Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

cbx250 twister ile cbf 250 arasında ki farklar :((

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    ikiside 5 para etmez 120 km düzde ancak görür
    zaten ikiside aynı motor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beygir güçleri hariç kilolarına kadar aynılarsa 2 beygir fark 2 km bile fazla sürat yaptırmaz motora. Bunların ikisi de aynı motor, mertelser'in dediği gibi tek fark EURO3 - EURO4 farkı. Yeni olan her zaman iyidir.
    Bu yanılgıyı şöyle düzeltmek isterim. 22 beygirlik bir motorda 2 beygir artışı %9 güç artışı demektir. Bu ciddi bir orandır.

    Örnek olan motor 100Hp olsaydı siz 102HP için belki haklı olabilirdiniz.

    Bir dönem hepimizin bindiği 50cc mopetler çeyrek beygirdi ve sonuçta 70-80km hız yapardık. Yani çeyrek beygirin ne yapabileceğine dikkat çekmek istedim.

    CBF250

    Max Power 15 kW @ 8000 rpm
    Max Torque 22 Nm @ 6000 rpm

    CBX250

    Max Power 24 hp 17.5 kW @ 8000 rpm
    Max Torque 24 Nm @ 6000 rpm

    Kaynak http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...50_twister.htm

    Ayrıca her ikiside taş gibi motorlardır ve tavsiye ederim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:09 ----------

    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikiside 5 para etmez 120 km düzde ancak görür
    zaten ikiside aynı motor.
    Ben her zaman iki kişi geziyorum ve 140KM.yi rahat görüyorum. Ayrıca böyle bir forumda sonuçta ciddi kullanıcısı olan bir model hakkında "beş para etmez" ifadesi çok yakışmamış geldi bana.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:12 ----------

    Ben CBF250 yada CBX için şunu söylemek isterim. Tamam çok iyi sağlam makineler fakat piyasa fiyatları Honda adındanmıdır bilmem pahalı. Temiz bir CBX 5bin liraya kadar çıkıyor. Acık daha paraya kıyıp CBF500 cc de alınabilir.

    Tabi bu yazdığım 500cc motor ile tecrübesi olanlar ve eğitim almış sürücüler için geçerli.

  3. #23

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    çok kaliteli oldugundan 15 binde motor yarılmaya ihtiyaç duyuyor.
    http://img221.imageshack.us/img221/9917/rty009.jpg


  4. #24
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok kaliteli oldugundan 15 binde motor yarılmaya ihtiyaç duyuyor.
    http://img221.imageshack.us/img221/9917/rty009.jpg

    "Motor yarılmaya ihtiyaç duyuyor" ne demek?

    Bana dünyanın en iyi makinesini getirin ben size 5 binde o makineyi dağıtayım.
    Yapması çok basit yağsız bırak susuz bırak, abuk sabuk vites ve devirlerde kullan vs. Sonuçta afaki konuşmalar bunlar. Siz kullanıcı faktörünü atlıyorsunuz.

    Hepimiz normal şartlardan bahsediyoruz burada.

  5. #25

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    zaten normal kullanımda böyle oldu 2 arkadaş almıştık ikiside cof çıktı hatta 2 sene evvel bir cbx 250 ye talip olmuştuk onunda eksantirik zincirinden baya bir ses geliyordu.
    birde HONDA olacak

  6. #26

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı mehmet cihan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yanılgıyı şöyle düzeltmek isterim. 22 beygirlik bir motorda 2 beygir artışı %9 güç artışı demektir. Bu ciddi bir orandır.

    Örnek olan motor 100Hp olsaydı siz 102HP için belki haklı olabilirdiniz.

    Bir dönem hepimizin bindiği 50cc mopetler çeyrek beygirdi ve sonuçta 70-80km hız yapardık. Yani çeyrek beygirin ne yapabileceğine dikkat çekmek istedim.

    CBF250

    Max Power 15 kW @ 8000 rpm
    Max Torque 22 Nm @ 6000 rpm

    CBX250

    Max Power 24 hp 17.5 kW @ 8000 rpm
    Max Torque 24 Nm @ 6000 rpm

    Kaynak http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...50_twister.htm
    Ne demek istediğinizi anlıyorum. Teorik olarak bunun nasıl hesaplandığını biliyorum ve hesabı yapınca yaklaşık % 3'lük hız artışı yapıyor. Bu da 140 km/saat son sürat için 4 km/saat kadar hız artışı sağlar. Eh bence çok önemli değil ama evet fark ediyormuş.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:52 ----------

    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten normal kullanımda böyle oldu 2 arkadaş almıştık ikiside cof çıktı hatta 2 sene evvel bir cbx 250 ye talip olmuştuk onunda eksantirik zincirinden baya bir ses geliyordu.
    birde HONDA olacak
    Eğer motorları sıfır alıp rodajını kitapçığına göre yapmış ve devrini kırmızı bölgeye çıkarmadan kullandıysanız ve de buna rağmen sorun çıktıysa bir şey diyemem. Ama genelde kullanıcılar bu yazdığım iki noktaya dikkat etmiyorlar. Halbuki bunlar motorun ömrünü doğrudan etkileyen faktörlerdir. Sizin motorlar ikinci el ise önceki kullanıcıların nasıl kullandığını sorgulamak gerekir.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)