Büyük haksızlık etmişsin...
Bende bunu söyledim zaten osmaniyeli. Kastettim yada
Mantık olarak aynı şeyi biliyormuşuz, yani uzun piston koluna sahip bir motoru yüksek devirlere çıkartamazsın, doğru. Daha kısa olan pistonlar tabikide daha rahat birşekilde dakikada daha çok inip çıkacaklardır. Ancak ben aynı hacimde silindir çapı ile piston uzunluğundaki değişimin tork ile BG arasında bu şekilde(kadar) fark yaratacağını da bilmiyordum. Yani az biraz tork kaybı ile çok fazla BG kazancı sağlanabilceğini bilmiyordum. O yüzden şimdi birşey daha öğreniyorum;
demekki motor üreticileri tork da ödün vermemek için değil yakıt tüketimini ve motor ömrünü optimize etmek için şuan ki değerleri kullanıyorlarmış...(diye düşünüyorum). Önceden biraz daha BG kazanabilmek için fazla tork kaybetmek istemediklerinden dolayı zannediyordum. Meğersem okadar da değilmiş...
Peki ozaman şu soruyu sormak istiyorum araba motorlarında dikkatinizi çektiyse motosikletlerin tam tersine (neredeyse)herzaman Tork değerleri BG değerlerinden yüksektir. Çünlü cüsseleri gereği daha fazla torka ihtiyaç duyarlar. Ozaman araba motoru üreticilerinin işi çok daha zor diyebiliriz çünkü hem gerekli torku üreticek hem aynı şekilde BG'i sağlayacak hemde yakıt ekonomisini yitirmeyecek...Bence motosikletler için tork değeri arabalardaki kadar önemli değil. O yüzden motosiklet üreticileri bu konuda daha rahat ve avantajlılar diye düşünüyorum.(Soru nerede??
...
)
Buarada kesinlikle katılıyorum, BG' takılmamak lazım, sadece torka da bakmamak lazım.
Tork-Devir grafiğine bakmak lazım. Bir de çoğunuzun bildiği gibi BG eğrisi genelde doğrusaldır ve devir arttıkça maximuma yaklaşır. Ancak Tork değeri yanıltabilir. 3000 devirde elde edilen maximum tork bişey ifade etmeyebilir. Çünkü Tork eğrisine baktığınızda max torku %90'ını 1750 devirden itibaren ürettiğini ve 8000 devire kadar(misal) yine en az %90 tork ile çalıştığını görürsünüz motorun. Bu süper bir tork değeridir. Max tork değeri rakiplerinin gerisinde kalsa da nekadar geniş alanda bunu nekadar verimlilik ile kullandığı asıl önemli olandır...