kench yorumun için teşekkürler.tamamen katılıyorum sana..
frustrated ben ilanın tarihine dikkat etmemiştim.şimdi bakınca farkettim.o zaman bu motora neler olmuştur kim bilir
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Sevgili Yörük,
Her iki motorda seni fazlasıyla memnun edecektir. Dolayısıyla vereceğin karardan pişman olacağını sanmıyorum.
Ben de aynı yoldan geçtim. Tercihimi dl den yana kullandım. Keşke versys in doygun bir piyasası olsaydı, daha az harcar maddi olarak sıkışmazdım. Ama maalesef satarken hele de acil satmak gerekirse problem yaşanacağı kaygısı yaşadım ben.
Her iki motor da bozuk asfaltta veya sıkıştırılmış stabilize yol da sorun yaşatmaz. Ama üzerindeki lastiklerle dağ taş gezmeyi aklınızdan çıkarın bence.
Merhaba,
Bende 650 lik makinaları çok araştırdım. Versys de karar kıldım.
Özellikle şu videolardan sonra:
http://www.youtube.com/watch?v=cy16XkzFXdY
http://www.youtube.com/watch?v=dreoYlnlVQw
Versys diyorum. Fiyat performansı göz önüne alalım. (ikinci ellerde) DL650 en kötüsü 12.000 TL. Versys zaten 2007 de çıktı ikinci elde hem fazla km olmıyacaktır hemde metal yorgunluğu.
Parça sıkıntısı artık yalan oldu, internetten yurt dışına sipariş verip 3-5 güne uygun fiyatla gönderen siteler mevcut.
Versys in denge noktası hakkında çok övgüler var. Virajlar eğlenceye dönüşüyor diyorlar.
Transalp de fazla yakıt tüketimi varmış.
Benim şahsi görüşüm tip olarak en beğendiğim motor versys. Yani hem yüksek enduro hem grenajsız naked vahşi bi yapısı var. Özellikle 2010 modeli daha hoş.
Bence DL 650 nin tek avantajı piyasasının olması.
Hocam videoları defalarca izledim. Özellikle MCN dergisinin yaptığı testi. V-Strom hakkında gördüğüm en olumlu yorum: konforlu olduğu. Oradaki 3 kişinin de favorisi versys. Videonun da son 20 saniyesini dinlersen "Kawasaki wins our test" dediğini duyarsın ama senin ingilizcenden şüphe ediyorum. Yada ingilizcen iyidir; birde at gözlüklerini çıkartıp dinle derim.
Zaten senin dediğin gibi olsa alttaki yorumlara bakarsan V-Strom fanları "Bizim motorumuzu neden bu kadar aşağıladın diyorlar". Adam çok ileriye gidip v-strom için "Toy"(oyuncak) demiş.
Bence versys in teknik olarak daha iyi olmasının yanı sıra 3.000TL civarı daha ucuz olması fiyat performans açısından daha iyi yapıyor.
Versys ABS:19.500TL (10.000€)
DL650 ABs :22.550TL
Neden daha kötü olan bi motora 3000 TL fazla vereyim ki?
Alın altta bariz farkları verilmiş ben daha hiçbişey demiyorum. DL fanlarını da objektifliğe davet ediyorum.
http://neuralfibre.com/paul/reviews/...s-vstrom-dl650
Ben ikisi arasından Versys'i tercih ederim ama bu gerçekten çok zor bir tercih olur. Fakat tablodaki bazı şeylere katılmak pek mümkün değil..
Örn: DL650 Tek teker yapamaz demişler, alakası yok..
Bence iyi ve kötü hep bir referansa bağlanmalıdır. Yakıt tüketimi, Fren Mesafesi, vs... gibi. Toplamda şu iyi veya kötü demek ise pek mümkün değildir. Çünkü bu karşılaştırılan parametreleri toplarken hangisine genel toplamdan ne kadar yüzde puan verilecek konusu başlı başlına yine kişiye özel bir konudur.
Pişirilip "Genel"e sunulamaz diye düşünüyorum.
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Gerek supersport gerek Enduro-touring tercihi yaparken,bir çok kıstas potansiyeli olmasına rağmen Türkiye için geçerli olan kıstas aslında azdır,bunlar : Rahatlık-yakıt tüketimi ve ikinci el piyasasıdır.
Rahatlık için net bir şey söylemem mümkün değil kullanmadığım için ancak yakıt tüketimi ve 2.el piyasası bariz biçimde DL650A'nın lehine.
Bu tamamiyle tercih meselesidir, birisi tipi güzel diye Versys beğenirken öteki 'herkes de var' diyerek V-strom'u gene tercih etmeyebilir. Oturuş pozisyonunda kimi DL'yi beğenirken başkası versys diyebilir. Her ikiside sağlam motordur,bakımlarını makul yaptıktan sonra her ikiside sorunsuz 80-90bin km'yi 'rahat' görür.
DL'nin yedek parça ve aksesuar seçeneği daha fazladır,yazılanlara göre versys daha performanslıymış ama otobanda rolling denemeleri yapacaksanız ne diye versys bakarsınız onu anlamış değlim
Önemli olan tercihte bulunmak değil,tercihinle mutlu olabilmektir.
hocam senin dediğinin aynısı motoron dergisinin ya haziran yada temmuz dergisinde tam tersini diyordu
hiç birşey dememe gerek yok sadece aşağıdaki fotoğraf bile kawasakinin vstroma rakip olamayacağının kanıtıdır
bunun dışında 100 bin mil (dikkat edin mil diyorum km değil)yapan bir arkadaş daha vardı onun fotosunu bulamadım bulduğum gibi ekliyeceğim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:59 ----------
abisi doğru söylüyosunda versys le dl birbirinden farklı aslına bakarsan versys daha çok cadde motoru
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
hocam 12000km DL1000 kullandım(ruhsat sahibi olarak) şu anda versys kullanıyorum(ruhsat sahibi olarak). DL650 ile 1 gün boyunca sehir içi ve otoyolda test sürüşü yaptım. 97den beri motor kullanıyorum. şu güne kadar hesaplama ihtiyacı duymamıştım. yaklaşık 53000km motosiklet kullanmışım.
emin ol versys dl den daha iyi bir motor. gazeteden dergiden internetten okumadım kullandığım için söylüyorum.
daha iyi demek ne demek onu açıklayayım. kontrolu daha kolay, daha guclu, daha seri tepkiler veren, hiç tartışmasız daha kaliteli işçilik ve malzemeye sahip (iki motoru yan yana koyup boyasından plastiğine kablolarından hortumlarına, vidalarından civatalarına karşılaştırın şaka yapmıyorum) bir motor.
100000km yapmak suzuki için kayda değer bir mesele mi. komik detaylar bunlar. motosikletine gözü gibi bakan adam 100000km yapabilir. kawasaki ve suzuki mersedes ve bmv gibi kalitelerini ispatlamış 2 marka.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...35743136/detay
2005 model 125000 yapmış satıp yenisini alacağım diyor.
kafadan atıp tutmak yerine bir kaç gerçek dayanıklılık örneğine göz atalım
http://www.enduro-abc.com/index.php?...se_id=14&day=1
http://www.enduro-abc.com/index.php?...se_id=14&day=2
bunlar dünya enduro şampiyonası türkiye ayağı 1 ve 2nci gun sonuçları. suzukiler puan alamamışlar.
gelelim genel klasman sonuçlarına ;
http://www.enduro-abc.com/index.php?model=standings
burada E1 sınıfına bakarsanız KTM ve husqvarna ezip geçen üstünlüğünü göreceksiniz. kawasaki ve suzukinin sıralamalarını ve puanlarını karşılaştırın.
Şimdi bu sonuçlara bakıp kawasaki daha iyidir mi diyelim? kawasaki daha dayanıklı suzuki kawanın yaptığı yolu yapamaz mı diyelim?
yoksa hayır WEC de suzukileri kullananlar mal olduğu için mi kawasaki daha çok puan toplamış diyelim. kullananlar iyi yarışcı olsa drz havada karada yer mi klyi diyelim?(bu tez de çok mantklı değil aşağıdaki sonuca göre 3 suzuki yarışçısı 1 kawa yarışçısının topladığı puanı toplayamamış:D kawayı kullanan insan değil mi????)
bu arada WEC E1 kategorisinde SUZUKİ kulanan 3 KAWASAKİ kullanan 1 yarışçı var.
http://www.enduro-abc.com/index.php?...ist&categ_id=1
kawasaki kullanan yarışçı 238 puan toplamış. suzukiler 87-14-10 puan toplamışlar. kawanın yarısından az:D
Sürü psikolojisi ile başkasının malına sahip çıkmak çok komik arkadaşlar. herkesin bir hayali var ve hayallerine toz kondurmuyor. olan versys ve dl hakkında fikir edinmek isteyen bir tercih yapmak adına araştıran insanların kafasını karıştırıyor.
şu ana kadar dlnin yapıp versysin yapamayacağı şey olduğunu tecrübe edemedim. varsa birisi söylesin deneyip görelim.
yörük abi sende DL'ci potansiyeli var gibi
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
markacılık demeyin ama suzuki, suzukidir...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Sorum merkezkale'ye..
Peki otoyol konforu açısından durum nedir? Yani sabit 90-120km/s hızlarında seyrederken titreşim, rüzgar ve uzun süre oturuş konforu açısından. Benim kişisel tercihlerim arasında DL650 yok fakat gene de karşılaştırmasını bilmek isterim. Örneğin yukarıdaki test alıntısında DL650'nin sabit hızda daha yumuşak, ama yüksek devirde titreşimli olduğu, Versys'in ise tam tersi yüksek devirlerde yumuşak, sabit hızda titreşimli olduğu söylenmiş.
Bir ER-6n kullanıcısı olarak Versys gerçekten de çok beğendiğim bir motor. ER-6n ile tek sıkıntım otoyolda çok konforlu olmaması. Dolayısıyla Versys sonraki muhtemel motorum olabilir. Tek soru işareti ER-6n'den sonra otoyol konforu ve performansı açısından belirgin bir ileri bir adım olup olmayacağı konusu. Otoyol deyince akla yumuşak hızlanan 4 silindirli touringler daha çok geliyor ama şehir içi pratikliği de benim için çok önemli. Bu nedenle 4 silindirli bir touring yerine 2 silindirli bir Dual-Purpose bana daha mantıklı geliyor ve o segmentte kalbimi kazanmış tek motor Versys. (Bir de Multistrada ama ona gücüm yetmez)
Hocam otoyol sürüşü motosikletin mağazadan çıktığı hali ile tam bir işkence. Sebebi ise abartısız avuç içi kadar küçük ön camın gerekli rüzgar korumasını sağlayamaması ve yüksek hızlarda kaska çarpan rüzgarın boyundan sırta kadar kasların genelini yorup yolculuğu işkenceye dönüştüren eksikliği versys motorunun titreşimi olup olmadığını anlamanıza müsade etmiyor.
DLme orta sehpa ve korumademiri dışında aksesuar aktırmamıştım. Ama versyse mecburen bir touring cam taktırmak zorundasınız. Bu arada isteseniz de orta sehpa takılmıypr onu da belirteyim.
Touring camlar MRA da ve Kawasaki orjinali olarak zmotoda mevcut.
Touring camını takınca motorun sesini duyup motorun farklı devirlerde sürücüye verdiği hissi anlamaya başlıyorsunuz. Yanlış bilmiyorsam sahip olduğunuz motosikletin motoru ile versys aynı motoru kullanıyor. yanılıyorsam düzeltin lutfen. Versys düşük devirlerde (özellikle 3-5bin) titreşimi bol bir motosiklet. Aynalar titreşimden görünmez oluyor 5 binin ıstune çıktıktan sonra titreşim kademeli olarak azalıp aynalarınız gorunur hale geliyor.
DEVİR HIZ
2750d/d 60km/s
3750d/d 80km/s
4750d/d 100km/s
5750d/d 120km/s
6750d/d 140km/s
100km/s hızın ustu sıralı 2 silindirin titresşimsiz yolculuğunu yapabileceğiniz konforlu hızın başlangıç noktası.
DL 650 ile kıyaslamam mumkun değil ama aynı devirlerde DL1000de 90 derece çift silindir motor olmasına rağmen 3-5bin devirlerde daha fazla titreşim vardı.
Oturma pozisyonu, sele yuksekliği ve konforu konusunda objektif bir görüş bildirmem mumkun değil. Şu bir gerçek ki DLnin surucu ve yolcu selesi daha geniş ve konforlu. versysi ankara istanbul arası (motosikleti ankaradan satın alıp istanbula getirirken yaptığım yolculuk) dışında uzun yolda deneme şansım henüz olmadı. Ne ankara istanbul arası ne de hemen hemen her gun evim ve işyerim arasındaki kullanımlarımda sele konforundan bir şikayetim olmadı.
http://cycle-ergo.com/ sitesinden boyunuzu vs yazıp oturma pozisyonuzunu her motor için görebilirsiniz. inseam yazan yer bacak uzunluğu ve ayak bileğinden kasığa kadar mezura ile ölçülerek hesaplanıyor.
Bu arada Sele kumaşı terletmeyen özel dokulu değişik bir kumaş DLmde vinyl tarzı suni deri bir kumaş vardı afedersin dokunduğu bolgeleri sanki biraz daha fazla terletiyordu.
Boyum 1.72 kilom 83. Versys ve DL yi tek ayakla kullandım. Çift ayak tam basmıyor yere, ve dual purpose tarzında en çok hoşuma giden bu yukseklik farkı herhalde. Çok abartılı olmamak kaydıyla 20-25 cm kaldırımdan aşağıya salıyorum motoru. Daha yuksek kaldırımlara cesaret edemiyorum çünkü egzoz hemen motorun altında ve koruması olmadığından vurup koparmak işten değil. Estetik olarak egzozun yeri hoş olmasına rağmen dual purpose motosiklet için son derece saçma. Orta sehpa takamamanın sebebi ise tabiki egzozun lokasyonu.
DL de ise daha yuksek kaldırımlardan korkmadan hem inip hem çıkabiliyordum. DLnin 19/17 Ö/A jantları burada fark yaratıyor. versysde jantlar 17/17 Ö/A. karter korumam olmadığı için versysi kaldırıma tırmandırmaya korkuyorum.
Otoyol konforuna geri dönecek olursak dik oturma pozisyonu geniş gidon ve daha az bukulen dirseklerle surus bana keyif veriyor. Arada beraber gezilere gitiğim arkadaşımın CBF ini kullanıyorum ama gerçekten benim tarzım touring, sport touring değil herhalde. Temennim iki tarzı da deneyip kararını vermen olacaktır. Belki sport touring seni tam anlamıyla mutlu edecek tarz olabilir.
Multistrada görüntüsü ve marka imajı itibariyle hakikaten çok çekici bir motor. Satın alıp sahip olma hayalini kurdum. Kırmızı ve yeni model olanları gerçekten büyüleyici. Ama bütçemi aştığı için inanır mısın kızıltoprakta bayide vitirinden seyrettim üzerine oturmadım.
Ducati kullanmadım ve sahip olmadığım için bilmiyorum ama piaggio tecrübem italyanların kalite anlayışlarının kar maksimizayonu zaafının altında ezilmiş olduğu izlenimi bıraktı. Ducati için genelleme yapmıprum ama ducati alacak olursam motsikletin üzerine oturmakla kalmaz selesinin altına bile bakarım herhalde para vermeden önce:D
Katılmadığınız hususları belirtirseniz sevinirim. Şu an 2 motora aynı anda sahip olmadığımdan tamamen aklımda kaldığı kadarıyla ve tamamen objektif gözlemler olmak üzere yazdım.
umarım faydalı olmuştur.
kardeş valla sürekli netten araştırmalar yapıyorum.netten versys in aksesuarlarına bakıyorum.dl650 nin çoğu aksesuarını ülkemizde bulmak mümkün ama versys için geçerli değil bu durum anladığım kadarıyla..servis için pek bir korkum yok versys açısından ama aksesuar olayı sanırım ağırlıklı olarak yurt dışından getirtilecek.bu durumlara bakıyorum.bakalım şartlar nereye sürükleyecek bizi..
merkezkale seni iki motoru da kullandığın için an objektif yorumlara sahipsin.teşekkür ederim.diğer arkadaşlar gibi sen de bu şekilde yorumunu bırakırsan ara ara memnun olurum.
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
@merkezkale objektif yorumlar için teşekkür ederim.
@kench seninle aynı kafadayız. Çok para olursa multistrada 1200 hayalim. Hedefim de versys.
Aslında bu motorlar arasında dağlar kadar fark olmasa da kişiden kişiye değişecek olan farklar var. Mesela benim için fiyat önemli. İkinci el piyasası olmuş olmamış dert etmem. Çünki alırsam 2.el alacağım, hatta piyasası ne kadar kötü olursa benim için o kadar iyi.
Kullandığın motorun herkesde olmaması da bence güzel olur.
arkadaşlar herkese merhaba.bayadır giremedim nete ama araştırmalar yaptım.şuan dl650 daha bir önde..dl650 için enduro değil de daha çok enduro touring karması bir motor denebilir diyen arkadaşlar için bir tane video buldum.ktm ile vstorm un neler yaptığını görünce şaşıracaksınız.tam "offroad" yapıyolar.yani ktm yi anlarım ama vstorm ktm kadar performanslı ve elemanlar motorlara bisiklete biner gibi biniyolar.çok etkilendim bu videodan..
başlığa video eklemeyi beceremediğim için linkini veriyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=dscPtpWMY1I&feature=fvw
mutlaka izleyin..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:42 ----------
versys i de yabana atmamak lazım tabiki..
http://www.youtube.com/watch?v=qo31d...eature=related
hadi yine kafa karış karış karış,yine kararsız kal kal kal..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Versys i hiçbiryere atma ilkerciğim ) 2007-2008 model v-strom fiyatına sıfır versys alabiliyorsun ve daha performanslı kıvrak avrupada satış rekorları kıran bir makina versys. Ön jant 19" inc olsa bence daha iyi olurdu ama yapılabılecek bir modıfıye. Gerikalan özellikler insanı cezbediyor.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Zor karar tabii..
Geçen bir yabancı forumda F650GS ve DL650 sahibi olmuş bir adamın yazısını okudum. Adam offroad olarak DL650'yi daha rahat kullandığını yazmış. Halbuki F650GS'nin daha yetenekli olmasını beklerdim.
Versys in egzoz'un aşağıda olması da dere geçişi yapman gereken durumlar için biraz can sıkıcı. Şehiriçi kolay bir alet gibi gözüküyor ama uzun menzilli gezilerde DL650 hem oturuş hem de rüzgar konforu açısından daha iyi olacak gibi..
Hep beklentinle alakalı..Uzun yol mu daha çok, yoksa şehiriçi mi karar vermelisin. Çerçeveyi iyi çizmek koyucağın resmi belli edecek zaten.
Cıvıl yanan sert ve yeni Versys mi?
Yoksa kendini durmadan ispatlayarak bizi ispat manyağı yapmış eski toprak DL mi?
Azzzzz sonraaaaaa
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Versys in en sevdiğim videosu Performans gerçekten harika.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)