Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Hadi sorgulayalım!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı LeoVince adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konunun ardı arkası kesilmez arkadaşlar tabiki çok önemli bir konu Yüksek cc ile başlama konusu ,Öncelikle konuyu mantıklı olarak ele almak gerekiyor takib ettiğim kadarıyla diğer topiklerde de gözlemlediğim bazı hususlar var 1. si Yüksek cc ile başlamak isteyen arkadaşlar , karşı görüşte olan yani yüksek cc ile başlanmaması gerektiğini düşünen arkadaşlara biraz kırılıyorlar , ve bence bunun sebebide bu eleştirileri yapıcı olarak değilde sanki onları yeteneksiz görüyormuşuz gibi zannedip öyle algılamalarından kaynaklanıyor , 2. olarak eleştiriler de de dikkatli olmak gerekiyor bece karşı tarafı kırmadan doğru yola güvenli yola sevk edebilmek adına buda önemli ve son olarak benim görüşüm şu bunu bir örnekle anlatsam şöyle olur ,mesela henüz 4. Sınıfta okuyan bir öğrenciyi direkt olarak Lise son Sınıfa alsak bu tecrübesiyle ve bildikleriyle mezun olma şansı % kaçtır ? imkansızmıdır ? veya olma ihtimali nedir, eğer gerçekten çok yetenekliyse ,algıları ve sezgisel olarak hareketleri, gittiği yolda engelleri çok çabuk atlatmasına yardımcı olacak derecede hızlı işliyorsa yine düşük bir yüzde ile bu ihtimali verelim evet olabilir de ,ama unutmayalımki bu ihtimalin bu denli düşük olmasındandır bu yorumların yoğunluğunun olmaz yönünde olması , ve söz konusu başarısızlıkta bir ''Can'' ve bir ''hayatın'' olması yorumların yönünüde belirleyen önemli bir etkendir .
    kardeşim sıkıntı zaten orda biz millet olarak herşeyi yaparız gazıyla hareket eden bir milletiz ve bizim için motosiklet satan çoğu satıcı (hepsi değil tenzih ederim) sırf elindeki malı satabilmek uğruna çoluk çocuğa gaz veren insanlar
    örnek olarak Van ilinde çok meşhur biri var adam sırf kendi motosikletini satabilmek için (ki motosikleti beş para etmez piyasası 6 -7 bin lira civarı) adamları önce bir artçı yapıp yavaş yavaş düz yolda gazlatıyor (dümdüz yolda şu haliyle 87 yaşındaki neneme versen gazlar kardeşim) sonra adama yav sen salakmısın kullanamayacan türünden gaz verip motorunu satıyor hemde hayatında scooter dışında motor kullanmamış adama onun yüzünden sadece bu yaz 7 kişi öldü yapılan kaza sayısını hatırlamıyorum bile
    burda 3 kafadarı bir araya getirmiş ve onlara hayabusa satıyordu ki elemanları son anda vazgeçirdik çocuklar daha 19 yaşındaydılar nekadar benzin yaktığını öğrendikten sonra vazgeçtiler hayabusayı almaktan yoksa süremeyeceklerini söylemedik adam öyle bir gaz vermiştiki çocuklara uzay mekiği bile sürdürtürdü
    şimdi bu şe..... likleri gördükten sonra satıcıların gazına gelen arkadaşlarınıza özellikle benzin parası ve masrafından bahsedip vazgeçirebilirsiniz yoksa sen süremezsin dediğinde adam zaten seni kıskanacaklar gazıda verdiğinden çocuk kendi içinden ulan bu beni kıskanıyo o yüzden almamı istemiyo diyecek ve yine gidip alacak
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Arkadas konuyu acip kayiplara karisti sanirim
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #23
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    misal bir örnek, eminimki sizlerinde başına gelmiştir birkaç kez.
    trafik var ve öndeki aracı geçmek istiyosunuz, tam hızlanıp aynadan arkaya bakarken öndeki fren yapmış oluyor ve son anda farkedip duruyosunuz. şimdi düşük ccli bir motorda birden hızlanamayacağın için kurtarma şansın var ama yüksek ccli bir makina birden fırlayacağı için ve refleksler daha tam gelişmediği için arabaya arkadan gireceksiniz.
    o yüzden iyi etmişin, düşük cc ile devam
    haklısınn
    112ciyiz

  4. #24

    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Antalya , Isparta
    Motosikleti
    Honda Msx125 olacak gibi
    ''Çoluk çocuğa''!!! Hakaret sınırlarını zorluyorsun.Bu saatten sonrada muhatabım olamazsın.Elinin ayarı yok çünki.!!! Ben 18-19 yaşında hoppa biri değilim.

    Bir arkadaşta sen ölde başkasını sakat bırakma demiş.Yeni b ehliyeti alan bir kişinin bir kişiyi sakatlama ya da öldürme oranlarına bir bak.Ne alakaysa!!!

    Arkadaşlar öncelikle tüm yorumlarınızı okudum.Ve seviyeli yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.Tecrübe konusunda tüm arkadaşlara katılıyorum.Yalnız YBR125' teki tecrübelerin R6 'ya aktarılabileceğine katılmıyorum.Hyosung GT250R olsa bir nevi düşünülebilir.Gerçi o da çok masum ya.

    Bir arkadaşım R1 almıştı.Size nasıl öldüğünü anlatayım.Park halindeyken bir aracın çarpması sonucu hayatını kaybetti.Motor aldığınız zaman zaten başımıza gelebilecek her şeye kabüllenmiş oluyoruz.Biz Türkiye'de yaşıyoruz.Parayı veren herkezin ehliyet aldığı bir ülkede.Adam ilk defa araba kullanıyor ve trafiğe çıkıyor.Altındaki araba hakkında hiç bir fikri yok.Ne yawaşlama süresini biliyor ne de ne kadar zamanda duracağını.Ne oluyor.Kaza yapıyor.Sonra gidiyor sanayiye kaporta falan değiştiriyor.Yaşayarak tecrübe kazanmaya devam ediyor.Bizim böyle bir şansımız yok.Forumda ''onlar hep bizimle birlikte'' diye bir topic war.Ne zaman okusam gözlerim yaşarır.Orada çok tecrübeli şahıslarda war.Trafikte çok fazla olasılık war.Bu olasıkları düşünen kimse zaten motor kullanmaz.Tecrübe önemlidir.Tecrübe ile bazı riskleri yenebilirsiniz.Ama sadece bazılarını!!!
    I've woken now ,to find myself , in the shadows all I've created.

  5. #25
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Sakin olalım polemiğe gerek yok.BBRR abi müsadenle eski silahı çıkarıyorum ben.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...datmacasi.html

    Eski bir tartışma bunu okuyun.Güzel paylaşımlar var.
    Kolpa Adamları

  6. #26
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı blackhhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir arkadaşım R1 almıştı.Size nasıl öldüğünü anlatayım.Park halindeyken bir aracın çarpması sonucu hayatını kaybetti.Motor aldığınız zaman zaten başımıza gelebilecek her şeye kabüllenmiş oluyoruz.Biz Türkiye'de yaşıyoruz.Parayı veren herkezin ehliyet aldığı bir ülkede.Adam ilk defa araba kullanıyor ve trafiğe çıkıyor.Altındaki araba hakkında hiç bir fikri yok.Ne yawaşlama süresini biliyor ne de ne kadar zamanda duracağını.Ne oluyor.Kaza yapıyor.Sonra gidiyor sanayiye kaporta falan değiştiriyor.Yaşayarak tecrübe kazanmaya devam ediyor.Bizim böyle bir şansımız yok.Forumda ''onlar hep bizimle birlikte'' diye bir topic war.Ne zaman okusam gözlerim yaşarır.Orada çok tecrübeli şahıslarda war.Trafikte çok fazla olasılık war.Bu olasıkları düşünen kimse zaten motor kullanmaz.Tecrübe önemlidir.Tecrübe ile bazı riskleri yenebilirsiniz.Ama sadece bazılarını!!!
    Simdi ilk konuyu acarken sanki hic bir tecrube sahibi biri degilmis , hatta ustune ustluk R6 caka satan biri gibi gorunuyordun,

    Ikinci cevapta ok daha oturakli ve olaylarin gidisinden haberdar ve bu isin ciddiyetini ve sakasini bir nebze anlamis biri gibi gorunuyorsun.

    Trafigi okumak demissin. Ben biraz kendini yanlis ifade olarak kabul ediyorum bunu. Altindaki arac ile trafige uyum saglamak , iki ayri olay.

    1- Trafik birden aracin ayni yolu paylasmasi degil. Gecenin 3 de bombos yolda da trafik var. Isiklar, tabelalar, uyarilar var. 1 surucu icinde yada ordan gecen 1000 surucu icinde ayni seyler bunlar.

    Kullandigin araca hakimiyet ve onu kullanabilme yetisi ise bambaska bir sey. Ducatisi ile yokustan yukari cikarken motorun agirlasip dengesini kaybettigini sanan birinin gaza birden asilip motoru oldugu yerde takla atarak yere yapisan kisi biliyorum.

    Simdi senin trafigi okumak yada dogrusu trafik kurallarina uygun olmak cc yada motorun boyutu fark etmeksizin zaten zorunlu yapman gereken bir sey.

    Altindaki motorun ne oldugunu yada ne olmadigini ogrenmen , ve ona bilincli bir acidan hukum etmen ise ya egitim yada kendini bilincli egitmen ile alakali bir sey. Eger etrafinda egitim alacak bir kurum yok ise, kucuk riskler iceren kucuk bir motor ile baslayip etki tepkiyi vucudunda kademeli olarak artirmaktir.

    Yani uzun lafin kisasi

    Trafikte cc onemi yok trafik kurallarini hatasiz uygulama onemi var

    Motorun ustunde onu kontrol eder iken ise trafik kurallarinin bir onemi yok. Motoru trafik kurallarina uygun sekilde surme yetenegi var. Buda egitim ile olan bir sey
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #27
    clemenze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2007
    @blackhhat, alırsan şimdiden hayırlı olsun. 2007'den beri bu forumdayım ve birçok kez bildiğim konular üzerinde ne kadar dar görüşlü olduğumu anladım. Benim bir nebzede olsa aklımı başına getiren insanların başında(farkında olmasada) zeda3000 gelir. Kendisi ile ne konuşmuşluğum nede buradaki yazışmalardan ziyade herhangi ortak paylaşımlarımız var. Bu yöndeki insanlar, hakikaten bu konularda hemen her yönüyle olayları değerlendirdiği gibi birazda olsa yanlış seçimli insanlara "bak kardeşim durum budur, seçim senindir" şeklinde önerilerde bulunuyorlar.

    Aslına bakarsan bu konuda seninle aynı fikirdeyim ama nedense içimden o şekilde bir tercih yapmak gelmiyor. Oldukça bilinçli bir kullanıcı olsamda bu durumlarda duygusal düşünme yetimi ABS'ye bağlıyorum

    Dolayısıyla sitem etme, vardır yazılanların bir hikmeti. He alırsanda kimsenin haddine "neden aldınki" demekte düşmez.

  8. #28
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Çok güzel anlatımı var herkes okumalı...
    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...a-hitaben.html

  9. #29
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Alıntı blackhhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 haftadır ybr 125 kullanıyorum.Dediğiniz gibi.R6 ile direk çıkmayayım diye yapıyorum bunu.Bir kere ybr125 ile R6'nın sürüş tekniğini deneyen bir kişi olaraktan sormadan edemeyeceğim. Ne alaka!!! Bence olay trafiği okumakta bitiyor.Trafiği okuyamıyorsan altında ne olursa boş...R6 da tamamen hakimiyetin vücut.Gelelim HyosungGT250 re ve Kawasaki 250 'ye. Sanki ikiside çok masum motorlar.Trafiği okuyamıyorsan hepsi boş benim için.
    Hadi sana kendi uslubun ve anlayacagın sekilde kısa ve öz izah edeyim !
    Kucuk cc ile yavas okursun Yuksek cc ile ozellikle racing motorlar ile hızlı okursun.

    Bu tıpkı kitap okumaya benzer.
    Hızlı okurken asla yavas okudugun gibi okuyamaz okusanda anlayamazsın. ( Sen istedigin kadar icinden yuksek cc de de yavas giderim desende buna kendin de inanma o motorlara sahip olup binmedigin surece anlayamazsın )

    Sen anladıgında da zaten iş işten geçmiş olur.

    Anlatabildim mi ?
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  10. #30
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani elin amerikalısı başlangıç olarak 500 lükten başlıyo bizim neyimiz eksik ....[COLOR="Silver"]
    Elin Amerikalısı 500'lük chopper ile başlıyor. Elin Alman'ı 650'lik BMW ile de başlıyor. O motorların beygir gücü, ivmelenmesi, son hızı SS gibi değil ki...

  11. #31
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Gazı 2 cm fazla açarsan aradaki farkı anlarsın. Birinde 1000 RPM oynar diğerinde 1000 RPM ölümün olabilir.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  12. #32
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı clemenze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @blackhhat, alırsan şimdiden hayırlı olsun. 2007'den beri bu forumdayım ve birçok kez bildiğim konular üzerinde ne kadar dar görüşlü olduğumu anladım. Benim bir nebzede olsa aklımı başına getiren insanların başında(farkında olmasada) zeda3000 gelir. Kendisi ile ne konuşmuşluğum nede buradaki yazışmalardan ziyade herhangi ortak paylaşımlarımız var. Bu yöndeki insanlar, hakikaten bu konularda hemen her yönüyle olayları değerlendirdiği gibi birazda olsa yanlış seçimli insanlara "bak kardeşim durum budur, seçim senindir" şeklinde önerilerde bulunuyorlar.

    Aslına bakarsan bu konuda seninle aynı fikirdeyim ama nedense içimden o şekilde bir tercih yapmak gelmiyor. Oldukça bilinçli bir kullanıcı olsamda bu durumlarda duygusal düşünme yetimi ABS'ye bağlıyorum

    Dolayısıyla sitem etme, vardır yazılanların bir hikmeti. He alırsanda kimsenin haddine "neden aldınki" demekte düşmez.
    Komplimanlar icin tessekur ederim. Benim tek istegim kimsenin pilotaj hatasindan vefat etmemesidir. Motor anlik degil 20-30 sene hep binilince zevk veren bir hobi.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #33
    clemenze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2007
    "Benim tek istegim kimsenin pilotaj hatasindan vefat etmemesidir". Hepimizin tek temnnisidir.
    Ayrıca bu konuları açanların enaniyet adına sitem ettiklerini zannetmiyorum. Adamların kafasında birşeyler şekillenmiş sadece birkaç kişiden olumlu cevap duyup dahada cesaretlenmek adına yapılıyor diye tahmin ediyorum. Malesef herkesin etrafında bu sektörden kişiler yok, harala gürele bu şekilde motosiklet kullanımını şekillendirmeye çalışıyorlar.

  14. #34

    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Şehir
    Kartal-Uğur Mumcu
    Motosikleti
    K 1200 LT
    Arkadaşlar; dikkatli olalım,gaza gelmeyelim,motoru büyütmek için acele etmeyelim.Şu aramızdan ayrılanlar ya da unutamadıklarımız gibi topiklere bizleri mesaj yazmak zorunda bırakmayın.Allah her birimizi korusun.Sizleri çok seviyorum...
    ''Anlayabilseydin,ağlayabilirdin...''

  15. #35

    Üyelik
    03 Ekim 2010
    Yüksek cc alırsan ağırlığıda fazla olur. Yani düştüğün zaman bacağında koruma olmadan sürüklenirsen bacağın kopabilir. Düşük ccde yavaş kullanırım deme işkence gibi oluyor. Ben direksiyona alışmak için 800cc motoru 10 ile sağ sol yaparak kullanmıştım. Sonra sinir oldum çevirdim gazı 3.viteste 140 yapıyor makine. Korktum indim 30a (= Bence düşük ccle başlanması gerekir...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)