Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Vitesli Motor Nasıl Kullanılır...!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oncelikle bu denemeyi trafige kapali bir alanda yapmani tavsiye ederim, cimenlik uzeri gayet guzel olur mesela motoru dusurursen cok zarar gormez ve pek yaralanmazsin. Kask ve eldiven taktiktan sonra motora bin ve debriyaj koluna basili bir sekilde motoru calistir birinci vitese tak biraz gaz ver en fazla ceyrek gaz yeterlidir sonra 1. viteste debriyaj kolunu yavas yavas birak, duz bir zeminde deneme yaptigin icin frene de basmiyorsun tabi debriyaji biraktikca motor hareket ediyor ve hizlaniyor, 1. viteste kalkis yapmaya alistiktan sonra vites gecislerini de ogrenirsin mesela vites degistirme zamanlarini da kendin bulursun cok hassas konular degil motor rahatca gidiyosa kasmiyosa sorun yok. Vites degistirmede gaz kesip debriyaj kolunu sikarak vites degistiriyosun ve debriyaj kolunu 1-2 saniyede tamamen birakiyosun, kucuk hacimli(125-150) motorlarlarda debriyaj kolunu nasil biraktiginin cok onemi yok motorun ic momenti az oldugundan motosikleti sarsamiyo debriyaji kotu kullansanda arabalarda kotu olur ama debriyaji kotu kullanmak, zamanla alisirsin hepsine
    debriyajı bir anda bırakırsak aynı arabalardaki gibi stop mu eder? yoksa dediğin gibi 125-150 lik motorlarda sorun olmazmı? doğrumu anladım acaba


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    02 Kasım 2010
    bak abicim debraja bas vitesi 1 e at elin debrajda kalsın debrajı yarıya kadar indir biraz gaz ver ver motor hareket etmeye başlıcaktır sonra hafif bi şekilde debrajı bırak sonra motorun devri tamamlanınca 2 ye at ama vites atarken debraja bas sonra da yavaşça bırak debrajı böle devam eder bu

  3. #23
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Forum sayfalarından vitesli motor sürüşü nasıl öğrenilir ben anlamadım.
    Bu işle uğraşan insanlar, okullar, eğitmenler demekki bizi sadece dolandırıp kanımızı emiyorlar öylemi? Yapmayın, yapmayın.
    Hadi öğrendiniz diyelim, güvenli sürüş nedir bilginiz varmı? Bunun tekniğini size forumlardan kim öğretecek?

    Diğer teknik sorular içinde hele biraz yavaş diyeceğim ben size, adım adım, sindire sindire.
    Kolay gelsin

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:11 ----------

    Alıntı facia_çocuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak abicim debraja bas vitesi 1 e at elin debrajda kalsın debrajı yarıya kadar indir biraz gaz ver ver motor hareket etmeye başlıcaktır sonra hafif bi şekilde debrajı bırak sonra motorun devri tamamlanınca 2 ye at ama vites atarken debraja bas sonra da yavaşça bırak debrajı böle devam eder bu
    Bunlar farazi kavramlar,
    1. vites nerede? nasıl basılır?
    debriyaj nerede? nedir nasıl sıkılır?
    debriyaj kavrama noktası nedir ve her motorda acaba yarısındamı kavrar?
    acaba her motor aynı miktar gazdamı kalkar?
    hangi devirde 2'ye atmalı, iki ne demek? nasıl atacağız neyi atıyoruz.

    Bakın kişi hiç vitesli motor kullanmamış ve teknik olarakta bilgisiz. Onu bu muallak bilgilerle bilgilendirmek kafasının dahada karışması demektir.
    Bunun altını çizmek istedim.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    mehmet sende bizi iyice cahil yaptın yine az çok bilgimiz var


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)