bende adapazarı tarafından yani sahilden gitmeyi düşünüyordum. Bilgiler için teşekkürler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:24 ----------

    Alıntı otelci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizler gerçekten yalın bir şekilde yaşadığınızı yazmışsınız bu çok abartı ve ben bilirim havası yok.benim size 45 yıllı bir motor binicisi olarak tavsiyem gençliğinizi heder etmeden çok acil motosiklet sürüş eğitimi almanız.bu gerçekten çok önemli eğer eğitim alırsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız 23 kasım 2010 da honda eğitim merkezinin kurs kayıtları başlayacak 2 günlük kurs sizin bütün hayatınızın akışını değiştirecektir.Lütfen eğitim alın sonra yola çıkın.kazasız sürüşler dilerim.
    O bahsettiginiz egitimi almayı çok istiyorum ancak bir tülü zamanları denk gelmedi. Ayrıca 2'nci kurdan başlamayı düşünüyorum. Olayın maddi boyutuda var. En azından temel Motosiklet becerilerini kendim kazanıp gelişmiş teknikleri Honda Egitim Merkezinden edinmeyi planlıyorum. Şu anda inceliyorum ayarlayabilirsem en kısa zamanda katılıcam. Anlattıklarım dediginiz gibi sadece yaşadığım şeyler. Öyle çookk uzun kilometreler sonucu elde edilmiş veriler degil. Her km de yeni bir şey öğreniyor insan. İlginize teşekkürler.

  6. #6
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Otobanda motorunuzun hızı sağ şeritten bile gitmek icin yeterli değilse emniyet şeridini kullanın arkadaslar, en sağdan gelen ağır taşıtlar bazen dalgın olabiliyor, ve motor nihayetinde şeritte çok küçük yer kaplıyor ve arkadan gelenler icin son anda fark edilebilirsiniz, bazen kıl payı, bazen ise geç olabilir bu durum.. O yüzden emniyet şeridini kullanmaktan çekinmeyin.

  7. #7
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarıyla;
    1)Tekeri kitlemiyorsa sorun olmaz.
    6)En güvenlisi viteste inmektir.

    Diğerlerini de motorcu arkadaşlar yazar...
    Tekerleği kitlemek ne demek? Boşta inerken böyle bir ihtimalde mi var? Bu çok tehlikeli degil mi?

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Sanırım döner vites kutusu var Wind S de yani 5-0-1 vitese geçmek mümkün, Kazara 2 defa vites yükseltirseniz bu durum tekerin kilitlenmesine neden olur ve arkadan kayar.

    Başımdan geçeni anlatayım; motosiklete ilk binişim yol stabilize-düz, vitesleri yükseltirken yanlışlıkla 5-0-1 'e geçip debriyajı bırakmıştım,hız 70-80Km/h yusuf yusuf atarak biraz sağa sola savurup durmuştum. Virajda veya gevşek zeminde ciddi sorun yaratır.

  9. #9
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım döner vites kutusu var Wind S de yani 5-0-1 vitese geçmek mümkün, Kazara 2 defa vites yükseltirseniz bu durum tekerin kilitlenmesine neden olur ve arkadan kayar.

    Başımdan geçeni anlatayım; motosiklete ilk binişim yol stabilize-düz, vitesleri yükseltirken yanlışlıkla 5-0-1 'e geçip debriyajı bırakmıştım,hız 70-80Km/h yusuf yusuf atarak biraz sağa sola savurup durmuştum. Virajda veya gevşek zeminde ciddi sorun yaratır.
    Windy S lerde vites kutusu çizgisel çalışıyor. 1-0-2-3-4-5. Yüksek hızda (70-90) boşta giderken 2'nci vitese aldığımda Tak diye bir ses geliyor ve tıkanıyor, motor vitese geçmiyor. tekrar 1 e alıp sırasıyla yükseltmem gerekiyor. Bu normal mi :S anlamıyorum.

  10. #10
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    O hızlarda boşta gitmek doğru değil bana kalırsa. Ben de bir aralar motor ısınana kadar boşta yokuş aşağı iniyordum, bi noktaya gelince de 2'ye takıyordum. Aynen dediğin gibi bir tak sesi gelirdi.

    Artık viteste iniyorum ve gazı kapatıyorum. Böyle yapınca yakıttan da büyük tasarruf yaparmışız.
    www.motorumla.net

  11. #11
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı sherrnova adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Motor freni kullanmak zincire yada motora zarar verir mi? Özellikle tırmanma şeridi inişlerinde 5. ve 4. Viteste sağlıklı inişler yaptım ancak bunun motora ve zincire bir zararı var mi?

    5)Bayır aşağı inişlerde motoru boşa aldıktan sonra, Bayırın sonunda tekrar 5. vitese dönüp yola devam etmek istediğimde vitesi 2'ye alıyoum ve 'Tak' deyıp tıkanıp kalıyor. Yukarı gitmiyor bir daha. Tekrar 1'e alıp tekrar yukarı doğru arttırdığımda sorun kalmıyor. Bunun nedeni ne olabilir?
    6)Bayır aşağı inişlerde vitesi boşa almak mı daha mantıklıdır yoksa debriyajı kullanmak mı?

    Zaman ayırıp okuyanlara, Cevap veren vermeyen herkese çok teşekkürler.
    İyiki varsın motosiklet.net
    sadece 1, 5 ve 6'ya bildiğim kadarıyla aynı anda cevap vermeye çalışacağım.

    kompresörün motora bir zararı var mı açıkçası bilmiyorum ancak kompresör ile hızı düşürmenin yada hızı sabit tutmanın faydasını kendimce şöyle açıklayabilirim: sık virajlı ve yokuş aşağı bir yolda, yükünde fazla ise, balatalar çabuk ısınacağından dolayı fren mesafen uzayacaktır. kompresor yaparak balatalardaki yükü azaltabilirsin. tabi motoruda çok bağırtmamak lazım. ayrıca tekrar hızlanman gerektiğinde motor devrini almış olacağı için bayılma yada motorda isteksizlik yaşamazsın.

    virajın ortasında motoru yatırmışken kompresör yapacam diye vites küçültürsen motor yanlamaya başlar

    rampa aşağı motoru 1'e attıktan sonra boşa aldığını anlatmışsın, bildiğim kadarıyla bu zararlı. otomobillerden örnek verecek olursak haraket halindeki bir otomobili asla birinci vitese takamazsın, motosikletleride bu şekilde düşünmekte fayda var. önceki motorum olan cbr125'i belli bir hızın altına inene kadar vitesi 1'e atamama izin vermiyordu mesela.

    unutmadan, motoru ikiye attığında gelen "TAK" sesi bildiğim kadarıyla her motorda oluyor.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  12. #12
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece 1, 5 ve 6'ya bildiğim kadarıyla aynı anda cevap vermeye çalışacağım.

    kompresörün motora bir zararı var mı açıkçası bilmiyorum ancak kompresör ile hızı düşürmenin yada hızı sabit tutmanın faydasını kendimce şöyle açıklayabilirim: sık virajlı ve yokuş aşağı bir yolda, yükünde fazla ise, balatalar çabuk ısınacağından dolayı fren mesafen uzayacaktır. kompresor yaparak balatalardaki yükü azaltabilirsin. tabi motoruda çok bağırtmamak lazım. ayrıca tekrar hızlanman gerektiğinde motor devrini almış olacağı için bayılma yada motorda isteksizlik yaşamazsın.

    virajın ortasında motoru yatırmışken kompresör yapacam diye vites küçültürsen motor yanlamaya başlar

    rampa aşağı motoru 1'e attıktan sonra boşa aldığını anlatmışsın, bildiğim kadarıyla bu zararlı. otomobillerden örnek verecek olursak haraket halindeki bir otomobili asla birinci vitese takamazsın, motosikletleride bu şekilde düşünmekte fayda var. önceki motorum olan cbr125'i belli bir hızın altına inene kadar vitesi 1'e atamama izin vermiyordu mesela.

    unutmadan, motoru ikiye attığında gelen "TAK" sesi bildiğim kadarıyla her motorda oluyor.
    overcloud açıklamaların için teşekkürler.

    Bayır aşağı inerken bayırın sonunda düze geldigimde boştaki motoru tekrar 4 yada 5 e alıp devam etmek istedigimde malum ilk olarak 2 ye alarak yükseltmem gerekiyor. ancak direk ikiden devam edemiyorum. 2 ye almaya kalktıgımda takılıyor. tekra 1 e dönüp ondan sonra 2-3-4-5 yapıyorum bu durum normal mi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:58 ----------

    Bu yağ sızıntısının neden kaynaklandığı ve nerden geldiği konusunda bir fikri olan yok mu?

  13. #13
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Bayirlari viteste inelim arkadaslar. Klasik bi kural vardir: ciktigin vitesle in diye.
    Bende gecenlerde yaptigim kücük capli bir gezimde bayir cikmak ve inmek zorunda kaldim. Yüksek viteste bayir inerseniz motor az kompresör yapar ama yük frenlere biner ve kontrol daha da zorlasir. Eger uygun viteste inerseniz kontrol sizde olur ve daha güvende olursunuz. Kompresörü arada sirada frenleri sikarak cok yükselmesini engellerseniz hic bir seycik olmaz.
    Kurali hatirlatalim: ciktigin vitesle in.

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı sherrnova adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    overcloud açıklamaların için teşekkürler.

    Bayır aşağı inerken bayırın sonunda düze geldigimde boştaki motoru tekrar 4 yada 5 e alıp devam etmek istedigimde malum ilk olarak 2 ye alarak yükseltmem gerekiyor. ancak direk ikiden devam edemiyorum. 2 ye almaya kalktıgımda takılıyor. tekra 1 e dönüp ondan sonra 2-3-4-5 yapıyorum bu durum normal mi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:58 ----------

    Bu yağ sızıntısının neden kaynaklandığı ve nerden geldiği konusunda bir fikri olan yok mu?
    siz yokuştan aşağı hızla inerken vitesiniz boşta bile olsa tekerlek hızla döndğü için şanzumandaki dişlilerde de sürtünme az olsada yani yüksüz şekilde avare diyebileceğimiz şekilde de olsa yüksek hızlarla dönerler.ve siz 2. vitese takıcam diye bu deli gibi dönen dişlileri birleştirmeye çalışırsanız o çatırtı çuturtu gayet doğal olarak çıkacağı gibi ,devamında yani alışkanlık haline getirilmesiyle artık dişli diye bişeyleriniz kalmayacağından yeni dişlilere ihtiyaç duyacaksınız.
    bu gayet gereksiz ve riskli hareketi yapmaktaki sebebiniz ne olursa olsun aynen, özrü kabahatinden beter misali olacaktır...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  15. #15

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    motosikleti götüren bir güç kaynağı vardır . o da motor ve şanzuman birlikteliğidir. motosikleti hızlandırmak için nasıl gaz açıp ihtiyaç olan vites dişli sistemini kullanıyorsak aynısını motorunuzu yavaşlatmak içinde kullanbilirsiniz. gaz verdiğimizde motorunuz maksimum kaç devir dakika yapıyorsa ,o kadar devir dakika kompresöre bindirebilirsiniz . ( kompresör olayını biraz açıklayayım : gaz veridiğinde silindir içerisinde giren yakıt hava karışımı patlayarak piston üzerine güç uygular ,bu güç biyel koluna bağlı krank mili ile birlikte bağlı bulunduğu dişli zincir sistemi ile tekerleğe iletilir. komresör aanı: gaz kelebeği kapalı iken içeriye yakıt ve hava karışımı giremez ,buna bağlı olarak silindir içerisinde öyle bir vakum oluşurki piston en üst ölü noktadan en alt ölü noktaya gelmek istemez . yani bir anlamda güçkaynağı yani motor.bağlı bulunduğu kütleyi hareket ettirmek yerine onu durdurmak eğilimine girer) motosiklet yada otomobil olsun herhangi bir farklı durum yoktur. motorunuzu maksimum devrine kadar ani olmamak kaydı ile kompresöre bindirebilirsiniz sadece şu olur komresöre bindirme süresince oluşan vakum nedeni ile sekmanlarınız zayıf ise bir miktar yağ tüketimi olacaktır. başka hiç bir problem olmaz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------

    şunu eklemek isterim . ister motorsiklet ister otomobil asla vitessiz kullanmayın. çünkü vites boşta iken tekerleklerin kontrolü sizde değildir..

  16. #16
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz yokuştan aşağı hızla inerken vitesiniz boşta bile olsa tekerlek hızla döndğü için şanzumandaki dişlilerde de sürtünme az olsada yani yüksüz şekilde avare diyebileceğimiz şekilde de olsa yüksek hızlarla dönerler.ve siz 2. vitese takıcam diye bu deli gibi dönen dişlileri birleştirmeye çalışırsanız o çatırtı çuturtu gayet doğal olarak çıkacağı gibi ,devamında yani alışkanlık haline getirilmesiyle artık dişli diye bişeyleriniz kalmayacağından yeni dişlilere ihtiyaç duyacaksınız.
    bu gayet gereksiz ve riskli hareketi yapmaktaki sebebiniz ne olursa olsun aynen, özrü kabahatinden beter misali olacaktır...
    Cevap çok mantıklı geldi bana ama ben motor boştayken dişlilerin döndüğünü hiç düşünmemiştim. Motosiklet bayır aşağı giderken motoru boşa aldıktan sonra düze geldigimde kendi motosikletim için en azından hızım 70 km/s civarına indiğimde benim ne yapmam gerekir. Ben bunu anlayamıyorum. 20-30 km/s hızına düşüp motoru 2'nci vitesemi alacağım. Yoksa motoru hiç boşa almayacakmıyım. Burda bir çıkmaza giriyorum kendi içimde. Mesela siz bayır aşağı motoru boşa aldığınızda tekrar düze geldiginizde ne yapıyorsunuz? yoksa motoru bu durumlarda hiç boşa almıyor musunuz?

    ilginiz için teşekkürler...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:35 ----------

    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikleti götüren bir güç kaynağı vardır . o da motor ve şanzuman birlikteliğidir. motosikleti hızlandırmak için nasıl gaz açıp ihtiyaç olan vites dişli sistemini kullanıyorsak aynısını motorunuzu yavaşlatmak içinde kullanbilirsiniz. gaz verdiğimizde motorunuz maksimum kaç devir dakika yapıyorsa ,o kadar devir dakika kompresöre bindirebilirsiniz . ( kompresör olayını biraz açıklayayım : gaz veridiğinde silindir içerisinde giren yakıt hava karışımı patlayarak piston üzerine güç uygular ,bu güç biyel koluna bağlı krank mili ile birlikte bağlı bulunduğu dişli zincir sistemi ile tekerleğe iletilir. komresör aanı: gaz kelebeği kapalı iken içeriye yakıt ve hava karışımı giremez ,buna bağlı olarak silindir içerisinde öyle bir vakum oluşurki piston en üst ölü noktadan en alt ölü noktaya gelmek istemez . yani bir anlamda güçkaynağı yani motor.bağlı bulunduğu kütleyi hareket ettirmek yerine onu durdurmak eğilimine girer) motosiklet yada otomobil olsun herhangi bir farklı durum yoktur. motorunuzu maksimum devrine kadar ani olmamak kaydı ile kompresöre bindirebilirsiniz sadece şu olur komresöre bindirme süresince oluşan vakum nedeni ile sekmanlarınız zayıf ise bir miktar yağ tüketimi olacaktır. başka hiç bir problem olmaz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------

    şunu eklemek isterim . ister motorsiklet ister otomobil asla vitessiz kullanmayın. çünkü vites boşta iken tekerleklerin kontrolü sizde değildir..
    Açıklamalar için çok teşekkür ederim. gerçekten daginik olan bilgilerim bir anda toparlandı. Yağ tüketimi konusuna değmişsiniz. Bu noktada benim motosikletimin yağ sızdırması durumuna bir açıklama olabilir mi bu acaba?

  17. #17

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbf 250
    hocam sizin tecrübeniz için otoban biraz riskli, kazasız belasız atlatmışşınız. yağ eksiltmeyle ilgili olarak, motorun ordan gelen siyah hortumun görevi, pistonun hareketiyle krank ve dişlilerin bulunduğu bölgede bir hava emmesi ve vermesi oluyor bu emilen havanın temiz olması için o hortum selenin altında bulunan hava filtresinin kutusuna bağlanıyor, kanuni motosikleti 4 sene kullandım 2000 km de benim başımada geldi hava filtresinin içinde az miktarda yağ vardı nedenini bilmiyorum usta sıkıştırmışsın motoru demişti sonra birdaha tekrarlamadı anladığım kadarıyla karteldeki yağın bir miktarını o hortum aracılığıyla hava filtresi kutusuna attı sebet uzun süre devirli kullanmak olabilir. motor için sıkıntı çıkarabilecek konu ise o kutudan yağın tekere akması, demekki kutuda delik var ve motora giren havanın bir kısmı filtreden geçmeden gidiyor o kutuyu bi kontrol et ve delik bulabilirsen kutunun dış yüzünden o deliği yapışkanla kapat.
    diğer bir soruna gelince motosikleti yokuş aşağı inerken kesinlikle boşa almayın size kimse tavsiiye etmez bunu zaten, ama siz illa ben boşa atarım diyorsanız çözüm şu çok hızlı dönen vites dişlilerinin hızına motor devrini ayarlamak yani vitesi 2 ye atarken motora biraz gaz vermek.
    motorda fazla yağ olması az miktarda fazla ise bir sorun yaratmıyor yağ kontrol çubuğu ile seviyesi kontrol edilebilir ama fazla gerçekten fazla ise motorun calişmasını zorlaştırıyor. yardımcı olabildimmi bilmiyorum, ayrıca birde ufak ayrıntı uzun yola çıktığınızda yanınızda lastik tamir köpüğü bulundurun gerçekten etkili benim kullundığım ürünün üzerinde iç lastikli lastikler içinde uygundur yazıyor. tekeriniz düz bassın.

  18. #18

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...evi-nedir.html bu konuyu okumanızı öneririm .bu havalandırma için bir açıklama yapmıştım..

  19. #19
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...evi-nedir.html bu konuyu okumanızı öneririm .bu havalandırma için bir açıklama yapmıştım..
    Concorde787 ilgili topikteki açıklamanı okudum ve bu bilgiler ışığında kusura bakmazsan bir soru sormak istiyorum. İlgili topikteki resimdeki iki sarı vidası olan solda ki siyah kutu nedir ve ne işe yarar? Benim motosikletimde ki yag sızıntısı o kutunun birleşim yerlerinden kaynaklanıyordu bu uzun yol deneyimim de ve zincir korumasının üzerine doğru bütün yol boyunca tahmninimce yarım çay bardağı kadar yağ boşaldı. İlgin için teşekkür ederim.

  20. #20

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    hava filitresi kutusudur. filtre bu bu kutunun içerisinde muhavaza edilir .hava filitrenin bir tarafından diher tarafına gecerken tozdan arındırılarak motora gönderilir. tahminimce senin motora fazla yağ konulmuş. ve uzun gazlama neticesinde fazla yağ buraya birikim yapmış olabilir...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)