Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet eğitimi almış arkadaşlar.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ADAC açılımı nedir?_ve ne işeyarıyor?...
    http://www.adac.com.tr/Hakkimizda
    www.adac.de

    Alman Otomobil Kulübü.
    Ağır metal insanı...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Ne işe yarıyor bu belge? yani herhangi bir vasfı varmı onu kastediyorum.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  3. #23
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Sinan bu taş çok ağır ve okkalı oldu

    Eğitimin hakkında biraz ayrıntı versene...

    Kardeşim size kimselere burda gördüklerinizi anlatmayın diye yeminmi ettirdiler yahuu
    Mehmet.
    BMW'nin eğitimi biraz pahali. ''Çüüüşşş'' dedirtmese de, ''Ohaaaaaaaa'' dedirtecek bi fiyat cikiyor karşina. Neredeyse 2.el bi scooter fiyati
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  4. #24
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne işe yarıyor bu belge? yani herhangi bir vasfı varmı onu kastediyorum.
    Kasko yaptırırsan bazı firmalar indirim yapıyor.

    Bir de havalı duruyor.
    Ağır metal insanı...

  5. #25
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mehmet.
    BMW'nin eğitimi biraz pahali. ''Çüüüşşş'' dedirtmese de, ''Ohaaaaaaaa'' dedirtecek bi fiyat cikiyor karşina. Neredeyse 2.el bi scooter fiyati
    Heeeee Anladııııım-anladım.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  6. #26
    speedygogo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 & CBF 600
    ben de EMOK'tan aldım eğitimimi. püf nokta olarak söyleyebileceğim şey motosiklete binmeden önce biraz ısınma hareketleri yapmanız. ani hareketlerde sıkıntı yaşamamak adına.

  7. #27

    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Hazır konu EMOK'tan açılmışken bir soru da ben sıkıştırsam araya.
    EMOK eğitimlerine katılım-yeterlilik şartlarıyla ilgili hiçbir şey göremiyorum ben emok'un sitesinde. Şu kadar yıl/km tecbüre ve şu tarz, şu güçte bir motosiklet gibi mesela.
    Belki ben göremiyorum.

    Bilgisi olan var mı konuda?

  8. #28
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı speedygogo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de EMOK'tan aldım eğitimimi. püf nokta olarak söyleyebileceğim şey motosiklete binmeden önce biraz ısınma hareketleri yapmanız. ani hareketlerde sıkıntı yaşamamak adına.

    Nasıl bir eğitim gördün,ne anlattılar,neler öğrettiler,nasıl müdehale ettiler.Açalım biraz.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  9. #29
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı jam session adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazır konu EMOK'tan açılmışken bir soru da ben sıkıştırsam araya.
    EMOK eğitimlerine katılım-yeterlilik şartlarıyla ilgili hiçbir şey göremiyorum ben emok'un sitesinde. Şu kadar yıl/km tecbüre ve şu tarz, şu güçte bir motosiklet gibi mesela. Belki ben göremiyorum.

    Bilgisi olan var mı konuda?
    benim bildiğim kadarıyla böyle bir kıyas yok.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  10. #30

    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı jam session adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazır konu EMOK'tan açılmışken bir soru da ben sıkıştırsam araya.
    EMOK eğitimlerine katılım-yeterlilik şartlarıyla ilgili hiçbir şey göremiyorum ben emok'un sitesinde. Şu kadar yıl/km tecbüre ve şu tarz, şu güçte bir motosiklet gibi mesela.
    Belki ben göremiyorum.

    Bilgisi olan var mı konuda?
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim kadarıyla böyle bir kıyas yok.
    Oğuz abi sonradan farkına vardım ben de. OMM ve EMOK falan çorba yapmışım. Zaten her iki klüpte de açıklama varmış.

  11. #31
    speedygogo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 & CBF 600
    benim aldığım eğitim motosiklette güvenlik ve hakimiyet eğitimiydi. viraj dönmek, ani fren, ani kaçış gibi şeylerle ilgiliydi. 1 günlük bir eğitimdi ama oldukça faydasını gördüm.

  12. #32
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı speedygogo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim aldığım eğitim motosiklette güvenlik ve hakimiyet eğitimiydi. viraj dönmek, ani fren, ani kaçış gibi şeylerle ilgiliydi. 1 günlük bir eğitimdi ama oldukça faydasını gördüm.


    Kaç para ödedin peki?.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  13. #33
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlar gerçekten mükemmel,her yorumu 2 defa okuyorum

    Eğitim sonunda belge-sertifika vs. herhangi birşey veriyorlarmı?
    Evet,veriyorlar.Bu belge ile kasko yaptırırken indirim bile alabiliyorsun.

  14. #34

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Ben de istanbula gittim, honda güvenli sürüş 2 eğitimi için. Ama yeterli katılım olmadığından iptal edildi, yatırdığım para ise muhasebecinin hasta olması sebebi ile biraz geç gönderildi bana. Bir dahakine inş. deyip geri döndüm.

    Ama bu tip eğitimler şart diye düşünüyorum. Birde oranın motosikletleri ile yapılırsa daha da iyi(zaten honda başkasına izin vermiyor), çünkü kanat gibi koruma demirleri var diyorlar, hondanın pisti ise 10 numara imiş.

    Yani imkanı olan gitsin, kesinlikle pişman olmaz. Ama irtibat çok önemli. çünki kontejyan dolmadan kayıt yaptıracaksın ve kontejyan dolacak

    Benim sanşsızlığım tarih sıkıntısı idi.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  15. #35

    Üyelik
    23 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul-fatih-çekmeköy
    Motosikleti
    şuan motor yok..peugeot 407 cup. land rover
    konu super yanlız katılım az. herkez aldığı eğitim ücretlerini de yazarsa ne güzel olur. omm mudur nedir ona baktım gerçekten eğitimi tamda yollarda veriyorlar bu güzel bişey

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------

    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süper,işte ben bu tür yorumlar istiyorum,ama birazdaha açarmısın...

    Mesela ben kulaktan dolma olarak biliyorum ''çelik kordonlu saat takılması çok tehlikeliymiş,düştüğümüzde bilek geriye katlandığında çelik kordon bileği jilet gibi kesebiliyormuş''

    Birazdaha anlatırmısın,gerçekten çok merak ediyorum,birde mümkünse ayrıntı olsun...

    Çok şey istemedim umarım...


    Kardeşim bu formdaysanız bildiklerinizi paylaşıcaksınız okadar Allah-Allah
    aman yarabbi öle bişe varsa kaza anında paramparça olurum ben
    yüzük zincir broş.

  16. #36
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sanirim ben egitimimi tamamlayali 10 sene olacak. Universiteyi yurt disinda okumak icin gittigimde kurum benim soforluk bilgimi yetersiz buldu. O zaman 20 li yaslardayim soforlugu Turkiyeden ogrenmisim, kisacasi cahilin onde gideniyim soforluk konusunda.

    Toplamda 60 saat suren bunuda size yaklasik 1.5 ayda verdikleri inanilmaz agir bir egitime girdim. Bu egitim programi sadece motoru degil arabayida kapsiyordu. O zamanin sartlarina gore bir gencin binebilecegi orta halli bir araba parasini da bayildik tabi.

    Egitimin ilk gunu otomobil ile basliyordu. Aracimiz daha sifir Km sayilacak Skoda Octavia idi tali yoldan ana yola baglanacam , ortasinda refuj olmayan bir yol. koseden kafayi cikardim tabi , ben salak gibi saga baktim ilk once sonra sola.(Turkiyede her yonden her turlu arac gelebilir malum, alismisiz) Hoca sak diye yakaladi dedi ,Turkiyede trafik ne yonden. Dedim Avrupa gibi Bir bagirdi. Arabanin camlari titredi...

    Tabi ilk bindigim motor vitessiz 50cc bir mopet idi. Onunla bisiklet gibi turlattilar. Yavas yavas hem arabada hem de motorda kademe atladik. En son bindigim motor GS500 E idi , arabada ise Subaru Impraza idi. Altinizdaki aracin gucu yada cc sin hic bir onemi yok. Hiz siniri belli. Ferrariyede binseniz onu asamazsiniz. Teknik zaten hepsi icin gecerli.

    Yol egitimlerinde hoca bazen hadi kocum, bas, gec su arabayi simdi, diye bilerek gaz veriyordu. Eger gaza gelir iseniz kafaya bir tane yiyordunuz, hiz siniri var ne oluyoruz diye

    Oyle teknikler ogretiliyorki bu egitimde, park etmekten tutunda, arac sollamaya kadar her seyin bir pilot egitiminden farksiz hasben kader degil , bariz teknik aciklamasi oldugunu goruyorsunuz.

    Ben turkiyeye geri donup te ilk 500cc+ motoru aldigimda etrafimdakiler, yahu her alan su motor ile gazliyor sen , hic cosmadin bir kele bile diyorlardi. Egitim oyle bir isliyor ki kafaniza, araci surerken 50 bin tane felaket senaryosu yapip ona gore onlem aliyorsunuz surekli.

    Egitim alan tum arkadaslari tebrik ederim. Onlar senelerce motora binmelerini garantilemis oldular boylece.

    Son soz olarak diyecegim su ki , egitim aldiktan sonra arac kullanmak cok ama cok daha zevkli oldu.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  17. #37
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanirim ben egitimimi tamamlayali 10 sene olacak. Universiteyi yurt disinda okumak icin gittigimde kurum benim soforluk bilgimi yetersiz buldu. O zaman 20 li yaslardayim soforlugu Turkiyeden ogrenmisim, kisacasi cahilin onde gideniyim soforluk konusunda.

    Toplamda 60 saat suren bunuda size yaklasik 1.5 ayda verdikleri inanilmaz agir bir egitime girdim. Bu egitim programi sadece motoru degil arabayida kapsiyordu. O zamanin sartlarina gore bir gencin binebilecegi orta halli bir araba parasini da bayildik tabi.

    Egitimin ilk gunu otomobil ile basliyordu. Aracimiz daha sifir Km sayilacak Skoda Octavia idi tali yoldan ana yola baglanacam , ortasinda refuj olmayan bir yol. koseden kafayi cikardim tabi , ben salak gibi saga baktim ilk once sonra sola.(Turkiyede her yonden her turlu arac gelebilir malum, alismisiz) Hoca sak diye yakaladi dedi ,Turkiyede trafik ne yonden. Dedim Avrupa gibi Bir bagirdi. Arabanin camlari titredi...

    Tabi ilk bindigim motor vitessiz 50cc bir mopet idi. Onunla bisiklet gibi turlattilar. Yavas yavas hem arabada hem de motorda kademe atladik. En son bindigim motor GS500 E idi , arabada ise Subaru Impraza idi. Altinizdaki aracin gucu yada cc sin hic bir onemi yok. Hiz siniri belli. Ferrariyede binseniz onu asamazsiniz. Teknik zaten hepsi icin gecerli.

    Yol egitimlerinde hoca bazen hadi kocum, bas, gec su arabayi simdi, diye bilerek gaz veriyordu. Eger gaza gelir iseniz kafaya bir tane yiyordunuz, hiz siniri var ne oluyoruz diye

    Oyle teknikler ogretiliyorki bu egitimde, park etmekten tutunda, arac sollamaya kadar her seyin bir pilot egitiminden farksiz hasben kader degil , bariz teknik aciklamasi oldugunu goruyorsunuz.

    Ben turkiyeye geri donup te ilk 500cc+ motoru aldigimda etrafimdakiler, yahu her alan su motor ile gazliyor sen , hic cosmadin bir kele bile diyorlardi. Egitim oyle bir isliyor ki kafaniza, araci surerken 50 bin tane felaket senaryosu yapip ona gore onlem aliyorsunuz surekli.

    Egitim alan tum arkadaslari tebrik ederim. Onlar senelerce motora binmelerini garantilemis oldular boylece.

    Son soz olarak diyecegim su ki , egitim aldiktan sonra arac kullanmak cok ama cok daha zevkli oldu.


    Vay bee,harbiden mükemmel bir eğitim almışsın,bize okadarı nasip olmasada ''Allah bilir'' hayatta kalıcak kadar bir eğitim almayı planlıyorum.

    Hoş gerçi çok temkinli ve paranoyak kullanırım,kurallara uyarım,ama eğitim şart.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  18. #38
    Emrah.ark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul,Büyükçekmece
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Didimde ikamet ederken..Rüzgar avcıları ve Özgür kanatlar grubunada üyeliğim vardı ve aktif olarak katılıyordum..
    Rahmetli Erhan Uyarkeman'ını protestosuna gittiğimde motosikletlerin neredeyse hepsinde OMM sticer'i vardı ve benimde hiç bilgim yoktu..Gidip sorduğumda ise egitim programı dediler..
    Sonrasında kafama koydum katılıcaktım..Malum sebeplerde İstanbul'a dönüş yapınca kaldı..
    OMM 'e katılmayı düşünüyorum bende..
    [34 AY 0494] Büyükçekmece MT

  19. #39
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Anlaşılan daha çok eğitim içeriklerini merak ediyorsunuz. Bende onları yazmaya çalışayım.
    BMW Rider Academy- Hatırlatma (600cc motora geçmeden aldığım eğitimdi) 1 günlük bir eğitim.
    İlk bir kaç saat teorik. Motosiklet hakkında genel bilgiler, ekipmanlar, giyim kuşam gibi bilgiler veriliyor. Sonrası tamamen f650'ler üzerinde veriliyor.
    -Öncelikle motosikletin dengesi gösteriliyor.
    - Motosiklet üzerinde denge çalışmaları (ayağa kalkmak, bir el serbest, ayak serbest, aynı anda bir el ve ayak serbest sürme gibi)
    - Dönüşler (nereye bakarsan oraya gidersin!)
    - Çiftli dönüş (basitçe 8 çizmek)
    - Frenleme
    - Düşen bir motosiklet nasıl kaldırılır teori ve uygulama
    - Yavaş sürüş
    BMW kursu pahalı olduğu için katılan genelde daha az oluyor(bu hatırlatma eğitiminde iki kişiydik) o nedenle eğitmenin sizle birebir ilgilenme süresi daha fazla.

    Honda GS2-GS3
    Aslında bu eğitimlere Güvenli sürüş demek yanlış geliyor bana ama yerine ne denebilir o konuda da bir önerim yok. (Güvenli sürüş kadar afilli bir isim en azından. Yoksa Motosiklet sürüş 2-3 derdim)
    Bu eğitimlerde direk 2 gün trafiğe kapalı bir alanda motor kullanıyorsunuz. Ben katıldığımda gruplar min 12 kişiydi. Ama eğitmen sayısı da 4-5 cıvarında.
    Konu başlıkları.
    - Binmeden önce yapılması gereken egsersizler
    - Motosiklet kontrolleri (yağ, fren lamba kontrolu, lastik hava basınçları, hidrolik vb.)
    - Motosiklete binme ve inme
    - orta sehpaya alma indirme
    - düz sürüş
    - dönüşler
    - frenleme
    - yavaş sürüş
    - slalom
    - düşen motosikleti kaldırmak
    gs3'de ağırlık verilen konular
    - viraj teknikleri
    - frenleme teknikleri (debriyaj sıkarak ve sıkmadan)
    - Panik frenleme
    - Yokuşta durma, kalkma ve dönüş
    - Kaçınma hareketi

    Konular bunlar. Genel olarak gs2 ve gs3'de hemen hemen yakın konular işleniyor. Ama gs3'te hem daha yüksek cc'li motosiklet kullanıyorsunuz hem daha farklı parkurlar hazırlanıyor (daha keskin virajlar gibi) hem de duba aralıkları daha dar oluyor.

    Kolay gelsin.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  20. #40
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlaşılan daha çok eğitim içeriklerini merak ediyorsunuz. Bende onları yazmaya çalışayım.
    BMW Rider Academy- Hatırlatma (600cc motora geçmeden aldığım eğitimdi) 1 günlük bir eğitim.
    İlk bir kaç saat teorik. Motosiklet hakkında genel bilgiler, ekipmanlar, giyim kuşam gibi bilgiler veriliyor. Sonrası tamamen f650'ler üzerinde veriliyor.
    -Öncelikle motosikletin dengesi gösteriliyor.
    - Motosiklet üzerinde denge çalışmaları (ayağa kalkmak, bir el serbest, ayak serbest, aynı anda bir el ve ayak serbest sürme gibi)
    - Dönüşler (nereye bakarsan oraya gidersin!)
    - Çiftli dönüş (basitçe 8 çizmek)
    - Frenleme
    - Düşen bir motosiklet nasıl kaldırılır teori ve uygulama
    - Yavaş sürüş
    BMW kursu pahalı olduğu için katılan genelde daha az oluyor(bu hatırlatma eğitiminde iki kişiydik) o nedenle eğitmenin sizle birebir ilgilenme süresi daha fazla.

    Honda GS2-GS3
    Aslında bu eğitimlere Güvenli sürüş demek yanlış geliyor bana ama yerine ne denebilir o konuda da bir önerim yok. (Güvenli sürüş kadar afilli bir isim en azından. Yoksa Motosiklet sürüş 2-3 derdim)
    Bu eğitimlerde direk 2 gün trafiğe kapalı bir alanda motor kullanıyorsunuz. Ben katıldığımda gruplar min 12 kişiydi. Ama eğitmen sayısı da 4-5 cıvarında.
    Konu başlıkları.
    - Binmeden önce yapılması gereken egsersizler
    - Motosiklet kontrolleri (yağ, fren lamba kontrolu, lastik hava basınçları, hidrolik vb.)
    - Motosiklete binme ve inme
    - orta sehpaya alma indirme
    - düz sürüş
    - dönüşler
    - frenleme
    - yavaş sürüş
    - slalom
    - düşen motosikleti kaldırmak
    gs3'de ağırlık verilen konular
    - viraj teknikleri
    - frenleme teknikleri (debriyaj sıkarak ve sıkmadan)
    - Panik frenleme
    - Yokuşta durma, kalkma ve dönüş
    - Kaçınma hareketi

    Konular bunlar. Genel olarak gs2 ve gs3'de hemen hemen yakın konular işleniyor. Ama gs3'te hem daha yüksek cc'li motosiklet kullanıyorsunuz hem daha farklı parkurlar hazırlanıyor (daha keskin virajlar gibi) hem de duba aralıkları daha dar oluyor.

    Kolay gelsin.
    Güzel anlatmışsın, teşekkürler!

    EMOK eğitimi de içerik olarak BMW eğitimine yakın diyebilirim.
    Ağır metal insanı...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)