Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Suzuki dl650 & kawasaki versys 650

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    arkadaşlar herkese değerli yorumlarınız için çok teşekkürler.

    r1100 veya 1150 serisi bmw motorları düşünmüyorum çünkü hem yakıt hem de vergi dilimi yüzünden tercih etmiyorum.649 cc ye kadar olan motolar tercihim vergi dilimini de düşünüyorum biraz.

    africa twin güzel ve dayanıklı,kendini kanıtlamış bir motor.yaş olarak da artık sıfır km de yok.o yüzden onu eledim.zaten yerini transalpe bıraktı.

    bu arada transalp ile dl 650 arasında güç olarak hissedilir bir farklılık varmı?kullanan arkadaşlar açıklayabilirler mi?

    özer kardeş o dediğin yakıt miktarıyla gerçekten 3 çanta ve artçı ile o kadar mesafe gidebiliyor mu?

    biraz da resim koyalım da görsel olarak kafamızda canlansın..




    arkadaşlar nolur bu konuda herkes yorumunu eksik etmesin.maksimum 15 bin tl ye ikinci el temiz bir motor almayı düşünüyorum.
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    sana ilk başta dediğim v strom sitesine baktın mı abi?
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  3. #43

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Evet.. Özer'in yakıt tüketim miktarı bana da acayip geldi... "Çok çarpıcı rakammış ya" dedim hatta.. Ama sanırım tasarruflu bir sürüş sonucu. Yani 90km sabit hız korunmak gayretiyle yapılmış. Ama gene de çok iyi rakam.

    Ben ER-6n ile geçen bayram değişken hızlı bir otoban yolculuğunda 100km'de 4.2lt yaktım. Aynı yolun dönüşünde biraz gaz açtım (150 km/s ortalama, 210km/s en yüksek hız) ve 4.8lt yaktım. Artçım ve kayda değer bir yüküm yoktu. Sabit 90'la gidiş denemesi yapmadım hiç. Ama muhtemelen 3.9 ila 4 lt civarlarında olacaktır. Versys ise sabit 90km'de daha az, 140 km/s ortalamasında ise ER-6'dan daha fazla yakacaktır (daha düşük beygir, daha yüksek torklu motoru yüzünden).

    Özer'in DL650 ile yakaladığı rakam: 100km/3,77 Litre! (yani 19.5 litre ile 517 km)

  4. #44

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu başlığına bak...bu sorunun muhatabı ancak konuyu açan kardeşimiz olabilir sor bakalım neden istemiyor Africa Twin'i
    E ona sordum zaten. Sen ne anlamıştın ki ?

    Afrika Twin den bahsetmek istememin sebebi, ben de DL almayı düşündüğüm zaman Twin'i ve TA 'sı olan iki arkadaşla konuşmam sırasında bana şöyle bir akıl verdiler ki mantıklı gelmişti. Bu yüzden ben de 'Africa Twin' dedim :

    "Uzun yol meraklısı isen bu demektir ki yeri gelecek insanlardan ve tamircilerden uzak yerlerde olacaksın. Motor sevdalısı isen, sadece üzerine binip gitmek değil, yeri geldiğinde tamirinide yapabilmekten de haz oluyor olmalısın. Bu da asla DL veya Transalp veya Versys de yapamayacağın bir şey. Ama Twin'in özelliği en zor koşullarda bile temel alet edevat ile, uzun yolda karşına çıkabilecek sorunları kendi başına halledebilmen demektir."

    Bu yüzden sormuştum. Ben asla motora sadece üzerine binip gideceğim bir alet olarak bakamadım. Her türlüe tamirini bakımını da yapmaktan inanılmaz zevk duyuyorum.

    Ama bu yapı meselesi tabi. Eğer ben hiç uğraşamam, zaten sıfır DL aldım mı bilmem kaç bin KM sorunsuz gideceğim. Ne gerek var diyebilirsin. Ama unutmamak gerek ki, uzun yol sevdasında başa gelebilecek olaylar tahmin edilemez olaylardır ve zaten güzel yapan kısmı da odur.

    Ben her seferinde aletlerin olduğu çantayı açtığımda o gelen yağ kokusu ve demir kokusundan gerçekten çok mutlu oluyorum. Motora binemediğim zamanlar, aletlerin olduğu dolabı açıp açıp kokluyorum )))

    Paylaşmak istedim düşüncemi, ben de aynı seçimi yapmak zorunda kalmıştım o yüzden buraya yazdım. Ciddi olduğunu da düşündüğüm için. Benim de seçeneklerim DL - Versys idi ama hiç olmadık anda Twin girdi hayatıma ))

  5. #45

    Üyelik
    08 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Versys '07
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dl650 işi bilenin altında 3.5sn de 100'e çıkıyor....iyi ivmelenme arayan SS almalı
    Ciddimisin hocam 3.5 saniyede 0-100 yapabiliyormu DL,yapıyorsa çok iyi...
    Ben 4 silindirli 98 beygir 185 kg. FZ6 ile 3.2-3.5 civarı çıkabiliyorum ancak. 1. viteste ulaşıyor bu sürate...

  6. #46
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    otopsici baktım arkadaşım.o siteye baktım baya da inceledim.yaw kafam o kadar karışıyor ki...bu arada ben maks. 15 bine 2006 model yada imkansıza yakın ama 2007 falan temiz dl650 bulabilirmiyim?

    strangedenial arkadaşım çok güzel yazmışsın.gerçekten tebrik ederim.dediğin gibi yola çıktığımız zaman başımıza ne gelecek bilemeyiz.inşallah hiçbirimizde aksilik yaşamadan gezer tozar,tadını çıkartırız makinelerimizin.ama africatwin yerine alırsam transalp alırım diye düşünürüm.çünkü model olarak 3-5 yaşında twin yok.belki saçma benim motorum 2007 model 2008 trafiğe çıkışlı.bunu satıp da 1997 model motor almak istemem.yani umarım derdimi anlatabiliyorumdur.çok teşekkürler yorumun için..

    özer bu yakıt olayı ve 0-100 km olayını açıklasan iyi olacak gibi..

    kench bu versys ile er6n nin motorları aynı değil mi?yani yakıtı birbirine yakındır diye tahmin ediyorum.
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!

  7. #47

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı YÖRÜK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kench bu versys ile er6n nin motorları aynı değil mi?yani yakıtı birbirine yakındır diye tahmin ediyorum.
    Motorlar aynı fakat Versys'te bazı ayarlamalarla üst devirlerden kısılıp alt ve orta devirler daha verimli hale getirilmiş.

    ER-6n / ER-6f:
    72.1 PS / 8,500 rpm
    66 Nm / 7,000 rpm

    Versys:
    64 PS / 8,000 rpm
    61 Nm / 6,800 rpm

    Motorların ağırlıkları hemen hemen aynı. Bu rakamlardan anladığımız Versys daha ekonomik yakıt tüketimi sağlayacaktır, özellikle düşük süratlerde. Ama 150 km/s ve üzeri süratlerde Versys daha çok zorlanacağı için daha fazla yakabilir. Ama aradaki fark atla deve değil gibi.

  8. #48
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı YÖRÜK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otopsici baktım arkadaşım.o siteye baktım baya da inceledim.yaw kafam o kadar karışıyor ki...bu arada ben maks. 15 bine 2006 model yada imkansıza yakın ama 2007 falan temiz dl650 bulabilirmiyim?

    strangedenial arkadaşım çok güzel yazmışsın.gerçekten tebrik ederim.dediğin gibi yola çıktığımız zaman başımıza ne gelecek bilemeyiz.inşallah hiçbirimizde aksilik yaşamadan gezer tozar,tadını çıkartırız makinelerimizin.ama africatwin yerine alırsam transalp alırım diye düşünürüm.çünkü model olarak 3-5 yaşında twin yok.belki saçma benim motorum 2007 model 2008 trafiğe çıkışlı.bunu satıp da 1997 model motor almak istemem.yani umarım derdimi anlatabiliyorumdur.çok teşekkürler yorumun için..

    özer bu yakıt olayı ve 0-100 km olayını açıklasan iyi olacak gibi..

    kench bu versys ile er6n nin motorları aynı değil mi?yani yakıtı birbirine yakındır diye tahmin ediyorum.
    sen fiyat konusunda canını sıkma almaya karar verirsen eğer dl sini satan ve ilan vermeyen çok arkadaş var
    düşük km li dl bulman neredeyse imkansız siteye baktıysan eğer geneli elit kesim insanlardır ve yılda en az 2 veya 3 uzun yolculuk yaparlar
    hangi şehirde yaşıyorsan buraya belirtirsen ordaki herhangi bir arkadaşa yönlendirelim seni git bire bir görüş gerekirse motorunu al bi test et öyle daha iyi olur
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  9. #49

    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    DL650 alın derim. Uzun vadede kawa dan daha ucuza geldiğini göreceksiniz.

  10. #50
    cr4zy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Bmw r 1200 gs
    buna da göz atmanızı tavsiye ediyorum
    http://www.motosiklet.net/forum/mark...te-klv-mi.html

    dl tutmuş ki kawasaki de aynısını suzukiye yaptırıp satmaya çalışmış
    SUSAMADAN ÖNCE, KUYUYU KAZ!

  11. #51
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı YÖRÜK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otopsici baktım arkadaşım.o siteye baktım baya da inceledim.yaw kafam o kadar karışıyor ki...bu arada ben maks. 15 bine 2006 model yada imkansıza yakın ama 2007 falan temiz dl650 bulabilirmiyim?

    strangedenial arkadaşım çok güzel yazmışsın.gerçekten tebrik ederim.dediğin gibi yola çıktığımız zaman başımıza ne gelecek bilemeyiz.inşallah hiçbirimizde aksilik yaşamadan gezer tozar,tadını çıkartırız makinelerimizin.ama africatwin yerine alırsam transalp alırım diye düşünürüm.çünkü model olarak 3-5 yaşında twin yok.belki saçma benim motorum 2007 model 2008 trafiğe çıkışlı.bunu satıp da 1997 model motor almak istemem.yani umarım derdimi anlatabiliyorumdur.çok teşekkürler yorumun için..

    özer bu yakıt olayı ve 0-100 km olayını açıklasan iyi olacak gibi..

    kench bu versys ile er6n nin motorları aynı değil mi?yani yakıtı birbirine yakındır diye tahmin ediyorum.

    Ben olmayanı asla '' mış '' gibi anlatmam. DL650 ile ilgili bağımsız onlarca test kuruluşunun raporları var. Ben asla 0-100'e testi yapmadım yapmamda..bunun için fazla değerli motosikletim. Test raporlarının biri original olarak aşağıda ayrıca lik'i de:
    http://www.ciao.de/Suzuki_DL_650_V_Strom__Test_3178489

    Yakıt tüketimine gelince. DL gerçektende çok tasarruflu bir motora sahip..Geçen yıl Erdek Kapıdağ da gerçekleştirilen Festival yolculuğunda menemen çıkışında depoyu doldurdum, festivale katıldık, kapıdağ yarımadasını neredeyse tam dolaştık ve Manisa Gelenbe çıkışında tekrar doldurdum katettiğim yol tam 487km idi. Eşim,Siteye üye Wallace (Murat ve eşi) depomu tekrar doldururken beraberimdeydi. Ortalama süratimiz 75-80 max 90km/s olmuştur. Aşırı olmamakla agresif kullanımla bile 20-20,5lt ile 400km ve üzeri yolu rahat yapabilirsiniz DL ile. En uzun mesafem 517km dir. Yakıt tüketiminde dikkate alınması gereken önemli bir detay vardır! Yaz aylarında tüketim kış aylarına göre belirgin derecede düşüktür.

    Motor
    Die 67 PS ziehen satt durch und beschleunigen schneller als man vom Papier her denkt. Knapp 200 Spitze und 3,9 sec von 0-100 sind für 'ne 650er Reiseenduro 'ne Wucht. Die F 650 z.B. ist fast 2 sec langsamer und schafft "nur rd 150 km/h. Klar, die Susi hat auch den Zweizylinder von der SV 650. Der wurde fürs Touren ein bissel in der Spitze gekappt und im Drehmoment fetter gemacht. Das hat so gut funktioniert, dass man auf der Landstraße mit Sozia und Gepäck bequem ohne runterschalten im 6. Gang überholen kann. Und wenn's mal enger wird: "Klack" den 4., die Brause auf und flutsch isse wech. Meine Frau ist übrigens heilfroh um das Topcase. Sonst wär' sie sicher schon öfter mal nach hinten abgekippt *ggg*
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  12. #52

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    versay her türlü dl 650 yı yer hatta versay 2 kişi olsa bile
    dl 600 kullanıcısı versaya bindigi zaman şöyle bir yorum yapıyor.

    vay be bu motorda roket mi var.

  13. #53
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    versay her türlü dl 650 yı yer hatta versay 2 kişi olsa bile
    dl 600 kullanıcısı versaya bindigi zaman şöyle bir yorum yapıyor.

    vay be bu motorda roket mi var.
    Tamam '' Versay '' tüm DL leri yesin hatta 3 kişi ile belki gerçektende roketi vardır
    Bir kardeşimiz daha önce kullanmadığı iki motosikletten birini almayı hedefliyor...bu bağlamda Versys ve DL ile ilgili tecrübe & bilgi birikimlerimizi paylaşmaya çalışıyoruz...
    kim kimi yer sevdasında değiliz...Sanırım senin dışında da kimse bu yönde düşünme ihtiyacı görmüyor. Her ikiside bir çok kişinin hayal ettiği araçlardan.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  14. #54
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    versay her türlü dl 650 yı yer hatta versay 2 kişi olsa bile
    dl 600 kullanıcısı versaya bindigi zaman şöyle bir yorum yapıyor.

    vay be bu motorda roket mi var.
    iyi de kardeşim ikisinin kullanım amacı farklı
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  15. #55
    merkezkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul-turkiye
    Motosikleti
    Honda VFR1200X Crosstourer
    Forumdaki konudan sevdiğim bir arkadaşımın emaili ile sabah sabah iPhone ile eylenceli aktivitelerim sırasında haberdar oldum. Siteye uzun zaman önce üye oldum. İnsanı kategorize etmeyi oldum olası iyrenç buldum, her insan kendi dairesi içerisinde ve kendi arkadaş çevresinde iyi insanlardır buna inanıyorum. Toplumsal gerçeklerde kati kurallar olmadığı bilincindeyim. İstisnalar elbette vardır.

    Arkadaşın fazlasının yararından çok zararını gördüm. Facebook hesabımı 1nci ayın sonunda kapattım. Kısa motosiklet geçmişimin yakın tarihinde DL1000 ile kaza yaptım dizimi sakatladım motorumu sattım. Gittim bir MP3 scooter aldım. Dayanamadım sattım 2010 model 2nci el bir versys aldım. Bu arada aktif olarak scooturk.net forumunda yazdım. hala ara ara takip ediyorum ama uzun zamandır foruma yazmıyorum. yolyapalim.com diye kendi halimizde haberleşme ve paylaşım maksatlı bir forumumuz var 20 arkadaş kendi halimizde takılıyoruz.

    Bu konu altına yazacağım ilk ve son mesajımın bu olacağını ümit ediyorum. Tanımadığım insanlarla aklın sınırlarını zorlayan, mantıksız ve bilgiden yoksun tartışmalara girmekten oldum olası nefret ettim. Ama bazen insanlar üstüne üstüne gelip sınırlarını zorluyorlar. Bu durumda hararetli tartışmaların içinde buluyorsun kendini. Kazanan her zaman ki gibi olmuyor. Kaybolan zaman emek ve bilimum enerjine oluyor.

    Velhasıl kelam boyle bir girizgaha ne gerek vardı diyen arkadaşlar boşu boşuna zahmet etmesinler hemen cevaplyayayım, foruma attığım ilk mesaj bu. Genelde forumlara ilk yazılan mesaj tanışma başlığı altında deyilse, 'sizi bi tanısaydıkı, hoş olmamış' gibi tepkilerle karşılaşılıyor. Ben peşin peşin hem kendimi tanıtayım hem de gereksiz polemiklere girmemek için şimdiden uyarımı yapayım.

    Şimdi versys konusunu inceleyelim. Bu motora ben versis diyorum. Piyasada bolca versi diyeni var. Galiba versi olanı doğru ama versis demek bana daha hoş geliyor ne bileyim oyle de devam edeceğim.

    Ben hikayemin başında bana bu konudan bahseden arkadaşımın(bundan sonra art vandelay olarak anlıacaktır) versis diye bir motor var biliyor musun dediği güne kadar versisden bihaberdim, zmotonun önünden alıcı gözüyle geçerken sarısını gördüm aşık oldum. Bu motor benim olmalı dedim. Gittim zmotoya üzerine oturdum. Motoru çalıştırmadan keyif aldım. İş orada bitmişti. Ama elbette benim de endişelerim yok değildi. Kulaktan dolma dedikodular gözümü korkuttuğundan acaba bu sevdadan vazgeçsem mi diye içimden geçirmedim değil.

    MP3ümü satmadan önce 4 silindirli sesi güzel hızlı vsvs gibi ara gazlara da gelip aşağıdaki motosikletlerin üzerine de oturduktan sonra daha rahat ve daha yüksek oturma pozisyonu ile daha geniş gidonu tecrübe edip versys almaya karar vermiştim.

    CBF 600


    VFR 800


    MP3 ü sattım fellik fellik o forum senin bu forum benim okuyorum arıyorum tarıyorum eviriyorm çeviriyorum deviriyorum, ecnebi 1-2 mantıklı karşılaştırma, motoronda tercüme bir karşılaştırma ve ne kawasaki ne de versys kullanmamış arkadaşların gawa alınmaz, süründürür, parça sevis bulamazsın, fiyatı düşük ama daha pahalıya gelir gibi, ampirik olmayan, tamamı kulaktan dolma dedikodu paylaşımlarından başka bir şey buamıyorum.

    Neyse sözün kısası ben versys i enduro, dual purpose, streeet enduro, asfalt motoru almak istiyorum versys de aradığım motor diye almadım açıkçası. Doğru yanlış beni ilgilendirir. Ben motoru böyle seviyorum, alıyorum ve biniyorum

    Sonra daha akıllıca düşünmeye karar verdim. Allah korusun bir kaza yapmadıktan sonra ihtiyacım olacak parça motor bloğu, depo, karenaj, maşa amortisör vs gibi bir parça olmayacaktı. en nihayetinde belki bir süre sonra benim gibi efendi kullanan bir adama debriyaj, fren diskleri ve balataları, zincir, dişli, lastik, sinyal, malet vs gibi parçalara ihtiyacımız oluyor. Zmotoyla bizzat görüştüm ve stoklarında versys için ağır ve hafif bakım için gerekli parçaların stokta olduğunu söylediler. Ben inandım. Niçin inandım. Yalan söylyor olsalar bile ebay'de OEM bütün parçalar orjinal kawasaki OEM poşetlerinde inanılmaz uygun fiyata satılıyor. VE 1 ADET PARÇA STIN ALDIM VE GETİRDİM. OEM ÇIKTI. EBAY TRUSTED SELLER BENI YANILTMADI.

    Motorumu Ankara'dan aldım. Bizim art vandelayın CBF 600 ü ile benimle birlikte ankaradan kız (versys:D) kaçırmaya gelmişti ve beraber geri döndük. Versys bir cadde motoru kadar hızlı ve seri; bir commuter kadar şehir içinde kıvrak; bir scooter kadar kullanması kolay ve rahat; bir enduro kadar yüksek ve keyifli bir motormuş bunu ilk 500 km sonra anladım. İstanbul ankara 400 km ama versys yolu uzatırdı inanın.

    Önce biraz fotoğraf paylaşalım sonra versysi incelemeye devam edelim.











    Versys bir enduro mudur değil midir?

    Enduro nedir?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Enduro_motorcycle

    wikipediayı kimler bir referans olarak kabul eder ya da etmez bilmiyorum ama bence enduro motosiklet hakkında yazılanlar ''' ne alakası var olur mu öyle''' diyebilinecek şeyler değil. Son derece objektif bir bakış açısıyla yazılmış her hangi bir marka model fanatikliği olmayan bilgilendirici bir açıklama var enduro motosiklet hakkında.

    An Enduro motorcycle is a motorcycle specially made for the Enduro sport, with the long travel and medium-hard suspension of a motocross bike conjoined with features such as a headlight and quiet muffler to make the bike street-legal for parts of the track. The engine of an enduro bike is usually a single cylinder 2-stroke between 125cc and 360cc[1], or 4-stroke between 250 and 650cc.

    There can be an advantage to having an engine size smaller than 650cc in some Enduro events as it is nearly always lighter, which means it has easier handling for getting around trees, obstacles, etc. However, in some Enduro events, the larger bike sizes allow them to get up hills without going down a gear or even two.


    Kısaca özetleyeyim diyor ki; enduro motosiklet, enduro sporunu icra edebilmek için imal edilmiş uzun seyahatler yapabilecek orta sertlikte süspansiyon sistemine sahip ve yasal olarak enduro sporunun plaka ile seyahat edilmesi zorunluluğu bulunan parkurları için susturucusu olan egzoz, sinyal, far, stop vs gibi donanımlarla donatılmış motokros motorlarıdır.

    Enduro sporu nedir?
    Enduro, en profesyonel organizasyonu World Enduro Championship adı altında yapılan kendi kategorisinde motosikletlerin ağırlıklı olarak yol dışı şartlarda yarıştığı ve dayanıklılığın(ENDURANCE) ön planda olduğu ve aslında kazananı belirleyen unsur olduğu bir yarıştır. Bu yarışlarda kullanılan motorlara enduro denir.





    Dileyen DL, transalp, KLV, versys, gs kendi motoruna da enduro diyebilir tabiki ama bu zihinsel masturbasyondan öteye geçmez zira bahis konusu olan motosikletleri enduro yarışı şartlarında galeriden aldığınız haliyle kullanmaya kalkarsanız yorulursunuz. Hem motora hem size yazık olur.

    DUAL SPORT - ALL PURPOSE NEDIR?

    A dual-sport, colloquially known as "dualie" or an "on-off road bike" is a type of street-legal motorcycle that is designed for both on and off-road use. The terms 'All-road' and 'Dual-purpose' are also used. Dual-sports are equipped with street-legal equipment such as lights, speedometer, mirrors, horn, license plate mounting, and muffler and can, therefore, be registered and licensed. Examples of dual-sport models include the BMW GS series, KTM Adventure series, Kawasaki KLR, Suzuki DR-Z400 and V-Strom, Honda XL, Yamaha XT and many more.

    Mealen diyor ki Dual Sport yola da çamura da gelen motorlara denir. GS, KTM, KLR, DRZ, XL, XT ne ararsan dual sport kategorisi motorlarıdır.

    Versys enduro mudur? Yok artık!!! Satanlar da enduro demiyor dual purpose diyorlar zaten

    Beni motor kıyafetiyle görenler abi ne kullanıyorsun diyince versys diorum. o ne diyince dual purpose demiyorum enduro diyorum ama ben de şahsen enduroya binmediğimi biliyorum. Hoş versis enduro mu, 1200 GSenduro diyenler yok değil:D GS için ne düşündüğümü sorarsanız sahip olmayı çok istediğim bir motor ama 1200GS de sizi dertsiz tasasız moğolistana sırtında taşıyacak bir yol arkadaşı değil, enduro da değil zaten

    al işte polemik konusu. sözümü geri aldım konu versys.

    Bu tartışmanın anlamsız olduğunu düşünüp yazımı başka bir mecraya taşımak istiyorum.

    Olumsuzluklarla başlayalım.

    Versysin egzozu hemen altında. Off road kabiliyeti olan (versys dual purpose ya) bir motor suya girebilmeli. ayak seviyesinin altında egzozla suya girilir mi?? Girilir de egzosa su kaçtı mı diye endişeleneceğime ben girmemeyi tercih ederim.

    Valla bence versys zaten bir çok arkadaşların söylediği gibi off road kabiliyeti yüksek bir motor değil. OEM dunlop lastikleri ile zorda kaldım bayır aşağı çamurlu bir yerden geçmek zorunda kaldım. Ne olduğunu anlatmama gerek yok herhalde.

    versysin orta sehpası yok.

    amerikalı bir mucit yapmış çirkin bi alet istersen bunu satın alıp versysini orta sehapaya alıyprsun.

    http://www.versyscenterstand.com/

    sayfayı bakıma almış arkadaş nedense?

    zincirinizi yağlamak için on ve arka için 1er tane sehpa alabilirsiniz dilerseniz.

    Ben TUTORO diye bir yağlama taktım. inşalah yağlama işini bu şekilde uzun süreli hallederiz.





    OEM rüzgarlık çok kısa yuksek hızlarda sersemletiyor adamı kafa kaslarını yormaktan. MRA yapımı kawasakinin orjinal camı var. fiyatını unuttum. Z motodan aldım.

    6000 bakımı 40 lira yağ 30 lira filtre 75 lira işçilik toplamda 145 lira tuttu.:D

    garanti bittikten sonra motorumu hiç bir ustaya elletmeyeceğim yemin ederim.

    ne diyim

    ama çayımı çorbamızı ikram etti arkadaşlar sağolsunlar.

    Versisin vites geçişleri kemikli takır tukur ediyor ama eski bir şaftlı BMW kullanıcısı olarak bu ses beni üzmüyor ziyadesiyle takır tukur vites geçisi sesleri yüzümde bir tebessüm ve kahkaya dönüşen bir gülümse ile mutluluk veriyor. Aşağıdki video vites sesi, motor sesi ve süspansiyon açısından fikir verebilir. videoyu biraz ileri sarmak gerekebilir kaydı erken açmıştık.

    http://www.youtube.com/watch?v=GYr7eirtVeo

    Versysde sıralı 2 silindirli bir motor var. Düşük devirlerde aynalarınızı kullanılmaz hale getiren titreşim 6000 devirden sonra yok oluyor. Motosiklet forumlarında oldum olası yok o motord titreşim var, manyak olurun sersem olursun gibi saçma sapan yorumlar okuyorum. Yahu evet titreşim var da titreşimden manyak olduğumu bilmem. 97de ilk motorum çinli şapırımda titreşimin alası vardı. kan dolaşımımı hızlandıyordu belki sağlık açısından faydası bile olmuştur. Bağdat caddesinde fitneslarda vıdı vıdı şeypır diye vibratörlerin üzerinde 15 dakikalık seanslara deli para bayılanlar aptal değiller herhalde:D

    Şakayı bir yana bırakalım gerçekten düşük devirlerde (3000-6000) titreşim var ama titreşimden rahatsız olma eşiği insandan insana fark edeceğinden yorum yapmıyorum, kullanın rahatsız olabilirsiniz de olmayabilirsiniz de. DL 1000imde daha fazla titreşim vardı ben rahatsız olduğumu hatırlamıyorum.

    Göstergeleri oldukça hoş sade ve işlevsel. Beyenmeyenler olabilir. Zevk meseleri iş görüyor ne de olsa...

    Olumlu Yönler:

    Muhteşem sürüş keyfi. Şehir içinde cadde trafiğinde sanki CBF 150 kullanıyormuş gibi (CBF 150 kullandığım ve çok sevdiyim bir motordur kullanmadığım motor hakkında yorum yapmıyorum) rahat kıvrak bir kullanım imkanı ile beraber 60 kusur beygirlik düşük ve yüksek devirlerde elinize tepki veren bir canavarla seyahat etmenin keyfini yaşamayan bilemez.

    Abartmıyorum. Abartmaya ihtiyaç da dumuyorum. Güzel olan şeyi paylaşmak da paylaşmamak kadar insan doğasında var olan ilkel duygular. Güzel olanı kıskandığın ve sadece sana ait olmasını istediğin için paylaşmak istemezsin. Bir o kadar da kolektif eylence anlayışıyla zevk alınan bir nesne ya da eylemden alının toplam keyfi maksimize etmek için güzel şeyler paylaşılır.

    VErsysi kim kullanır kim kullanmaz açıkçası çok dert etmiyorm. Versys kullanan 1 kişi daha görmek beni ne kadar mutu eder bilmiyorum. Versys'e hakettiği etmediği övgüleri methiyelri düzenlerle beraber, haketmediği hakaretleri ve iftiraları peşi sıra versysin üzerine atanlar yemin ediyorum zerre kadar umrumda değil. Versys ilk motorum değil son motorum da inşallah olmayacak. ekonomik imkanların el verdiği ölçüde yeni maceralara yelken açmak istiyorum.

    Bu yazıyı versysi son derece tarafsız bir şekilde ve bu motoru hakikaten beğenip satın almayı düşünüp, aklında soru işaretleri olan ve kullanan birinin görüşlerini merak eden arkadaşlar faydalansın diye kaleme aldım:D(oysa kalem kağıt hiç kullanmadım)

    Versys'i ziyadesiyle ev-iş arası hemen hemen hergün, hafta sonlarında ise arkadaşlarla yol seyahatleri(off road değil) için kullanıyorum. Yan çantalarım mütemadiyen motorumun üzerinde takılı. Şehir içinde zor gibi geliyor başlarda ancak alıştıktan sonra gidonun geçtiği her yerden geçebiliyorsunuz. Buna rağmen hafta 1 kere bir yerlere çantayı sürtüyorum. Çok dert değil benim için:D yan çantaya acımam kendime acıdığım kadar. çanta çizilsin...

    VIDEO 720p seçilip full ekranizlenmesi tavsiye edilir
    http://www.youtube.com/watch?v=OCZkHYa4ufM

    ikarus sendromunu duymuşsunuzdur. Ben art vandelay'dan duydum.

    http://donald.hypermart.net/MCWeb/Literature/Ikarus.htm

    Açıkcası motosiklet üstünde apaçi gibi gezen bir adamdım, art vandelay ise motosiklete takdire şayan ciddiyetle binen ve yaptığı işe saygı duyan bir adam. Bu arkadaş sayesinde motosiklete insan gibi binmeye başladım.

    Velhasıl kelam versys 1nci viteste gazı açarsanız, 1 den 2ye vites atarken şahlanıyor diyeceğim apaçiye bak diyeceksiniz diye ikarus sendromunu hatıratayım dedim. Bu detayı da fazla uzatmayacağım arada ikarus olmuyor değilim, teker yapmak bir motorun kabiliyetlerini test etmek açısından önemli bir kriter değil elbette ancak versys'in DL ve transalp ile karşılaştırıldığı ingilteredeki ecnebi incelemelesinde ister istemez agresif kullanımlarda teker yapması özellikle belirtilmiş bir hususdu.
    _Uzay_ bunu beğendi.

  16. #56
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    merkezkale detaylı ve hoş anlatımın,tecrübelerin ve yardım için verdiğin emek için çok teşekkürler.peki bu versys in hiç olumsuz bir yanı yok mu?olumlu kısmını yazmışsın ama??
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!

  17. #57
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    kawasakı al nede olsa erkek motoru. torku mukkemmel versys ın bıde cok az yakıyor

  18. #58
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    @merkezkale sen de Costanza mı oluyorsun bu durumda
    Kolpa Adamları

  19. #59
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Costanza olur mu hiç kardeşim, Art Vandaley zaten Costanza'nın favori sahte adı. Olsa olsa arkadaşı olabilir.

    Merkezkale, çok güzel bir paylaşım. Paylaşmayı bilen insan olunca ne de keyifle okunuyor yazılar. Biraz daha teknik detaylara ve Versys'e odaklanmak yerine daha çok felsefi ve insani konulara girmişsin. Ben sevdim ama bak Yörük kardeşimiz dertli hala Yörük demişken, benim dedem muhacir (macır) anneannem de yörüktü. Bunlar kavga edince dedem anneannem için "Bağına erik, evine yörük sokmayacaksın" der, bizi etnik gülmecelere iterdi Aman arkadaşım üstüne alınma, gece gece geyik yapasım geldi
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  20. #60
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    otoburkaplan kardeşim alınmam tabiki neden alınayım hatta dedenin sözü hoşuma gitti.tam yörükçe bir deyiş olmuş.konu dışına çıkacağız biraz ama muhacirlerin de kökü yörüklere dayanır.araştırmak lazım dedeni ikna edebilmek için

    versysin olumsuz herhangi bir tarafı yokmu şimdi?
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)