Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Adana'da ölümlü motosiklet kazası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    bugün videoyu bir daha izledim. bu kadın petrole tersinden giriyor. petrolün çıkışından giriyor. petrolün girişinden değil.

    bir de 2.motorcu frene erken basıyor arkada olmasına rağmen.önce gördüğü için


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Ülem bugün yasadigim olay bana bu sayfayi hatirlatti..

    Merak etmeyin arkadaslar bu öküzler heryerde var..
    Buradada var..
    Azinlikta olsalarda var yemin ederim...

    Dün aksam 18:00 sulari..
    3 seritli bir yoldayiz..
    4-5 araba önümdeki arac tam soldan saga öyle bir daldiki ben yuh dedim..
    Buradaki videodaki gibi benzinlige girecek...
    orta seritteki fren yapti.. sag seritte kimse yoktu..
    Sagdaki serit saga sapilacak serit oldugu icin kimse yoktu o seritte..
    Ama olsaydi kesin kaza...

    Hele hele bir motor olsaydi bu videonun aynisini görecektim Live olarak...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  3. #123
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu topige yazan bir çok arkadasin ehliyetini nasil aldigi konusunda bir merak uyandi bende.
    Videoya bakarak degil, yazilanlara bakarak söylüyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #124
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu topige yazan bir çok arkadasin ehliyetini nasil aldigi konusunda bir merak uyandi bende.
    Videoya bakarak degil, yazilanlara bakarak söylüyorum.
    Banami dedin bunlari?????
    1984 te araba ehliyetimi alirken kolaydi..
    Ama gecen sene motor ehliyetimi almak cok cok daha zordu..
    Ülem ben senelerdir trafikteyim..
    Insan biraz insaf gösterir yahu..
    Senelerdir Trafikte olan bana bile tamam demediler..
    Tam bir acemiymisim gibi davrandi bu Alaman hocam...
    Anami aglatti selepsizler...
    Imtiyaz gecmediler (böylemi deniyor?)
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  5. #125
    jeneau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA TRANSALP (Turuncu Boğa)
    Türkiye gerçeğini unutup motoru kullanan ve vefat eden arkadaşımızda hatayı bulan ve bıdı bıdı yapan arkadaşlara..Kusura bakmayın sizin nasıl araç kullandığınızıda yazılarınızdan anladık..Tüm trafik kuralları uygulanmışta motoru kullananın yaptığı eksik kalmış..O ehliyetler bilinçli alınmış,ezbere sürüş yokta sadece trafik kurallarıa kalmış herşey..

    Trafik kurallarına uyup araç sıkıştırsa ve düşsen ;sıkıştıran araca küfret!

    Böyle bir kazada motoru kullanana de serseri olmasaymış!

    Olaki arkadan otobüs kamyon gelseymiş ve o araca vursaymış tü kaka o kamyon yada otobüs olacaktı!

    Demekki neymiş? burası Türkiye'ymiş ve yazılı olmayan trafik kurallarınada uymak lazımmış..
    Demekki neymiş? motoru kullananlara hata bulana kadar oralardan o şekilde dönmemek lazımmış!

    Demekki neymiş? eğer motoru kullananlarda %100 hata buluyosan,seninde ailenden birinin başına (Allah göstermesin) böyle bişey gelirse,yoldaki çizginin kesikli olup olmadığına ve hız sınırına uyup uymadığına bakıcakmışssın..

    demekki neymiş? motoru kullananda hatalı ama bu hata onu bu kadar basit öldürmemeliymiş..

    demekki neymiş? o aracı kullanan kendini teselli edermiş motorcular yarışıyodu diye..

    eskiden klavye motorcuları vardı artık klavye trafik kuralcıları..
    önce size sonrada sevdilkerinize trafik kuralları dahilinde yada haricinde kaza bela gelmesin..
    deli _o0_

    TRANSALP

  6. #126
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok abi nato mermer
    sen haklısın kardeş nasılsa at gözlüğüyle bakıyorsun olaya biz hiç bir şekilde senin fikrini değiştiremeyiz
    sen bizden daha iyi biliyorsun bizim gözlerimiz göz değil bizim gördüklerimiz hayal eşşeği koysan adamların nekadar süratle gittiğini söyler senin o adanalı dostlarına bi söyle bakim karşı şeritten gelen araç olduğu halde şeride girip karşı şeritteki aracın yol dışına kaçmasına sebebiyet vermek ne kadar nizami her bi b... sen daha iyi bildiğinden birdaha bu başlıkta yazı yazmıyacağım siz tartışmaya devam edin ama hiç bir kanıt seni ikna edemediyse seninle aynı trafiği paylaştığıma çok çok üzgünüm
    İnsanları eleştiriken biraz daha '' İnsancıl '' olmaya gayret edelim
    Senin itiraz ettiğin yazılar harfiyen doğrudur.
    ben sürücü belgemi Türkiyede almadım ancak Türkiyede verilen trafik eğitim ve bilgisi dünyanın her yerinde geçerli olan kurallar üzerine kuruludur!
    bu kazanın en önemli deytaylarına gelince:

    1 - Hayati tehlike içerse de, bu durumda motosiklet veya her hangi bir aracın sürati 100 değil 350 km/s da olsa, yorum ve cezai takibatını ancak ve ancak Trafik Polisi yapabilir. Bayanın davranışı kendisini haklı, sürat yapan motosikletleri suçlu kılmaz.
    2 - Karşılıklı akan trafiği biri birinden ayıran ve şeritlerin ihlal edilmesini engelleyen SÜREKLİ çizgi ne kazaya neden olan bayan sürücü ne de başka biri tarafından KESİNLİKLE ihlal edilemez!! hayati bir mesele olmadıkça, bu durumda bile önce duracak, arkadan ve ileriden gelen trafik akışını izlecek, tamamen güvenli olduğu an ihlali yapacak...gerisi hikaye.

    ara sıra Trafik kuralları ile ilgili yayınları okumanın ne denli faydalı olduğına bu kaza üzerine yapılan abesle iştikal yorumları okuduktan sonra bir kez daha kanaat getirdim.

    TRAFİK KURAL VE MEVZUATLARINI SIK SIK OKUYUN ARKADAŞLAR...çok ama çok eksiğimiz var maalesef
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  7. #127
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Yine mi kadın sürücü ?
    Dünde bizim burda oldu . Postacı motoruyla arabanın yanından geçerken kadın kapıyı birden açınca olanlar oldu. Bi ses duydum baktım nerden geliyor diye postacı yerden kalkıyordu.
    Diyecek hiçbirşey bulamıyorum ...
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  8. #128
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ


    Dönüşler (Doğrultu Değiştirme)

    Madde 102- Aksine bir işaret yoksa dönüş yaparak doğrultu değiştirecek olan araç sürücüleri;



    b) Sola dönüşlerde;

    1) Dönüş işareti vermeye,

    2) Çok şeritli yollarda gidişe ayrılan şeritlerden en soldaki şeride, iki şeritli ve iki yönlü karayollarında sağ şeridin soluna yanaşmaya,

    3) Hızını azaltmaya,

    4) Kavşağa geldiğinde varsa kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara geçiş hakkını vermeye,

    5) (Ek: RG-02/11/2000-24218) Dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkını vermeye,

    6) (Teselsül: RG-02/11/2000-24218) Döneceği yolun gidişe ayrılan kısmına girmek üzere, arkadan gelen ve sola dönecek diğer araçları engellememek için dönüşü geniş kavisle yapmaya,

  9. #129
    ramizan83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    BOZKIR/KONYA
    Motosikleti
    speed150 mc150 kuba125-12d wolf125 yenidenMC-X
    [QUOTE=oocan;2181191]Sevgili Dostum,

    Sağdan geçen motor zaten frene basamıyor bile o sırada ancak kaçış manevrasını yapabiliyor ve yolun sağındaki mıcıra kaptırıyor kendini,
    siz hiç saatte 80 km ile giderken bırakın videodaki SS i 150 cc lik kendi motorunuz ile aynı anda kaçış manevrası yaparken hem yolun sağındaki mıcırla hemde fren ile boğuştunuzmu ??? Hiç sanmıyorum , umarım bunu yaşamak zorunda kalmazsınız normalde 50 mt olması gereken duruş mesafeniz 150-200 mt den az olmayacaktır. Bu durumda sizin içinde çok hızlı mı gidiyordu demeliyiz.

    Sevgiler[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:32 ----------
    heralde yanlış anladın arkadaşım ben yaşamadım sadece tahmin ve yorum yaptim

    öteki arkadaşında verilmiş sadakası varmış dedim oda aynı anda kazaya karışabilirdi ard arta bu kadar yakın gitmek trafikte suçmu değilmi takip mesafesi denen bir şey var kanunda
    o kanunda iki motor bir biriyle yan yana gidip araç gibi görünmelimi diyor bunların yani motorluların yaptığı hata değilmi olan olmuş yorum yapmaya sadece gerek var rahmetliye rahmet dileyelim ne diyelim adam öteki tarafa omu suçlu bumu suçlu diyerek gitti ama onun yanındaki arkadaşına bir sorabilsek acaba kendilerindede suc varmı diye o bizi aydındatırevet burada kadın sürücü hatalı denemez kadınlar da bazen sakın araç kullanırlar

    ama bir erkekler biz ustayız bize birşey ollmaz diye yolllara çıkarlar yollarda can veren ne kadar usta sürücü var siz biliyormusunuz
    Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.

  10. #130
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ramizan83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    heralde yanlış anladın arkadaşım ben yaşamadım sadece tahmin ve yorum yaptim

    öteki arkadaşında verilmiş sadakası varmış dedim oda aynı anda kazaya karışabilirdi ard arta bu kadar yakın gitmek trafikte suçmu değilmi takip mesafesi denen bir şey var kanundao kanunda iki motor bir biriyle yan yana gidip araç gibi görünmelimi diyor bunların yani motorluların yaptığı hata değilmi olan olmuş yorum yapmaya sadece gerek var rahmetliye rahmet dileyelim ne diyelim adam öteki tarafa omu suçlu bumu suçlu diyerek gitti ama onun yanındaki arkadaşına bir sorabilsek acaba kendilerindede suc varmı diye o bizi aydındatırevet burada kadın sürücü hatalı denemez kadınlar da bazen sakın araç kullanırlar

    ama bir erkekler biz ustayız bize birşey ollmaz diye yolllara çıkarlar yollarda can veren ne kadar usta sürücü var siz biliyormusunuz
    Oooof off

    Bilmiyor , bileni de durmadan eleştiriyoruz..

    Elbette aynı şeritte iki motorsiklet çok yakın gidebilirler buna "Fermuar düzeni " denir ve özellikle teşvik edilir. Doğru olan budur.

    Sürüş formasyonu ve bireysel pozisyonlar:

    Standart iyi hava şartlarında fermuar düzeni uygulanır. Öndeki motorla aranızda 2 saniye çaprazınızdaki motor ile aranızda 1 saniye mesafe bırakılır.


    Videodaki motorlar fermuar düzeninde sanki tek bir parçaymış gibi hareket etmekteydiler. Sağdaki sürücünün hayatını kurtaran da bu pozisyon oldu zaten .
    Eğer bahsettiğiniz şekilde takip mesafesinde arka arkaya gitselerdi , aynı hızda olmasa bile arkadaki sürücüde o araca patlardı o mesafeden kurtuluş şansı olmazdı.

  11. #131
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    Allah rahmet eğlesinde sizce araç doblo olmasa üstünden uçabilirmiydi???. Altında kalmazdı diye düşünüyorum normal bir araç olsaydı..
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  12. #132
    ramizan83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    BOZKIR/KONYA
    Motosikleti
    speed150 mc150 kuba125-12d wolf125 yenidenMC-X
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oooof off

    Bilmiyor , bileni de durmadan eleştiriyoruz..

    Elbette aynı şeritte iki motorsiklet çok yakın gidebilirler buna "Fermuar düzeni " denir ve özellikle teşvik edilir. Doğru olan budur.

    Sürüş formasyonu ve bireysel pozisyonlar:

    Standart iyi hava şartlarında fermuar düzeni uygulanır. Öndeki motorla aranızda 2 saniye çaprazınızdaki motor ile aranızda 1 saniye mesafe bırakılır.


    Videodaki motorlar fermuar düzeninde sanki tek bir parçaymış gibi hareket etmekteydiler. Sağdaki sürücünün hayatını kurtaran da bu pozisyon oldu zaten .
    Eğer bahsettiğiniz şekilde takip mesafesinde arka arkaya gitselerdi , aynı hızda olmasa bile arkadaki sürücüde o araca patlardı o mesafeden kurtuluş şansı olmazdı.
    evet kardeşim bilmiyırum
    cunku hep yanlız gezıyorum


    şu an netten araştırdım grublar için geçerli diyor bu sisteme ıkı kışılık gurub için saçma gibi geldi bana şarltara bakınca bana oyle geldi kendi şahsi görüşüm kimseyi bağlamaz

    GRUP SÜRÜCÜLERİNİN VE LİDERLERİNİN SORUMLULUKLARI

    Bu yazının amacı:
    Herkesin güvenli bir şekilde birlikte sürüş yapabilmesi ve sağ salim evine dönebilmesine yardımcı olabilmektir. Kimsenin özgürlüğünü kısıtlamak değildir.
    Genel bir bilgilendirmedir ve karşılaşabileceğiniz her duruma bir açıklama getirmez. Bu yüzden herkesin bu yazıyı okumasını ve kendi yargılamaları ışığında uygulamasını tavsiye ederim.
    Unutmayın kendi güvenliğinizden öncelikle kendiniz sorumlusunuz bu yüzden yetenekleriniz, bilginiz ve motorunuzun kapasitesi oranında sürüş yapınız.

    Sürücülerin sorumlulukları:

    Gruptaki herkesin, gurup dışındaki herkesin, civardaki diğer yayalar ve araçların güvenliğini ve mal varlığını gözetmekle sorumlusunuz. Bu yüzden ana hatlara ve hedeflere dikkat ediniz.

    Her durumda liderin talimatlarına uyunuz. Tek istisna bu talimatların sürücüyü yada herhangi bir bireyi tehlikeli bir duruma sokmasıdır.

    Motosiklet ve diğer sürüş ekipmanlarını güvenli sürüşe uygun durumda hazır tutunuz.

    Farlar açık sürüş yapınız.

    Önce güvenlik tavrı ile sürüş yapınız. Tüm bireylerin, guruptan olsun olmasın, güvenliği evrensel bir önemdedir.

    Hem sürücünün hem de artçısının(yolcusunun) kask takmaları gerekir.

    Alkollü sürüş kesinlikle yapılmamalıdır.

    Hedefe varmadan ayrılacaklar varsa bu durumun önceden gurup liderine bildirilmiş olması gereklidir.

    Toplanma yeri ve hareket zamanı:

    Belirtilen toplanış mahallinde yakıtlar dolu olarak ve önceden bulununuz.

    Hareketten evvel durulacak yerler, ikmal noktaları, gidilecek yol hakkında guruba temel işlemler ve formasyonlar hakkında bir brifing verilir, hatırlatmalar yapılır.

    Tüm üyeler önceden belirlenmiş hareket zamanında grubun hareket etmesini engelleyecek davranışları sergilemekten kesinlikle kaçınmalıdırlar.

    Sürüş formasyonu ve bireysel pozisyonlar:

    Standart iyi hava şartlarında fermuar düzeni uygulanır. Öndeki motorla aranızda 2 saniye çaprazınızdaki motor ile aranızda 1 saniye mesafe bırakılır.

    Lider gurubun başında olmalıdır ve gidiş hattının merkezinin solunda sürüş yapacaktır. Gurup artçısı formasyonun arkasında olur.

    Yeni üyeler, misafirler ve tecrübesi az sürücüler gurubun ön tarafında liderin hemen arkasına yerleştirilir.

    Her sürücü bir sonraki hedefe varıncaya kadar başlangıç pozisyonunu muhafaza eder. Bu sürücülerin önlerindeki ve arkalarındaki sürücülerin sürüş alışkanlıkları ve davranış biçimlerini tanımasına yarar. Bilhassa yeni tecrübesiz sürücüler için bu çok yaralıdır.

    Bazı şartlar oluştuğunda lider gurubun tek sıra formasyonuna geçmesini talimatını verebilir. Sinyal sol kolun tek parmak açık yukarıya kaldırılıp tutulmasıdır. Bu işareti gördüğünüzde önünüzdeki sürücüden güvenli bir mesafe geri kalarak tek sıraya girin. Soldaki sürücüler sağ sıradakilerin önüne girerler.

    Eğer gurup çok kalabalıksa küçük guruplara ayrılmak daha güvenlidir. Oluşan gurupların sayısı kadar yeni lider ve gurup artçısı oluşturulması gerektir.

    Üç tekerlekli motorlar daima gurubun arkasına yerleştirilir ve sürekli tek sıra olarak sürüş yapmalıdırlar.

    Yolculu motorlar fermuar düzeni sürüşte sağ tarafta toplanmalıdırlar.

    Hız, aralar ve mesafeler:

    Lider bir sürat oluşturup bunu muhafaza etme işlevini sağlayacaktır. Bu sürat tecrübesiz sürücülerinde uygulayabilecekleri bir seviyede olmalıdır. Ayrıca çevre şartları, izin verilen hız limitleri ve güvenli sürüş pratikleriyle uyumlu olmalıdır. Lider arkasındaki gurubun formasyonunun durumunu aynalarından sürekli kontrol etmelidir.

    Liderler başlarında tecrübeli bir başka lider ve gurup artçısı olmak kaydıyla tecrübesizleri bir ayrı gurup formasyonuna ayırabilirler.

    Tüm sürücüler arkadaki sürücülerin düzensiz hızlara girmesini düzenlemek üzere aynı hızı tutturmaya gayret göstermelidirler.

    Tüm sürücüler liderle ve diğer sürücülerle aralarındaki uygun güvenli mesafe ve hat pozisyonlarını mevcut yol, trafik ve hava şartları ile uyumlu olabilmek için muhafaza edeceklerdir.

    Asgari güvenli takip mesafesi:

    Gurup içinde 2 saniye öndeki sürücüden ve 1 saniye çaprazdaki sürücüden aynı noktadan gecikmeli geçiş. Tek sıralı formasyonda direk öndeki sürücüden asgari 2 saniye gecikmeli geçiş. Sürücüler arasındaki aralar fazla açılırsa buraya diğer araçlar girip gurubu ayırabilir bu da liderin görevini engelleyecektir.

    Sürücüler arası bırakılacak aralar hız ve yol şartlarınca belirlenmelidir. Sürüşe başlamadan önce her yol için bu mesafeler belirlenmelidir. Ne kadar hızı artırırsanız mesafeleri de o kadar büyütmelisiniz. Tüm guruptaki ara mesafeler aynı tutulmalıdır.

    Liderin hemen önündeki araçlarla lider arasındaki mesafe kesinlikle asgari 3 saniye gecikmeliden az olmamalıdır. Gurubun önüne bir araç geçtiğinde bu ayarlamayı yeniden yaptığınızdan emin olunuz. Bu gecikme süreleri asgari süreler olup tam durma mesafeleri değildir.

    Güvenli hat pozisyonları:

    Hattın merkezinin solu ve sağıdır. Bu sürücüyü ortada biriken yağ lekelerinden uzak tutarken fermuar düzeninin oluşmasına doğru aralarla gerekli hat şeklinin sağlanmasıyla da olanak sağlayacaktır.

    Trafik hatları:

    Lider gurubu şu durumlarda tek sıraya sokar:

    Trafik akış sürati gurup sürati ile aynı tempoda ise bu durumda hat değiştirmek beklenmeyen bir tehlike oluştuğunda yada trafik sizden daha yavaşladığında yapılır. İki gidiş iki geliş otobanlarda gurup yavaş hatta ise ve fermuar düzeninde giderek hızlı akan trafiğin soldan geçişine, sağdaki yavaş akan trafiği sollama durumunda değilse izin verir. Üç veya daha fazla gidiş ve aynı sayıda geliş hatlı otobanlarda soldan ikinci yavaş hatta fermuar düzeninde gidilerek sağ yandan giriş çıkışlara boş bir hat bırakılmış olur ve soldan geçişlere izin verilir. Hatlar soldan sağa sayılır. En sol hat en hızlı hat yada sollama hattıdır ve bir numaralı hat olarak sayılır. Buradan sağa doğruda en sağdaki en yavaş hatta doğru hatlar numaralandırılır.

    Hat değiştirmek ve sollamak:

    Tek yönlü otobanlarda fermuar düzeni normal olarak muhafaza edilir.

    Lider pozisyonunu muhafaza ederek hat değişimi için işaret verecektir.

    Tüm sürücüler pozisyonlarını muhafaza ederek işareti arkalarına iletirler.

    Grup artçısı ilk güvenli pozisyonda hat değiştirerek liderin hattın açık ve korunduğunu görmesini sağlayacaktır. Lider grup artçısını aynasından kontrol ederek hat değiştirdiğinden haberdar olmalıdır. Grup artçısı formasyonun arkasında herhangi bir araba olmadığından emin olmak için başı ile omuz üzerinden arkasını kontrol eder.

    Formasyon liderin beni takip edin tavrı üzerine değiştirilir. Lider el işareti verir, ilk olarak kendisi değiştirir ve gurup sürücüleri önden arkaya doğru sırayla hat değiştirirler. Grup artçısı dışında liderden önce kimse hat değiştirmemelidir. Hat değiştirirken omuz üzerinden başınızla bakarak arka kontrol mutlaka herkes tarafından yapılmalıdır. Uygun, güvenli aralar muhafaza edilmelidir. Trafiğin müsait olduğu zamanlarda lider sinyal verip hat değiştirme yapabilir.

    Tüm gurubun sollamayı tamamlayamayacağı veya hat değiştirmeyi bitiremeyeceği durumlar olabilir. Bu durumda lider dönüş işareti verir. Gruba tek parmağı yukarıda olacak şekilde sol kolunu kaldırarak işaret verir. Bu grup olarak hat değiştirmenin mümkün olmayacağı anlamını taşır. Bu durumda güvenli olunca lider işaret vererek hat değiştirir ve takiben diğer sürücüler de başlarıyla kontrol ettikten sonra işaret vererek güvenliyse hat değiştirmeyi yaparlar. Grup dağılırsa mümkün olan en uygun yerde tekrar kurulmalıdır.

    Çift yönlü yollarda sollama işlemi tek sıralı formasyon halinde yapılmalıdır. Lider bir aracı geçtikten sonra düzenli bir sürati muhafaza ederek geriden sollama yapan sürücülere yeterli boş alanı bırakmalıdır. Tüm geçişlerde herkes kendisinin güvenliği için omuz üzerinden başla kontrol bakışı işlemini kendisi mutlaka yapmalıdır.

    Grupta dağılma olduğu zaman tekrar birleşim için gerekeni yapın. Aynı yerinizi alın. Ancak bunu yaparken kara hız rekorunu kırmaya kalkmayın. Lider durumun farkındadır ve sollama tamamlandığında kopanların toplanabilmesi için gerekli ayarlamayı yapacaktır.

    Yakıt, yiyecek, ihtiyaç ve dinlenme molaları:

    Hareketten önce bu tip şeyler kararlaştırılmış olmalıdır. Seyahat boyunca değişen şartlara göre önceden karalaştırılan şekliyle plana sadık kalınmaya mümkün olduğunca çalışılmalıdır.

    Plandan sapmalar değişen hava, trafik, sürücülerin yorulması, beklenmeyen olaylar yüzünden gereke bilebilir. Yakıt duruşları 15 dakika ile sınırlı olmalıdır. Paralı geçişler için gişelere gelmeden önce bozuk paralar hazır edilmelidir. Lider tek sürücülere, gişelerde artçılı sürücülerde artçının yapacağı işi yapmak üzere gişede duracak ve gişeden ilk geçenin geçici olarak liderlik yapmasına izin verecektir. Gişe geçişlerinde ortadan gitmeyiniz. Çok kaygan olurlar.

    Plan dışı ve acil durmalar:

    Planlananın dışında durmalar grupta karışıklıklara bu karışıklıklarda kazalara sebep olabilir. Lider durma gerektiği konusunda bilgilendirilmeli ki grubu bir formasyon içinde ilk güvenli yerde durdurabilsin.

    Problemi olan bir sürücü lidere, görevliye yada artçıya en kısa zamanda durumu bildirmelidir. Haber verilince lider ilk güvenli yerde grubu durduracaktır. Eğer hemen durmak zorunda ise sadece artçı yada tayin edilmiş formasyon mekanik eri duran sürücüye eşlik edecektir. Bu mekanik erlerin grubun arkasında olması gereklidir. Lidere durum bildirildiğinde güvenli ilk yere grubu çekerek durduracaktır.

    Başka bir sürücünün ekipmanlarında problem olduğunu gören diğer bir sürücü durumu problem yaşayan sürücüye bildirecektir. Lidere bildirilecek o da ilk güvenli yerde grubu durduracaktır.

    Lider güvenli yer seçerken tecrübesini ve sağ duyusunu kullanarak tehlike arz edebilecek kırık camlar, çöp, kum, mıcır olan yada taze asfaltlı yerlerden uzak duracaktır.

    Trafik ışıkları ve işaretleri:

    Kırmızı ışık hattında fermuar düzeninde kalmayıp sürücüler kırmızı ışığı gördüklerinde çiftli sıra oluşturmak için sağındaki yada solundaki motorun yanına çekmelidirler.Fermuar şeklinde kalınmamalıdır. Işık değişince bir defada ikişerli gruplar olarak hareket edip kavşağı geçince tekrar fermuar düzenine geçilmelidir.

    Grup dur işareti ile karşılaştığında gene yan yana ikili sıra oluşturulmalı, fermuar düzeninde kalınmamalı ve durduktan sonra kalkış ikili grupların sırayla eş zamanlı hareketleri olarak gerçekleştirilmelidir. Kavşak geçildikten sonra fermuar düzenine tekrar geçilmelidir.

    Bu ikişerli eş zamanlı geçiş düz yada dönüşlü kavşaklarda aynıdır değişmez.

    Kazalar:

    Bir kaza mahalline gelindiğinde yada grupta bir kaza oluşursa lider grubu durduracaktır. Gerekli güvenli şekiller içinde ve gerekiyorsa grup dağılarak güvenli alanlarda park edecektir.

    Grup üyeleri ihtiyacı olanlara yardım ederken aşağıdaki işlemleri yapabilirler ancak bunlarla sınırlı değildirler.

    . Trafiğin yönünü değiştirmek, yavaşlatmak yada durdurmak. Güvenli yöntem ve araçlar kullanılmalıdır. Gerekirse işaret fişekleri kullanmak gibi.

    . İlgili yaralıları rahatlatıp yardım etmek.

    . Polis tahkikatı için kaza mahallini muhafaza edip düzeni sağlamak.

    . Mümkünse fotoğraf çekmek.

    . Mümkünse ruhsat ve ehliyetleri toplamak. (Bu Türkiye de kanunsuz sayılabilir.)

    . Şahitlerin isim ve adreslerini almak.

    . Otoriteler gelinceye kadar kontrolü sağlamaya çalışmak.

    Güvenlik ekipmanları:

    Tüm bireyler hareket noktasına sağlam, sürüş için yeterli bakımda, yakıt deposu dolu bir motorla ve hareket saatinden ½ saat önce gelmiş olacaklar.

    Tüm sürücüler hava şartlarına ve sürüş güvenlik şartlarına uygun giyinmiş olacaklar.

    Yeterli araç gereç, gerekirse başkaları içinde fazladan getirilecektir.

    İlk yardım malzemesi getirilecektir.

    Lider ve grup artçısı herkesin yol haritası, cep telefonu ve ilk yardım çantası taşıdığından emin olacaklardır.

    Telefon numaraları alınacak ve haritalarda yollar işaretlenmiş olacaktır.

    Uyarı.: Virajlı dağ yollarında çift sıra halinde sürüşler terk edilerek her bir motor arasında minimum iki saniye kuralına riayet edilerek tek sıra halinde sürüşe geçilmelidir.
    Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.

  13. #133

    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Şehir
    Kartal-Uğur Mumcu
    Motosikleti
    K 1200 LT
    Bunca zamandır motosiklet kullanıyorum.Çok kazalar atlattım.Tüm kurallara uymaya çalışırım fakat hep kimsenin kurallara uymayacağını düşünerek hareket ederim.Daima bir B planım vardır.B planını uygulayamayacığım bir pozisyona girmemeye dikkat ederim.Mümkün olan en iyi görüş açısında görecek ve/veya görülecek şekilde seyahat eder,dururum.Full korumasız bakkala gitmem.( Özellikle büyük motosiklet ile )

    İleri sürüş teknikleri dersleri almama rağmen,hep bir acemiyle karşılaşmaktan korkar ve karşımdaki herkesin öyle olduğunu düşünürüm.


    Tüm bunlara rağmen tevekkül inancına sahibim.Bir gün ben de hata yapabilir,karşımdakinin hatasını telafi edemeyebilirim.Allah o gün benim de hepimiz gibi yar ve yardımcısı olsun.Amin...
    ''Anlayabilseydin,ağlayabilirdin...''

  14. #134

    Üyelik
    02 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul sancaktepe
    Motosikleti
    CBR600RR
    Selam arkadaslar. oncelıkle hayatını kaybeden arkadasımıza tekrar ALLAH tan rahmet, yakınlarına sabır dılıyorum. forumdan uzaklastırıldıgım ıcın sılındı. sebebı rahmetlı arkadasımızın canına kasteden surucuye sansurlu bır sekılde kufur etmek. bazı arkadaslarında bu topık ıcınde ve dısında yaptıgı gıbı (.......) noktalama yoluyla sansurleyerek kufur etmek.

    Yaptıgımı onylamıyorum ancak hıslerıme de engel olamıyorum ne yapayım.
    Bu surucu daha cok seyı hak edıyor ancak burda olmuyor bu forum a ve sız degerlı arkadaslara onem verdıgım ıcın kendımı kımseye daha fazla bozmıycam.

    Bu topıkte uzaklastırıldım burdan gerı dondum herkese sevgıler.
    Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)