Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CC ve Bg orantısızlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    Benim merak ettiğim şu;
    kimi motorlar var mesela 250cc 30 bg güce sahip
    kimisi de aynı 250cc sınıfında ama 20 bg güç üretebiliyor
    2 sınıfa da örnek verecek olursan gt250r ve mr 250 destro
    marka babında bakmayın bu olaya yani aynı cc ye sahip olmalarına rağmen ürettikleri güçler farklı.
    verdiğim bg ler yanlış da olabilir düzeltirsiniz
    bilmiyorum bana bu olayı açıklayabilcek, aydınlatabilcek arkadaşlarım varmı
    neden cc ler aynı olmasına rağmen ürettikleri güçler farklıdır ?
    farklıdır da neden 2 si de 250cc diye geçer
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    çoğu arabada da var bu olay mesela fiat doblo 1.3 75 bg ama bide 1.3 65 bg var . galiba cc le alakası yok bunun tork dönme gucu . yani motorun cindeki çarklarla alakalı olabilir diye dusunuyorum

  3. #3
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı !Lk£® adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim merak ettiğim şu;
    kimi motorlar var mesela 250cc 30 bg güce sahip
    kimisi de aynı 250cc sınıfında ama 20 bg güç üretebiliyor
    2 sınıfa da örnek verecek olursan gt250r ve mr 250 destro
    marka babında bakmayın bu olaya yani aynı cc ye sahip olmalarına rağmen ürettikleri güçler farklı.
    verdiğim bg ler yanlış da olabilir düzeltirsiniz
    bilmiyorum bana bu olayı açıklayabilcek, aydınlatabilcek arkadaşlarım varmı
    neden cc ler aynı olmasına rağmen ürettikleri güçler farklıdır ?
    farklıdır da neden 2 si de 250cc diye geçer
    kardeş bende emin değilim ama arkadaşın dediği gibi içindeki parçalardan da olur bide mesela örnek verdiğin iki motorun biri 4 siboplu diğeri 8 siboplu birde sıkıştırma oranlarıda var tabiki onlarda farklı yani çok etken var :D
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  4. #4
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Tork ile paralel baglantılı bi durum bu
    Tork kelime anlamı olarak tekerleğin dönme momenti yani hızlanabilme gücü. Sürat arttıkça, motosiklet karşılaştığı direnç de artar, buna bağlı olarak da daha fazla torka ihtiyaç vardır. Bu yüzden 1000cc lik motorlarda tork 600 lüklere göre daha ön plandadır.

    Silindir hacmi ne kadar düşük olursa, motorlar o kadar fazla devir çevirebilir yani beygir güçlerini daha geç devirlerde verirler. Örnek olarak cbf 250 18000 devirde redline a giriyor.

    600 cc motorlarla 1000cc motorlar arasındaki ilişki de buna örnek verilebilir.

    Hatta diğer bir bakış açısı ile gsxr 1000 ile hayabusayı karşılaştırdığınızda, gsxr 1000 daha fazla beygirgücüne sahip, daha hafif ve daha ufak bir kasası olmasına rağmen son süratte hayabusa geçiyor. Aradaki fark tork sayesinde şanzımanı daha uzun olan hayabusanın avantajı anlamına geliyor. Kağıt üzerinde gsxr-1000 her türlü hayabusadan hızlı olması gerektiriyor ama durum öyle değil.

    Bir de 1000cc lik motorların esas amacı 0-300km/h hızlanmasını sağlamak, zaten şu andaki standart 1000likler 300 görüyor, amaçları bunu nasıl en hızlı hale getiririz oldu japonların. Torka yönelmelerinin sebebi de budur bence.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  5. #5
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı !Lk£® adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim merak ettiğim şu;
    kimi motorlar var mesela 250cc 30 bg güce sahip
    kimisi de aynı 250cc sınıfında ama 20 bg güç üretebiliyor
    2 sınıfa da örnek verecek olursan gt250r ve mr 250 destro
    marka babında bakmayın bu olaya yani aynı cc ye sahip olmalarına rağmen ürettikleri güçler farklı.
    verdiğim bg ler yanlış da olabilir düzeltirsiniz
    bilmiyorum bana bu olayı açıklayabilcek, aydınlatabilcek arkadaşlarım varmı
    neden cc ler aynı olmasına rağmen ürettikleri güçler farklıdır ?
    farklıdır da neden 2 si de 250cc diye geçer

    şöyle cevap vereyim
    ben 90kg yım
    90 kg bir boksör getir
    adam beni silkeler
    ikimiz de aynı kiloda olmaıza rağmen güçlerimiz farklı
    aynı şekilde motorlar da aynı cc de olmasına rağmen güçleri farklı olabilir

    güç te etken sadece motor hacmi değildir
    ateşleme sistemi de oldukça önemlidir
    vs vs
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  6. #6
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Kullanacak kişi ilk önce kendine şunu sormalı ben torkmu (Nm - güç ) istiyorum ,yoksa hızmı ( Bg -serilik ) istiyorum . Eğer ben hız istiyorum diyorsa bg yüksek olan motoru alır . Bg düşükse o motorunda torku iyidir oda alt devirlerden üst devirlere kadar dengeli bi güç eğrisi yakalar yokuşlarda diğerine göre daha iyi bi çekiş gösterir

    Mesela 600 cc lik yarış motarları ile gene aynı cc lik enduroları buna örnek gösterebilirim

    Biraz karışık yazdım heralde kusura bakma

  7. #7
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    dün saygıdeğer bi abimin yanına gitmemle kafama girdi bu olay zaten
    adamda 1200gs var ibresi 220.
    işim olduğu için akşam da yazamadım
    fırsatı bulmuşken sizlere bi danışayım dedim.gerçekten de aydınlatıcı bilgiler verdiniz
    hepinize teşekkürler arkadaşlarım, abilerim cevaplarınız için
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Acaba o güçlü araç max gücünü kaç devride veriyor ? . Firmaya Hyundai getz aldık, 94 beygir yazıyor ama 6000 devirde. Araba gitmiyor. Kim çıkacak 6000 devire de 94 beygiri kullanacak. 2001 model polo bile ondan çok daha seri ve sadece 75 beygir, çünkü polo 75 beygiri 4500-5000 devirde veriyor. Anlayacağın kullanamayacağın beygir hiç bir işine yaramaz.

  9. #9
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba o güçlü araç max gücünü kaç devride veriyor ? . Firmaya Hyundai getz aldık, 94 beygir yazıyor ama 6000 devirde. Araba gitmiyor. Kim çıkacak 6000 devire de 94 beygiri kullanacak. 2001 model polo bile ondan çok daha seri ve sadece 75 beygir, çünkü polo 75 beygiri 4500-5000 devirde veriyor. Anlayacağın kullanamayacağın beygir hiç bir işine yaramaz.
    Evet o benimde çok dikkatimi çekti,
    Bahsettiğiniz araçta dohc motor var, yani üstten çift eksantrikli yapıya sahip olan bi motor,
    Bu motorun özelliği zaten emme ve eksoz siboplarinin daha geniş olmasi, buna ragmen benzini içtiği halde yeterli performansi veremiyor yolda,
    Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindire daha iyi alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiş
    Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış sözde, ama ne yazikki hakkini veremiyor o araç.

    Birde yanilmiyorsam o araç 94 değil 97 beygir olmasi lazim ve onuda dediğiniz gibi sözde 6000 devirde üretiyor, ama ne yaptiysam 6000 devri göremedim,
    Birak 6000 devri görmeyi 4000 devirden sonra artik araba resmen yeri göğü inletiyor. Birde uzun bi süre çok sakin kullandiğim halde bile resmen benzini içti!

    Bence 88 bg'lik 1.5 VGT motor diesel olmasina ragmen cok daha performansli olacaktir yolda,
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  10. #10

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    şimdi size bazı doyurucu bilgiler vereyim;

    öncelikle silindir hacmi dediğimiz olay sadece cc'sini bilmekle olmuyor. öncelikle silindir yüzeyinin yataymı yoksa dikeymi olduğunu bilmek gerekir ki bu bize pistonun silindir içerisinde ne kadar yol katettiği bilgisini verecek. (strok) ve burada yine bilinmesi gereken piston kulunun ne uzunlukta olduğu. sonra yine bilgilerimiz arasına eklememiz gereken şey piston üst ölü noktada patlama yaptıktan sonra alt ölü noktaya gelene kadar krankın kaç tur yaptığıdır.(burada tek silindirli ve 2 silindirlileri hariç tutarak bu bilgiyi veriyorum) buda bize krankın dönme momentini verecek. buradaki bilgilere dayanarak moment=kuvvet*kol uzunluğu denklemini verecek işte cc ve beygir gücünün farklı olmasının ana sebebi burada yatıyor.
    daha sonra ağırlık /güç oranı varki buda aktarma öncesi volan denen parçadan alınan yük'ü ifade eder ve cc/güç denkelmini bozar.

    en başta bahsetttiğimiz olay olan strok yani mm olarak pistonun silindirde kat ettigi yoldur. Büyüklügü krank mili dönü dairesinin
    çapı ile bagımlıdır. Krank milinin bir tam dönüsünde (360 krank açısı) 2 strok yol alınır.
    işte olayların kopma noktası burada gizlidir. aynı silindir hacminde ki motorlardan farklı beygir gücü alınmasının sebebi pistonun silindir içerisindeki katettiği yol yani strok olayıdır buda motorda ki sıkıştırma olayını ortaya çıkartır.

    sıkıştırma oranı ise vuruculuktaki ikinci kademedir.Strok hacmi ile ,sıkıstırma odası hacmi toplamının, sıkıstırma odası hacmine
    bölümüdür.
    Strok hacmi + sk.od.hacmi : sk.od.hacmi 1200 + 60 :60 = 21:1
    21:1 sıkıstırma oranının ifadesidir. Bu oran genel olarak benzinli motorları için 5 - 10:1 Diesel
    motorları için 15-22:1’dir. Sıkıstırma odası hacmi küçüldükçe sıkıstırma oranı büyür.
    Benzin motorları için 22 - 48 kW/dm3

  11. #11
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    tork mevzusu hacimle doğru orantılıdır.
    beygir gücü ise hacim, silindir sayısı ve devir ile alakalıdır.

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba o güçlü araç max gücünü kaç devride veriyor ? . Firmaya Hyundai getz aldık, 94 beygir yazıyor ama 6000 devirde. Araba gitmiyor. Kim çıkacak 6000 devire de 94 beygiri kullanacak. 2001 model polo bile ondan çok daha seri ve sadece 75 beygir, çünkü polo 75 beygiri 4500-5000 devirde veriyor. Anlayacağın kullanamayacağın beygir hiç bir işine yaramaz.
    abicim alırken dikkat etmeniz gereken nokta, hyundai ın eskiden teknik verileri dın normu yerine sae normunda vermesinden kaynaklanıyor. şu an ise sanırım ps olarak veriyorlar.

    yani o araç aslında 94 beygir değil.
    sae normunda yazılmışsa 86 beygire denk gelir. ps normunda yazılmışsa 92 beygire denk gelir dın normuna göre.

    neden bu fark çıkıyor.motoru dino ya bağladıklarında eksoz üzerindeyse motorun sonuç dın olarak avrupa standardında alınıyor.eksoz yoksa amerikan standardı sae alınıyor.ps de sanırım ingiliz ölçübirimi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:42 ----------

    @İlker

    sorunun cevabını biliyorum ama söylemeyeceğim gizli bilgi

    1 kasa iyisinden ankara armudu gönderirsen söylerim ama

  13. #13
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba o güçlü araç max gücünü kaç devride veriyor ? . Firmaya Hyundai getz aldık, 94 beygir yazıyor ama 6000 devirde. Araba gitmiyor. Kim çıkacak 6000 devire de 94 beygiri kullanacak. 2001 model polo bile ondan çok daha seri ve sadece 75 beygir, çünkü polo 75 beygiri 4500-5000 devirde veriyor. Anlayacağın kullanamayacağın beygir hiç bir işine yaramaz.
    konuyu farklı yöne çekmek gibi olcak ama bizim şirkettede getz kullanıyoruz, aynı şekilde 2 adet corollamızda var.

    getz çok rahat bir şekilde 170'lere kadar çıkıyor (açıkçası daha fazlada gidebilirdi ama uçurtma gibi olduğundan gaz kestim). 1 hafta boyunca adapazarı - sapanca arası kullandım aracı, tem'de oldukça tatminkar gelmişti bana.

    2. viteste 80'lere kadar hızlanabiliyor. (6500 devire kadar çıktığımdan eminim)

    babamla birlikte kullandığımız 1.4 motorlu i30'da ise durum biraz daha farklı, 8bin devirli motorda 6000lerde devir kesici devreye giriyor (nasıl bir cümle oldu bu ) ve aniden gaz kesiyor.

    acaba sizdeki getz'de bir sıkıntı mı var?

    gerçi getz'ler hiç bi zaman polo ile aynı kefeye konulamaz ama tahmin ettiğimden çok daha hızlı bir araç izlenimini bıraktı bende.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  14. #14
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Ben getz 1.2 en alt modelini 1 hafta botunca kullandım hemen hemen tüm yol şartlarında denedim araç şehir içi ve düz yolda taminkar ama yokuşlu veya dağ yolarında gücü üst devirlerde yakaladığı için bağırtırak kullanmak gerkiyor ben tasaruf edeyim derken daha fazla yakmıştı.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  15. #15
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    araba muhabbetine döndü iyice ama olsun kafamda bişeyler oluştu hiç yoktan, bişey bilmemekten iyidir yani sağolsun cevap veren arkadaşlar

    @osmaniyeli
    mevsimini de biliyosun ha kütür kütür ne gidiyo bu aralar hehe
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  16. #16

    Üyelik
    25 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS Twin
    Tam çap-strok ilişkisiyle ilgili bir cevap yazayım derken "panic adak" arkadaşımın işi detaylarıyla açıkladığını gördüm, kendisine saygılar

    Benim de kısaca aktarmak istediklerim şunlar; bir motorun beygir gücü - tork ilişkisi, o motorun çap (silindir çapı) ve strok'una (silindirin maksimum sıkıştırma noktası ile minimum sıkıştırma noktası arasındaki mesafe) bağlıdır. Çap ve strok, hacmi aynı olan iki motoru karşılaştırırken birbiri ile ters orantılıdır. Yani çap büyüdükçe strok kısalır ve motorun beygir gücü artarken tork eğrisi düşer. Strok uzadıkça çap küçülür ve beygir gücü düşerken tork eğrisi yükselir. Aynı hacme sahip 2 motorun birbirlerinden farklı tork ve beygir gücüne sahip olmasının altında yatan sebep budur.

    Bir de yukarıda karşılaştırılan getz ve polo örneği için ise; bir arabanın ne kadar hızlı olduğu (ne kadar hızlı hissettirdiği aslında) sadece beygir gücüne bağlı değildir. Beygir gücünün yanısıra, o gücün motordan tekerleklere kadar mümkün olan en az kayıpla iletilmesi de önemli bir rol oynar. Yani X bir araba %10 kayıpla gücü aktarırken, başka bir marka model araba %25 kayıpla aktarıyor olabilir. O yüzden beygir gücü olarak düşük olan araba daha hızlı bir ivmelenme sergileyebilir.

    Kısaca dedim ama baya uzun olmuş, affola

  17. #17
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    peki bunu motorsikletlerle ilişkilendirecek olursak,

    motosikletlerin yapısı itibariyle ürettikleri gücü tekerleğe daha az kayıpla aktardığını söyleyebilir miyiz?

    (zincirli ve kayışlı motosikletlerden bahsediyorum)
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  18. #18

    Üyelik
    25 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS Twin
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bunu motorsikletlerle ilişkilendirecek olursak,

    motosikletlerin yapısı itibariyle ürettikleri gücü tekerleğe daha az kayıpla aktardığını söyleyebilir miyiz?

    (zincirli ve kayışlı motosikletlerden bahsediyorum)

    Doğrudan bir karşılaştırma yapabilir miyiz emin olamadım ama en azından motosikletten motosiklete değişir diyebiliriz. (Zincirin kayışa göre daha yüksek gücü daha az kayıpla aktardığı yaygın bilinen bir gerçek)

    Bir de araba-motosiklet karşılaştırmasını neye göre yaparız diye düşününce (mesela Porsche 911 Turbo ile herhangi bir motosikleti karşılaştırmak haksızlık olabilir :D) biraz elma ile armutu kıyaslamak gibi geliyor bana...

  19. #19
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı Hay.alper.est adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben getz 1.2 en alt modelini 1 hafta botunca kullandım hemen hemen tüm yol şartlarında denedim araç şehir içi ve düz yolda taminkar ama yokuşlu veya dağ yolarında gücü üst devirlerde yakaladığı için bağırtırak kullanmak gerkiyor ben tasaruf edeyim derken daha fazla yakmıştı.
    getz lerin en alt modeli 1.3 cc dir benzinlisi 4 silindir 82 ps dizeli 3 silindir 85 ps dir.2006 da araç makyaj yemiş motorunda 1.4 benzinli 97 ps 1.5 dizel 82 ve 110 ps lik 2 modeli vardır.

    birde 1.6 cool modeli vardırki off ben çok severim.

    bakmayın siz getz e böle dediklerine çok deli arabadır 1.3 var bende.

    konu getz topiğine dönmüş biraz bilgilendirme yapayım dedim.hep motosikletmi konuşacağız

  20. #20
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    hadi senimi kırcam 1.3 olsun ben kiralıdığım için pek bilmiyorum açıkcası 1.2 olduğunu düşünmüştüm.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)